iPhone mee laten wassen 1,5 uur op 40°

Started by robbie12345, March 11, 2009, 12:55:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robbie12345

Afgelopen zondag voordat ik ging douchen heb ik mijn trainingsbroek uitgedaan en over de rand van de wasmand gehangen.
Mijn lieftallige vriendin was toevallig net bezig met de was :). Je voelt hem al, zij heeft mijn broek samen met de andere donkere was in de wasmachine gedaan en gewassen, niets vermoedend dat er nog een telefoon in zou kunnen zitten.
Dezelfde avond vraag ik me opeens af waar mijn iPhone is, het hele huis afgezocht, totdat ik tot de conclusie kwam dat ik hem voor het laatst in mijn trainingsbroekzak gevoeld heb....
Ik loop naar de wasmachine, doe het deurtje open, grabbel even.... en ja hoor daar ligt ie, mooi schoon en lekker zacht door de wasverzachter  ;D

Natuurlijk even goed balen, een ongeluk waar eigenlijk niemand iets aan kon doen. Mijn eerste vermoeden: "Dat ding zal wel helemaal kapot zijn".
Ik heb hem een avond laten drogen en de dag erna aan proberen te zetten, geen resultaat. Dan maar even kijken of hij opgeladen moet worden. Stroom erin en verrek na +/- 5 min springt het apple logo omhoog!!
Mijn eerste reactie was, dat ik het al ongeloofelijk vond dat hij überhaupt nog iets deed. Daarna even wat vlugge test en alles werkte gewoon nog... 1 klein probleempje was dat er nog ontzettend veel water achter het scherm zat, wat ontzettend lelijk uitzag.

Na wat gegoogle op het idee gekomen met een collega om de iFan te ontwikkelen (eigenlijk gewoon een enorme luchtverplaatsende fan die de iPhone droog blaast):


Hmmz misschien toch niet zo heel handig, toen het idee van de iFöhn bedacht:


Na een dag flink blazen, is het resultaat dat er geen vocht meer in de iPhone zit, je ziet er eigenlijk niets meer van... Het enige dat helaas niet meer werkt is de camera  :-[
Toch hulde voor Apple dat de telefoon hier tegen kan.
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

NeonKnight

Is inderdaad ongelooflijk! Ik ga het toch maar niet proberen denk ik  ;)
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

bassmotion

Ik heb een soortgelijk verhaal met de iphone. De ex huisgenoot van m'n broertje heeft zo'n 2 jaar geleden per ongeluk zijn iphone van de 7e verdieping van een flat laten vallen. Deze werkt tot op heden nog perfect.

Overigens heb ik ook ervaring met het verdrinken van apparatuur. 6 maand geleden heb ik mijn digitale camera een nacht buiten laten staan in een stormbui, ook deze na het nodige drogen werkte nog.

JeKa

Ik heb mijn iPhone eens op het fietspad "neergelegd" en toen fietste er iemand overheen..... Dit vond het glas niet leuk, maar het touchscreen werkte gewoon nog steeds.

Onne

#4
Een PC kun je ook in vloeistof laten draaien, dus waarom een Iphone niet ?


Als je gelukt hebt veroorzaakt de batterij geen kortsluiting maar ontlaadt deze zich op een andere manier.
In dat geval heb je de meeste kans dat electronische apparatuur het gewoon weer doet nadat het helemaal droog is.
Maar het beste is de batterij eruit te halen voor het wassen!

Misschien heeft wasverzachter een niet geleidende werking ! ;D

robbie12345

Wat ook wel grappig is dat Apple een watersensortje heeft geplaats in de stereo jack. Deze kleurt rood op het moment dat hij in aanraking is gekomen met water...
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

robbie12345

Quote from: Onne on March 11, 2009, 13:14:37
Een PC kun je ook in vloeistof laten draaien, dus waarom een Iphone niet ?

Als je gelukt hebt veroorzaakt de batterij geen kortsluiting maar ontlaadt deze zich op een andere manier.
In dat geval heb je de meeste kans dat electronische apparatuur het gewoon weer doet nadat het helemaal droog is.
Maar het beste is de batterij eruit te halen voor het wassen!

Misschien heeft wasverzachter een niet geleidende werking ! ;D


Hehe ja gedemineraliseerd moet lukken ja dan vindt volgens mij geen elektrolyse plaats ;)
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

FFF

Heb je geluk gehad, ik heb zelf het idee dat de Iphone hardware matig erg goed in elkaar zit.

Als het alleen de camera is kun je die wellicht tegen een geringe vergoeding bij een service punt laten maken. Niet naar apple sturen als de vochtschade zichtbaar is. Die hanteren een standaard tarief voor een reparatie buiten garantie wat behoorlijk hoog is.

pharaoh

Quote from: Onne on March 11, 2009, 13:14:37

Maar het beste is de batterij eruit te halen voor het wassen!


