Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

Vorige topic - Volgende topic

beatbrother

Citaat van: skank1 op juli  3, 2014, 13:46:20
Mmm ik had een lang plat model verwacht, meer strakker.
gas of hout?

Het is een gashaard, maar met houtsblokken, maar je ziet eigenlijk weinig of geen verschil met een echte houthaard.
We hebben ook een speciaal soort glas als optie gekozen (HD glas). Dat is glas zonder reflectie waardoor je eigenlijk niet
ziet dat er glas in zit.  ;D
Ik weet wat je bedoelt met die lange platte. Die wilden we eerst nemen, maar we zijn toch van dat idee afgestapt.
Hij is inderdaad modern & strakker, maar ons huis is aan de buitenkant modern en strak, maar binnen heel warm afgewerkt.
We hebben bv. in het hele huis parket liggen (gvl, verdiep en kelder) en nergens tegels.
Ik hou niet zo van die cleane witte ruimtes, maar dat is natuurlijk persoonlijke goesting hè.  ;D

skank1

Citaat van: beatbrother op juli  3, 2014, 14:07:09
Het is een gashaard, maar met houtsblokken, maar je ziet eigenlijk weinig of geen verschil met een echte houthaard.
We hebben ook een speciaal soort glas als optie gekozen (HD glas). Dat is glas zonder reflectie waardoor je eigenlijk niet
ziet dat er glas in zit.  ;D
Ik weet wat je bedoelt met die lange platte. Die wilden we eerst nemen, maar we zijn toch van dat idee afgestapt.
Hij is inderdaad modern & strakker, maar ons huis is aan de buitenkant modern en strak, maar binnen heel warm afgewerkt.
We hebben bv. in het hele huis parket liggen (gvl, verdiep en kelder) en nergens tegels.
Ik hou niet zo van die cleane witte ruimtes, maar dat is natuurlijk persoonlijke goesting hè.  ;D

Wel waarom vraag ik dit allemaal.
In ons huidig huis hebben we een hoekhaard  van mdesign van 1m60 lang
Heel strak en modern

Maar we gaan verhuizen en gaan dus een nieuwe haard plaatsen.

Deze nieuwe woning overal afgestemd zijn op het landelijk strak.

En we twijfelen dus of zo'n lange haard wel nog zal passen?

Er komt ook parket .. dubbel inkomdeur met glaS, landelijke keuken met verticale lijnen
Hout zien we heel graag

Nu had ik wel aan zo'n haard gedacht zoals jou, maar dan krijg ik plots de gedachte dat dit er zo fake uitziet met houtblokken in, niet ?

Welk model heb jij dan?
Je doet me nu weer twijfelen. Dergelijke haard past wel beter in de stijl denk ik.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

beatbrother

Citaat van: skank1 op juli  3, 2014, 15:09:22
Wel waarom vraag ik dit allemaal.
In ons huidig huis hebben we een hoekhaard  van mdesign van 1m60 lang
Heel strak en modern
Maar we gaan verhuizen en gaan dus een nieuwe haard plaatsen.
Deze nieuwe woning overal afgestemd zijn op het landelijk strak.
En we twijfelen dus of zo'n lange haard wel nog zal passen?
Er komt ook parket .. dubbel inkomdeur met glaS, landelijke keuken met verticale lijnen
Hout zien we heel graag
Nu had ik wel aan zo'n haard gedacht zoals jou, maar dan krijg ik plots de gedachte dat dit er zo fake uitziet met houtblokken in, niet ?
Welk model heb jij dan? Je doet me nu weer twijfelen. Dergelijke haard past wel beter in de stijl denk ik.

Afhankelijk welke haard je neemt.
Bij de meeste fabrikanten ziet het er ook echt fake uit met heel kitscherige houtsblokken.  :'(
Maar er zijn 2 gashaard fabrikanten die op dat vlak er echt bovenuit springen en echt heel knap en realistisch zijn.
Metalfire en CosyFlame.
Wij hebben gekozen voor de Cosyflame (Icognito). Die vonden we echt het knapste.
Helaas is de prijs ook wel navenant.  :crazy:
Als je wil mag je altijd wel eens komen kijken hè.  ;)

skank1

Ik heb nu al tijd tekort :(
Zou wel willen hoor, en ga ik eigenlijk wel es doen.

