Ziggo vs KPN glasvezel

Gestart door Randal, maart 28, 2009, 21:04:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaxxMark

Citaat van: Randal op maart 31, 2009, 12:53:03
Ik denk dat ik wat anders bedoel...  ;)

Een Humax iHDR5050-C heeft bijvoorbeeld een dual tuner => Dat betekent toch dat er twee streams nodig zijn als er tv wordt gekeken en wordt opgenomen tegelijkertijd?! Dan zou in principe dus ook een twee keer zo groote bandbreedte nodig zijn, om geen kwaliteitsverlies te krijgen...

Volgens mij (uiteraard niet zeker en misschien vertel ik het technisch niet helemaal correct) is het zo dat bij Ziggo de digitale kanalen allemaal binnen het bereik zitten van waar vroeger alle analoge zenders zaten.

Voor iedere analoge zender die weg gaat kunnen er (dacht ik) meerdere digitale in de plaats komen.

Internet via de kabel gaat buiten het bereik van de analoge zenders om en omdat de digitale zendrs binnen dit bereik zitten dus ook de digitale zender.  Je internet snelheid heeft daardoor dan ook geen invloed op je televisie (en andersom).

Bij bijvoorbeeld Tele2 maak je gebruik van een internet lijn waarover ook TV wordt gestreamd. In dat geval zal dus je internet snelheid omlaag gaan als je TV kijkt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Ghosty J

#26
Hier in Meppel is een convenant gesloten met Glashart.
website bestaal wel alleen er zit een wachtwoord op..
http://www.glashart.nl/meppel/
vanaf augustus zou er worden gestart met kabels leggen door BAM Infra.
Ik ben benieuwd, vanaf maart kan ik een nieuw internet abbo aanvragen :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Tube-freak

Citaat van: GH op maart 30, 2009, 20:12:08
Waarom beginnen ze niet in de grote steden? :-).
Maar ik ben benieuwd, een 60MB abonnement lijkt me wel wat.... ik zie alleen nergens prijzen. Heb jij wel een concrete aanbieding gekregen?

Ja ze zijn bang dat de Tunnels daar instorten of dat er stomend water omhoog komt denk ik.   :D
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Henkjan_O

hier (http://www.glashart.nl/berkel/) liggen de kabels er al een aardige tijd, maar de kans dat er dit jaar mensen via glas TV kijken is klein, want men loopt weer eens flink achter op de planning  (KPN moet nog beginnen met testen)... 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

maximus79

3 november komt bij ons in Almere een monteur het glasvezel verhaal installeren. Heb een abo genomen van kpn het zilver pakket eerste 6 maanden voor 55 euro 50mbit down en 5mbit up + digitale tv.
Ik zal wel even laten weten hoe het bevalt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ghosty J

Citaat van: Ghosty J op september 24, 2009, 17:22:28
Hier in Meppel is een convenant gesloten met Glashart.
website bestaal wel alleen er zit een wachtwoord op..
http://www.glashart.nl/meppel/
vanaf augustus zou er worden gestart met kabels leggen door BAM Infra.
Ik ben benieuwd, vanaf maart kan ik een nieuw internet abbo aanvragen :)
en een mailtje terug (6 dagen geleden al)
Citaat
Geachte heer fictieve naam,

Hartelijk dank voor uw e-mails. Excuses voor deze late reactie. Pas vanaf vandaag is dit
e-mailadres geactiveerd.

Glashart is op dit moment achter de schermen hard bezig om alles gereed te maken voor de start van
de aanleg. We zullen starten met de opening van de winkel en daarna zal een technische ruimte
geplaatst worden. Vervolgens wordt wijk voor wijk, straat voor straat Meppel aangesloten. Glashart
denkt hiervoor ongeveer een jaar voor nodig te hebben.

Er op vertrouwend u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Glashart | Meppel
een jaar... hmz eerst maar eens Ziggo doen :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

maximus79

#31
Citaat van: maximus79 op oktober  7, 2009, 22:19:53
3 november komt bij ons in Almere een monteur het glasvezel verhaal installeren. Heb een abo genomen van kpn het zilver pakket eerste 6 maanden voor 55 euro 50mbit down en 5mbit up + digitale tv.
Ik zal wel even laten weten hoe het bevalt.

