Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op juni 27, 2005, 20:20:07

BouBou...wat bedoel je??

Ik bedoelde eigenlijk dat de subs kaal, best een aardig gewicht hebben.
Heb je bepaalde aangepaste techniek om te voorkomen dat het MDF in de hoeken afbrokkelt, bij bv. het draaien van de sub.
Ik neem aan dat een simpel stukje doek met dit gewicht niet meer afdoende is.  :)

Misschien dat het zo duidelijker is  ;)

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik gebruik tijdens het werk piepschuim en tapijt... ;)

Er is trouwens geen MDF meer op de xXx-en....het is allemaal bekleed met HPL...(zie eerdere mails).

De zolen van de subs zijn massief ebben dus ook vrij stevig tijdens "in-toe"  procedure ......later... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbo

Citaat van: fgroen op juni 27, 2005, 18:55:18
Zit er nou een kleurverschil tussen de zijkant en de facetten, of is dat optisch bedrog?  ???

Komt ook door het verschil in oppervlakte van de vlakken en de hoek daarvan.

Shorty

Maar wacht 'ns...... het lijkt er voor mij nu op dat je nu als een blind paard Technosel aan het plakken bent in je kasten.... :o Met onvoorspelbare gevolgen voor de demping, en dus voor het geluidskarakter.... Kan ik me eigenlijk niet voorstellen... Heb ik iets gemist, Erik? Of heb je een stap overgeslagen?  :-\

VrGr,

Bart J.

Citaat van: Shorty op juni 28, 2005, 15:44:47
Maar wacht 'ns...... het lijkt er voor mij nu op dat je nu als een blind paard Technosel aan het plakken bent in je kasten.... :o Met onvoorspelbare gevolgen voor de demping, en dus voor het geluidskarakter.... Kan ik me eigenlijk niet voorstellen... Heb ik iets gemist, Erik? Of heb je een stap overgeslagen?  :-\

VrGr,

Bart J.

Even een reactie van het blinde paard.... :P

Ten eerste heet het spul Technocel...(jullie zijn waarschijnlijk in de war met "Tell-sell"... ;D)
Ten tweede is het in nauwkeurig overleg gegaan.

Voor mijn speaker geldt:....

Een bewuste dikte dus type 23.
De bekleding van 5 vlakken...(Baffle blijft hard).
Geen verdere demping meer in de luidspreker.

De ervaringen met Technocel strekken zich uit tot een jaar of 10-15 en ook veel in combinatie met Thiel units en verschillende soorten kastopbouw....dus een gedegen advies
van Charles van Oosterum van O.L.S, niet de minste.... ;D

Zou ik zelf toch niet tevreden zijn dan verwijder ik het en is het jammer maar helaas.....die kans acht ik echter zeer klein... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

technocel.
wat zijn de technische specs?
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Citaat van: ruud2 op juni 29, 2005, 09:47:40
technocel.
wat zijn de technische specs?

Ruud,

Als je ge-interesseerd bent in dit dempingsmateriaal zou ik voor de technische specificaties maar even kontakt opnemen met Peter Bats van O.L.S. te Breda.
Hou er wel rekening mee dat je voor 2 plaatjes (net genoeg voor 2 subs)
Technocel 23 ongeveer 350 Euro kwijt bent.

Succes

pS

Strakjes ga ik extra breed fineer bij het fineermannetje ophalen om de xXx- vlinder/strik onderaan de sub uit 1 stuk te kunnen maken in plaats van te voegen/spiegelen...... ;D

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op juni 29, 2005, 11:20:22

Strakjes ga ik extra breed fineer bij het fineermannetje ophalen om de xXx- vlinder/strik onderaan de sub uit 1 stuk te kunnen maken in plaats van te voegen/spiegelen...... ;D

Je hebt maar weer een middagje vrij genomen  ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Na een paar mindere dagen achter de rug te hebben met wat kleine missertjes....

Klein beetje lucht onder het fineer...geen blaas maar een ander geluid als je er met een deuveltje tegenaan tikt...opstrijken helpt niet....

Veel golvend fineer van een brede  maat voor de karakteristieke vlinder van Avalon...

Een prachtig stuk kreeg ik niet vlak...zelfs niet met natmaken en 48 uur persen tussen kranten.....en MDF  >:(

Uiteindelijk weer alles te boven...

Trots kan ik nu een vlinder laten zien UIT EEN STUK...want ik wilde per se niet voegen...dus weer naar mijn fineermannetje gereden...en een prima service van Dennis gekregen....als audioliefhebbers onder elkaar....ik maak nu dus gewoon ordinaire reclame....maar ik vind dit hier op zijn plaats...LIEFHEBBERS...ipv.... VERKOPERS ....zijn toch al schaars goed...8)

Foto 1 laat een volledig ingepakt stuk fineer zien...want het scheurt ongelooflijk snel in....geen vergelijk met behandeld fineer...dus let op....voor de gevorderden... ;)
Het paarse malletje geeft de snijhoek aan.

Foto 2 het resultaat....nergens naden....zeer tevreden...loopt goed over...zeker als je nu weet dat ik met 3 verschillende partijtjes fineer werk....en kleine stukken uit grote vellen zoek.....big smile op mijn face en de rit was het dubbel en dwars waard....

