Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: RennieB op november  9, 2009, 12:31:00
Weinig hoop voor het origineel. ook gehoord en niet heel erg onder de indruk....

Hangt er natuurlijk maar vanaf waarmee je hem vergelijkt .....

Mijn ervaring in een  shoot-out met de Shiga (Pel gemodde) en mijn Wadia Transport
won deze eerste het glansrijk  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november  9, 2009, 12:36:06
Hangt er natuurlijk maar vanaf waarmee je hem vergelijkt .....

Mijn ervaring in een  shoot-out met de Shiga (Pel gemodde) en mijn Wadia Transport
won deze eerste het glansrijk  ;)
Een Wadia 22 ( Pioneer stable platter) transport t.o.v. een door 'PEL' gemodificeerde Shigaraki.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Dank voor de toelichting (ik wist nl. zelf niet zeker of het nu 23 of 22 was)  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november  9, 2009, 13:36:52
Dank voor de toelichting (ik wist nl. zelf niet zeker of het nu 23 of 22 was)  ;)

:)

Dat dit mechaniek zich i.s.m. deze  OPU en 'chip' bezetting laat kietelen tot een hoge mate van muzikale flow is ontegenzeggelijk.
Dat neemt alleen niets weg van het feit dat het mechanisch een hoog 'Prima Donna' gehalte vertoond en voorzichtigheid in gebruik geboden blijft. ;)

Maar het credo "Biggest bang for the buck" viert hoogtij.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Citaat van: scrutinizer op november  9, 2009, 14:19:45

Dat dit mechaniek zich i.s.m. deze  OPU en 'chip' bezetting laat kietelen tot een hoge mate van muzikale flow is ontegenzeggelijk.
Dat neemt alleen niets weg van het feit dat het mechanisch een hoog 'Prima Donna' gehalte vertoond en voorzichtigheid in gebruik geboden blijft. ;)

Anton.

Het lijkt weer bijna alsof het over een platenspeler hebben.... ;D :-X

Ik vind trouwens wel dat deze biggest bang for the buck enkel opgaat voor de clone.......en standaard Shiga blijf ik een te duur betaald koekblikkie vinden met potentie...

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november  9, 2009, 16:07:40
Het lijkt weer bijna alsof het over een platenspeler hebben.... ;D :-X
We hebben het toch ook over muziek. :sneaky2:

CiteerIk vind trouwens wel dat deze biggest bang for the buck enkel opgaat voor de clone.......en standaard Shiga blijf ik een te duur betaald koekblikkie vinden met potentie...

Ondanks CEC de spindlemotor heeft ontlast en daar i.p.v. een snaar aangedreven, robuust spindle lager heeft geplaatst voor het gebruik met een zware clamp, valt deze m.i. ook in dat rijtje.

Ik las vandaag een soortgelijke discussie over de Sooloos. :lookaround:

;)

Anton.

Ps. Niets negatiefs mijnerzijds over 47 Labs of CEC, maar met een beetje handigheid en het statiegeld van een paar kratjes bier 'kun' je al 'happy camper' zijn. 8)    

Citaat: ..........de muzikale flow is ontegenzeggelijk... :yin-yang:

Kan ik beamen met : J du Pre, Sting, D. Washington, Belafonte, Fitzgerald, Vivaldi, Bach, Blige, Dee Dee....zomaar een aantal die de laatste weken van gemiddeld 3-4 uur per avond "gedraaid" worden op de Shiga.......dus ja we hebben het beiden over muziek  :music:

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op november  9, 2009, 16:52:11
Citaat: ..........de muzikale flow is ontegenzeggelijk... :yin-yang:

Kan ik beamen met : J du Pre, Sting, D. Washington, Belafonte, Fitzgerald, Vivaldi, Bach, Blige, Dee Dee....zomaar een aantal die de laatste weken van gemiddeld 3-4 uur per avond "gedraaid" worden op de Shiga.......dus ja we hebben het beiden over muziek  :music:
Worth all the fuss...... MUSICA :smile:

Anton.

RennieB

.

scrutinizer

Citaat van: RennieB op november  9, 2009, 19:16:36
.

A chance of heart op je 100-ste post?

Anton.

phy

Shigaraki vs Shigaclone ...........clone??
Het lijkt nog niet eens op elkaar  :o
gelukkig niet want  als er iets grijs klinkt is het wel dat Shigaraki koekblik .
Alles maar dan ook echt alles was mooier met de Shigaclone
De Shigaraki kwam nog niet eens in de buurt van deze weergave kwaliteit.
Ik kan geen verschillen of gaan raakvlakken noemen want het gewoon slecht tegen heel erg goed
en we hebben er alweer een bouwer bij  ;D

Citaat van: phy op november 11, 2009, 00:06:34
Shigaraki vs Shigaclone ...........clone??
Het lijkt nog niet eens op elkaar  :o
gelukkig niet want  als er iets grijs klinkt is het wel dat Shigaraki koekblik .
Alles maar dan ook echt alles was mooier met de Shigaclone
De Shigaraki kwam nog niet eens in de buurt van deze weergave kwaliteit.
Ik kan geen verschillen of gaan raakvlakken noemen want het gewoon slecht tegen heel erg goed
en we hebben er alweer een bouwer bij  ;D

