Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: squadra op juli  4, 2005, 21:04:17
Ziet er weer retestrak uit, maar ik eis zwarte boutjes/schroeven :)

En dan met een Torx-kop in plaats van Philips-head.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Indrukwekkend hoor Eric, je blijft jezelf overtreffen  :o :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb niet de mooiste maar de sterkste schroeven uitgezocht  :P ...ouderwetse lange dikke kruiskoppen...en zeer dun voorboren in het MDF..........om ze zo gigantisch stevig met de baffle te vereeuwigen is dit echt de beste methode...

(okay vind ik)

...maar doe maar eens een proefje in vergelijk met de huls/boutje methode....je schrikt gewoon ;)

..ik geef ze t.z.t. wel een likkie zwart...jullie hebben tenslotte wel ietsje inspraak.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Nadeel is wel dat je ze maar 1 keer echt goed vast kan zetten. Als je ze eruit haalt om bijvoorbeeld wat te testen met demping, heb je bij de volgende keer aanschroeven al meer speling.

Audiofiel

Met schroeven met een grote 'spoed' kun je zonder problemen 10x in en uit elkaar draaien zonder het MDF of ander broos hout kapot te draaien. En vergeet niet dat Erik diverse zeer stevige houtsoorten (en lood) heeft verwerkt. Dus speling zie ik niet zo snel komen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M

Waar haal je deze schroeven?
Bedoel je zoiets:

of zoiets:

Die eerste lijkt er een beetje op .....maar is volgens mij een zwarte gipsplaatschroef die moet je dus NIET hebben.

Ik heb gewoon RVS kruiskop genomen ...overal te koop. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Dit zijn beide "speciale" speakerschroeven van Visaton.

Ik heb deze ook liggen en vroeg me af welke op de lange termijn beter zouden zijn.
Zelf heb ik moffen gebruikt.

Wat heb je trouwens in je sub gebruikt?

Audiofiel

Citaat van: Krunk op juli  5, 2005, 08:28:54
Waar haal je deze schroeven?

Het is inderdaad deze die ik gebruik:

Je haalt ze bij de luidspreker-doe-het-zelf zaken als Speakerland, Speaker & Co en Remo en ze hebben dan een mooie Torx T15 kop waarmee je heel precies kunt draaien. Het zijn eigenlijk staalplaat schroeven en bij de ijzer-groothandel kon ik ze niet krijgen, dus ik koop ze gewoon bij Speakerland.

Die eerste schroef is inderdaad een spaanplaatschroef en die moet je zeker niet gebruiken. De spoed is daar ook maar de helft van de tweede. De grotere spoed zorgt er voor dat het hout of MDF niet verpulvert.

Enige minpuntje is dat de kop niet verzonken is. Voor veel units niet erg, omdat de frontplaat al een verzonken gat heeft.

(edit: jouw afbeelding is trouwens toch een kruiskop zie ik, ik vind de Torx veel beter draaien)

Ik heb grote  schroeven voor de sub dus stoor je niet aan mij...dus ook weer vette RVS lekker lang  ;D

YESSSS de xXx-Mid ....SPEELKAAR.... 8)

De houttekening laat zich moeilijk fotograferen...maar foto 2 geeft een goed beeld vind ik van een
14 laag olie-behandeling.....geduld wordt beloond....want ik wil de eerste commerciele speaker nog zien die zo een houtbehandeling heeft.... ;)

valium

:o O0 werkelijk een prachtige tekening.......
cambridge audio azur 540R | primare V25 | epson tw10 |VIFA zelfbouw all the way..

DennisG

Erik.............. dit is ronduit INDRUKWEKKEND!!!!!!!

Met deze plaatjes in mijn achterhoofd kan ik mijn fineerwerk echt niet meer aanzien. ;D Nu dat het filter van mijn speakers er op begint te lijken en wetende dat het fineren zoveel mooier kan, ga ik binnenkort echt aan de slag. Fineermannetje....... je kunt binnenkort een berichtje van mij tegemoet zien. Ik denk stiekem aan of Mappa Burl, of Myrtle Cluster Burl.  Grote vlakken net als jij met de papieren rug en de facetten met echt fineer.

