Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

http://www.clofis.nl/nl/links/links.htm#zelfbouw

Ben wel een beetje trots ondanks dat mij niets gevraagd is!!!! ;)

Er staat zelfs bij (als circus attractie ;D) ....dit moet je zien !!!! 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op april 20, 2004, 13:33:36
http://www.clofis.nl/nl/links/links.htm#zelfbouw
Ben wel een beetje trots ondanks dat mij niets gevraagd is!!!! ;)
Er staat zelfs bij (als circus attractie ;D) ....dit moet je zien !!!! 8)

Ach, er zijn er niet zoveel die een dergelijk project zo methodisch ondernemen, denk ik.
Als je zo methodisch kunt werken als jij en dit bovendien visueel pakkend kunt vastleggen ben je in elk geval een unicum op dit specifieke gebied  :)

Net weer even achter loodkorreltjes aan geweest.

Goedkoop bij Speaker en Co te Rotterdam een 25 kg/zak Euro 75.

Voor de rekenaar:...7 kg vult slechts 1 Ltr wandvolume!!!!!!
(zand heeft daar bv. maar 1.5 kg voor nodig )....met een mix ligt dat weer anders natuurlijk... ;)

Blijft na het gereken toch nog (bij een 50/50 mix) een 4-tal zakken te kopen voor een set speakers dus.... Euro 300.

Deze prijs is nu eens goedkoper dan Duitsland...
Het leuke was dat de verkoper dit uit eigen beweging meteen vertelde ;D

Ik ga er definitief voor en ben nu al aan het nadenken over een goede mogelijkheid met (na) vuldoppen in de wanden...

Op deze manier kan ik (bij) vullen en checken wat de mix doet en desnoods veranderen als  het misgaat...in de audio-engineering noemen ze dat...fix in the mix.. >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Movievault

@Erik
Ik zit dit topic al enkele weken te volgen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik echt respect voor je heb.
Dit is dus een titanenklus.
Volgens mij behandel je dit Werkstuk als een pasgeboren baby :)
Vol ongeloof volg ik elke zet van je die je dichter bij de finish brengt.
Heb je enig idee wanneer je dit project wilt beeindigen?

The show must go on !!!  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

MrPink

Citaat van: FrankG op april 21, 2004, 11:52:27
The show must go on !!!  ;D
Inderdaad...waar blijven de plaatjes?? ;)

Groetjes,
Oscar

DE EINDDATUM...dat is het nou juist ..die moet je niet hebben.... >:D
(dat zorgt voor haast en daar is het te moeilijk voor)

De baby is dus overtijd... :P

Foto's ???....Pink je gaat me toch niet onder druk zetten...hahahahaha

Tussendoor doe ik de TubeTraps ...dus van het weekend weer wat pics
over de xXx-sub...ik heb nu besloten HOE ik het gaat doen met de wanden...dus ze kunnen dicht.... ;D

Kerstmanno

Als je niet gauw met foto's komt, dan ga ik een powermeeting organiseren bij jou thuis ;D
Kunnen we meteen je plafond bekijken! ;)

MrPink

Nee hoor, geen druk van mijn kant...als je maar snel met nieuwe plaatjes komt. ;D

Groetjes,
Oscar

MickeyMan

Dat krijg je er van Erik als je de verwachtingen zo lang zo hoog houdt... de mensen gaan het verwachten  :D
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

kuiperik

En krijgen ze hier geen plaatjes te zien dan gaan ze volgens mij wel op je website kijken gezien onderstaande melding, die ik daar de laatste dagen krijg:  ;D ;D ;D

Access denied

--------------------------------------------------------------------------------

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

--------------------------------------------------------------------------------

You are redirected to the Wanadoo Homepage in five seconds

Vanuit deze pagina wordt u binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Wanadoo Homepage
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

SiR-ROUND

Ut wordt tijd voor banners...

;D Geld genereren voor die DIY.

Beetje off-topic:..... maar ik wil mijn abonnement omgooien cq bijbetalen (ik heb nu gratis ruimte) maar
wanadoo is een behoorlijk log orgaan....wie helpt mij PM fff dan kan IEDEREEN weer OVERAL kijken.

Groetjes

Okay vanavond had ik even tijd dus.... ;)

Hierbij de (na) vuldoppen en de montage.

Gekozen is voor loodgieterswerk 1/2 koperen doppen met bijbehorende hulzen.
Oogt zelfs mooier dan WBT's  :P

2 per wand (denk dat ik dan beter/gelijkmatiger kan (na)vullen.