Jammer dat de standaard Shigaraki zo slecht presteerde terwijl hij goede kritieken krijgt...
Dat het verschil al zo enorm is  :o.....terwijl je nog niet eens "los" gegaan bent met modden....
Ik begrijp steeds beter waarom Cees Pel hier braak terrein zag... 8)

phy

Citaat van: Erik van Voorst op november 11, 2009, 12:52:11
Jammer dat de standaard Shigaraki zo slecht presteerde terwijl hij goede kritieken krijgt...
Dat het verschil al zo enorm is  :o.....terwijl je nog niet eens "los" gegaan bent met modden....
Ik begrijp steeds beter waarom Cees Pel hier braak terrein zag... 8)
hoi Erik
Het verschil is ook al enorm als je de Shigaraki vergelijkt met het standaard loopwerk uit de boombox
die had ik ook bij me.
en die man fronste toen wel heel erg zijn wenkbrouwen  ;D

wow daar had ik wel bij willen zijn zeg.......dat is een heftige beleving voor jullie... :o

Maar goed ik geloof dat er nog een uitnodiging staat bij Audiocube :devil:
......a.hoewel ik zelf dat erg vervelend zou vinden in een winkel met ook liefhebbers aan beide zijden zo een confrontatie......niks voor mij dus. :-\

Het zou betekenen dat de "nickle and dime"  jvc boombox "synergie"  het beter standaard beter doet dan de hersenspinsels van Kimura... :confused:

reMC

reMC

Btw: iedereen van harte welkom hier om lekker te vergelijken! Ben natuurlijk erg benieuwd na zulke jubelverhalen over een clone :)

phy

Citaat van: reMC op november 11, 2009, 22:58:45
Btw: iedereen van harte welkom hier om lekker te vergelijken! Ben natuurlijk erg benieuwd na zulke jubelverhalen over een clone :)
Je bent hier ook welkom om te vergelijken en je te verbazen   :)

reMC

Phy Kun je eens pm-en waar je woont misschien leuk om eens (wederzijds) af te spreken  ;)

phy

Citaat van: Erik van Voorst op november 12, 2009, 21:07:17
Phy Kun je eens pm-en waar je woont misschien leuk om eens (wederzijds) af te spreken  ;)
Lijkt me leuk maar ik woon helemaal in het zuiden  :)

midden Limburg

scrutinizer

Citaat van: BMW850 op oktober  4, 2009, 23:13:12
Dit topic i.v.m. loopwerk en DAC komt bij mij nu even op een laag pitje.
Vanacht is bij ons een granieten plaat geknapt en in de vijver gevallen, omdat ik er nog mee bezig was om daar de waterval van te maken had ik hem over de vijver gelegd zodat ik er de volgende dag weer mee bezig kan, je raad het al rubberfolie lek :(

Vandaag al het water weg laten lopen, lek gedicht en daarna weer vullen met water.
Vijver was vanavond halfvol en 1 lange kant van 6 meter was ingestort  :o

Doede en Anton bedankt voor de antwoorden ik ga de draad weer oppakken als ik hier mee klaar ben want het word geen makkelijke klus.

Rudy

Zwemmen de koi's weer Rudy ..... of alleen nog op het droge? ;D

@ RennieB een permanente ban of de NEM niet betaald? ::)

Anton.

BMW850

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2009, 10:40:52
Zwemmen de koi's weer Rudy ..... of alleen nog op het droge? ;D
Anton.

Ja ze zitten nog in het zwembad en hebben het daar wel naar hun zin, ze eten tenminste nog uit de hand een teken dat ze niet gestrest zijn.
Het schiet nu mooi op, 3D rubber folie is besteld en kan er aankomende week in.
De vijver wordt nu een 30 kuub een beetje groter dan de vorige en de zijwanden zijn nu van purplaten.

Ben er deze week achter gekomen dat mijn LC audio inschakel vertraging in de linker monoblok een defect heeft.
Heb er een NTC weerstand ingezet en de Shigaclone speelt weer zoals hij moet klinken.
Omdat ik eerder had vermeld dat de Shigaclone wat minder vond klinken i.v.m. de Super regulator modificatie dat heeft dus niet aan die modificatie gelegen, dit defect is blijkbaar gelijktijdig gebeurd   ::)

Ik heb dit defect al eens eerder gehad met de andere versterker/monoblok toen waren er een paar diodes stuk.
Deze softstart van LC Audio kan 10 ampère aan maar zal wel op z'n teentjes lopen met een 2000VA ringkern transformator.
Ben al wat aan het googelen geweest maar kan geen softstart vinden die deze 2000va ringkern kan inschakelen, die ik gevonden heb zijn  maximaal 10 ampère.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Nog 1.

Ook een ander filter gekocht maar daar moest nog wel wat aan gebeuren.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein