Regenererend Vermogen -- de PS Audio Power Plant Premier

Gestart door Niet actief, maart 4, 2009, 22:26:12

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Nee hoor, gewoon een export-versie kopen. Anders krijg je ook een 120v 60Hz model en dat wil ik zelf in ieder geval niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daxie

Citaat van: Audiofiel op september 30, 2009, 22:33:59
Nee hoor, gewoon een export-versie kopen. Anders krijg je ook een 120v 60Hz model en dat wil ik zelf in ieder geval niet. ;)

wordt je niet doorverwezen naar de lokale dealer? (dat heb ik toch als je naar de website surft)

Wouter

fikszo

Even deze discussie weer onde de aandacht brengen..

Ik zit ook mogelijk te kijken om een PPP aan te schaffen, maar nu met prijzen van 1700 USD is het toch wel erg aantrekkelijk het op deze wijze tew doen als dat mogelijk is.

Waar en hoe is het mogelijk een export versie op de kop te tikken met 230V, 50Hz?

Iemand ideeen/tips?
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Niet actief

Citaat van: fikszo op januari  2, 2010, 16:40:29Even deze discussie weer onde de aandacht brengen..
Ik zit ook mogelijk te kijken om een PPP aan te schaffen, maar nu met prijzen van 1700 USD is het toch wel erg aantrekkelijk het op deze wijze tew doen als dat mogelijk is.
Waar en hoe is het mogelijk een export versie op de kop te tikken met 230V, 50Hz?
Iemand ideeen/tips?

Bestellen bij PS Audio zelf, zou ik denken.

Nahpets

Citaat van: ThingMan op januari  2, 2010, 17:22:40
Bestellen bij PS Audio zelf, zou ik denken.

Het zou mij niet verbazen als die geen 230V modellen leveren aan particulieren in NL.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Niet actief

Citaat van: Nahpets op januari  2, 2010, 18:13:02Het zou mij niet verbazen als die geen 230V modellen leveren aan particulieren in NL.

Mij ook niet, maar ik meen 't me te herinneren van toen ik een jaar geleden de site bekeek.

fikszo

Ik kom het niet tegen op hun website, en heb het een US dealer gevraagd, maar die kan alleen US versies leveren....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Robert - Jan

Probeer technology factor in Antwerpen eens, daar heb ik 'm onlangs besteld voor een zeer redelijke prijs. Als het goed is wordt hij vandaag door UPS gebracht  :pompom:
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Audiofiel

Citaat van: Robert - Jan op januari  4, 2010, 12:17:59
Probeer technology factor in Antwerpen eens, daar heb ik 'm onlangs besteld voor een zeer redelijke prijs. Als het goed is wordt hij vandaag door UPS gebracht  :pompom:

Op hun website zie ik de adviesprijs van €2795 staan (en een gebruikte voor €2236). ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Robert - Jan

Citaat van: Audiofiel op januari  4, 2010, 12:34:13
Op hun website zie ik de adviesprijs van €2795 staan (en een gebruikte voor €2236). ::)

Precies, vanuit de doos in het demo rek en hij kan als gebruikt vekocht worden. Hij is overigens net bezorgd  :D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Martin_M

Ik ben me ook aan het verdiepen in de PPP.
Ondanks verschillende pasieve filters toch behoorlijk last van computer, laptop, verschillendeadapters en oplaadapparatuur. Vooral de Decemberdagen zijn hier moeilijk door te komen door al die kerstverlichting. Het hoog wordt hierdoor ronduit 'smerig'.
Een regeneratie zou hier toch wel de oplossing zijn. Plus de extra voordelen natuurlijk. Ben heel benieuwd wat 'ie zou doen in mijn set.