Mag ik de prijs eens weten van die haard? -> via pm gerust
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

beatbrother

Citaat van: skank1 op juli  3, 2014, 16:48:44
Mag ik de prijs eens weten van die haard? -> via pm gerust

Ik zal het je via PM sturen.  ;D

skank1

thx
Net even op de site gelezen, klinkt erg aanlokkelijk!
Misschien toch es overwegen.

Is die ook met geluid enzo? lol

beatbrother

Citaat van: skank1 op juli  3, 2014, 17:07:21
thx
Net even op de site gelezen, klinkt erg aanlokkelijk!
Misschien toch es overwegen.
Is die ook met geluid enzo? lol

Dat is een optie van 300 € geloof ik, maar dat hebben we niet gekozen, want we zijn bij de fabrikant geweest en dat is in principe niets anders dan een kleine speaker die een audiobestand afspeelt.
ik heb het gisteren eens getest met m'n gsm en wat youtube filmpjes afspelen, maar alles staat en valt met een goede geluidsfile. Op een gegeven moment had ik het geluid van een bosbrand, dus dat was er een beetje over.  :P

skank1

vieze freddie

Citaat van: beatbrother op juli  3, 2014, 17:14:28

ik heb het gisteren eens getest met m'n gsm en wat youtube filmpjes afspelen, maar alles staat en valt met een goede geluidsfile. Op een gegeven moment had ik het geluid van een bosbrand, dus dat was er een beetje over.  :P
ROFLOL
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

beatbrother

Ondertussen nog een nieuwe upgrade gekocht voor de HT.  :P
Hmmmmmmmm

Joske007

Mooie of lekkere aanwinst, krijg er al zin in  :popcorn:  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

We zijn bezig met onze living te verbouwen.
Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe installatie.
Het moet geen surround zijn, want voor films en dergelijke kan ik in de HT kijken.
Dus liefst iets wat mooi en duidelijk speelt.
Eventueel iets wat heel klein, strak & compact is, maar waar toch genoeg power uitkomt ? (die kleine bose speakers mss ?)
Of heeft er mss iemand ervaring met het Sonos Play systeem ? Is dat wat ? Voordeel is dat je het kan uitbreiden naar andere ruimtes.

Alle raad is welkom, want ik heb er echt geen flauw idee van. ;)

MLCinema

Ik heb van de week naar de Dali Mentor Menuet geluisterd. Wat een klank uit een dergelijk kleine luidspreker. Laat denk ik geen spaan heel van die andere opties die je opnoemt. Mooie amp erbij (eventueel een reciever vanwege het hdmi switchen). Wat is je budget en wat is het doel? Moet er ook deftig geluid voor muziek uitkomen of is het echt puur het versterken van TV geluid?

PS: Schitterende ruimte!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

beatbrother

Ik been eens het Sonos systeem gaan testen en ik denk dat het dat gaat worden.
vooral omdat je dit dan heel makkelijk over heel het huis en zelfs naar buiten toe kan uitbreiden zonder
dat je met kabels en dergelijke moet rekening houden.
In de Living zou ik dan 2x Sonos Play 5 speakers plaatsen eventueel gecombineerd met een Sonos playbar voor de TV.
Die nieuwe tv moet er trouwens ook nog komen en hiervoor denk ik om voor een 55" te gaan.
Welk merk of dergelijke weet ik nog niet.

cobaltjeh

Citaat van: beatbrother op augustus 18, 2014, 11:29:58
In de Living zou ik dan 2x Sonos Play 5 speakers plaatsen eventueel gecombineerd met een Sonos playbar voor de TV.

Let op de Sonos Playbar, kan alleen de Play1 en Play3 gebruiken als achter speakers.

