Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: RennieB op november  4, 2009, 22:29:19
Box Staat open als een loopse prostituee op Zaterdagavond...

So I pulled on her hair
Got her legs in the air
And asked her if she had any cooties in there

WHADDYA MEAN, COOTIES!
NO COOTIES ON ME!

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

RennieB

.

phy

Citaat van: scrutinizer op november  4, 2009, 23:35:41
So I pulled on her hair
Got her legs in the air
And asked her if she had any cooties in there

WHADDYA MEAN, COOTIES!
NO COOTIES ON ME!

Anton.

Dit moet Zappa zijn .... kan niet anders ;D

De Trichord zit er nu 3 dagen in en elke dag gaat het vooruit
hij blijft er echt in dit is een duidelijke verbetering, bedankt Erik

scrutinizer

Citaat van: phy op november  5, 2009, 18:14:29
Dit moet Zappa zijn .... kan niet anders ;D
-----------------------------------------------------------
De Trichord zit er nu 3 dagen in en elke dag gaat het vooruit
hij blijft er echt in dit is een duidelijke verbetering, bedankt Erik
------------------------------------------------
Dinah-moe watched from the edge of the bed
With her lips just a-twitchin an her face gone red
Some drool rollin down
From the edge of her chin
While she spied the condition
Her sister was in
She quivered n quaked
An clutched at herself
While her sister made a joke
Bout her mental health
Till dinah-moe finally
Did give in
But I told her
All she really needed
Was some discipline...

Kiss my aura...dora...
M-m-m...its real angora
Would yall like some more-a?
Right here on the flora?
An how bout you, fauna?
Ywanna?

FZ  Over-Nite Sensation '73

;)

--------------------------------------------------

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

RennieB

.

phy

Citaat van: RennieB op november  5, 2009, 20:06:12
Toch meer Zappa op de speler~!

;D
Zappa draai ik alleen maar op vinyl   :worship:

scrutinizer

Citaat van: phy op november  6, 2009, 06:56:41
Zappa draai ik alleen maar op vinyl   :worship:
Gezien de woordlengte, het enige medium om zijn American Slanguages in vast te leggen.

Anton

RennieB

.

phy

Citaat van: RennieB op november  6, 2009, 20:31:10
Zonde dat Zappa zo langs mij heen is gegaan in het verleden... Ook weinig op Jijbuis...

Wow René er staan wel 15500 filmpjes van Zappa op youtube  :)

RennieB

.

RennieB

.

RennieB

.

phy

Citaat van: RennieB op november  6, 2009, 23:01:04
Trouwens nog verbetering in de Trichord Robert?

Dinsdag de clock ingebouwd het geluid was heel zuiver
weinig laag eigenlijk en het klonk verder wel heel goed een beetje analitisch maar niet heel erg .

Woensdag de hele avond geluisterd met een vriend en het was geweldig.

Donderdag ineens meer laag ,en erg goed laag ! fenominaal vond ik het.
Ik kon gewoon ongelimiteerd hard draaien nou ja mijn oren waren de beperkende factor die de stand van de volume knop bepaalde
het bleef geweldig zuiver en prettig volle stemmen mooie toon en nooit scherp.

Vandaag is het mooie laag nog aanwezig maar het overal plaatje is nu rommeliger
donkerder en trager (beetje extreem uitgedrukt)
Ik kan vandaag niet meer zo hard draaien het klinkt minder als ik hard draai (rommelig)
de weergave zelf vraagt nu om gas terug.
Graham Fowler schreef mij dat de clock 3 weken moet inspelen en dat respecteren we dan maar  :)
En ik wacht het gewoon af

Erik herken jij dit ook zo?

RennieB

.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik moet zeggen dat ik dit niet direct herken maar dat kan ook aan mij liggen, ik ben ook wat minder gefocussed op "inspelen" met andere woorden als ik het goed vind klinken heb ik de stelling mocht het fenomeen inspelen van toepassing zijn dan kan het alleen maar beter. ;D

De andere kant is dat het bij mij in de praktijk ook zo is dat als ik het op het eerste gezicht niets vindt verbeteren (bv die Furutech powercord aan mijn loopwerk) dan zal het bij mij (ook door inspelen) niet vaak zodanig veranderen dat ik het ineens WEL erg mooi ga vinden.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ik zou haast denken dat we hier te maken hebben met een wisselende kwaliteit van de 220 ? Of is daar al de nodige aandacht aan besteed wellicht?