Ik zal eens proberen eens ééntje voor een test langs te laten komen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jaco

Citaat van: Martin_M op januari  4, 2010, 13:29:25
Ik ben me ook aan het verdiepen in de PPP.
Ondanks verschillende pasieve filters toch behoorlijk last van computer, laptop, verschillendeadapters en oplaadapparatuur. Vooral de Decemberdagen zijn hier moeilijk door te komen door al die kerstverlichting. Het hoog wordt hierdoor ronduit 'smerig'.
Een regeneratie zou hier toch wel de oplossing zijn. Plus de extra voordelen natuurlijk. Ben heel benieuwd wat 'ie zou doen in mijn set.

Ik zal eens proberen eens ééntje voor een test langs te laten komen.
Jouw lastrafo's op een re-generator ???
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Robert - Jan

Citaat van: dre73 op januari  4, 2010, 12:48:09
en? :D

Hij is ondertussen uitgepakt en ziet er prima en onbeschadigd uit. Installeren doe ik waarschijnlijk vanavond pas, ben nu bezig om een 50m rol Nordost LS kabels op maat te knippen, te strippen en van connectoren te voorzien voor in het HT.

Grtz,

Robert - Jan

Deleted member

Even mijn angst delen: ik wil zeker ook nog een keer een PPP aanschaffen maar durf 'm nooit meer gebruikt te kopen. Dit omdat ik op 't PS Audio forum toch wel over een aantal vervelende gevallen heb gelezen van specifiek 230V PPP's voor de Europese markt die snel sterven en PS Audio toegaf dat er betrouwbaarheidsissues bestaan. Hoe en of PS Audio dit inmiddels heeft opgelost heb ik me nog niet in verdiept aangezien ik nu "niet in de markt ben" voor een PPP maar mocht jij wel op 't punt staan vraag even na/kijk even rond.

PS: Belachelijk weer dat prijsverschil tussen de US en de EU!  >:(

Robert - Jan

Hoi Antoine,

Bedankt voor de waarschuwing, ik had hier persoonlijk nog niets over gehoord. Overigens geloof ik niet dat je je zorgen hoeft te maken bij de 2dehands PPP's van Technology Factor, ten eerste hebben ze ook een echte winkel en zijn zij een geautoriseerd PS Audio dealer. Verder heb ik zo'n vermoeden dat ze de units alleen maar uit de doos halen om ze als 2dehands (dus onder de vastgestelde marktprijs) te kunnen verkopen.

Staaled

Citaat van: Antoine op januari  4, 2010, 19:22:41
PS: Belachelijk weer dat prijsverschil tussen de US en de EU!  >:(
en je kunt er hier ook nog eens de maar helft op aansluiten tov de 110V.  :mad:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ChrisV

Zijn hier nog nieuwe ontwikkelingen? ben benieuwd hoe de PPP bevalt...

Zelf ben ik mij aan het orienteren op de Purepower 1050. Ook stroomgeneratie, maar met een andere constructie. Mijn ervaring tot nu toe is, dat met dit apparaat beduidend meer te horen is van wat er op de cd staat. Meer controle, meer scheiding tussen instrumenten, meer resolutie, meer diepte.

Tegelijk weet ik niet zeker of dit ook de beleving ten goede komt. Met name de toename in resolutie is enerzijds welkom anderzijds ook soms wat onwerkelijk. Soms is de resolutie zo hoog, dat ik mij afvraag hoe realistisch dit nog is. Het klopt dat de microfoon dicht op de gitaar dit allemaal registreert, maar als je op wat meer afstand van de gitarist zit, dan hoor je die mate van nuances niet. Sommige platen klinken daarom technisch wel heel goed (de opname wordt uitstekend weergegeven), maar qua beleving is het niet meer geworden dan het was.  Met zoveel resolutie en controle vraagt alles om aandacht en wordt het soms lastiger je te laten leiden door de muziek.

Ben benieuwd of anderen deze ervaringen herkennen bij stroomregenerators.

garmtz

Mijn ervaring met regeneratie in het verleden is dat het technisch beter gaat klinken, maar de beleving AFNEEMT. Er is in de laatste generatie PS Audio wel wat verbeterd t.o.v. de oudere series, maar ik ben nog skeptisch.

