Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

phy

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 24, 2009, 10:37:40
Tja ik moet zelf ook alles weer teruglezen..gelukkig heb ik mijn mods erg gedetailleerd in kaart gebracht....voor mij waren erg grote klappers....een nieuw laserboard....een nieuw klok met voeding....en de regs....oja alle sms verwijderen...en ook de behuizing zoals aangegeven...eigenlijk was het voor ons (Anton en ik) een hele lange plezierige bouwrit naar een voor mij  AudioNirvana.....(m.a.w. ik heb veel geld uitgegeven maar zeer weinig vergeefs)  O0

Let op mijn insteek is anders.!!!!!!..ik wilde proberen een top-transport te bouwen en schuwde absoluut niet veel euro's neer te leggen of 10 uur aan een laserboard vijlen, een wezenlijk verschil met "biggest bang for the buck"....ik ben op het amerikaanse en nederlandse forum daar nagenoeg een eenling in  ;)
Hoi Erik
Ik wil ook een top transport bouwen als je de biggest bang for the buck wilt kan ik iedereen aanraden om het loopwerk origineel te houden en er alleen een goede voeding voor te bouwen .

Ik kan in de loop van de jaren goed filteren ik gebruik niet iets omdat ik er toevallig veel geld voor betaald heb of dat het veel werk geweest is.
het moet echt beter zijn een verandering is het al snel .

Maar er moet alles geprobeerd zijn vind ik en dat is ook het leuke
helaas heeft alles zijn inspeeltijd nodig en dat kan heel lang duren .

phy

Citaat van: RennieB op oktober 24, 2009, 00:17:45
Dag Phy,

Je klinkt als mijn (nu ex) vriendin...  ;D

Ik zal gewoon de sprong moeten wagen dus, en gewoon de modificatie stap voor stap gaan uitvoeren

En ander goed punt is de voeding. Wat is voor jou nu de gewezen trafo? En gebruik je de Sreg voeding zoals  Erik volgens mij?

;D  ;D Ik bedoel te zeggen dat die BG modificatie niet echt perse moet (voor mij tenminste)
ik ben pas bezig de shunts heb ik nog niet gebruikt dat is nog te vroeg eerst moet alles in rust zijn
De transformator die ik het beste vond is een dubbele c kern

RennieB

Ik ga wel weer even grasduinen in je topic, Erik!  :)

Daarnaast heb ik gemerkt dat Peter inderdaad is afgestapt van de Okapi pdf. Ik heb daarom ook de
onderdelen besteld voor de modificatie zoals Peter deze nu aangeeft, om dit later te kunnen vergelijken
met de originele modificatie en het origineel. Dus een nieuwe boom-box ligt op mij te wachten...

Ook heb ik 2x de LM 4780 gaincard-kloon besteld en een andere dac. De USB dac is alleen voor pc gebruik.  :withstupid:
Misschien dan een dubbele dac met een switch om tussen het transport en de pc te kunnen schakelen...

Keep u posted!

@ Phy, Voor de trafo een dubbele c-kern? Zijn er nog verschillen tussen fabrikanten onderling of is het een idee dit gewoon bij Wil te bestellen?

Groeten René

Ps, Erik, je begrijpt toch wel dat je een bepaalde morele verplichting hebt? 1000/2000?  ;)

Ps2, Verwijst Alexander op zijn site naar "onze" ome Anton? Somethings going on here!

scrutinizer

Citaat van: phy op oktober 24, 2009, 13:08:22

Ik kan in de loop van de jaren goed filteren ik gebruik niet iets omdat ik er toevallig veel geld voor betaald heb of dat het veel werk geweest is.

Robert, ik kan - aangezien je geen gebruik maakt van smiley's - niet anders dan constateren dan dat er in jouw posts omtrent Erik's transport en preamp destijds, altijd een negatieve ondertoon zit.

Als ik dit fout interpreteer,

mijn excuus.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

RennieB

:'(

Anton, misschien is het oud zeer maar dat is zeker niet hoe ik zijn reacties interpreteer!

