CINEONE Theatre

Gestart door captainfuture, maart 1, 2009, 18:44:00

Vorige topic - Volgende topic

captainfuture

Long time lurker, en al meer dan een jaar mijn eigen thuisbiosje af, maar nu dan pas eindelijk eens toegekomen aan het uploaden van enkele foto's van mijn HT Room. Ik heb hier enkele foto's geupload, maar om het forum een beetje te sparen heb ik ook een link bijgesloten naar mijn Flickr page waar jullie er nog veel meer kunnen zien. De kamer is geïnspireerd door Arno P's fantastische Fennix Luxor.

Heb eerst een Sony VPH-1252 gehad, toen een VPH-1272 en er hangt nu een Epson TW2000. Heb er al talloze fijne filmavonden gehad. Plaats voor 7 man. Afgelopen oktober heb ik er nog een Halloween Night marathon gehouden voor vrienden, wat tot nu toe wel een van de leukste avonden was. Graag hoor ik wat jullie ervan vinden!

captainfuture

en deze..

captainfuture

en deze..

captainfuture

de laatste foto. Ik zal zometeen de link plaatsen naar mijn Flickr account waar er meer dan 160 foto's staan in veel hogere resolutie, incl foto's van de bouw.

hoekie

captainfuture

Dank je, hoekie.  :)

Hier kunnen jullie een hoop meer foto's zien in hogere resolutie:

http://flickr.com/photos/cpfuture/

Zo, ga nu ff genieten van een filmpje op deze zondagavond  ;)

Capt Future.

MLCinema

Mooie ruimte! Die inspiratie is ontaard in een zeer mooie ruimte!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

freak1

netjes!

kun je me vertellen hoe groot je ruimte is?
in juni wordt mijn huis opgeleverd, ga ook een HT ruimte bouwen daar, maar zit te worstelen met de grootte.
in mijn hoofd zit dat het breedte X 2 = lengte moet zijn, maar klopt dat eigenlijk wel? maximaal heb ik 3.5 maal 6 meter ter beschikking.

captainfuture

Dank voor de complimenten! Natuurlijk is het nooit echt af, want ik moet nog een hoop dingen doen zoals kabels en stekkers netjes wegwerken e.d., maar het is echt relaxed filmkijken.  ;D

@freak1: De kamer is zo ongeveer 3m x 5m, maar omdat ik een schuinaflopende muur heb achterin is de lengte effectief slechts 4m. Je kunt met een kleine ruimte toch een hoop doen, zoals je ziet. 3.5 x 6 lijkt me dus geen enkel probleem! Ik zou me niet teveel druk maken over wat voor afmetingen een kamer zou moeten zijn. Iedere kamer kan weer anders zijn en het gaat erom wat je er zelf van weet te maken. Heb zelf 2 linkerhanden en nog nooit iets geklust, maar heb samen met mijn pa toch deze hele kamer in elkaar gezet. Waar een wil is, is een weg, zullen we maar zeggen.  ;)

Sonic Circle

Vind het een ontzettend sfeervolle ruimte, complimenten!
En plaats voor 7 man vind ik helemaal netjes.

LocoJ

Idd ontzettend sfeervol! Veel rood en zwart doet het altijd goed  ;D  Erg mooi.

Citaat van: freak1 op maart  2, 2009, 07:57:35
in juni wordt mijn huis opgeleverd, ga ook een HT ruimte bouwen daar, maar zit te worstelen met de grootte.
in mijn hoofd zit dat het breedte X 2 = lengte moet zijn, maar klopt dat eigenlijk wel? maximaal heb ik 3.5 maal 6 meter ter beschikking.

Ik zou niet teveel naar de afmetingen kijken. Waar je eerder naar kunt kijken is geen rechte hoeken in de kamer, vanwege staande basgolven enzovoort. En de lengte precies twee keer de breedte maken, lijkt me juist niet erg handig wegens dezelfde reden. Have fun!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

captainfuture

Thanks! Sfeer was inderdaad één van de beoogde doelen. Voor mij persoonlijk voelt het als een geslaagde missie, maar het is fijn om te horen dat het op anderen ook zo overkomt.  ;D

xynyx

Ziet er verzorgd uit!

Wat voor apparatuur gebruikt je. Staan er ook nog speakers ergens :o

captainfuture

PJ is een Epson TW2000. Voor het geluid heb ik slechts een JBL surround setje staan. Speakers zijn weggewerkt zodat je ze niet ziet.

Fatalfelix

ik kan het dit keer af met 1 icoontje:  O0
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

-madison-

Fraai hoor! Ook een echt bioscoop sfeertje 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Erg mooie HT. Lijkt ook echt op een bioscoop 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

fraai,
Zou je eens een panofoto kunnen maken voor in het panorama topic?

Geert