Kjelt

Tja door het regeneren heb je toch een probleem met snel schakelende signalen, je vertraagt als het ware het vermogen doordat je dit begrensd tot de max waarvoor de regenerator is ontworpen.
Dit ga je pas echt merken bij zware meer kanaals eindversterkers (>1kW). Voor de rest kan ik als het regenereren tenminste fatsoenlijk gebeurt (dus zonder introductie van hogere harmonischen) geen nadelen vinden.
Wat wel aardig is, is dat de regeneratie techniek zo snel gaat dat er nu al merken zijn die echte sinusgeneratoren leveren van 2kW voor onder de 500 euro. Het gaat wat prijs dus de goede kant op  ;)

ChrisV

Citaat van: garmtz op februari  9, 2010, 09:23:52
Mijn ervaring met regeneratie in het verleden is dat het technisch beter gaat klinken, maar de beleving AFNEEMT. Er is in de laatste generatie PS Audio wel wat verbeterd t.o.v. de oudere series, maar ik ben nog skeptisch.

dat blijft toch maf: levert 'vuile stroom' een betere beleving op, of doet zo'n regenerator meer dan alleen schone stroom leveren? Vooral dat laatste vind ik een interessant punt. Een verwante vraag is: is een stroomgenerator klankneutraal of voegt het een smaak toe aan het geluid? Klinken alle stroomgenerators hetzelfde?

Citaat van: Kjelt op februari  9, 2010, 10:47:50
Wat wel aardig is, is dat de regeneratie techniek zo snel gaat dat er nu al merken zijn die echte sinusgeneratoren leveren van 2kW voor onder de 500 euro. Het gaat wat prijs dus de goede kant op  ;)

Interessant! Zijn deze sinusgeneratoren ook geschikt voor audio? heb je er misschien voorbeelden van?

Audiofiel

Citaat van: garmtz op februari  9, 2010, 09:23:52

Mijn ervaring met de Powerplant P500 was anders alleen maar positief. Niets nam af in de beleving, alles nam alleen maar toe. 8)

De enige reden dat ik er momenteel geen meer heb is dat er geen plek meer is in of achter mijn audioracks. ;D

Kjelt

Citaat van: ChrisV op februari  9, 2010, 13:10:07
Interessant! Zijn deze sinusgeneratoren ook geschikt voor audio? heb je er misschien voorbeelden van?
Het zijn afgeleides van de reeds bekende 12V-230V omvormers, deze werkten eerst met blokgolven maar daar kunnen niet alle apparaten even goed tegen dus hebben ze nu ook puur sinus omvormers gebouwd.
In eerste instantie bedoeld voor apparatuur op een autoaccu aan te sluiten maar dus met een goede sterke transformator en voeding ook te gebruiken als regenerator.

Of ze voor audio geschikt zijn hangt er van af op welke frequentie ze werken, dit moet dan wel tig keer boven de 20kHz vallen anders storen ze op de audioband.
Voorbeelden moet ik weer zoeken maar kijk eens bij Conrad en duitse elektronica zaken naar "sinus omvormers"

zie bv http://www.sinusomvormer.nl
dit soort apparaten worden ook rechtstreeks vanuit China via Ebay enzo verkocht voor een stuk minder als dat je ze bij een NL importeur koopt  ;)

Martin_M

Mijn ervaring met de PPP is dezelfde als die van Audiofiel met de P500.
Beleving is ook toegenomen. Als ik in de kamer blijf 'airguitaren' zegt mij dat genoeg  ;)

Detail, slamm en ruimte voor de instrumenten/stemmen is mooi toegenomen. Alle eigenschapen die de set had zijn nog een stuk omhoog getilt.
En....iedere adapter die ergens in huis in een contactdoos zit merken we niet meer  :wub:

Enig minpuntje is dat we bepaalde reflecties (in het hoog) in de kamer weer iets meer zijn gaan horen. Moeten we even iets aan doen.

Trouwens, wel leuk dat je met het output-voltage kan spelen. Onze set klinkt toch echt anders op 230 volt of 234 volt (beide settings geven een resultaat van 0.4% THD).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)