Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

GTDesign

Erik, effe off topic,

Ik was van het weekeinde bij Yves (thommy) op bezoek en liet me een CD horen met een enorme diepe laagweergave vanaf 16 Hz.
Deze CD kwam volgens Yves van jou vandaan.
Kun jij mij de Naam of artiest van die CD vertellen ?

Mvrg,

Bart_M

Volgens mij is dat Stonehenge Volume 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja Stonehenge..maar hij komt niet van mij...ik heb hem wel gekocht....ik ben er niet kapot van....wel zeeer laaaaggggeeee
bassssss  8) 8) 8) 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

GTDesign

Bart_M

Erik, er zijn nieuwe units uit Thiel.
Die hebben een wat hoger rendement.
http://www.clofis.nl/nl/thiel/thiel.htm
Zit er iets bij voor jou?

Grtn,
Bart

...Nope...

Alles heb ik al gekocht (zie mijn Homepage)

Het blijven juweeltjes deze units...ze verdienen echt een mooi kastje.

Van het week-end weer verder met de meerlaagse baffle.

Af en toe een beetje oponthoud (de training CPC. akoestiek en nieuwe hard/software voor mijn DVD-...."Back-ups  ;D")
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Doerak

Citaat van: GTDesign op maart  2, 2004, 18:40:08
Erik, effe off topic,

Ik was van het weekeinde bij Yves (thommy) op bezoek en liet me een CD horen met een enorme diepe laagweergave vanaf 16 Hz.
Deze CD kwam volgens Yves van jou vandaan.
Kun jij mij de Naam of artiest van die CD vertellen ?

Mvrg,

Hoi GT,

Voor namen van demo's met goede laagweergave moet je hier ff kijken: http://www.svsubwoofers.com/faq.htm#moviedemos

(sorry Erik voor off topic)  ;)

MickeyMan

Erik,

Ik volg deze thread al een tijdje.

Je hebt al zo veel complimenten gehad... ik dacht, laat ik dat nu niet doen, we kennen het nu wel.

Maar... ik kan me niet meer inhouden. Wat een geweldig project met een geweldige aanpak met geweldig mooie tussenresultaten met een geweldig doorzettingsvermogen etc. etc. etc.!

Ik hoop echt zo van harte dat de audiofiele resultaten voldoen aan je verwachtingen.

Complimenten, respect, het komt je toe.

Michael.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

dankje  ;)

Weer doorgebouwd aan de xXx-Subkasten.

Foto 1

Het aftekenen van de mountingholes waarbij ik hier eerst een circel trek van de freesrand.

Foto 2

Aan de hand van de Thiel insteekmaten worden de mountingholes nu nauwkeurig afgetekend.

Foto 3

Een passer moet ik gebruiken omdat ik " uit de hand"  zaag.

Foto 4

Een gat boren om de decoupeerzaag een start binnen de circel te geven.

Foto 5

Met dank aan de 700 watter van Metabo want hij moest 7 minuten lang door een dikke Baffle.

Foto 6

And Ready !! Een behoorlijk zware baffle van 20 kg schoon aan de haak maar Neil Patel zou het anders zeggen in zijn folder...

....front baffles in which drivers are mounted are made up to 6 inches thick by laminating multiple constrained mode layers induced vibrations that might obscure the direct output of each driver are kept to an absolute minimum, making pinpoint focussing of images possible... 8)

klinkt net ff mooier.... ;D

Adonias

Poeh.. zo mooi rond krijg ik het niet "uit de hand" ... gmoe.. ik heb ook "maar" een skill decoupeerzaag.... voor het gat in mijn 5.2cm dikke baffel was ik 30 minuten bezig.... met die snelheid is het toch nog best mooi rond geworden :)

Maareh, netjes hoor!
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

GTDesign

Als ik een tip mag geven voor perfect ronde circels te maken:

Gebruik een bovenfrees machine met een circelgeleider. ;)

Bedankt....ik heb er zelfs eentje  :-[...maar toch besloten
om het zo te doen...ik blijf een beetje eigenwijs tegen beter weten in.  :-X

SiR-ROUND

Hoe ziet zo'n cirkelgeleider eruit?

Een spijker met een touwtje? ;D

Nee, serieus, ik heb nog nooit ermee gewerkt.

Bart_M

In het topic van de Peerless sub staan wat plaatjes van cirkelgeleiders.  ;)

Nadeel van een cirkelgeleider is dat je niet hele diepe rondes kan maken.

SiR-ROUND

Jaja, Bart...

Lijkt anders verdacht veel op die van Erik! :(

;D

Bart_M

:-X
Lastig mannetje.

Het was het topic van de Focal Subs:

SiR-ROUND

Ah, dus zo'n cirkelgeleider is toch bijna een touwje met spijker?

;D

Bart_M

Je hebt ook mooiere, maar daar moet je voor betalen.  ;)

Ik kon het niet laten om ze alvast " voor te proberen"  ;D

Gelukkig het past.... ;)

..Even snel 3 tussendoor pics gemaakt.

De Baffle ditmaal op maat gezaagd.

Even een testdoos eromheen getimmerd deze testdoos is alleen maar gebouwd om straks de
" officiele"  platen hout op maat te krijgen met de juiste hoeken.

...Nu de enorm  8) zware xXx-Body erboven op gezet en het echte werk kan gaan beginnen.

Sherwin

Echt 'sick' Erik, maar wel super! Ik kom zeker een keer op visite als het af is, want ik daar ben ik wel zo gruwelijk benieuwd naar. De kastbouw, de klank, het totaal plaatje, alles gewoon.

Mvgr, Sherwin

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op februari  8, 2004, 17:10:56
Hierbij de 2 pics van de speakersnoerdoorgangen tw. Hoog-Mid-Laag.

Het zijn dikke mantels zodat ik later een snoer naar keuze kan doorvoeren.. ;)

Erik,

Even een vraagje. Hoe maak je de doorvoer buizen lucht dicht?

mvg,
Frank

Als het speakersnoer op zijn plek zit kit ik het begin en het eind
van de doorvoer dicht...want ik wil geen poort.... ;D