Daarnaast heeft de Playbar wat beperkingen, zo snapt deze geen DTS dacht ik, en moet de tv voorzien van een optische uitgang.

Ik heb zelf een Play1 in de badkamer, en 2x een play5 en een connect in de HT.

De play 5 wordt gebruikt door het gehele huis, tot tuin. En is echt een geweldig stukje techniek.
Overal waar je maar een stopcontact hebt, is er binnen een halve minuut muziek.
Daarnaast klinken ze voor hun formaat gewoon erg lekker.

Maar uiteindelijk is het gemak, en de gegarandeerde werking toch de reden wat dit systeem zo mooi maakt.

skank1

Citaat van: beatbrother op augustus 18, 2014, 11:29:58
Ik been eens het Sonos systeem gaan testen en ik denk dat het dat gaat worden.
vooral omdat je dit dan heel makkelijk over heel het huis en zelfs naar buiten toe kan uitbreiden zonder
dat je met kabels en dergelijke moet rekening houden.
Die nieuwe tv moet er trouwens ook nog komen en hiervoor denk ik om voor een 55" te gaan.
Welk merk of dergelijke weet ik nog niet.

Haha wij gaan meer en meer dezelfde dingen hebben. Gisteren de icognito haard besteld met hdglas, ook de grootste..
Vandaag de sonos playbar gekocht voor 575.
Later komt nog play 3 in woonkamer en keuken, play 1 in badkamer en slaapkamers en een 5 die overl rnd komt ook voor de tuin.

Sonos is erg lekker!
Afwachten op mn soundbar en de haard ;)

beatbrother

Vandaag nen hele kleine upgrade in m'n HT.  :P
Een aantal nieuwe posters aangekregen voor in m'n lichtgevende posterkaders. (o.a. The Hobbit, TMNT, Malifecent, Hercules, Guardians of the Galaxy, ...)
Voor diegene die ook interesse heeft in zo een licht kader, ik heb er nog een aantal nieuwe in doos staan. OP = OP
stuur me maar een pm.

skank1

cobaltjeh

Erg gaaf zo, zeker met die natuurstenen wand.   :worship:

de_ceus

beatbrother

Hey all !
Eerst en vooral mijn beste wensen aan iedereen voor 2015 !  ;D

Hoe kunnen we 2015 beter starten dan met upgrade.  ;D
Als test heb ik zojuist in de muziekstudio eens een gewoon doek opgehangen in mijn zangruimte
en daar dan langs achter op geprojecteerd en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was met het resultaat.
Ik vind het er heel leuk uitzien en het is een leuke toevoeging bij het monteren en afmixen van films.
Dus de volgende stap is het nu laten opmeten door Gé en daar dan een frame met een goed projectiedoek in voorzien.  ;D

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

beatbrother

We zijn volop bezig met de afwerkingsfase van de woonkamer.
De gashaard zijn ze nu aan het inwerken en momenteel moet ik ook al de bekabeling voorzien voor de tv en dergelijke aansluitingen.
Ze hadden me gevraagd om een HDMI kabel klaar te liggen zodat ze deze kunnen inwerken, maar dan zit ik tot het einde der dagen vast met deze HDMI kabel. Ik heb gezegd dat ze een wachtbuis moeten voorzien omdat kabels doorheen de tijd veranderen.

2 vragen :
1) Zijn er nog bepaalde voorzieningen die ik zeker moet treffen (toekomstgericht ?) Ik voorzie om een HDMI kabel en netwerk-kabel naar mijn tv te laten gaan

2) Ik zou graag een nieuwe tv willen kopen. raden jullie een grote curved tv aan of zou ik toch beter een recht model kiezen daar de kijkhoek niet altijd rechttoe rechtaan is ? Tips voor een mooie nieuwe tv ?

skank1

Erg benieuwd naar de vorderingen :)
Ik zou inderdaad een wachtbuis voorzien van je toestellen naar de tv, groot genoeg zodat je met alles weg kan.
Qua tv zou ik toch gewoon een platte nemen ipv curved