phy

Citaat van: Audioloog op november  7, 2009, 09:32:52
Ik zou haast denken dat we hier te maken hebben met een wisselende kwaliteit van de 220 ? Of is daar al de nodige aandacht aan besteed wellicht?
Daar heb ik normaal nooit last van als ik mij set een tijdje met rust laat heb ik een vrij evenwichtige en herkenbare weergave ,nee het is echt de clock die zich aan het zetten is .
neemt niet weg dat de verbetering in soundstage holografie en laag energie wel aanwezig blijven.

RennieB

.

scrutinizer

Citaat van: RennieB op november  7, 2009, 10:54:41
Hé, Anton?

http://www.youtube.com/watch?v=S-XCY2TW0cc

; )
Nice! :music:

Especially the title does it for me. ::)

Anton.

phy

Citaat van: Erik van Voorst op november  7, 2009, 09:30:09

De andere kant is dat het bij mij in de praktijk ook zo is dat als ik het op het eerste gezicht niets vindt verbeteren (bv die Furutech powercord aan mijn loopwerk) dan zal het bij mij (ook door inspelen) niet vaak zodanig veranderen dat ik het ineens WEL erg mooi ga vinden.
Hoi Erik dat heb ik normaal ook
maar de Black gate modificatie vond ik eerst helemaal niets dat heeft echt wel weken moeten inspelen en toen was het wel mooier (op een andere manier) dan het originele board.

Over welke Furutech heb je het ?
Ik heb er verschillende vergeleken en vond het ook niet echt wat maar 1 sprong er wel uit en dat was de donker groene alpha 3

RennieB

.

reMC

Citaat van: phy op november  7, 2009, 12:12:29
Ik heb er verschillende vergeleken en vond het ook niet echt wat maar 1 sprong er wel uit en dat was de donker groene alpha 3

Ja, dat is de mooiste. Alleen op digitaal wil de donkerblauwe FP-3TS20 (stuk goedkoper) wel eens mooier zijn.

Ik dacht dat Erik een oudere Furutech had geprobeerd? Kan zijn ervaringen met de Tunami namelijk nog steeds niet met die van mij rijmen (tegenover de groene Alpha 3). :-/

phy

Citaat van: reMC op november  8, 2009, 18:01:10
Ja, dat is de mooiste. Alleen op digitaal wil de donkerblauwe FP-3TS20 (stuk goedkoper) wel eens mooier zijn.

Ik dacht dat Erik een oudere Furutech had geprobeerd? Kan zijn ervaringen met de Tunami namelijk nog steeds niet met die van mij rijmen (tegenover de groene Alpha 3). :-/
Ik heb op het digitaal een Heavens gate silver signature die vind ik daar het mooiste
De alpha 3 furutech zit op mijn voorversterker en phono trap
ik had deze ook op mijn eindversterkers maar heb ze vervangen door NBS
die doen het daar weer beter.

Deze week komt er een vergelijk met de shigaclone en de originele Shigaraki .....spannend  ::)

Erik van Voorst (in memoriam)

Volgens mij was het een bruine soepele ...maar ik ben heel makkelijk erin geweest...gewoon een 5-tal powercords meegenomen en diegene welke het meeste/mooiste deed bleef zitten aan mijn transport en daarna afgerekend totaal niet lettende op merk/makelij/prijs, vond het toen wel erg duur (slik) voor  een stroomkabeltje maar het deed te veel moois om hem terrug tegeven.... ;D

Ik was zo aangenaam verrast als kabel-non believer dat ik er na een tijdje nog eens eentje leende, en jawel hoor weer mooier op een voorversterker........en na een tijdje nog eens eentje leende, en jawel weer mooier op een DAC.......en nog eens een leende voor de Lens .....inmiddels speel ik met 4 Tunamis...hahaha...quite a step for for a nonbeliever.... >:D

Helemaal happy en geen interesse in verder shoot outs met cords...dit is een aangename prijs 425 Euro (ahum :-X) in High-end powercordland en in relatie tot mijn setprijs (whatever that means) en het doet gewoon erg veel  mooiere dingen dan de Belden 19364, en die deed al (voor weinig... 10 euro :o) veel goeds... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RennieB

.