Nieuws van Toshiba DVD-A + SACD € 500,00 !!!

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 7, 2002, 12:42:34

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Op zich kun je wel reclocken, Meridian gebruikt dat ook.
Ik vindt het alleen stug dat zo een goedkope speler dat doet, de 939 heeft die optie ook maar dan ALLEEN voor 24/96khz CD's, en niet de standaard CD's.

In principe moet er echter wel een lampje op je receiver gaan branden. Ondersteund je receiver wel 24/96 ? en zo ja, heb je daar dan een indicator voor ?

Wat voor reciever gebruik je ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

mollieman

Hi Frank,

ik heb een Denon avr 3801.
volgens de specs, kan ik 24bit/96khz insturen,
maar staat niet specifiek genoemd, zoals bij de AVC-A11SR.

bij mij staat er meer iets in de trend:

** van de Duitse Denon site **

Die DVD-Video kann hochauflösende zweikanalige PCM-Signale mit Auflösungen von bis zu 24 Bit und Abtastraten bis zu 96 kHz enthalten. Sind diese nicht kopiergeschützt, so kann der DENON DVD-Player diese in dem hochauflösenden Format am Digitalausgang ausgeben. Der DENON A/V-Receiver oder -Verstärker verfügt über einen digitalen Interface-Receiver, der eine Vielzahl von Signalen an den Digitaleingängen entgegennehmen können, inklusive des 24-Bit / 96 kHz PCM-Signals. Hierdurch können sämtliche Signale verlustfrei in digitaler Form vom DVD-Player zum AV-Receiver oder -Verstärker transportiert werden und dort von der hochwertigen Digitalsignalverarbeitung profitieren
** einde bericht Denon site **

sorry dat het in het duits is, maar ik kon zo snel niks
anders vinden, in het engels of in het Nederlands.

nogmaals, hoe het kan, dat het beter klinkt, heb ik
geen idee van, ik dacht, ik meldt het alleen maar even
wat mijn bevindingen zijn van de nieuwe Pioneer telg. :-)

Ik weet ook niet of die pioneer 444 het alszijnde 24bit/96 Khz uitstuurdt, omdat ik alleen maar kan kiezen tussen 48 Khz of 96 Khz. over bits wordt niet gesproken.
de Pioneer 545, daar staat het wel specifiek gemeld,
dat deze iets doet met 24 bits/96 Khz.....
hoe zal dat klinken? :-)

Groeten,

Marcel

J.A.F._Doorhof

Ik blijf het fasinerend vinden (ik geloof je wel hoor  ;)), ik probeer alleen een verklaring te vinden, kan er gewoon niet goed bij, dat ze het wel op de goedkope spelers doen en niet op het vlaggeschip.

Wel jammer dat je geen indicator hebt voor 24/96 dan weten we het zeker.

Ik heb een tijd geleden zo een geintje uitgehaald met een EWX 24/96, we waren die kaart aan het testen en voor de gein de output op 96Khz gezet, zelfs met DTS en DD bleef op mijn pre-amp het lampje 96Khz branden. Had alleen geen tijd voor een vergelijk of het echt beter klonk. Maar de techniek kan dus wel degelijk.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Dit is gewoon wat veel  pioneer spelers kunnen. Een 24/96 DAD uitgeven over de digitale uitgang op 24/96. In de DVD standaard staat dat een speler maar maximaal 48 Khz uit mag geven om de orginele opname kwaliteit niet te kunnen copieren. Nu zijn er inderdaad spelers zoals de pioneer (maar meer kunnen het) die 24/96 uitgeven. DAD's zijn er van onder andere Chesky.

Upsampling is wat anders, en dan zou men een redbook CD upsampelen naar 88.2 Khz op 24 bit. Dit is makkelijker aangezien dit een factor 2 is dan naar 96 Khz.

Jaco

28 Khz maar even veranderd in 48 Khz..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Dat bedoel ik dus ook.
Met speciale CD's kan de Pioneer het inderdaad digitaal.

Maar ik wist niet dat het ook met standaard CD's mogelijk was. Zal wel een keer zo een 535 bij mijn pre-amp aansluiten, wordt nu namelijk wel heel nieuwsgierig.