Nou, Monteur is vandaag langs geweest en hier onder is het resultaat te zien. Ik heb geen klagen, een blu-ray heb ik nu in 2.5 uur binnen! :pompom:

Edit: Net even een aflevering van heroes (HD) gedownload. Was binnen 4 min klaar!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ghosty J

Citaat van: maximus79 op november  3, 2009, 16:37:56
Nou, Monteur is vandaag langs geweest en hier onder is het resultaat te zien. Ik heb geen klagen, een blu-ray heb ik nu in 2.5 uur binnen! :pompom:

en waar heb je deze binnen? eweka gaat maar tot 40 mbit ;)
dat is 16 gig per uur dus bijna 1 bluray per uur :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

WJUC

Fijn om te horen van de snelheid, ik word nu 17 december aangesloten, leuk kerstcadeau!

maximus79

@Ghosty J

Eweka gaat tot 50mbit. Ik zit rond de 5300 kb/s met grabit.


Nu een paar weken later hebben toch wel problemen gehad. Tv kastje werk echt ongelooflijk traaaaaaaag. En bij goed bekeken tv programma's valt het signaal soms weg. Me vrouw heeft al 3x boer zoekt vrouw niet kunnen kijken. Maar internet blijf wel gewoon op volle snelheid.  :eh:

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

muis

Ik heb sinds november glasvezel maar wat is die tv bagger zeg. Regelmatig vastlopers, beeld bevriest geluid loopt wel door, kastje reageert traag of helemaal niet dan is een herstart het enige wat je kan doen. Wanneer mijn jaar erop zit ga ik weer terug naar Ziggo.

Flexaa

Wat voor kastjes gebruiken ze bij glasvezel om televisie te kijken?
PVR met dubbele tuners ook?

Kan je je DVB-C tuner in je televisie ook gebruiken zoals bij aZiggo?

Mikester

Bij Interactieve Tv van KPN wordt gebruik gemaakt van de Motorola 1960. Dit is extern kastje zonder een smartcard oid. De Motorola kan via hdmi of scart worden aangesloten op je tv. Het is dus niet mogelijk om een insteekkaart te gebruiken. Glasvezel werkt volgens dezelfde methode, alleen heb je via glasvezel de mogelijkheid om Ned 1,2,3 en Discovery in HD te bekijken.

Begin februari wordt bij mij glasvezel door een monteur in de woning aangesloten en zal ik mijn bevindingen posten. Ik maak momenteel gebruik van interactieve tv en internet van KPN, maar ben over de beeldkwaliteit niet 100% tevreden. Dit zou met glasvezel moeten verbeteren, al heb ik daar een hard hoofd in. De zapsnelheid is op dit moment redelijk dramatisch en ook de betrouwbaarheid/stabiliteit van de Motorola ontvanger is niet goed. Ik hoop dat dit in de toekomst met updates wordt verholpen, anders is er grote kans dat ik over een jaar weer overstap naar Ziggo.
Panasonic 50G10 / Pioneer VSX-919AH / Jamo s606 HCS3 / PS3 / QED SA Xtube / KPN ITV

muis

Met internet en telefonie van kpn is niets mis mee alleen de interactiev tv is bagger. Zappen is traag, beeld blokkerig, beeld bevriest geluid loopt door, spontante herstars van de moterola 1960, netwerkfouten, vastlopers kortom het staat nog heel erg in de babyfase. Ben weer terug bij ziggo en beter beeldkwaliteit en meer zenders voor minder. Ik wacht nog wel even tot de fouten allemaal opgelost zijn voordat ik weer terug ga

marconist

Citaat van: muis op januari 24, 2010, 14:43:41
Met internet en telefonie van kpn is niets mis mee alleen de interactiev tv is bagger. Zappen is traag, beeld blokkerig, beeld bevriest geluid loopt door, spontante herstars van de moterola 1960, netwerkfouten, vastlopers kortom het staat nog heel erg in de babyfase. Ben weer terug bij ziggo en beter beeldkwaliteit en meer zenders voor minder. Ik wacht nog wel even tot de fouten allemaal opgelost zijn voordat ik weer terug ga

Op de KPN-glasvezel ???