Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Hoi Anton,

Nu ik je verhaal zo lees maakt het niet uit  "is de verbinding 5A/5B ter ondersteuning"  als ik terug kijk maakt het volgens mij niets uit wel of geen verbinding "als je de printbaan maar heel houd met het verwijderen van die SMD condensator" en aangezien er niets is veranderd aan de print zou hij gewoon moeten werken met of zonder doorverbinding/jumper.
De oorzaak ligt volgens mij ergens anders

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

scrutinizer

Citaat van: BMW850 op december 22, 2010, 00:08:12
Hoi Anton,

Nu ik je verhaal zo lees maakt het niet uit  "is de verbinding 5A/5B ter ondersteuning"  als ik terug kijk maakt het volgens mij niets uit wel of geen verbinding "als je de printbaan maar heel houd met het verwijderen van die SMD condensator" en aangezien er niets is veranderd aan de print zou hij gewoon moeten werken met of zonder doorverbinding/jumper.
De oorzaak ligt volgens mij ergens anders

Rudy
Precies !!
Dus waarschijnlijk door het aanbrengen van de 8 volt dc na het spoeltje of manipulatie van het koellichaam, Rudy.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

BMW850

Citaat van: scrutinizer op december 22, 2010, 00:54:35
Precies !!
Dus waarschijnlijk door het aanbrengen van de 8 volt dc na het spoeltje of manipulatie van het koellichaam, Rudy.

Anton.

De bal ligt nu weer bij Wood  ;)  hij werkt in ieder geval en dat is het belangrijkste  :clapping:
Hou ons op de hoogte i.v.m. de mod's die je stap voor stap aanbrengt.

Succes,
Rudy

woood09

hi rudy, anton
Bij het eerste boord werd de + en -  8volt achter het spoeltje aangesloten. omdat dat niet werkte heb ik de tweede aangesloten via plug cn902, + en -  8volt. ook dit werkte niet. Dit snap ik nog steeds niet, maar met die 5a 5b door verbinding wel, zoals je op videootje kan zien. Direct uit de box, die werkte, zonder enige veranderingen, niet op de plank.
zullen we achter deze discussie gewoon een dikke punt zetten ?
ik heb contact gezocht met een houtdraai vereniging om pucks te laten maken.
en twee klokjes bij guido besteld.
Weet iemand waar ik flat-cable kan kopen, gewoon wat langer dan die, die er nu inzitten, lijkt me wel handig om wat ruimte
te hebben als het boordje los komt van de laser.

Woood09

phy

hoi Woood
ik heb 2 flatcables met de contacten op elkaar gelegd en die tussen 2 pertinax blokjes geklemd die ik naast de kabel met m4 boutjes verbonden heb
let wel op dat je de goede lijn volgt je kan niet 1 kabel zomaar op de andere leggen je mag hem niet omdraaien .
succes

Erik van Voorst (in memoriam)

Deja Vu, Anton  :xmas:

Voor wat betreft een houten puck, ik gebruik hem zelden want als ik de puck laat zitten na het draaien zit hij soms de volgende dag muurvast...krimp/uitzetting.

Ik moet wel toegeven dat een ebben puck warmer gloedvoller klinkt dan een puck van acryl....in dit opzicht reaggeer het materiaal alweer hetzelfde als bij een draaitafel.. ;)

De magneetpuck is iets want je zo snel mogelijk moet laten verdwijnen.... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op december 23, 2010, 10:13:29

Voor wat betreft een houten puck, ik gebruik hem zelden want als ik de puck laat zitten na het draaien zit hij soms de volgende dag muurvast...krimp/uitzetting.
Ik moet wel toegeven dat een ebben puck warmer gloedvoller klinkt dan een puck van acryl....in dit opzicht reaggeer het materiaal alweer hetzelfde als bij een draaitafel.. ;)

De magneetpuck is iets want je zo snel mogelijk moet laten verdwijnen.... :D

De mod met de puck wil ik ook nog een keer proberen, maar iemand anders zou de staander en de puck moeten maken op een draaibank  :google:
Ook het loopwerk wil ik nog een keer bevestigen op ebben blokjes, heb het nu gemonteerd op aluminium hoek ijzer en dat gekit tegen het graniet aan.

