Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

patrick_vdb

Hi Bart,

Citaat van: Krunk op juli 16, 2005, 21:32:05
Het kan zijn dat je extra problemen hebt omdat je nu speakers hebt die lager komen.

Alleen als je dit gebied bij de eerdere akoestische behandeling ongemoeid hebt gelaten ;)

mvrg

Patrick

Bart_M

Dat klopt. Maar over het algemeen laat je wel de speakers die je gebruikt het signaal weergeven dat je gebruikt om je kamer aan te pakken.
Als ik mijn sub uit zet, heb ik ook minder problemen in het laag. ;)

patrick_vdb

Hi Bart,

Uiteraard, als je het pad van akoestische behandeling bewandeld met enkel de luidsprekers die in de ruimte staan, en die dus mogelijkerwijs niet alle probleemgebieden aanspreken, dan kun je een probleem krijgen wanneer je andere luidsprekers gaat plaatsen. Maar ben je dan niet de kamer incl luidsprekers recht aan het maken terwijl je ook de kamer alleen recht kunt krijgen? ;)

Het is dus de vraag aan Erik hoe hij destijds de akoestische aanpak precies heeft behandeld.

mvrg

Patrick

ps. Hoe heet die Flamenco-gitarist nu? ;D

Xander

Schitterend... wat een mooie opstelling!
Geweldig!

Ben benieuwd wanneer de BBQ bij jou is... ;D

Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Jaqo

:o  Schit - te - rend...
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

paul groot

Citaat van: Xander op juli 16, 2005, 22:10:05
Schitterend... wat een mooie opstelling!
Geweldig!

Ben benieuwd wanneer de BBQ bij jou is... ;D

Xander

Ja kom op Erik
't  is al weer en week geleden,
ik wil die jongens "hoor-en"... :P
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Raphie

Yep, houdt ons niet langer in spanning..............
JBL PRX Power!

Bart_M

Citaat van: patrick_vdb op juli 16, 2005, 21:58:36
Hi Bart,

Uiteraard, als je het pad van akoestische behandeling bewandeld met enkel de luidsprekers die in de ruimte staan, en die dus mogelijkerwijs niet alle probleemgebieden aanspreken, dan kun je een probleem krijgen wanneer je andere luidsprekers gaat plaatsen. Maar ben je dan niet de kamer incl luidsprekers recht aan het maken terwijl je ook de kamer alleen recht kunt krijgen? ;)

Het is dus de vraag aan Erik hoe hij destijds de akoestische aanpak precies heeft behandeld.

Ben benieuwd naar het antwoord.

Citeer
ps. Hoe heet die Flamenco-gitarist nu? ;D

Met wat vertraging  ::) :
Accoutic Anthology
Al di Meda & Paca de Lucia

Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

Om jullie gerust te stellen...de ruimte is aangepakt met juist in het vooruitzicht de xXx.
En nu geniet ik met volle teugen van de aardverschuivende bassen en knallende drumstellen  8)

Al die drukkamers en het plafond...doen hun werk (zie mijn site)

Gisteravond even een wereldreis gemaakt en zeer veel concertzalen en kleine rokerige cafe's bezocht met de xXx-en......tjonge jonge...de term ...." je bent erbij " ....krijgt met deze speakers een andere definitie... ;D

Vannacht de Burn-in cd op repeat gezet (buren zijn op vakantie)...want daar wil je niet bij zijn zo gaat dat tekeer.. ;)

wordt vervolgd....(al is het maar om het forumrecord hits te breken)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbo

Eric,

Hoe heb je de sub nu aangesloten ?    De 2 woofers direct parallel op de Bryston, helemaal onafhankelijk van het filter ?

DIY_Freak

Citaat van: Erik van Voorst op juli 17, 2005, 10:05:21
Om jullie gerust te stellen...de ruimte is aangepakt met juist in het vooruitzicht de xXx.
En nu geniet ik met volle teugen van de aardverschuivende bassen en knallende drumstellen  8)

Al die drukkamers en het plafond...doen hun werk (zie mijn site)

Gisteravond even een wereldreis gemaakt en zeer veel concertzalen en kleine rokerige cafe's bezocht met de xX-en......tjonge jonge...de term ...." je bent erbij " ....krijgt met deze speakers een andere definitie... ;D

Vannacht de Burn-in cd op repeat gezet (buren zijn op vakantie)...want daar wil je niet bij zijn zo gaat dat tekeer.. ;)

wordt vervolgd....(al is het maar om het forumrecord hits te breken)
Erik,

Dit project ziet er werkelijk schitterend en erg imposant uit  :o. (Waar is dat smiley icoontje met respect banner als je 'm nodig hebt ;)) Grote klasse!!