:wacko:

I'm confused!!!

Daarbij, als dat zo zou zijn, dan staan jullie daar, door bewezen resultaten, meters, zo niet kilometers, boven toch????

:( :( :( :(

phy

Citaat van: scrutinizer op oktober 24, 2009, 14:23:48
Robert, ik kan - aangezien je geen gebruik maakt van smiley's - niet anders dan constateren dan dat er in jouw posts omtrent Erik's transport en preamp destijds, altijd een negatieve ondertoon zit.

Als ik dit fout interpreteer,

mijn excuus.

Anton.

hoi Anton
Ik snap het niet goed .....
wat is er aan de hand?
Heb ik iets verkeerd gezegd ,dan van mijn kant sorry
maar geef even aan waar het niet goed zit Anton.
Dan kan ik daar rekening mee houden.

RennieB

Met alle respect voor alles en iedereen maar deze kou moet echt de lucht uit.

Anton, je bent niet tot reageren verplicht maar het zou te prijzen zijn als je, met respect voor de persoon, kan aangeven
waar het wringt.

Ik zit hier mee, jongens. Kom op!

scrutinizer

Citaat van: phy op oktober 24, 2009, 13:08:22
Hoi Erik
Ik wil ook een top transport bouwen als je de biggest bang for the buck wilt kan ik iedereen aanraden om het loopwerk origineel te houden en er alleen een goede voeding voor te bouwen .

Maar er moet alles geprobeerd zijn vind ik en dat is ook het leuke
helaas heeft alles zijn inspeeltijd nodig en dat kan heel lang duren .

Robert, dat je een vrij outspoken mening hebt, weet je zelf en is je goed recht. :)
Dat je die in het verleden soms introduseerde als zijnde de waarheid, zal je ook niet helemaal ontgaan zijn (je meningen omtrent componenten gebruik, bijv. V cap ::)).
Sommige posts destijds samengenomen met je uitspraak van hierboven triggerde mijn post, waar ik ook al een fail safe in aangeef dat het mijn interpretatie van deze posts kan zijn, maar ik hem evengoed gesteld wilde hebben. ;)

That's all!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

RennieB

Gelukkig!

Nu handen schudden en die hete-peters laten roken!

Zet ik de champagne koud!

phy

Citaat van: scrutinizer op oktober 24, 2009, 16:21:04
Robert, dat je een vrij outspoken mening hebt, weet je zelf en is je goed recht. :)
Dat je die in het verleden soms introduseerde als zijnde de waarheid, zal je ook niet helemaal ontgaan zijn (je meningen omtrent componenten gebruik, bijv. V cap ::)).
Sommige posts destijds samengenomen met je uitspraak van hierboven triggerde mijn post, waar ik ook al een fail safe in aangeef dat het mijn interpretatie van deze posts kan zijn, maar ik hem evengoed gesteld wilde hebben. ;)

That's all!

Anton.
Hoi anton je wil me toch niet zeggen dat die Vcap er nog altijd inzit  ???
;D
Mijn eigen ervaring is altijd de waarheid daar is niets tussen te krijgen.
Van horen zeggen doe ik niet aan mee  het geeft wel ideeen en uitnodigingen om het ook te proberen en dan een mening te vormen die helaas de waarheid is.
Soms is dat voor iemand anders en soms voor mezelf dan niet leuk, of wel leuk natuurlijk.
En ik wil alleen maar zeggen met het vetgedrukte ,dat die 400 euro die ik in de clock steek niet bij voorbaat gaat bepalen of hij erin blijft of niet
dat bedoelde ik ermee.
kan je daar mee accoord gaan?
Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: RennieB op oktober 24, 2009, 13:50:31
Ik ga wel weer even grasduinen in je topic, Erik!  :)

Ps, Erik, je begrijpt toch wel dat je een bepaalde morele verplichting hebt? 1000/2000?  ;)

Ps2, Verwijst Alexander op zijn site naar "onze" ome Anton? Somethings going on here!