MvrGr.
Frank
Custom installer

garmtz

Nou, ik weet 99% procent zeker dat geen enkele Pioneer upsampled! Ik zou het nog maar eens heel goed nakijken... Al het toch zo is (bewijs graag), ben ik heel verbaasd.

Inderdaad kan een Pioneer als een van de weinigen 24bits/96khz (DAD discs) uitgeven als 24bit/96khz zonder downsampling. Ik zou hem eens op mijn pre-amp aan moeten sluiten. Die geeft exact het aantal bit/sample freq. aan. Maar een CD upsamplen? Neh...
Dat het geluid helderder gaat klinken zit wellicht wel tussen je oren... :)

jaco

Er komt volgens mijn versterker ook netjes 96 Khz aan als ik een chesky DAD in de pioneer 717 stop. Dus ja dat geloof ik wel. Upsampling niet zo heel erg, zeker niet bij de 'goedkopere' spelers. Als we dat wel gaan krijgen zullen ze het wel introduceren bij de top spelers, en het zal dan later wel doorvloeien naar de onderkant van de markt.

Maar de nieuwere spelers zullen ongetwijfeld wel beter klinken dan de oudere, de ontwikkelings staat niet stil.

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Ik vrees ook dat het "tussen de oren zit" maar had niet direct de reden om dit te roepen. Kijk als mensen ECHT verschil horen, dan moet er toch IETS aan de hand zijn. Of het is inderdaad een "tussen de oren" kwestie.

Dit heb ik in het begin ook te vaak meegemaakt.

Heb je al eens een dubbele blindtest gedaan, dat is echt de ENIGE manier om het zeker te weten, buiten het aansluiten op een receiver die het netjes aangeeft natuurlijk.
Maar zelfs dan is een vooruitgang in kwaliteit niet zeker, dit ligt helemaal aan de manier waarop het gedaan wordt, als het slecht gedaan wordt zou het zelfs een achteruitgang kunnen zijn.

Nogmaals ik sluit niets uit, maar een goede test of een bevestiging lijkt me wel op zijn plaats.

Wat ook nog zou kunnen, is het niet zo dat de CD die je beter vindt klinken toevallig een HDCD is ? Dat kan het inderdaad zo zijn dat als dat digitaal wordt doorgegeven via de Pioneer methode dat je de winst hoort, maar dan moet je receiver wel op de SPIDF een hogere resolutie aankunnen dan 48Khz.

MvrGr.
Frank
Custom installer

searcher

Hoi,

Is er al enige informatie bekend? ;)

m.v.g searcher

J.A.F._Doorhof

Nee,

Als ik het heb, laat ik het direct weten.

MvrGr.
Frank
Custom installer

stighter3

Hoi Frank,

inmiddels is het bijna Maart. Is er al wat meer info bekend? Kan namelijk op het net er nog weinig over vinden.

Groeten,

Stighter3

J.A.F._Doorhof

Tja,

HEt enige dat ik nu weet is dat een modificatie met de PSM-1 waarschijnlijk NIET mogelijk gaat zijn.

Maar verder weet ik ook nog niets, behalve wat ik al heb laten weten. Als de modellen op de markt komen zullen we ze wel zien lijkt me.

MvrGr.
Frank
Custom installer

ego

Hoi Frank,

Kun en of wil je toch, als jullie kunnen leveren, dit a.u.b. zo snel als mogelijk laten weten op dit forum?

Deze speler is voor mij namelijk een prachtig alternatief in relatie tot een Marantz dvd-speler.
Ik wil één van beide namelijk aanschaffen bij de sr-8200 receiver van Marantz, die ik, zodra die uitkomt in maart ga aanschaffen.

De Toshiba heeft, na wat ik er van weet, vooralsnog de voorkeur.

Groet,

Ego

J.A.F._Doorhof

Zal ik doen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

eduard

Frank zijn er al meer specs bekent van deze speler. Ik zou graag willen weten of de speler ook een dts decoder heeft.

J.A.F._Doorhof

Sorry nog geen definitieve specs bij mij bekend.
Specs op papier geven wel aan een onboard decoder te hebben, maar papier zegt niets, als ik het apparaat gezien heb of een onafhankelijke test gelezen heb, dan pas geef ik de informatie.