Edit: Heb net 10st Ebben Penblanks besteld 16x16x150mm  ;)

Rudy

Op het Amerikaanse forum heb je bv. zo een knaap die tegen een geringe kosten ze maakt...
Ik heb er toen een paar besteld en ook elders laten maken en uit een 5 -tal de beste gekozen met de minste toleranties (erg belangrijk !!)...

BMW850

Hoi Erik,

Ik heb de persoon gemaild hopelijk heeft hij er nog een paar  :)
Momenteel laat ik 7 Salas low shunt regulatoren maken voor de DDDAC  :D

Rudy

Okay...goed testen want ik vond 99 procent ongeschikt.....excentrische afwijkingen of in het platform of in de puck... :(

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op december 23, 2010, 20:30:33
Okay...goed testen want ik vond 99 procent ongeschikt.....excentrische afwijkingen of in het platform of in de puck... :(

Als hij geen voorraad meer heeft kan ik dan de slechtste overnemen van jou.
Die kan ik gebruiken als voorbeeld om er een paar te laten maken.

Rudy

みんなメリークリスマス
每个人都圣诞快乐

woood09

Hi
phy, erik, rudy, De foto's heb ik eerder al gezien, ook de discussie over de pucks, en ook de mogelijkheid om flat-cable aan elkaar te koppelen.Toch gaat mijn voorkeur naar een langere F-C (flat cable). Ik vind het een beetje vreemd, alles( nou ja bijna alles) is te koop, behalve dus de F-C. Of een leverancier is nog niet gevonden.

Als die houten pucks uitzetten/krimpen maakt het toch niet uit als een deel van die puck van een ander materiaal is gemaakt,
alle materialen hebben dat toch, uitzetten/krimpen? Maar ebben heeft geluid technisch nog steeds de voorkeur?

Woood09

BMW850

Hoi Wood,

Als je de juiste flat cable ergens tegen komt die langer is stuur me dan even een PM of bestel er 2 extra voor mij.

Rudy
みんなメリークリスマス

Citaat van: BMW850 op december 23, 2010, 20:33:25
Als hij geen voorraad meer heeft kan ik dan de slechtste overnemen van jou.
Die kan ik gebruiken als voorbeeld om er een paar te laten maken.

Rudy

みんなメリークリスマス
每个人都圣诞快乐

Nee maar je moet wel even de technische tekeningen van het amerikaanse forum afhalen.
Een adres bv. waar ik een stel (Platforum en Puck) heb laten maken (niet goedkoop !) is de fa. Quartel Modelbouw in Pijnacker.
Uiteindelijk vond ik het platforum van die Chinees en de Puck van RemC (47 Labs) het beste paartje met 0 procent afwijking...en ik heb er heel wat !!!!

Citaat van: woood09 op december 23, 2010, 22:43:48
Als die houten pucks uitzetten/krimpen maakt het toch niet uit als een deel van die puck van een ander materiaal is gemaakt,
alle materialen hebben dat toch, uitzetten/krimpen? Maar ebben heeft geluid technisch nog steeds de voorkeur?
Woood09

Ik snap niet precies wat je hier bedoeld maar laat ik het zo zeggen een ebben schroefpuck vergt vaak te veel kracht om een cdtje op te zetten...een acrylpuck is werkelijk een kleine vingerbeweging....dus je mag zelf kiezen...ik wil zelf het asje zo min mogelijk belasten.

Als ik ooit nog eens een andere as etc etc bouw dan heeft ebben zeker de voorkeur als platform en puck....maar het speelt hier nog steeds als een dolle ondanks de geschatte life-span van het asje met omliggende mechanica...
(Amerika zegt 500 uur...Erik zegt nu al 5000 uur  8) )

woood09

hi
Rudy als ik iets vind (F-C) krijg je eerst een pm, dan hoor ik het wel.