Ik heb even op je site gezocht naar metingen, maar kon ze niet vinden. Kun je daar wat van laten zien?

Groet,
Hans.

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

VlisChris

Verandering van zijn plafond:
http://home.wanadoo.nl/e.van.voorst/ProjectsC.htm

De andere is niets van te vinden inderdaad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ik heb buiten de 2 grotere TubeTraps, 1 drukkamer gebouwd achter het grote serre gordijn, 1 grote drukkamer achter mijn bank van 2.50 mtr, en een drukkamer achter mijn zitplaats weer achter een gordijn..... ;)

Metingen zijn in het begin door Toine gedaan...volgens mij staat het merendeel erop....
Anyway gehoormatig blijft het verschrikkelijk constant met nergens een staande golf (gehoormatig) of een vervelende drukopbouw...

De Bryston verzorgd inderdaad alleen de subwoofers (de 4 maal Thiel C220) uiteraard buiten het passieve filter om....

Ik heb nu de woofers laten ingaan bij 70 Hz....klinkt net ietsje minder "dik"....het is wel een nuance maar hoorbaar...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Erik,
Dat ziet er mooi uit. Ten opzichte van de ruimte vindt ik ze zo niet eens erg groot lijken. Staat wel mooi zo.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

DIY_Freak

Citaat van: Erik van Voorst op juli 17, 2005, 12:40:54Metingen zijn in het begin door Toine gedaan...volgens mij staat het merendeel erop....
Ik heb je site nog eens doorgekeken, maar kan alleen een meting vinden van de kamerakoestiek (ook geen klein project trouwens... :o). Zijn er nog metingen van de speakers gemaakt?

Groet,
Hans.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

garmtz

Citaat van: DIY_Freak op juli 18, 2005, 01:22:44
Ik heb je site nog eens doorgekeken, maar kan alleen een meting vinden van de kamerakoestiek (ook geen klein project trouwens... :o). Zijn er nog metingen van de speakers gemaakt?

Groet,
Hans.

Nee ik heb wel al kontakt gehad met Toine over eventuele vervolgtesten...... ;)

Ik heb wel een legertje test cd's gedraaid...en ik krijg het niet voor elkaar om mijn kamer "aan te spreken".....
zelfs zeer zware orgelmuziek krijgt mij bijna gelovig  (no offense)  8)

Vanmiddag/vanavond komt de eerste kritische luisteraar....ben benieuwd (geen forumlid)  ;D

Movievault

Erik, Echt geen woorden voor, de dames staan echt in stijl.
Je ogen dichtdoen om een mooi stukje muziek te luisten is er momenteel niet bij als zo een 2 schonen bij elkaar staan.
RESPECT !!

Voor degenen die ook zo een monsterproject willen beginnen. Ik begin nu te begrijpen hoeveel werk er in steekt. Alleen al in de voorbereiding, denkwerk, tekenwerk, piekeren over wat te gebruiken. Bezint eer ge begint ;D
Maar de volhouder wint en jij Erik hebt duidelijk al gewonnen  ;)
Proficiat met je nieuwe aanwinst. Alleen nu nog evenwicht zoeken tussen je aandacht voor de vrouw en deze 2 schonen  :P
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Maartje

Elke keer als ik dit topic open en klaar ben met lezen is mijn koffie weer koud !!  ;D

Als dit topic helemaal klaar en voorbij is valt iedereen toch in een diep gat !?  :-\

Komt er straks weer iemand die een sub-je in elkaar gaat plakken  :( lekker interessant hoor !!  ;D

Dat kan je toch nooit meer lezen zonder aan de xXx-en te denken . . . .
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

ruud2

quote FrankG 

>Voor degenen die ook zo een monsterproject willen beginnen. Ik begin nu te begrijpen hoeveel werk er in steekt. Alleen al in de voorbereiding, denkwerk, tekenwerk, piekeren over wat te gebruiken. Bezint eer ge begint <

maar het is te doen Frank! en tevoren nagedacht is achteraf werk, tijd en geld besparen.

groet, ruud2
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Movievault

Klopt Ruud2
En je beleeft er veel plezier aan.
Je leert veel en doet dingen die je eigelijk nooit had verwacht dat je die kon :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

ruud2

dus...Frank wat let je?  ;) en anderen natuurlijk  ::)
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...

Movievault

Ruud2, ik ben al bezig met een monsterproject   ;D

ruud2

war of the worlds in xXx surround uitvoering , das ook heftig.
nee, zonder gekheid ook jouw topic hou ik nauwlettend in de gaten.

Movievault

Inderdaad. Erik had jij ook alles in Cad getekend of had je dit met de hand gedaan?
Ik dacht dat Ruud2 alles ook in Cad had.