8)

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juli  1, 2005, 21:50:09
Foto 2 het resultaat....nergens naden....zeer tevreden...loopt goed over...zeker als je nu weet dat ik met 3 verschillende partijtjes fineer werk....en kleine stukken uit grote vellen zoek.....big smile op mijn face en de rit was het dubbel en dwars waard....
Helaas zie ik geen foto2, maar ik ben blij dat je een oplossing bij je fineermannetje hebt gevonden. Geweldig toch, hoe enthousiastelingen elkaar kunnen helpen met dit mega-project.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Foto 1 is het getapete (lekker engels :P) fineer en foto 2 het eindresulaat (recht boven je mail)

Anyway....ik wil nog een enthousiastelling bedanken FrankG,,,,,,

Ik ben net klaar met luisteren naar een cd welke hij verleden week meebracht...
Nils Lofgren .........Acoustic Live
Op oorlogsterkte..... :o

Ik ben door Frank zijn cd weer super gemotiveerd geraakt om de xXx tot een goed einde te brengen....deze cd is de eerste die erin gaat....no kidding...

Het origineel is besteld...wat een muziek.....eindelijk voor mij weer een audiofiele parel die muzikaal wat te melden heeft...forummers....WRITE IT DOWN..... 8)

Ik hoop dat ik je hebt kunnen plezieren met mijn sub en center...en bij deze ben je (natuurlijk) nog een keer uit genodigd om de xXx-en te beluisteren...

Zondag ga ik met je zilverdraad beginnen voor de xXx-subs...nog bedankt... ;)

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juli  1, 2005, 23:58:54

Ik heb hem ook gehoord in zijn huidige Vlaamse stek. Inderdaad een echte aanrader!

Dit forum en de vele bezoeken onder haar forumleden is naar mijn mening een van de meest interessantere plekken om nieuwe muziek te ontdekken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op juli  1, 2005, 23:58:54
Op oorlogsterkte..... :o

De DVD van Nils Lofgren at Rockpalast is ook een aanrader, en dan vooral vanwege het 2e concert op de dvd (in de gruggahalle in Essen)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Movievault

Erik het was een plezier bij je te zijn. Een onbevooroordeelde luisteraar die Erik  :)
Hoedat jij omgaat met muziek is echt top.
Die center en sub van jij zijn toch wel echt een van de extreemste dingen die ik heb gehoort, wat een controle zet dat ding neer zeg, en die center hoe groot hij ook mag zijn, je hoort hem niet maar de dialogen zitten we precies op plek, dat heb je mooi voor elkaar.
Nog een pretigge aanmoeding, kom op Erik de laatste loodjes komen in zicht. Volgens mij zonder de steun van je vrouwtje had je dit niet gered, want dit is toch een extreem mega project. Ik ben echt benieuwd hoe deze dames gaan klinken, je hebt nu al een mooie set staan die een mooie diepe stage neerzet.
Die cd van Nils is wel een zeer goede opname, het is een van mijn referenties geworden om het extreme detail en emotie te voelen. Sarah Brightman "Harem" gebruik ik dan voor het superlaag en ook voor haar fantastische stem.
Ik volg je op de voet Erik, en heu de beslissing is gevallen voor mij. Het is dus inderdaad jouw keuze op mijn vraag geworden. ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Wowly

GO GO GO eric, you can do it!!!!!!

Oracle

Citaat van: FrankG op juli  2, 2005, 10:37:42
Ik volg je op de voet Erik, en heu de beslissing is gevallen voor mij. Het is dus inderdaad jouw keuze op mijn vraag geworden. ;D

Cryptisch... vertel, vertel! ;) :D

Groet,
Mark

Movievault

nog effe gedult jongens het komt wel  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Vandaag weinig verlijmd...veel te vochtig...zelfs is het tot 64 procent gekomen in mijn werkplaatsje...met cv...

Gelukkig zat andere dingen gedaan...

Allereerst nog wat stripjes verlijmd zodat de eerste xXx-sub KLAAR is om te lakken en olieen..ik heb hem al meteen " dreigend" naast de Avalon gezet.... ;D

Ook de 4 maal C220 van Thiel behandeld zodat de magneet stiller wordt...deze jongens gaan alles onder de 70 Hz doen....misschien gaan ze niet zo extreem laag ...maar ze zullen wel het snelst worden van ALLE subs....(bluf/bluf  :P................gun mij die lol  ;)).

Een behoorlijke slee gemaakt met dik vilt zodat het extreme gewicht flink verdeeld wordt (ja ik ga voor de loodkorrel/zandmethode ;D) over 2 tegels

De units in de pap gezet... ;D

En de eerste bijna op zijn plekkie....

Movievault

Erik vertel eens wat je met die units hebt gedaan ?  ???

oeeee die kleine voelt zich echt bedreigt denk ik :)

Citaat van: FrankG op juli  2, 2005, 17:50:31
Erik vertel eens wat je met die units hebt gedaan ?  ???

oeeee die kleine voelt zich echt bedreigt denk ik :)

Met een rubberachtig lood/bitumen/zand papje de magneten ingesmeerd....dit zorgt enerzijds voor een rustigere units en anderzijds wordt de terugkomende energie "afgebroken"

Ook mijn hele filter is hiermee behandeld.....

Ook weer te koop bij O.L.S. in Breda.....DE winkel voor deze technische hebbedingetjes  ;D

Op een hifi.nl link in een ander topic (vergeten) zie je een review/bezoek aan O.L.S.....waar een van de werknemers ook Thiel units    " inkwast"  .

Movievault