Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  3, 2004, 15:07:15
Je hebt dus 99 procent kans dat je toen naar verschillende versterkers hebt geluisterd  ::)
Had de Osiris dat ook? Ik heb de Sentinel nooit gehoord.

CitaatAnyway..ik ben wel in onderhandeling voor een derde Aitos set....mischien gaat dat lukken.

Beter...

CitaatHeb ik in ieder geval alles boven de 120 Hz "hetzelfde" voor de ongerustte forummers  ;)

Punt is dat in het laag de faseverschillen ook gewoon veel minder belangrijk zijn. In het midden en hoog des te meer...

CitaatIk geloof overigens WEL in een goede muzikale oplossing door middel van verschillende versterkers
maar het huwelijk moet wel uitgeprobeerd worden....such is life  >:D

Tuurlijk..

Niet actief

Citaat van: garmtz op augustus  3, 2004, 12:25:04
Grappig, ik geloof daar ook niet in. Het zal naar mijn mening de muzikale coherentie sterk verslechteren. Dat doet naar mijn mening bi-wiring soms al... Als je kijkt naar het fase-gedrag van verschillende versterkers, gaat alleen fase-coherentie alleen al gelijk het raam uit. Wat moet je dan nog met je fase-correcte speakers...?

Gezien het onderwerp van deze draad -- een audiofiele luidspreker tbv tweekanaalsweergave -- denk ik dat dit aspect heel zwaar kan wegen. Ik kan mij daarentegen ook goed voorstellen dat het in een gemiddelde HT-ruimte niet zoveel uitmaakt of het spectrum door 1, 2, of 14 versterkers wordt versterkt omdat er zo ongelofelijk de hand gelicht wordt met het verschijnsel fase zelf in de gebruikte geluidstracks bij films, dat een streven naar zuiverheid daarin bij voorbaat al mislukken zal, al gebruik je slechts 1 versterker.

Weet je dat ik dat t.a.v. bi-wiring ook al heb gedacht, wat je daar zegt? Ik hou er daarom dezelfde mening op na qua bi-wiring als qua bi-amping: volgens mij kun je het beste bi-wiren met identieke lengtes van een identiek stuk kabel met identieke "uiteinden".
'Bi'- en 'multi' is niet per definitie beter. Voor hetzelfde geld kun je, vanuit audiofiel standpunt bezien dan, zeggen: "minder is meer"......
Het ziet ernaar uit dat de Krell in zijn eentje moet blijven, maar dat is geen punt omdat ik in elk geval al heb kunnen vaststellen dat er voldoende vermogen voorhanden is in mijn ruimte. Bi-wiring zal ik zeker op korte termijn willen proberen. Bij "de 10 geboden van Apogee" is bi-wiring het derde gebod geloof ik  8)
Toine.

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  3, 2004, 15:11:51
En klemmen maar  ;)

Je stond er nog van te sjeeken, van dat klemmendraaien.....   ;D
Toch?
Die tip met de drie potkrikjes van mij was zo gek nog niet  ;)

Arno P

Citaat van: garmtz op augustus  3, 2004, 14:42:13
Als je actief filtert, vind ik nog steeds dezelfde versterkers voor de units de mooiste oplossing, maargoed, ERG veel ervaring heb ik er niet mee... Behalve dan dat de meest muzikale systemen die ik hoorde nooit gebruikt maakten van verschillende versterkers.

Daar kan ik het mee eens zijn aangezien je anders teveel je geluk aan het beproeven bent en verschillen (faze, THD enz) te veel kunnen opspelen..

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  3, 2004, 15:07:15
Ahum Garmt....

Je vond de de grote Avalons toch een van de mooiste ooit....wel het laag heeft zijn eigen eindbakken
en als klant mag je zelf  " de rest van de bakken kopen....buizen/transistoren"

Je hebt dus 99 procent kans dat je toen naar verschillende versterkers hebt geluisterd  ::)

Anyway..ik ben wel in onderhandeling voor een derde Aitos set....mischien gaat dat lukken.

Heb ik in ieder geval alles boven de 120 Hz "hetzelfde" voor de ongerustte forummers  ;)

Ik geloof overigens WEL in een goede muzikale oplossing door middel van verschillende versterkers
maar het huwelijk moet wel uitgeprobeerd worden....such is life  >:D
Bij mij ligt de scheiding ook op 100..120 Hz...goed te doen...

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Osiris had dit niet....de Sentinel echter moest de nieuwe betere worden en dat is volgens de pers gelukt
deze werkt met 2 eindbakken op het sublaag met regelunits.

Ik heb mijn nieuwe speeltje opgehaald bij Doede.....deze gaat problemen met phase, levels, eq.  enz. enz.
oplossen als hij alles onder de 120 Hz naar de ...Zapp, Krell of Audio Research filtert.

Nog niets gehoord over de 3e Aitos.. ???......maar ja...het is nog Holiday voor iedereen.