Grasduin eens maar wat meer in mijn topics dan zie je dat ik met 4 hevig gemodde (wel het circuit in tact !!!!!!) 80 Watt Aitos OTL draai en de gelukkigste man ter wereld ben..
dus PS 1 is een NEEN trouwens evenals PS 2  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RennieB

Even the world's happiest man has problems.

http://www.youtube.com/watch?v=XN1C0-B6kPw    ;)

Maar ik heb al je topics minimaal 2 maal gelezen en ook stevig gegoogeld op Aitos OTL, maar kon toen niets vinden.
Misschien heb je een link met informatie of iets dergelijks?

Er is trouwens aanleiding te denken dat het gaat lukken. (ps1)

En bedankt voor:(wel het circuit in tact !!!!!!) ik denk dat ik weet waar je op doelt....  :(

Hoi

Ik doelde nergens  op ???.... alleen was/is het om aan te geven dat het ontwerp mij erg aanspreek that's all.. ???

Ik denk dat die Aitosseno.a.  in het topic van mijn loopwerk even worden "behandeld"...enfin kijk maar
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RennieB

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 24, 2009, 17:11:35
Hoi

Ik doelde nergens  op ???.... alleen was/is het om aan te geven dat het ontwerp mij erg aanspreek that's all.. ???

Ik denk dat die Aitosseno.a.  in het topic van mijn loopwerk even worden "behandeld"...enfin kijk maar

Ah nee, ik dacht dat Anton misschien mijn broddelwerk met mijn versterker met jou had gedeeld, waarbij ik wel de circuits heb geprobeerd te manipuleren.
Met het heengaan van de versterker als gevolg...  ;D

Nope...maar evengoed sorry to hear  :(

scrutinizer

Citaat van: phy op oktober 24, 2009, 16:48:20
Hoi anton je wil me toch niet zeggen dat die Vcap er nog altijd inzit  ???
;D
Mijn eigen ervaring is altijd de waarheid daar is niets tussen te krijgen.
Van horen zeggen doe ik niet aan mee  het geeft wel ideeen en uitnodigingen om het ook te proberen en dan een mening te vormen die helaas de waarheid is.
Soms is dat voor iemand anders en soms voor mezelf dan niet leuk, of wel leuk natuurlijk.
En ik wil alleen maar zeggen met het vetgedrukte ,dat die 400 euro die ik in de clock steek niet bij voorbaat gaat bepalen of hij erin blijft of niet
dat bedoelde ik ermee.
kan je daar mee accoord gaan?
Robert

En natuurlijk pas echt van belang wanneer daar naar gevraagd wordt. ;)

Je hebt mijn vraag beantwoord, so it's all good. :)

Anton.

phy

Zo nou ben ik blij dat het opgehelderd is na twee en een half jaar
ik wist niet dat ik je zo geraakt had  ;D

zand erover  ;)
Vcap RULES   :headbanging:

scrutinizer

Geraakt is een 'heel' groot woord Robert, maar zoals ieder dat alleen voor zichzelf kan bepalen, belemmert het mij in communicatie flow. ;)

On topic!!

Wat mij nog bij staat is vooral het het losnemen van de motoren, de trajectory van de laser (vooral gevoelig voor het torderen van de eenvoudige lasergeleiding), C906, de chips elk voorzien van eigen spanning en ontkoppeling,  psu en earth scheme en de S/PDIf. Deze laatste heeft na het uitproberen van verschillende configs, een 'flinke' stap voorwaarts gegeven en laten zien, gebruikmakend van ST optisch.

;)

Anton.

RennieB

Me like!

Ik krijg de sterke neiging om de buurvrouw eens stevig te gaan knuffelen als ik dit zo lees! (Dat kan nu ook weer...  ;))

Klasse heren!

Anton, het voorzien van een losse PSU voor de chips betekent dat een trafo met gelijkrichten voor alle chips en het doorhalen van de traces op het board?

En het tegen gaan van het torderen door een nieuwe motor-plaat te maken zoals Erik? Ik zit hier met de plaat in mijn hand en ik zou niet weten hoe ik dat moet doen! Het is een staafje die met een lullig schroefje vast zit...

En st optisch was met dat at&t ding? Dat gaat alleen werken met de lens geloof ik?

Je maak zo de curve wel errug stijl!

Maar ga er mee bezig! Eerst maar de voeding voor de clock en het board op orde maken en wachten tot de DAC binnenkomt.

Groeten René

scrutinizer

Citaat van: RennieB op oktober 24, 2009, 21:13:25

Anton, het voorzien van een losse PSU voor de chips betekent dat een trafo met gelijkrichten voor alle chips en het doorhalen van de traces op het board?

Yep!! 1 wat overgedimensioneerde trafo, gelijkrichten en vanuit de buffer uitsplitsen naar regs of Sregs en deze kort bij de chip aanbieden.
Pas vooral op!! De schematuur wijkt soms stevig af t.o.v. de pcb layout, en de kwaliteit van de pcb's hechting van deze traces en eilandjes laat te wensen over. :-X

;)

CiteerEn het tegen gaan van het torderen door een nieuwe motor-plaat te maken zoals Erik? Ik zit hier met de plaat in mijn hand en ik zou niet weten hoe ik dat moet doen! Het is een staafje die met een lullig schroefje vast zit...

Ik doelde eigenlijk op het torderen door middel van plaatsing op een ondergrond met een kleine afwijking en/of de manier van fixeren.
Keep in mind dat de spindle motor van erg groot belang is bij de uitleesbaarheid door de laser. ;)
Het aluminium laserboard is meer vervaardigd vanuit zijn 'non magnetic' eigenschap.  

CiteerEn st optisch was met dat at&t ding? Dat gaat alleen werken met de lens geloof ik?

Er zijn ook wel wat dac's uitgevoerd met ST, of bouw zelf je ST transmitter and receiver. Wat ik alleen onderstreep is het feit dat d.m.v. deze galvanische scheiding er een flink voordeel optrad. ;)

Ik hoop hiermee de curve minder steil gemaakt te hebben, Rene. ;D

;)

Enjoy,

Anton.

RennieB

Citaat van: scrutinizer op oktober 24, 2009, 22:39:58

Ik hoop hiermee de curve minder steil gemaakt te hebben, Rene. ;D

;)

Anton.

Hmmmm, ietsje... Toch heb ik de bergschoenen nog aan...  ;)

scrutinizer

Citaat van: RennieB op oktober 24, 2009, 22:44:09
Hmmmm, ietsje... Toch heb ik de bergschoenen nog aan...  ;)

;D

Gewoon extra goed strikken en gaan.
En anders schijnt Johanneskruid goede eigenschappen te bezitten als je er als een berg tegenop zie. ;D

Anton

RennieB

Nice input!

Citeer
Yep!! 1 wat overgedimensioneerde trafo, gelijkrichten en vanuit de buffer uitsplitsen naar regs of Sregs en deze kort bij de chip aanbieden.
Pas vooral op!! De schematuur wijkt soms stevig af t.o.v. de pcb layout, en de kwaliteit van de pcb's hechting van deze traces en eilandjes laat te wensen over. Lips Sealed

In ieder geval print ik het uit en leg ik het onder mijn kussen. Misschien kan ik er morgen dan chocola van maken... ::)
En géén koffie drinken in verband met trillende handen! Een kopje Johanneskruiden-thee misschien!  ;)

Thanks a lot annyway!

RennieB

Kan iemand nog aan EZ-51's komen? Vandaag geprobeerd nog 2 te halen maar ze zijn dit jaar vervangen door de EZ-16.   :( :( :(

Of als iemand het loopwerk kan missen graag!

phy

Citaat van: RennieB op oktober 30, 2009, 20:03:43
Kan iemand nog aan EZ-51's komen? Vandaag geprobeerd nog 2 te halen maar ze zijn dit jaar vervangen door de EZ-16.   :( :( :(

Of als iemand het loopwerk kan missen graag!

Ja Rennie
ik zoek er ook nog 2 als je iets weet laat je maar wat horen dan kunnen we samen bestellen
Robert