Eerst even 2 weekjes op vakantie en dan handen uit de mouwen.

Audiofiel

Oooeeeei. Die zijn echt mooi geworden. Hoe diep is dat fineer, Erik. Acht centimeter? ;D

Smitsmans

Erik,

Ook ik vind jouw fineerwerk fantastisch. Wat een toewijding, daar gaat een zeer inspirerende werking vanuit. ;D

Binnenkort ga ik ook met fineren aan de slag, waarschijnlijk op basis van jouw methodiek. Ik weet dat het moeilijk is, maar ik moet het gewoon proberen. Zo mooi vind ik het. :o

fgroen

Supergaaf Erik!!

Ik was niet zo'n fan van dat genoeste fineer, maar de manier waarop jij dat hout laat spreken doet me toch even van gedachten veranderen. Zoals Audiofiel al zei, er zit echt diepte in!!!

Ik ga er maar vanuit dat dat in harmonie is met de diepte in je stereo-beeld!   8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Xander

:o :o :o... WOWWWWWWWWW  :o :o :o

Echt héél mooi!

Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Ik had gisteren vrij genomen voor mijn xXx maar weer te vochtig weer om te verlijmen. :'(

Gisteren wel de knoop doorgehakt en besloten dat de xXx-subs ondanks het gewicht toch gewoon hun lood/zandvulling krijgen.

Ik ben toen maar het "zwarte goud" gaan kopen in Zeewolde.

Het was wel even slikken om honderden euro's af te rekenen voor (loodkorrel)schroot. :o

Enfin dit schijnt zo een beetje het enige adres te zijn in Nederland waar je dat spul kunt kopen...dus voor de liefhebber /(na) bouwers hierbij de link:

www.claushuis.nl

Kom je anders nooit achter.  ;)

Movievault

ik heb hem in mijn boek geschreven ;)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op juli  7, 2005, 09:00:26
Enfin dit schijnt zo een beetje het enige adres te zijn in Nederland waar je dat spul kunt kopen...dus voor de liefhebber /(na) bouwers hierbij de link:

www.claushuis.nl
Als je nog iets verzwaren moet, ze gaan tot 160 Ton staat daar  ;D
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Movievault

Erik wat ik me dus afvraag, hoe gaan we die dames straks verschuiven?
Dit ivm met gewicht.
Je zal ze toch moeten uitrichten en experimenteren?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

Ik dacht dat de avalons altijd kaarsrecht staan, dan is het alleen meten.

Mijn huidige Avalons staan ook opgesteld zoals een van de beste frequentiekarakteristieken in de manual aangeeft.

De exacte plek voor de xXx-en dat is ook al een gegeven (staat ook in de Sentinel-manual met bijbehorende karakteristieken) en wordt eerst op de grond gemarkeerd met
tape.....

Alleen het "Toe-In" verhaal....
......dat zal wel met een stel audio/sportschoolvrienden moeten... ;D

jowi

Citaat van: Erik van Voorst op juli  7, 2005, 13:40:46
Alleen het "Toe-In" verhaal....
......dat zal wel met een stel audio/sportschoolvrienden moeten... ;D
Zet ze eerst op een stevige plank met wieltjes... dan kun je handiger de toe-in proberen.... dan de plek markeren en een heftruckje huren om ze te plaatsen  ;D

nee dat gaat niet werken want de maximale toe-in is 5 graden....eigenlijk precies dezelfde eindgetallen als de Eclipses...

Ik bof want de MAXIMALE (en beste) maten van zijmuur en achtermuur tot mijn Avalon Eclipsen..(en dat is RUIM :() .....blijken precies de MINIMALE maten voor de xXx. ;)