Ik filter voor de rest ALLES passief..zoals al eerder gemeld... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Een half dagje vandaag eraan gewerkt... :P

Foto 1 ..na goed nameten de xXx-Subbaffle op maat gezaagd.

Foto 2 ..weer 16 mm hardhouten ribben gedeuveld en verlijmd zodat hier later een plaat van 12 mm Berken en een plaat van 12 mm en 6 mm MDF tegen kan....ertussen natuurlijk in een later stadium zand/loodkorrels.

Foto 3...baffle klaar...schoon aan de haak ook weer precies 12 kg (dus dezelfde maat als de eerste  ;D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

advr


Ik volg dit topic al een tijdje, elke keer weer ben ik verbaasd over de kwaliteit van zaag- en plakkunsten. ;D

Het is prachtig om te zien hoe je dat allemaal doet en met wat voor geduld je zoiets doet, ongelooflijk.

Ik zou het niet kunnen, ik wil dat waarschijnlijk in 1 keer af hebben...... :P

Machtig mooi Eric, alle hulde!! ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SiR-ROUND

Jammer dat na al dat zagen je gehoor wat aangetast is...

;D;D;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#1388
Vandaag de hele dag met lood in de weer geweest (is dus al mijn 4e rol)
Ik heb mijn xXx-filtercabinet aan de zijwanden met lood bekleed.
Ook het xXx-SubBovenblad klaar (wordt morgen verlijmd op de baffle).

Tevens mail gehad van Tony dat ik moet opletten om niet te vergeten een Trompet-achtige rand aan de mountinghole te fabriceren omdat de woofer er anders " tegenaan blaast"  meteen te keer gegaan (was toch bezig ;D) en een extra brede rand eraf gevijld, behoorlijk wat werk.

Ik weet dat het belangrijk is JM Lab heeft hier ook een 45 graden facet aan gemaakt en een tekening met luchtstroom technisch weergegeven...toch dank aan Tony Gee want ik kon het weer iets beter maken.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1389
Wat donkere foto maar je ziet de trompet iets beter (moeilijk te fotograferen  >:()
Loopt nu conisch toe...ook al zie je dit niet zo goed  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Weer genoeg gedaan voor vandaag.

De laatste loodslabben aan mijn xXx-Filtercabinet gelijmd...en aan de 2e filterkast gewerkt.

Belangrijke actie vandaag...ik heb de xXx-Sub Bovenplaat verlijmd, deze bestaat uit een laag 18 mm MDF dan een loodplaat dan weer een laag 18 mm Merantie en weer een loodplaat.

Tijdens het verlijmen meteen een bracket gezaagd en verlijmd zodat ik zeker weet dat ik haaks blijf  ;) ...meteen de unit er even dry-fit in geprobeerd...

Trouwens het metalen hoekijzer is de winkelhaak ....en geen extra verstevigingsrib  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

The Foundation

#1392
Zorg dat ge geen loodvergifteging krijgt met die DHZ boxen :) O0

Erik van Voorst (in memoriam)

De eerste xXx-Filterbehuizing is klaar...gevat in lood...wordt afgewerkt met ebbendeeltjes  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hierbij de ribben waar de eerste berken multiplexplaat tegenaan komt.
Berken heeft zeer mooie eigenschappen waaronder weinig tot geen laagdoorlaat...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En de 2 binnenwandjes klaar...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Niet actief

Ha Erik,

In het kader van de inwendige bekabeling van je dhz luidspreker vond ik een interessant stukje over de randverschijnselen waarmee juist die bekabeling te maken zou krijgen. Misschien iets om nader te bekijken?

"We hebben in samenwerking met een kabelfabrikant een kabel ontwikkeld die bij uitstek geschikt is voor toepassing in de luidspreker. We hadden al goede ervaringen met zilverkabel, maar in de praktijk bleek dat een kabel is opgebouwd uit vele dunne geleiders gebruik in de luidspreker onrustig klinkt. Terwijl dezelfde kabel bij gebruik buiten de speaker veel rustiger en gedetaileerder weergeeft.
Door resonantie's en drukverschillen in de luidsprekerbehuizing treed er microfonie op in de kabel die uit vele dunnere geleiders is opgebouwd. Dit verklaart de onrust in de weergave van muziek. Door nu een massive geleider te gebruiken treedt deze microfonie niet meer op. De kabel heeft de voordelen van zilver-kabel, maar niet de nadelen. De onrust was verdwenen en de detaillering, de dynamiek en de goede controle in het laag kwamen beter tot hun recht.


Toine.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk om te lezen.....

PRECIES de reden dat ik mijn luidsprekerkabel bestaande uit meerdere zilveren geleiders in een beschermende dikke huls (zacht materiaal) doorvoer.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Tubes to sooth...???;D ;) well done

Walter_PPK

Even een klein vraagje over je superproject. Misschien is het al voorbij gekomen maar zit de woofer nou klem in de brace?

succes met bouwen! :)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer