Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Ingaande vandaag werk ik voortaan 4 dagen in de week....meer tijd voor mijn hobbies  8)

Na s'ochtends de woonkamer schoon te hebben gemaakt  :P.....s'middags weer lekker in het zonnetje aan mijn xXx-filter gewerkt en hij is klaar (van buiten dan ;D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Geweldig, ben steeds meer benieuwd naar het eind resultaat.

Sullivan

Dit is niet normaal. Iemand die het topic niet goed gevolgd heeft en ziet dat dit filterkasten zijn, denkt dat je monitortjes hebt gebouwd... >:D

mvg,
Frank

Vandaag een ebben onderstel gemaakt aan het filter wat "pas" aan het onderstel van de xXx-speaker kan worden geschoven (en gesteld kan worden met tiptoes) ...een ideetje van mij  ;D

....Zodat je onder de sub een 3 cm hoge ebben rand ziet welke doorloopt onder de filterbehuizing...ook gelijk een ebben "mini-kabelgoot"  eraan gemaakt zodat je straks geen snoeren meer ziet terwijl het filter toch 5 cm los van de speaker staat en  "zwevend" van de vloer... 8)

Anyway...mijn moeder is vandaag op visite en vond het filter een " leuk klein speakertje"....ik bedoel maar  :)

Gisteravond was er onder de verjaardagsvisite een Sonus Faber eigenaar en hij vond mijn filtercabinets net zo glad afgewerkt en aanvoelen als zijn electa amators...leuk compliment....

SpeedyAndré

Citaat van: Erik van Voorst op september  3, 2004, 19:06:16
Ingaande vandaag werk ik voortaan 4 dagen in de week....meer tijd voor mijn hobbies  8)

Kun je dat even toelichten, die 4 dagen  ??? ;D
Of heb je gewoon besloten om dit jaar alle dagen op te maken?  :D
Ik vind het een pracht project, hopelijk klinken je speakers net zo goed (of zelfs beter) als hun voorbeeld :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Jan Deckers

GRRRRRRR,

dat mensen 4 dagen per week kunnen werken en de rest aan de hobby kunnen wijden....snif snif, jalouzie...

Ach, iedere dag muziek overdragen aan mensen is ook leuk, moet ik me maar voorhouden.

En af en toe het forum lezen...toch maar snel eens naar het westen om die fles wijn mee te nuttigen (ja dat is al een aantal posts terug Erik...haha)

Het blijft een geweldig project, en inderdaad die ebbenkast/kist zou niet misstaan als vioolkoffer voor een duur instrument.

GRTN,

Jan

voodooless

Hoewel het niet mijn smaak is (en dan bedoel ik vooral het filter kassie) moet ik toch wel even zeggen dat het er machtig mooi uitziet (en daar bedoel ik alles mee ;D ) ! Gewoon super clean en strak gemaakt en goed doordacht. Maar je bent dan ook wel best lang bezig, als ik zo naar de datums kijk ;) . Ik zou het echt niet zolang kunnen uithouden om er niet naar te kunnen luisteren :P . Waneer denk je ze af te hebben?

Hoi Deepspace....smaken verschillen...geen probleem  ;)

Wanneer klaar......Ik denk zo vlak na het weghalen van de kerstboom.
Ik heb nog een filterkast te maken en de laatste loodjes aan de 2e sub...en dan begint het fineren.

Het kan zijn dat hij wat eerder af is nu ik voortaan 1 dag vrij ben elke week....maar ik leg mezelf bewust geen datum op want dan blijf je scherp als iets meer tijd vraagt... ;D

Bart_M

Citaat van: Erik van Voorst op september  6, 2004, 18:28:28
en de laatste loodjes aan de 2e sub

Ik vraag me af hoe je dit nou bedoelt.

GTDesign

Het lood moet er nog in. ;D

voodooless

Citaat van: Erik van Voorst op september  6, 2004, 18:28:28
Hoi Deepspace....smaken verschillen...geen probleem  ;)

Dat mag ik toch hopen :), in ieder geval wel zeer prachtig werk  8) .

Citeer
Wanneer klaar......Ik denk zo vlak na het weghalen van de kerstboom.
Ik heb nog een filterkast te maken en de laatste loodjes aan de 2e sub...en dan begint het fineren.

Is dat incl inhoud van de filterkast? Ga je het filter zelf ontwerpen/meten/testen, of laat je dat doen? Heb je al enig idee wat het precies gaat worden? Ik had al gezien dat je een aantal losse amps ging gebruiken. Dus ook een actief filter dan? Filterkast is groot zat  O0

In eerste instantie passief. Voor de sub actief. Maar het zal uitproberen worden  ;)

Als je meer details wil " It's all in the pages"  ;D

Scout77

Heb net even het hele topic door gelezen .... paar uur later ...

respect

Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken om zelf speakers te gaan bouwen, wat ik de afgelopen uren heb gezien .. een en al inspiratie. Hopelijk heb ik ooit de tijd, het geld en het geduld om zoiets moois te maken.

Dank....het doel van deze topic...inspireren....zowel mezelf als anderen.

Vandaag de Berken binnenwand (=wand gericht naar de speaker met plm. 5 cm afstand) verlijmd en de kabelgoot afgebouwd en de laatste brace in de xXx-sub.

Deze binnenwand wordt 3x ebben gebeitst en 2x afgelakt...is een beetje over de top en erg veel tijd om hem ook van ebben te bouwen omdat deze praktisch tegen de achterwand van de sub komt... ;D

1e Foto de opengeklapte filter en de berken-lood-berken binnenwand in de klemmen..

Hierbij een close-up van het "ebben houten dakje" wat straks klem aanschuift aan de even hoge ebben omranding van de xXx-sub en waar de kabeltjes dan weer netjes onderdoor lopen...dus straks nergens snoeren.

Razorfist

Ik volg het topic al geruime tijd, en moet zeggen dat het ERG mooi wordt!
Nu maar hopen dat je filter gaat passen ;) ;D
Marantz SR4300 -- H/K HD710 -- Philips DVD-963sa -- Epson TW10 projector -- 180cm Thommyscherm -- DIY Seas fronts -- Kef Q10c center -- Tannoy mR rears -- Adire Shiva + PR15 subwoofer

The Foundation

.............even een weekje of zo uit de running.............. ;D

" Out Hunting for BARCO  ".... >:D

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op september 16, 2004, 16:51:19
.............even een weekje of zo uit de running.............. ;D

Denk aan je rug... ;D

markvl

Citaat van: Erik van Voorst op september 16, 2004, 16:51:19

... en als je er een geschoten hebt moet je hem natuurlijk wel op de motorkap gebonden naar huis brengen! ;D

Succes met de jacht!
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

VlisChris

Waar jaag je mee? Het is ook zo lullig als je je nieuwe barco kapot schiet ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Shorty

Hoi Erik,

[slightly off topic] Heb je wel eens overwogen om bij het aansturen van je luidsprekers gebruik te maken van de technologie die TacT toepast? Met hun voor- en eindversterkers kun je in principe elke luidspreker aansturen zonder passief filter! 8) En bovendien verkrijg je daarbij - als slagroom op de taart - absolute fasereinheid!.[/slightly off-topic]
Als ik jou was zou ik bij de gedachte alléén al slapeloze nachten krijgen. :P   >:D ;D

VrGr,

Bart J.

Ik heb inderdaad waanzinnig positieve kritieken gelezen....maar ik had al een weg ingeslagen met mijn versterkers (en die doe ik nooit meer weg ;) ....en ik heb een eigen visie van zo min mogelijk correctie....buizen.....trafoloos enz. enz.

Ik heb nu al een tijdje een Aitos Buizenbak OTL op mijn center.....als je dat een keer gehoord hebt...wil je er NOOIT meer een transistorbak op....enfin....horen is geloven.....zoveel meer subtiele details.... :o

Als ik kies voor serie-filtering blijft die Aitos in mijn HT...daar hoef ik geen moment over te twijfelen!!!!  8)

JOEPIE,

Eindelijk na een lange tijd morgen mijn Audio-Research ophalen.
En snel weer in mijn huidige keten opnemen (2000-50Hz).

Er zijn gloednieuwe buizen in gezet (alles vervangen) en er werd mij verteld dat dit wel erg nodig was (al jaren intensief mee gespeeld).......heerlijk...

.........maar dat betekende overigens wel dat de Audio-Research D90 (modified) met  "versleten"  buizen de Krell KSA-50 al wegspeelde.(in het gebied 2000-50Hz)....... :P

...(althans dat vind ik en een paar regelmatig langskomende audiovrienden)  ;D

Ik wil hiermee geen discussie ontlokken maar alleen aangeven dat het oude beestje een zeer serieuze mededinger blijft voor op
mijn xXx-Sub......en dat een configuratie zo bepalend is en uiteindelijk...............

....................LUISTEREN i.p.v. LEZEN............................ ;)

moest ik ffff kwijt