Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Maerten

Toch nog stiekem een beetje richting de maat van het originele ontwerp gekropen  :o

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

CiteerToch nog stiekem een beetje richting de maat van het originele ontwerp gekropen

Heel sluw gespeeld, Erik....zó pak je dat aan...... Hulde! >:D

VrGr,

Bart J.

GTDesign

Erik,

mijn complimenten voor dat paards geduld wat je weet op te brengen voor een 1.65 m hoog geluids wonder.

echter mijn vraag is: waar ga je het eindresultaat plaatsen ? in je woonkamer of misschien in een (HT) ruimte ?

Ik kan het je niet kwalijk nemen om geen 81 pagina's na te lezen........;D

Ze komen in de woonkamer op de plek van mijn Avalon Eclipses.
Volgens de Sentinel Manual zijn dat de minimum maten om ze goed te laten klinken
dus dat komt mooi uit (gaten zitten al 10 jaar op die plek in de vloer voor de Eclipses..... ;))
ruil ik ze gewoon om.

Dat is als ze mooier klinken....anders gaan ze naar de HT.....maar ik bouw niet meer bij..... >:D.

Het lijkt alsof ik bijna klaar ben maar ik heb nog een xXx-mid en sub te gaan..... :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jaqo

Citaat van: Erik van Voorst op mei 18, 2004, 23:48:10
Het lijkt alsof ik bijna klaar ben maar ik heb nog een xXx-mid en sub te gaan..... :'(

He, je zou toch een 7.1 opstelling maken  ;D

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

jeroen_B

Tegen de tijd dat eric klaar is is 9.2 waarschijnlijk de standaard en kan hij eerst zijn woorkamer uitbouwen voordat hij weer speakers mag bouwen van zijn vrouw :D

Ik heb meer info gekregen over fineersoorten uit de zaak in arnhem ( heel behulpzame mensen overigens) Ik vroeg me af hoe deze prestige speaker is gefineerd want volgens de fineerzaak is het geen fineer
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/Signature_800/detail_large_three.jpg

Zo een soort afwerking vind ik wel mooi eigenlijk. Heb jij een idee wat dit is Eric? Jij hebt hier de meeste zelfbouwcontacten zover ik weet :D

Zou je trouwens foto,s willen maken met een uitleg over het fineren en hoe je te werk gaat. Ik ben zeer benieuwd hoe je al die schuine facetten gaan fineren namelijk.

jeroen

Ze hebben gelijk.

Dit noemen ze tijgerogen.  Het is een soort verfbad. Zoals in de jaren 70 veel kleurmengingen werden gemaakt bv door een object rond te draaien in een verfbad.

B&W heeft er wel een tijdrovende klus aan gehad...maar mag ook wel gezien de prijs.

Als je het nog uithoud om deze topic te volgen komt fineren vanzelf aan de beurt... :)

jeroen_B

Oh, ik hou het wel uit hoor. Ga zaterdag luisteren naar een set zelfbouwspeakers en voordat ik zelf wat ga bouwen is het wel weer bijna winter denk ik. Heb zat andere dingen te doen nog eerst.
Heb je toevallig een link of zo hoe ze dat doen dan met die verfbaden ? Ik vind het effect namelijk wel erg mooi.

Jeroen

jaco

Wordt erg mooi erik. Veel success met de 2e te bouwen...

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

neen ooit is gelezen in een duits tijdschrift. ik zou ze gewoon mailen  ;)

Sherwin

Beste Erik,

Als de xXx'en af zijn zou je een eigenlijk een feestje moeten organiseren  ;D  8) of een grote luisterdag

Mvgr, Sherwin

Hoi Sherwin,
Perfectionist als ik ben zal ik er 1 of max. 2 tegelijk uitnodigen ivm de "sweetspot"  :P
Maar wees gerust......je zit erbij (zoals eerder beloofd).

Nu kan ik 2 dingen doen....of een paar maanden niets meer van me laten horen en gestaag doorbouwen...of alles nog steeds op het forum blijven kieperen. :-\

Ik zal (als er niet teveel tegenbericht komt ...zo van we hebbben het nu wel gezien) het op het forum blijven zetten.  ;)

Foto's spreken een beetje voor zichzelf...je ziet dat ik een transparante folie gebruik om de tiptoe
capsules af te tekenen en de kabeldoorvoer.

Zo krijg je de xXx-Head exact op de body gefixeerd en kun je daar vandaan alle maatvoeringen nemen (zonder dat hindelijke centreren met de hand).

Het bovenblad is 3 mm dik precies dik genoeg om de capsule te laten verzinken in zowel de Head als de Body (er later afstoten is nu onmogelijk)  ;)

jeroenskie

1 maand geleden begonnen met lezen en vandaag page 81 afgesloten  :P

dat hij er fantastisch uit ziet staat buitenkijf,daarbij zal denk ik het  de fineer voor de grootste opwaardering  zorgen .

Fineren opzich schijnt ook erg moelijk te zijn ,maar daar heb je vast al ervaring mee hebben gezien je sub,toch lijkt het

mij erg moelijk met al die hoeken .

