Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

BarcoCRT

Leuk, Erik. Wat denk jij eigenlijk uit het contact/gesprek met de beste man te halen? (De naam zegt mij namelijk niets.)

Alleen jammer dat je nou geen CRT meer hebt hangen, dan was je helemaal legendary geweest natuurlijk  ;)  ;)
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Wijx wondere wereld

Citaat van: BarcoCRT op januari 22, 2012, 21:54:46
Leuk, Erik. Wat denk jij eigenlijk uit het contact/gesprek met de beste man te halen? (De naam zegt mij namelijk niets.)

Alleen jammer dat je nou geen CRT meer hebt hangen, dan was je helemaal legendary geweest natuurlijk  ;)  ;)

je moet je bijna gaan schamen.  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

VlisChris

Snel terug hangen dat ding :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijn M

Leuk om te lezen, Erik! Enig idee waarom het zo lang heeft geduurd eer hij je wist te vinden? :P
Komende donderdagavond is de eer aan mij om dit monsterproject aan de tand te voelen  :) .
Dutch & Dutch

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BarcoCRT op januari 22, 2012, 21:54:46

Moet je maar ff googlen  ;)...kan het je niet kwalijk nemen jij bent meer een Beeldman ( understatement )

Ik wil gewoon lekker plaatjes draaien ...en als het hem lekker in de oren klinkt zal hij vanzelf wel even rondkijken en wat fotootjes schieten.....

Ik denk eerder dat hij wat uit mij wil halen....hij wil MIJ interviewen....nu betrap ik mezelf erop dat als ik muziek luister bijna nooit antwoord geef.....dat wordt wennen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Citaat van: keyser op januari 22, 2012, 22:44:06
Leuk om te lezen, Erik! Enig idee waarom het zo lang heeft geduurd eer hij je wist te vinden? :P
Komende donderdagavond is de eer aan mij om dit monsterproject aan de tand te voelen  :) .

Neem gewoon lekker veel eigen cd's mee die zijn van harte welkom.....ik heb een brede muzieksmaak  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Wat leuk, veel plezier vast!

Ik word nog eens beroemd... :hehe:

Zaterdag Hans Kortenbach op bezoek gehad en over 2 weken Jean Hiraga... 8)

Werkt allemaal zeer inspirerend...heb ook wel wat nieuwe ideeen/plannen voor binnenkort  :-X :D

Martijn M

Vergeet die luistersessie van de grote keyser niet!  :hehe:
Dutch & Dutch

Ja ook Martijn Keyser  :D
Sorry dat ik je ( nog) niet in een adem noemde  ;D

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 31, 2012, 18:05:17
Ja ook Martijn Keyser  :D
Sorry dat ik je ( nog) niet in een adem noemde  ;D

Is de Grote al bij jou geweest?
Dan heb ik het over de keyser natuurlijk.

hifiman

Citaat van: ArjanR1 op januari 31, 2012, 18:13:38
Is de Grote al bij jou geweest?
Dan heb ik het over de keyser natuurlijk.

Ik denk het niet want heb nog geen foto's gezien van een nieuwe equalizer aanwinst ofzo  ;)

Former member 78

Citaat van: Audioloog op januari 31, 2012, 18:39:45
Ik denk het niet want heb nog geen foto's gezien van een nieuwe equalizer aanwinst ofzo  ;)

;D

Erik aan de Behringer!

Martijn M

De kroon op mijn werk  :pompom: .
Dutch & Dutch

Gisteren  Jean Hiraga opgehaald van het station. All the way uit Frankrijk maar met een snelle trein was hij 4 uurtjes onderweg. Erg rustige man die zich met de engelse taal met frans/japans accent goed kan uitdrukken.
Ik werd overladen met kadootjes...wijn...chocolade...en een cd.
Op mijn vraag hoe hij mij "ontdekte" bleek dat hij een verwijzing had gekregen van een duitser die mij gespot had op een australisch forum  ;D
Na wat gebabbeld te hebben (  hij heeft werkelijk iedereen ontmoet Kondo-San inclusief!) nam hij ruim de tijd om alles te bekijken en zijn complimentjes te geven.
Jean had een behoorlijk aantal cd's meegenomen en een fotoboek waarin de meest exotische systemen ter wereld stonden letterlijk en figuurlijk. HIj had deze allemaal gereviewed...dus dan heb ik het over Amerika, Japan etc etc.
Anyway hij had een erg gestructureerde manier van luisteren....werkelijk elk instrument kwam wel aan bod eveneens zeer groot orkest. Ik heb al zijn muziek opgeschreven....dus we hadden dezelfde smaak  ;D.
Termen als beautifully balanced ving ik regelmatig op wat hij min of meer in zichzelf sprak.
Hij maakte werkelijk een enorm aantal foto,s. De tijd ging erg snel en na 5  uurtjes zette ik hem weer op de trein.
Als het tijdschrift komt zal ik eens een link plaatsen.... ;)

jowi

Erg stoer! Je hebt toch wel een foto van de beste man gemaakt bij jouw set/speakers hoop ik... :blink:

