Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad, pas nog gezien...die oneliner is blijven hangen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Ik durf het bijna niet te zeggen.....

Maar ik kon de verleiding niet weerstaan.... ::)

BMW850

Citaat van: Arno P op juli 12, 2012, 20:11:02
Ik durf het bijna niet te zeggen.....

Maar ik kon de verleiding niet weerstaan.... ::)

Arno het is een goede beslissing  :clapping:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Ik heb er ook net 2 besteld om eens te proberen misschien zijn ze wel beter dan de originele met de modificaties
dat is gewoon proberen. 
Bedankt Rudy voor de tip! ik lees niet meer zo vaak het Shigaclone topic op diy audio.
welke puck gebruik je nu? 

BMW850

Citaat van: phy op juli 14, 2012, 11:32:18
Ik heb er ook net 2 besteld om eens te proberen misschien zijn ze wel beter dan de originele met de modificaties
dat is gewoon proberen. 
Bedankt Rudy voor de tip! ik lees niet meer zo vaak het Shigaclone topic op diy audio.
welke puck gebruik je nu?

Ik gebruik nu geen puck had op ebay een loopwerk besteld waar je de cd erop kunt klikken net als in een laptop cd rom.
Als de nieuwe printen binnen zijn kan ik een goed vergelijk doen makkelijker verwisselbaar.
De aluminium puck is wel beter dan de magneet puck.

Vrg,
Rudy

Erik van Voorst (in memoriam)

Jasmine Flower...toppertje...en wat een gaaf kerstliedje als bonus  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeepee

Interessant die Shigaclone ready mounted. Dus als je 0% verstand hebt van electronica maar wel een kastje kunt bouwen dan kun je hiermee aan de slag? En gaat dat dan mijn Cec tl 5100 er uit spelen?

BMW850

Hoi Jeepee,

Je krijgt alle hulp hier, dus jij krijg het ook voor elkaar  ;)
En als deze Shigaclone jou Cec tl 5100 er uit gaat spelen weet ik niet maar het zal mij niet verbazen als de Shigaclone beter is.

Voor het kleine bedrag wat je er voor betaald vind ik het de moeite waard om dit loopwerk eens te gaan bouwen, je krijgt eer van het werk als je deze speler gemaakt hebt.

Vrg,
Rudy

jeepee

Citaat van: BMW850 op juli 21, 2012, 17:22:56
Hoi Jeepee,

Je krijgt alle hulp hier, dus jij krijg het ook voor elkaar  ;)
En als deze Shigaclone jou Cec tl 5100 er uit gaat spelen weet ik niet maar het zal mij niet verbazen als de Shigaclone beter is.

Voor het kleine bedrag wat je er voor betaald vind ik het de moeite waard om dit loopwerk eens te gaan bouwen, je krijgt eer van het werk als je deze speler gemaakt hebt.

Vrg,
Rudy

Dat klinkt heel goed Rudy dank voor je reactie.
Ik heb me ook maar op de lijst laten zetten voor zo'n Shiclone.
Die speler van jou ziet er trouwens prachtig uit.
Mijn grootste probleem met cd spelers is nog steeds dat ik het geluid nogal scherp vind vergeleken lp.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

BMW850

Citaat van: jeepee op juli 21, 2012, 19:23:50
Mijn grootste probleem met cd spelers is nog steeds dat ik het geluid nogal scherp vind vergeleken lp.
Daar heb ik geen last van moet er wel bij zeggen heb nog geen platenspeler beluisterd op mijn systeem.
Ben wel eens bij mensen geweest en had de CD Heather Nova - Jasmine Flower meegenomen en daar geluisterd en de SSSSS klank klonk daar meestal veel te scherp, hetzelfde gebeurde met de CD Katie Melua - Piece By Piece.
Waar dit aan ligt weet ik niet maar het klinkt bij mij iig niet scherp.

Rudy

BMW850

Totale kosten: Shiga ready mounted and tested.
This include CD mechanic, main PCB, power supply board, display board, transformer.
All boards are full mounted and tested.
CD puck and remote not included.

Edit: De website is voor degenen die willen bestellen, maar niet op de diyaudio lijst staan.
Er zijn 10 volledige Shiga KIT en 25 Shiga beschikbaar ready mounted and tested klaar gemonteerd en getest.
U kunt op dit moment niet bestellen zoals de voorraad is ingesteld op 0.
Dus nog even geduld met bestellen ...
http://vicol-audio.ro/shop.php

Met vriendelijke groet,
Tibi

BMW850

BMW850

Ready to collect payments.