Ik ben het meest benieuwd naar de klank ,en het beeld wat ze neerzetten .

bij zo'n groote speaker denk je( ik ) altijd dat het ommogelijk is om dingen " klein" af te beelden en dat een viool nooit     

"klein " zal klinken maar alsof de viool 3 meter groot is.

Ik weet dat dit wel moet kunnen ,maar denk dat een fysiek " groote"  speaker daar meer moeite mee heeft dan een

monitor,deze gedachte is gebaseerd op niets hoor .. en meer een eigen hersenspinsel .

Dat een monitor makkelijk plaatst is logisch ,maar daarintegen mist hij body.

Ik ben benieuwd wat hier gaat gebeuren ,zou deze dan eindelijk ALLES kunnen ,plaatsen als een monitor en body en

druk geven alsof je er echt bij bent !

Succes Erik met de 2de speaker,maar dat zal vast wel allemaal lukken.

Ps ik kom snel voor de spullen ,schiet er elke keer bij in ,excuus !

vr gr jeroen

Rudo

Citaat van: Erik van Voorst op mei 21, 2004, 12:45:38
Nu kan ik 2 dingen doen....of een paar maanden niets meer van me laten horen en gestaag doorbouwen...of alles nog steeds op het forum blijven kieperen. :-\

Ik zal (als er niet teveel tegenbericht komt ...zo van we hebbben het nu wel gezien) het op het forum blijven zetten.  ;)

Yo Erik,

Graag door blijven gaan met de foto's van de vorderingen. Dat is veel leuker dan een paar
maanden 'radio'stilte.

Met groeten,
Rudo (van Rudoos Audio Hoek: http://home.hccnet.nl/r.r.meijer/index.html)

Jeroen,

Kijk ff op mijn homepage onder links...daar staat een review van een vergelijkbare speaker de
"Gydinel" (zelfs iets groter).

Vindt je ook op de Site van Doede (mocht de mijne weer volgelopen zijn met bezoeken)

Vooruit lopend kan ik je zeggen dat deze speaker in staat is om "piepklein" af te beelden.  ;)

mr TC

CiteerNu kan ik 2 dingen doen....of een paar maanden niets meer van me laten horen en gestaag doorbouwen...of alles nog steeds op het forum blijven kieperen.

Ik zal (als er niet teveel tegenbericht komt ...zo van we hebbben het nu wel gezien) het op het forum blijven zetten. 

Yo Erik,

Graag door blijven gaan met de foto's van de vorderingen. Dat is veel leuker dan een paar
maanden 'radio'stilte.

Ik wil mij hier graag bij aansluiten.
Het is nu een vaste gewoonte geworden om bijna dagelijks op dit forum te kijken.

Het zal wel afkicken worden wanneer je klaar bent.   ;)

Groetjes Teun
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Afkicken voor jullie of voor mij.... ;D

Okay hierbij een foto van de 2e xXx-Head.
Ik heb de Topplaat erop en de eerste zijwand met de facet-uitsnede.

Zo een 2e maken is wel moeilijker dan je (=lees ik  ;)) denkt want hij moet exact gelijk zijn aan de eerste......en je kunt je niet verschuilen achter een kleine maatverandering door de verschaling.... ::)

BOUBOU

Je kunt als deze nog weer groter uitvalt, altijd nog de avalons uit je Ht verkopen, en de kleinste sentinel naar je Ht verhuizen  ;D

Het enige nadeel is dan wel dat je er nog minimaal 2 bij moet maken  >:D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

In je Avatar zie ik dus niet voor niets een doek om je snavel.... :P ;D

Neen deze gaat exact de maat worden van de eerder gebouwde ...wees gerust
BouBou ...de kunst is om weer veel tijd te nemen....Het wordt fysisch/mechanisch/electrisch....etc... elkaars exact gelijke...ik hoop tot in het
xXx-treme  ;)

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op mei 26, 2004, 21:01:44
In je Avatar zie ik dus niet voor niets een doek om je snavel.... :P ;D

Neen deze gaat exact de maat worden van de eerder gebouwde ...wees gerust
BouBou ...de kunst is om weer veel tijd te nemen....Het wordt fysisch/mechanisch/electrisch....etc... elkaars exact gelijke...ik hoop tot in het
xXx-treme  ;)

Hahaha..... het was ook niet serieus bedoeld natuurlijk  ;)

Ik twijfel geen moment aan jouw vakbekwaamheid.......ga zo door!

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

SiR-ROUND

Een doek?

Das een lappie vlees wat aan een kalkoen hoort te zitten!

FFF

Kun je me wat vertellen over de filter, wat je daar voor in gedachten hebt.

nee nog niet.......... het filter wordt getest aan de hand van de Behringer (zie topic)
vooralsnog gaat eerst alle aandacht nog uit naar de behuizing bouwen... ;)

Hierbij weer een paar foto's van de facetten van de xXx-mid

Op de eerste foto zie je dat ik in de weer ben met de eerder genoemde 2 componentenplamuur zo kan ik zeer nauwkeurig de hoek " beeldhouwen" alvorens te bekleden met 4 mm MDF.

Op de tweede foto zie je de verlijming.

Op de derde foto het schuren...de eerste van de 6 is klaar  :)