Weet je ik wilde het doen...maar Aafje zei is het niet een beetje te toeristisch....De sfeer was er ook op de een of andere manier niet naar....het was een beetje of een vriend langs kwam.....
Daar kwam nog bij dat ik zelf alles low profile en anoniem wilde...en dan zet ik hem op de foto.... :-\

Dus nee....niet gedaan ;)

AbZ

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2012, 09:59:04
Daar kwam nog bij dat ik zelf alles low profile en anoniem wilde...
Low profile en anoniem op www... 

Voor de rest duidelijk een mooi 'event'!

Ik snap je reactie maar ik wilde niet in tijdschriften voorkomen ....dat bedoelde ik met low profile  ;)
inderdaad verkeerde woordkeuze  ;D

Arno P

Hey Erik, vertel eens wat meer.....welke opnamen gebruikte de man als referentie en waar ging hij op letten??

mr TC

Hoi Erik,

Gaaf dat Jean Hiraga bij jouw is langs geweest, dat moet jouw een trots gevoel geven.
Ik ben ook erg benieuwd naar zijn bevindingen.

Groet,

Teun
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Hi guys,

Even graven in my memory  ;D

Hij begon met een zelf samengesteld kopietje.
Daarvan draaide hij...Shirley Horn (Valentine) Ben Webster( vergeten) Eddy Louis ( vergeten )

Test cd Revue du Son 93
Orgues d Artois

Youn Sun Nah ...Same girl ( besteld)

Christian Macbride...Getting to it

Legends of Decca Sherazade ( besteld nr. 470253-2)

Nog een cd met 4 bassisten...vergeten
Nog een cd met Mozart Flutesonates...vergeten

Het zijn allemaal zijn cds.....ik heb hem zelf nog een paar tracks van cds laten horen te weten

Yellow.....Touch
Nigel North.......Bach on the Lute Vol 4
Neil Young.......Massey Hall
Vengerov....Kreisler
Du Pre....Haydn cello concertos

Nou doe er je voordeel mee  8)

Hij lette op de akoestiek in mijn kamer en vond deze erg goed..
Grappig want dan liep hij er naar toe en bleef even staan...je hoorde hem denken...
Ook leuk dat hij bij mijn zelfbouw diffuser met de japanse letters meteen riep...He !!......Melody...Erik...
Ik had het dus goed geschreven  8)

Tijdens het luisteren bewoog hij af en toe zijn hoofd zijwaarts en voorwaarts en merkte op dat het beeld stabiel bleef
......grappig want daar ben ik het niet mee eens, ik ervaar duidelijk een sweetspot....maar goed.

oja ik draaide nog even de fim recording van Ella....nou die schreef hij meteen op  ;D

Ik hoorde hem verder af en toe na een track te hebben beluisterd zachtjes beautiful mompelen, verder is het een beetje en flegmatieke man. ;)

BarcoCRT

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2012, 09:47:49
Anyway hij had een erg gestructureerde manier van luisteren....werkelijk elk instrument kwam wel aan bod eveneens zeer groot orkest. Ik heb al zijn muziek opgeschreven....dus we hadden dezelfde smaak  ;D.
Termen als beautifully balanced ving ik regelmatig op wat hij min of meer in zichzelf sprak.
Hij maakte werkelijk een enorm aantal foto,s. De tijd ging erg snel en na 5  uurtjes zette ik hem weer op de trein.

Hij moet natuurlijk in 5 uur een compleet beeld van een set zien te krijgen en dat voor zichzelf vastleggen, en heeft dat kennelijk wel vaker gedaan. Zou je misschien iets meer kunnen uitweiden over zijn manier van luisteren, behalve dat het gestructureerd was? Op welke manier was het gestructureerd? Zeg maar een klein lesje in 'Hiraga Luisteren'?

Wel gaaf dat er iemand die je zo hoog hebt zitten bij jou over de vloer komt.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Met gestructureerd bedoel ik een soort volgorde....steeds iets drukker...en alle instrumenten komen aan bod.....en bv. Ook Super gedetailleerde opnames.....live en studio

Voor de rest is hij natuurlijk gewoon zoals jij en ik hoor niets mysterieus aan  ;D

Wat me wel opviel was dat hij een van de eerste luisteraars bij mij was die NIET door de muziek heen kletste  ;D