MvrGr.
Frank
Custom installer

eduard

Bedankt. Ik denk dat ik nu toch nog even wacht op verder info van deze speler voor dat ik een andere speler ga kopen.

audiovision

hallo eduard ,

het is toch bevestigd dat de spelers komen :-)

de spelers komen er aan en ook bij ons kun je de spelers alvast reserveren. gegarandeerd leveren wij als eerste !! deze zijn regiovrij en rce proof !
het mooie is dat je er niets extra voor betaald.

iedereen die vooraf noteert en besteld kan gratis een dvd film uitzoeken.

groeten ,

A&D Audiovision

J.A.F._Doorhof

Audiovision.

Commercie op het board dient anders geforumuleerd te worden.
Wij weten bv ook zeker dat we de spelers als eerste leveren, aangezien wij proefsamples krijgen voor de PSM-1, en deze ook kunnen uitleveren.

Persoonlijk probeer ik de commercie op het forum zo weinig mogelijk te houden, als eerste post is dit dus niet echt volgens de regels, probeer dit aub in de gaten te houden. Commercie gerichte posts zullen dan ook aangepast worden of verwijderd.

MvrGr.
Frank
Forum beheer.
Custom installer

audiovision

hallo allemaal

commercie mag niet ? alleen van de eigen winkel???

de specs zijn dvd , dvd-audio , sa-cd , mpr , cdr , cdrw , vcd , svcd , cd-text  69mm hoog , leverbaar in zilver of zwart en de prijs is 499,00 EUR  regiovrij

verder heeft de speler ook progressive uit

groeten ,

A&D audiovision

J.A.F._Doorhof

Als je genoeg inbrengt dan mag commercie.
Maar als je alleen maar als commercieel post dan kan dat inderdaad niet, en zullen de volgende posts door het forum beheer verwijderd worden.

We accepteren heel veel op dit forum, kijk maar goed rond, het is alleen niet de bedoeling dat er vervuiling plaats vindt van aanbiedingen. Internet is krachtig en de mensen die een Toshiba willen hebben zullen ZELF hun keuze maken, wij bieden de Toshiba's ook aan, voor een prijs die bekend zal zijn zodra het artikel officieel op de markt is.

Tevens zullen we pas DAN kunnen weten of de spelers RCE vrij kunnen worden, of doel je op de manier waarop Toshiba de spelers regio vrij aflevert, want dat is waardeloos. RCE pre-boot is GEEN optie.

Dit forum is inderdaad het forum van ITC Home Theater, maar ook voor andere bedrijven is er ruimte om zich te uiten, het zal alleen afgewegen worden aan de inbreng van dit bedrijf. Er zijn verschillende voorbeelden op het forum te vinden van mensen die ook handelen en toch hier gewoon hun waar kunnen aanbieden (denk bv aan Rob en zijn CRT's) Rob heeft alleen wel degelijk een zeer goede inbreng in dit forum en dat betaald zich terug in privileges.

Ik adviseer jullie dus DRINGEND om jezelf nuttig te maken op het forum, door bv vragen te beantwoorden en er tijd in te stoppen zonder commerciele belangen, en daarna kun je rustig onder TE KOOP een aanbieding plaatsen.

Als dit te veel werk is, dan is het jammer maar worden commericiele postings verwijderd.

MvrGr.
Frank
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Kijk onder regels voor een nieuwe regel over commerciele postings.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
Custom installer

audiovision

het laatste bericht is ook niet commercieel bedoelt maar meer als een aanvulling op de specs die zijn vrijgegeven.

en mensen die deze speler willen weten die inderdaad wel te vinden op het internet en weten ook de betere zaak van de slechte te onderscheiden. ook daar zijn forums vol over geschreven  , zoek maar een sop het net  ;)

J.A.F._Doorhof

Dat ben ik helemaal met je eens, en daar gaat het ook om.

Goede bedrijven hoeven niet commercieel te posten, die krijgen hun klanten toch wel  ;).

Ik hoop dat je verder ook kan bijdragen aan de vragen van de mensen op dit forum, hoe meer mensen met kennis hoe beter we mensen kunnen voorlichten, en dan vinden ze "ons" vanzelf wel. Wie goed doet, goed ontmoet zullen we maar zeggen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Phantone

Is er al een datum bekend?
Of een site waar het apparaatje te bewonderen is?