Erik, op de foto met de puck, is een deel acriel en het bovenste deel ebben, gaan die twee verschillende materialen ook vast zitten vanwege krimp en uitzetting?

M'n tweede draait, en kan de komende dagen inspelen, de remote is uit z"n behuizing, en apart gevoed, 5V.
Ondanks dat dit geen hoorbaar effect heeft, is mijn doel zo veel als mogelijk apart te voeden, om zo minimale beinvloeding te krijgen. Denk maar aan een enkele transistor, het ingangssignaal komt op de voedingslijn.

Woood09

Citaat van: woood09 op december 24, 2010, 12:14:11
Erik, op de foto met de puck, is een deel acriel en het bovenste deel ebben, gaan die twee verschillende materialen ook vast zitten vanwege krimp en uitzetting?

Woood09

Yepp, in de praktijk betekend dit bv een avondje lekker draaien met een ebben puck waarbij het schroefdraad door mij tot de max. "geruimd" is ....s'ochtends wakker worden en de zaak zit muurvast.... :-\
Van alles geprobeerd om dit in de toekomst op te lossen met vetten en olie....maar kortom voor mij  :nowink:

Ik zal er nog eens tzt over buigen................ ;)

phy

Dit wat ik probeerde uit te leggen, zo gaat het niet werken  ;D
de kabels moeten in dezelfde lijn liggen
ik denk dat je dit alleen voor de foto zo even gedaan hebt he Eric?

woood09

hi,
Zijn er meer knutselaars die interesse hebben in een langere flat flexible cabel (F-C),
de lengte wordt dan 25 a 30 cm.
Hoe meer er nodig zij, wordt het makkelijker om een besteling te doen.
Andere maten/uitvoeringen zijn misschien dan ook mogelijk.

Woood09

BMW850

Die lintkabel van het display kun je die ook langer krijgen?

Rudy

phy

Ik heb in iedergeval geen langere kabel nodig het werkt perfect .
Als je het loopwerk gaat bouwen haal je zeer grote winst door de cd niet gewoon open en bloot te laten draaien
bij mij draaid de cd in een "bak" met deksel de binnenkant van deze bak en deksel zijn bekleed met groen vilt
om strooilicht te voorkomen.
ik heb verschillende materialen hier geprobeerd
en groed vilt absorbeerde het meeste.
Dit heb ik bepaald door een ir led in de bak te leggen met de deksel op een kier en het uitredende licht te bekijken met een restlicht versterker (nachtkijker)
De boden van de bak moet goed gedempt zijn dit is heel belangrijk voor het mooiste resultaat er is tussen de laser slide en de bodem van de bak niet veel plaats
dus je moet een beetje inventief zijn mijn bodem is van koper waar ik op een paar plaatsen waar het kon buisjes op gesoldeerd heb die [niet helemaal] gevuld zijn met loodkorreljes.
Als je gewoon een plaatje gebruikt klinkt het slechter als niets gebruiken onder tussen loopwerk en cd
dan kan je het beter gewoon open laten.
succes  

Citaat van: phy op december 24, 2010, 13:19:53

Dit wat ik probeerde uit te leggen, zo gaat het niet werken  ;D
de kabels moeten in dezelfde lijn liggen
ik denk dat je dit alleen voor de foto zo even gedaan hebt he Eric?

Nope dit werkt gewoon...."with a twist"  8)

Hoi je mag er voor mij ook wel eentje laten meekomen hoor als dat wat uitmaakt in de bestelling...

Ik had er inderdaad zelf ook eentje van die lengte en dat was inderdaad een prijzige bestelling..... die heb ik echter om zeep geholpen (in/uit/in/uit etc etc) aan het toen nog ruwe concept koperen behuizinkie  :-X :)

woood09

hi,
Erik, ik liep maar met die krimp en uitzetten van die puck, maar de zelfde materialen hebben toch de zelfde uitzettings coefficient?
Of mis ik iets?

Wat (f-c) betreft, op sommige sites zie je verschillende types, alleen ben ik nog geen verkoper tegengekomen, wel vraag voor een aantal. zoals altijd,  volhouden, dan komt er wel resultaat.

Woood09