Met 20 mm boor (buitenmaat huls) precies de diepte/lengte  van de huls geboord.

In het geboorde gat een tweede maal geboord, dit maal door en door (dwz door de afsluitende rachel van 24 mm dik) met een 15 mm boor (binnenmaat huls) dan blijf je binnen de breedtemaat van de rachel (18 mm) en " raak "  je de wanden natuurlijk niet. ;)

Dat 2e gat zie je hier natuurlijk nog niet (alleen zie je het centreergaatje van de 20 mm... ;)

Sullivan

Hi,

Zou niet best zijn als je lijm los laat door het boren ;). Of was de lijm nog niet droog en kon je niet wachten? ;D

mvg,
Frank

Sullivan je zit door mijn pics heen.... ;)

De laatste foto laat de vuldop zien...Klaar is Kees.
Straks met een rood trechtertje de Lood/Zandkorreltjes erin.

Dit gaat gebeuren als de xXx-sub helemaal af is want dat voegt al snel een 60 kg extra eraan toe.... 8)

Ik heb express op deze manier gewerkt met "droge" lijm en lijmtangen want je boort respectabele gaten en alles uit de hand dus mag niet fout gaan... ;)

dddac

Citaat van: Erik van Voorst op april 21, 2004, 10:38:04

Op deze manier kan ik (bij) vullen en checken wat de mix doet en desnoods veranderen als  het misgaat...in de audio-engineering noemen ze dat...fix in the mix.. >:D

Ik doe altijd lood-vrij navullen....  ;D

goed idee erik, als je nu 2 kontaktstrips bovenin maakt en daarmee een signaal ledje laat branden, dan heb je gelijk een "benzine" meter....

mvg
doede

Eigenlijk wel een leuk idee...een levelmeter...maar vind ik persoonlijk te veel
"Velleman-gehalte".. ;)

dddac

Citaat van: Erik van Voorst op april 21, 2004, 22:16:06
vind ik persoonlijk te veel  "Velleman-gehalte".. ;)

Velleman kitjes bouw je tenminste in 30 minuten af.... >:D
Maar goed, dan hebben we het nergens meer over he? haha! net een 2-tal kitjes gebouwd voor de wurlitzer versterker (RIAA en 2x30W), lekker simpel en doeltreffend.
Maar genoeg off topic ik vervuil je topic....

Even de boel redden met een vraagje: daar waar die tankdoppen zitten, moet toch nog een "deksel" op de kast, hoe ga je dat doen? een soort groter gat om die moer-achtige-vuldoppen of zo? Of een houten stopje erop, zodat ze "onzichtbaar" zijn ?

mvg
doede

Kijk hier red je jezelf weer :P...zeer scherp... ;D

Er komt een aan elkaar gelijmde MDF/Lood deksel opgelijmd met grotere gaten daar waar de vuldoppen zitten. (de binnenranden van de xXx-kast worden van iets meer vlees voorzien want de doppen  zitten  vervaarlijk veel naar de binnenkast).

De dikte van deze (bodem)deksel is meer dan de dophoogte dus de doppen gaan uiteindelijk mooi verzonken liggen.

Hoe ik het straks ga doen met de ebbenhouten omlijsting is me nu nog een raadsel, maar dat los ik wel op als het zover is.... ::)

Het open- en dichtdraaien doe je dan uiteindelijk met een dopsleuteltje (hoe verzin ik dit woord.. ;D)

MrPink

Grappig zeg, die vuldoppen. :)

Groetjes,
Oscar

Voila alle 6 de " zand/lood-vuldoppen" in   CARTIER-STYLE    ;D

Ook de achterwand vanavond gelijmd maar niet weer een foto met lijmtangen en een plaat MDF dat bespaar ik jullie   ;)

R

Is de kast ook verwarmd?;D Vergeet hem niet te ontluchten. ;D Hoe is het met de massa?

Als je met massa het gewicht bedoelt......

Hij is nu bijna niet meer " tilbaar" ook moet ik snel met tempexplaten gaan werken
want per ongeluk op een rand/hoek zetten betekend een beschadiging. >:(

Dit is allemaal ZONDER vulling ....dat zal voor een extra 50-75 kg gaan zorgen
....dus zaak dat hij dan al gefineerd is en op zijn plek staat...aldaar vullen.   ;)