Tja dat gaat nou net niet met een Iphone......

greetzzzz Bert.

Ps leuke pic. is dat jou systeem?
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

Hanky Panky

Was hem eens op 95 graden, misschien vind je spontaan de iPhone Mini uit  :smile:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ajbeefde

Quote from: Hanky Panky on March 19, 2009, 19:12:17
Was hem eens op 95 graden, misschien vind je spontaan de iPhone Mini uit  :smile:

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

SV..S

en nu de hamvraag,

is hij ook schoon geworden?

>:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

wil

Quote from: robbie12345 on March 11, 2009, 12:55:33
...
Ik loop naar de wasmachine, doe het deurtje open, grabbel even.... en ja hoor daar ligt ie, mooi schoon en lekker zacht door de wasverzachter  ;D
...

dus...

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

graafke

Op Youtube zijn er veel filmpjes te vinden, daaruit blijkt dat ie best wel wat kan hebben!



robbie12345

Quote from: pharaoh on March 19, 2009, 16:44:02
Tja dat gaat nou net niet met een Iphone......

greetzzzz Bert.

Ps leuke pic. is dat jou systeem?

Jip, dit zijn foto's die we zelf gemaakt hebben... we vonden het wel lachen  O0
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

pharaoh

ziet er leuk uit!
wat voor vloeistof heb je gebruikt? gewoon gedistilleerd water?

greetzzzz
Bert.
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

ShellBeach

Quote from: graafke on March 19, 2009, 22:19:48
Op Youtube zijn er veel filmpjes te vinden, daaruit blijkt dat ie best wel wat kan hebben!

Zo sterk is hij dan ook weer niet:

http://www.youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

NeonKnight

Helaas eergisteren mogen ervaren dat de iPhone niet alles kan hebben...

Het was lekker weer, dus ik ging op ons balkonnetje zitten (3 hoog) met de iPhone (2G) in mijn zak.
Op de één of andere manier is 'ie daar uit geslipt (vrij losse zakken) en het balkon afgeglipt...  :'(

Ik hoorde alleen "plof" en toen ik naar beneden keek, bekroop een vervelend gevoel me. En inderdaad: de iPhone 3 verdiepingen naar beneden gevallen. Gelukkig niemand geraakt in ieder geval :confused:

Helaas was het glas van het scherm volledig aan gruzelementen, hoewel hij het verder nog wel leek te doen (lastig te testen uiteraard op een touchscreen telefoon...). In ieder geval niet meer te gebruiken.  :ohmy:
Nu maar hopen dat de inboedelverzekering dit gaat vergoeden (het lijkt er wel op).
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

neptune

Ik heb mijn iphone een tijdje geleden ook laten vallen waardoor het glas kapot ging, de phone deed het nog.
Ik heb toen via MP gezocht om een nieuw glaasje (digitizer) te laten monteren, dit kostte me uiteindelijk 85 euro incl. montage.
Viel me nog mee aangezien ik geen tel.verzekering heb afgesloten...
zet hier iets neer

robbie12345

Quote from: NeonKnight on April 27, 2009, 10:59:08
Helaas eergisteren mogen ervaren dat de iPhone niet alles kan hebben...

Het was lekker weer, dus ik ging op ons balkonnetje zitten (3 hoog) met de iPhone (2G) in mijn zak.
Op de één of andere manier is 'ie daar uit geslipt (vrij losse zakken) en het balkon afgeglipt...  :'(

Ik hoorde alleen "plof" en toen ik naar beneden keek, bekroop een vervelend gevoel me. En inderdaad: de iPhone 3 verdiepingen naar beneden gevallen. Gelukkig niemand geraakt in ieder geval :confused:

Helaas was het glas van het scherm volledig aan gruzelementen, hoewel hij het verder nog wel leek te doen (lastig te testen uiteraard op een touchscreen telefoon...). In ieder geval niet meer te gebruiken.  :ohmy:
Nu maar hopen dat de inboedelverzekering dit gaat vergoeden (het lijkt er wel op).


Hmm... Misschien toch maar niet moeten verhuizen naar hartje centrum ;)
Maar klote iig, zou wel heel mooi zijn als je inboedel dit gaat vergoeden!

Gr rob
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

NeonKnight

Quote from: robbie12345 on April 27, 2009, 15:52:23
Hmm... Misschien toch maar niet moeten verhuizen naar hartje centrum ;)
Maar klote iig, zou wel heel mooi zijn als je inboedel dit gaat vergoeden!

Gr rob

Tja,

Daarvan nog geen seconde spijt gehad  ;)
Maar het zou inderdaad wel fijn zal als de verzekering vergoedt...

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers