Weer een nieuwe...

Gestart door GTDesign, februari 17, 2009, 01:08:36

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Jowi,

Omdat het allemaal HANDWERK is blijft elke thuisbioscoop sterker nog ieder individueel component erin ...een uniek ontwerp.
Ik vind dat erg veel mensen HANDWERK onderschatten...zeker als je vraagt of je het KUNSTJE al zat bent... :)

De bouw-voldoening blijft mijnsinziens enorm en een goede "standaard" thuisbioscoop moet bovenal voldoen aan veel dezelfde eisen waaronder:  weinig licht (het liefst tijdens de film aarde-donker)...prettige akoestiek...goede stoelen...warme veilige rustgevende knusse omgeving
....een showcase gaat bijna altijd ten koste van ....maar okay ieder zijn smaak (je hebt zelfs mensen die terug naar tv gaan  :o :-X).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sonic Circle

Precies Erik, in een dedicated HT zal toch bijna altijd de kijk-en luisterervaring top prioriteit hebben. Wat heeft het voor zin veel geld te investeren in kostbare apparatuur die vervolgens lang niet volledig tot zijn recht kom met bijvoorbeeld lichte wanden, te gladde wanden of een ongunstige indeling van de ruimte.

Daarnaast vind ik dat Gé duidelijk varieert in zijn ontwerpen. Een 3-laags plafond zoals bij ons bijna afgerond, met spot verlichting, sterrenhemel én lichtslangen heb ik tenminste nog niet vaak gezien. Of een kasten-achterwand.

Ieder zijn ding. Ik vind ook dit ontwerp weer prachtig en het lijkt me naast een mooie ruimte ook een zeer geschikte ruimte voor optimale film en muziekbeleving! En uiteindelijk geeft henkt toch de opdracht, en die is er blij mee (het allerbelangrijkst!).

Sol

Citaat van: Erik van Voorst op februari 18, 2009, 13:12:15
De bouw-voldoening blijft mijnsinziens enorm

Daar gaat het uiteindelijk om, de voldoening achteraf. Niet alleen van de eigenaar, maar ook van Gé.
Maar gelukkig heeft ieder individueel een andere visie bij het gevoel van voldoening - niet te min als het gaat om ( de aankleding van ) een HT.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hahahaha...stereo rules....ondanks dat ik graag een filmpje kijk.... ;D

Bedankt voor het aanbod maar jij bent eerst bij mij welkom... 8)

Sorry voor off-topic maar mijn uitgangspunt is en blijft dat veel mensen "ambachtelijk" werk in deze tijd een tikkie onderwaarderen... :)

Succes Ge en ik blijf je werk volgen....LEUK O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2009, 06:34:15
Oke.... Ik moet eerlijk toegeven dat ik me wel redelijk kan vinden in Jowi's commentaar. Maar dat heeft vooral met persoonlijke smaak te maken. Ik hou wel van een specifieke sfeer en als dat betekent dat mijn HT niet optimaal donker is zou ik dat voor lief nemen. Maar uiteindelijk gaat het toch om de wensen van de afnemer en die respecteer ik bovenal.

Maar hetgeen donaldk ons brengt gaat me redelijk te ver. ;D  Naast het feit dat ik het echt niet mooi kan vinden, levert dit meer reflectie op dan je ogen kunnen handlen.... :biggrin:

Ow zo mooi, als ze weer eens op het journaal de grote zaal in het Kremlin paleis komen binnenlopen. En het klopt ook gewoon, authentiek, niks kitsch.

Edit: ninja, wat kan jou die reflectie schelen, het is immers slechts het voorportaal naar het donkere hol :tongue2:.

donaldk

http://www.luxist.com/photos/avalanche-ranch/1328695/

Die ronde of in dit geval ovale inleg in plafonds vind ik ook altijd wel goed werken.

Je hebt ook van die lichtreflectiekoepels (een soort van Schmidt Optik set-up;-)) in plafonds voor heel grote congreszalen (ook wel lobbies en balzalen, vooral in het midden-ossten waar de hotels omvangrijk genoeg zijn voor dergelijke grote zalen.

GTDesign

;)

GTDesign

:colgate:

donaldk

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

henkt1

hallo,

met bovenstaande foto's wordt hopelijk mijn beschrijving een beetje duidelijk. Zie in de hoek het gat waar het audiorek moet komen. Ik ben nu al trots op mijn aparte technische ruimte  :inlove:

De deur wordt waarschijnlijk nog aangepast. Deze draait naar binnen toe open. Niet echt handig.  :unhappy:

vanavond even mijn huidige kabels gemeten. Alle frontkabels zijn te kort. Voor de 4 surrounds gaat het prima. Dus binnenkort even 3 kabels van 18m bestellen.  Balkenende en Bos zullen trots op me zijn  :P

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Madhouse

Damn, wat een mooie ruimte zeg! Dit gaat echt weer een toppertje worden!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BuSpu

Gordon

Citaat van: BuSpu op februari 20, 2009, 22:45:51
Goeie zaagmachine  ;D
Nou je het zegt! Die zaag heb ik vaker gezien!! :withstupid: de meest bekende zaag van Nederland (en australie). :laugh:

Wel druk bezig Ge, de ene nog niet af, en al aan de andere bezig.
Hoe moet je dat doen als ik je ooit op Christmas Island nodig heb? :crazy:
I now live in Bali...

donaldk

Zou Gé tegen al dat felle zonlicht kunnen, hij werkt niet voor niets altijd in donkere kelders en zolders :blink:.

Guester

Mooie ruimte.

(geef die muur aan Jowi)  ;)
Sonos - Spotify

henkt1

doet me denken aan die reclame van de koffie:

ooh wat gezellig hier!  :biggrin: :)

Ik zal Ge wel effe bellen dat ie kan stoppen  ;D

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Guester

Sonos - Spotify

Sol

Citaat van: jowi op februari 22, 2009, 11:00:57
'Gezellig' associeer ik met een (nep) eiken interieur, spaanplaat met melaminelaagje, woonwagens, hemaworst, v&d, frans bauer, sbs6, zigeunerjongetje-met-een-traan schilderij, kabouters in de tuin, rijtjeshuizen, opel, studio sport, de camping, kortom, doorsnee bleek en fantasieloos nederlands :devil:

:o Dat rijtje ervaar ik zelf eerder als pure horror. :ph34r:

Sol

Oh, gelukkig maar. Ik was al bang een compleet verkeerde indruk van je te hebben... :unsure: >:D

Automaat

On topic: ik zal ook deze uitvoering wel weer 'wat' vinden.
@ Jowi: ik scoor op 2 punten. Erg hoor!
Reading the HTForum is learning every day!!

Gordon

Citaat van: jowi op februari 21, 2009, 22:26:06
Yep! Niks meer aan doen. Scherm ertegenaan, mooi vloertje erin, kleed erover, paar sfeerlampjes die het beton uitlichten en klaar ;D

Ja mooi!! Doet me denken aan een cel waar ik ooit ingezeten heb. :notify: ;D Alleen wat kleiner dan. :sneaky2:
I now live in Bali...

donaldk

Dat was een grote cel, dan :sarcasm:. Met hoeveel man werd je daar in gepropt.