CoreAVC 1.9.0 uit met HW acceleratie support

Gestart door Gerbrand, maart 12, 2009, 13:58:33

Vorige topic - Volgende topic

Gerbrand

Sinds enige tijd is Coreavc 1.9.0 uit.

Deze versie ondersteunt nu ook HW acceleratie m.b.v. NVidia videokaarten. Ik heb dit uitgetest en het scheelt behoorlijk in de processorlast. Ik kan nu eindelijk zowel X.264 decoderen en daarna met FFDSHOW nabewerken (Core2Duo E8600). Voorheen was die combinatie te veel.

Al met al een leuke verbetering. Ik vind alleen dat de kwaliteit van de FFDSHOW decoder  of MPC video decoder nog steeds een stuk beter is. Met CoreAVC zie ik nog vaak blocking artefacten.

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

DaMan

Ik heb met CoreAVC zelden last van blocking artefacts. Ik download dan ook alleen maar goede scene-releases ;)

MovieMax

Met CoreAVC Pro 1.9 met cuda geeft bij een HD x264 MKV een belasting van 40-50% op 1 core van een Intel quadcore 6600. Op zich niet slecht. Het beeld is zeer korrelig.

MPC video decoder met HW acceleratie geeft een schoner beeld. De load bedraagt 30-40% uitgesmeerd over meerdere cores. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de MPC video decoder.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Gerbrand

Ik gebruik graag FFDshow om te scalen. Dat gaat niet met MPC, want dan wordt de decoding door de renderer gedaan. Wat dat betreft is CoreAVC dus een oplossing, maar zolang die blijft blocken...

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

DaMan

Inmiddels is versie 1.9.5 verschenen:

CoreAVC 1.9.5 released

Deze release bevat enkele bugfixes & de nieuwe feature "Input stream colorspace override options"