Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Shorty ik maak geen kloon ik maak de xXx en vindt de looks van de Sentinel schitterend dus ...

Anyway er zijn dus zeer veel mensen die willen discuseren over fabriek contra zelfbouw dus...om deze topic niet te blijven vervuilen...open ik de Topic
TopFabrikanten versus de passie-volle zelfbouwer.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dddac

Citaat van: Rob_Dingen op april 30, 2004, 15:33:35
Hoi Doede

Wat is het voor een digitale EQ?

Rob

Het is GEEN EQ, het is een 6 kanaals digitaal luidspreker  filter, wat je geheel vrij per kanaal kunt inzetten....

gr
doede

dddac

Citaat van: Gydotron op april 30, 2004, 15:46:38
Ik wou eigenlijk alleen maar een discutie op gang brengen maar dat lukt niet blijkbaar.

MVG  Gydotron

Ha Guido,

het onderwerp is mogelijk best interessant, maar dan zou ik gewoon een eigen topic openen ??? Dan trekt het mogelijk een ander publiek ?

groetjes
doede

Bart_M

Citaat van: dddac op april 30, 2004, 19:05:32

Het is GEEN EQ, het is een 6 kanaals digitaal luidspreker  filter, wat je geheel vrij per kanaal kunt inzetten....

gr
doede

Welk merk?

Citaat van: dddac op april 30, 2004, 19:08:29

Ha Guido,

het onderwerp is mogelijk best interessant, maar dan zou ik gewoon een eigen topic openen ??? Dan trekt het mogelijk een ander publiek ?

groetjes
doede

Vind ik ook !!!!!   Ik heb de spits afgebeten........zie nieuwe Topic
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Laatste bodemplaat erop....ook de speakersnoer doorgangen erin.

Vandaag niet veel tijd moet nu douchen en naar een shoot-out... ;D

dddac

Citaat van: KrunK op april 30, 2004, 19:45:57

Welk merk?
^

Behringer DCX2496 .......... op de site www.behringer.de kun je alles nalezen....

mvg
doede

Lijnen uitgezet voor de laatste 2 facetten aan de eerste xXx-sub.

Dan de decoupeerzaag erin, schaven en schuren en voila...de eerste is klaar om met mdf bekleed te worden...

R

Zal wel weer een kleine kik geven, Erik. Heb je een speciale decoupeerzaag? Dat lijkt me best wel een lange zaagsnede.

Ziet er bte wel heel erg strak uit.

Ja ik heb een behoorlijk zware Metabo zo een 750 watter maar dan NOG gaat hij niet schuin (plm. 45 graden) door deze zaagsnede (9 cm) dus de rest "handwerk"  ;D

R

Zoiets vermoedde ik al. Een goede zware is essentieel. Ik heb een zware bosch. Professionele serie, ideaal ding. Gaat zelf door traanplaat en enkele milimeter aluminium zonder een krimp te geven.

xXx-dag... ;D

Vandaag 2e facet klaar en zijn speakerdoekframe op de baffle gelijmd.

SiR-ROUND

As I said...Bevrijdingsdag...uhhhh.....xXx-dag  ;)

Okay de laatste pic (voor vandaag) Verlijming van beide facetten

Helemaal in mijn noppies !!!

Ik heb een gitaarbouwer opdracht gegeven om op 2 stroken ebbehout een "Abalone" strip
in te leggen ookwel "Mother of Pearl" of  "Zee-Oor" genoemd.
(zie je vaak bij akoestische gitaren...tot aan kitsch toe  ;D)

Deze strip komt op de achterzijde van mijn ontworpen ebben filterkast als "lichte" versiering.
(dus toch een beetje een muziek-instrument  ;))

Hierbij een foto van zo een inleg op een handgebouwde harp.

BOUBOU

Met een woord......schitterend!.....zo te zien wordt het echt een juweeltje  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Hierbij 2 foto's van behoorlijk wat schuurwerk, net klaar,...weer een uurtje
(groot gedeelte toch maar met de hand... ;)

R

Plaatje erik.  heel strak gedaan maar weer.

MrPink

Veel te netjes! ;)

Groetjes,
Oscar

mr TC

Je blijf mij iedere keer weer verbazen over jouw geduld, precisie en vakmanschap.
Echt toppie.

Ik heb gezien dat navullen van zand en/of lood geen probleem meer is.

Heb je er ook al iets op gevonden om de verdeling tussen zand en lood gelijk te houden?

Groetjes,

Teun
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

neen, nog niet

Maar ik denk dat ik het eens een jaartje "aanhoor"  ;D ...en dan want zand/lood eruit laat lopen om te kijken hoe de mix er na een jaar uitziet... ;)

Hierbij 2 pics.

De eerste het schaven van de laatste facet en de tweede foto is het verlijmen van de 2e zijplaat.

The Foundation

ziet er erg goed uit ....
ben benieuwd hoe dat zal klinken.

....ik ook... :P

Vandaag de eerste facet fineerklaar...ook zie je hier de laatste zijwand verlijmd en fineerklaar.
Behoorlijk wat schuurwerk achter de rug.

paul groot

Citaat van: mr TC op mei  8, 2004, 10:39:04
Je blijf mij iedere keer weer verbazen over jouw geduld, precisie en vakmanschap.
Echt toppie.

Ik heb gezien dat navullen van zand en/of lood geen probleem meer is.

Heb je er ook al iets op gevonden om de verdeling tussen zand en lood gelijk te houden?

Groetjes,

Teun

Teun heeft inderdaad een punt;
Ideetje voor het vullen Erik,

Voor het zeg maar "inklinken" van het zand en lood kun je als volgt te werk gaan;
(Denk aan bestratingstrilmachines)
Je plaatst je speaker op een stevige plaat MDF of zo, groter dan je speaker-kast.
De plaat ligt op een ouwe matras (Heb ik nog wel) of iets wat stevig is en toch een beetje meegeeft als de plaat in trilling wordt gebracht.
Je hebt de kast omgekeerd geplaatst op de plaat ivm met vullen natuurlijk.
Je gooit de kast vol tot hij vol lijkt.
De boorhamers zijn voorzien van boor met daarop een stalen afgeplatte dop (maak ik) die bij het draaien alleen maar een beetje wrijving geven ....(blussertje bij de hand?).
Dan neem je een of twee boorhamers (die 2de heb ik nietwaar?) en je zet de boorkop op de plaat (niet op je speakerkast,..zonde nietwaar?) .
En Voila.

Ik stel ook voor dat we alles op video zetten......en in zwart-wit opnemen......net als Laurel and Hardy....en we zetten het op je home page voor de forum-leden.

Nou?

Wellicht dat we alles eerst in een transparante schaal (afwasteiltje) uitproberen want je weet niet of het zand of het lood gaat "drijven"......of dat alles mooi homogeen blijft.

Ik vind het zelf wel een geinig idee..........

Gr.
Paul

Ps
Centertje klink toppie.

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

MrPink

Doen! ;D

Groetjes,
Oscar