Please let me know your paypal address and your diyaudio username by mail at
tiberiu dot vicol at vicol-audio dot ro
or by forum PM.
You will receive a paypal invoice based on your order.
Once the payment is done your line on GB list will change to green.

Thanks & Regards,
Tibi

August

Bedankt voor de info Rudy, ik lees niet elke dag op diy. Ik heb vicol de info gestuurd.

BMW850

Citaat van: August op augustus  1, 2012, 13:35:46
Bedankt voor de info Rudy, ik lees niet elke dag op diy. Ik heb vicol de info gestuurd.

You're welcome  ;)

BMW850

Misschien een optie voor mensen die geen CD Puck hebben:
SANYO LASER LENS SF-P101N DA11B3VF (16P) W/MECHANISM SFP101N: http://www.ebay.co.uk/itm/260853219491?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&clk_rvr_id=371503271211&_trksid=p3984.m1423.l2649

EACH UNIT COMES WITH ANTI-STATIC POINT, SOLDERING IRON IS REQUIRED TO REMOVE IT BEFORE INSTALLATION.
1.FREE UK SHIPPING
2.INTERNATIONAL SIGNED FOR DELIVERY

Rudy

Pjotr27

Heb net even het draadje op diyforum zitten lezen maar kom er niet echt uit.
Wat doet de cd puck? Alleen maar zorgen dat de cd niet van het loopwerkje afvliegt?
Als dat het enige is kan je toch eenvoudig er zelf een maken.
Zijn er geen kant en klare cd puck`s te koop?

Ik heb nog wel een mooie ronde magneet die perfect over de spindel past maar dat klinkt weer minder als ik het goed begrijp.
Ik zag wel de optie om een ander loopwerkje te gaan gebruiken maar dat lijkt me helemaal niets?
Kortom wie legt het me even uit?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En volgens de leverancier wordt er vanaf 31 augustus geleverd.
Allereerst de kits en de 1e week september de kant en klare versies...
Nog een week of wat verzendtijd en ik kan aan de slag...
Ik ga een kast maken met brons en blackwood combi...

Ben benieuwd wat het gaat worden  ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Hoi Pjotr27,

Maak je daar maar geen zorgen om.
Als je de Shigaclone binnen hebt kun je creatief genoeg zijn om zelf een puck te maken.

Vrg,
Rudy

Pjotr27

Citaat van: BMW850 op augustus 24, 2012, 16:42:32
Hoi Pjotr27,

Maak je daar maar geen zorgen om.
Als je de Shigaclone binnen hebt kun je creatief genoeg zijn om zelf een puck te maken.

Vrg,
Rudy

Dag Rudy daar maak ik me ook geen zorgen over, Hans Kortenbach of Cees Pel hebben hele goede tips daarvoor.... maar ik ben heel benieuwd wat het gaat worden...
Speelt het beter of gelijkwaardig aan een 47labs loopwerk....
Als dat zo is wordt ik helemaal blij....

BMW850

Hoi Pjotr,

De meeste vragen en antwoorden zijn hier te vinden  ;)

Citaat van: phy op november 11, 2009, 00:06:34
Shigaraki vs Shigaclone ...........clone??
Het lijkt nog niet eens op elkaar  :o
gelukkig niet want  als er iets grijs klinkt is het wel dat Shigaraki koekblik .
Alles maar dan ook echt alles was mooier met de Shigaclone
De Shigaraki kwam nog niet eens in de buurt van deze weergave kwaliteit.
Ik kan geen verschillen of gaan raakvlakken noemen want het gewoon slecht tegen heel erg goed
en we hebben er alweer een bouwer bij  ;D

jeepee

Iemand al iets ontvangen? Ik heb 8 augustus via paypal betaald voor de complete set. En ze zouden toch begin september gaan uitleveren?

Pjotr27

Nee vorige week zijn de displays binnen gekomen, nu gaan ze alles nog in elkaar zetten en testen en dan versturen... duurt nog wel een paar weken voor er iemand iets binnen heeft...

Er is nu ook een remote verkrijgbaar via het Diy forum, kan je apart orderen voor een kleine 30 euro...