Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

kan de juiste even niet vinden :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Douma

Citaat van: advr op mei 15, 2010, 21:16:23
kan de juiste even niet vinden :o

Ik heb je een pm gestuurd.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

ruud2

hoi Erik,

blijft link natuurlijk.....uh, zonder grilletje. :devil:

grtn, Ruud

Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: ruud2 op mei 15, 2010, 23:28:49
hoi Erik,

grtn, Ruud

Geen honden/katten/parkieten/kinderen.....en als je het verschil eenmaal gehoord hebt is er geen weg meer terug... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

sphere

Citaat van: ruud2 op mei 15, 2010, 23:28:49
Die dingen van Erik zijn vrouwshoog. Daar kunnen kinderen niet bij. Misschien moet je thuis nog eens goed uitleggen wie er precies de baas is?  :police:
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

.....uhh 450 euro woofertjes op "kruiphoogte".... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

sphere

Oh, woops. Ik dacht dat HERAS alleen verwijderd was van de tweeter  :angel:
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

scrutinizer

Citaat van: sphere op mei 16, 2010, 10:03:53
Oh, woops. Ik dacht dat HERAS alleen verwijderd was van de tweeter  :angel:

:laugh:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Nope...een echte fan van mijn topic wist dat natuurlijk al... ;D

Het begon zelfs allemaal bij een woofer-inspectie...een soort mechanisch meerammelen...bleek overigens dat hij nauwelijks vastzat..... :-X

Enfin langzaam maar zeker hebben we 10 units bevrijd....en het klonk uiteindelijk ook zo... O0

Een echte aanrader voor alle Accutonbezitters met lef.... 8)

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op mei 17, 2010, 18:17:33

Het begon zelfs allemaal bij een woofer-inspectie...een soort mechanisch meerammelen...bleek overigens dat hij nauwelijks vastzat..... :-X

Enfin langzaam maar zeker hebben we 10 units bevrijd....en het klonk uiteindelijk ook zo... O0

;D

Is weer eens een andere vorm van 'netwerken'. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

Citaat van: Erik van Voorst op mei 17, 2010, 18:17:33

na de verbouwing van de ruimte, mogen ze ook los... . :devil:
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Rudo

Citaat van: Erik van Voorst op mei 15, 2010, 18:01:14
Ik wil nog wel even een "gouden" ontdekking met jullie delen... ;)

Ella en Louis Again.....deze dubbel cd (het vervolg op Ella en Louis) is ooit door MoFi uitgebracht dus mooier uit 1957 kan het niet worden...

https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum_code=HD00731454330428
18 dollar voor Audiophile 96khz/24bit versie.
Voor de mensen met een mooie netwerkspeler...
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Even een update  ;D

Ik "draai" alweer bijna 5 jaar (vanaf 16 juni 2005) met veel plezier met mijn xXx-en. Door de jaren heen steeds weer tweaken/verbeteren en lol hebben (vooral dat laatste) in mijn zelfbouwspeakers.

Omdat ik nog niets van mijn drive naar "perfectie"(als zoiets bestaat) heb verloren hou ik natuurlijk alles op gebied van o.a. luidsprekertechnologie in de gaten.
Zodoende kreeg ik in de gaten dat Accuton de keramische units aan het door-ontwikkelen bleef en uiteindelijk een hele mooie en (ik denk) substantieel betere driver heeft ontwikkeld voor de C2 220 T6 ......juist ja mijn huidige 4 woofers in de xXx-subkast.

Deze luistert naar de naam "S220-6-222". Is uiteraard weer substantieel duurder (no such thing as a free lunch) maar de parameters liegen er niet om !!!!
Ik zal in de loop der tijd zoveel mogelijk gegevens verzamelen maar het belangrijkste is dat ik overga tot de aanschaf..... O0.

In grote lijnen betreft het hier een keramieke sandwich constructie met een nieuw ontwikkelde motor.

Je weet ik ga niet voor aardbevend laag maar kies altijd zelf voor snelheid-snelheid en nog eens snelheid in het geluid,  ik denk dat deze nieuwe woofers dit in zich hebben...sterker nog ik denk dat er momenteel waarschijnlijk weinig tot geen snellere bestaan........snelheid in bass....wat klinkt dat toch tegenstrijdig... :yin-yang: ;D

BernHardN

snelheid is toch souplesse.....

ik ben benieuwd naar het fotowerk in deze ombouw.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

advr

Dat gaat weer een leuke upgrade worden ;D

Sol

Dat wordt dus weer lekker DIY-en, gaaf! :headbanging:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Is niet zo spectaculair want deze nieuwe woofer heeft dezelfde steekmaten als de ...uhhh....oude  :-X en behoeft geen redesign van een bestaand C220-filter (aldus de wervende promo-folder)...ik stuur natuurlijk wel actief aan.....en gebruik ze in een redelijk smal gebied, maar kan in ieder geval "tailormade" werken mocht dat TOCH nodig zijn... ;)

Sol

Oh nee, vergeleken met andere werkzaamheden van je zal het niet veelomvattend zijn inderdaad. :D
Mijn intentie was dan ook meer in de trand van gewoon weer even lekker bezig zijn. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Citaat van: Sol op september 29, 2010, 20:02:02
Oh nee, vergeleken met andere werkzaamheden van je zal het niet veelomvattend zijn inderdaad. :D
Mijn intentie was dan ook meer in de trand van gewoon weer even lekker bezig zijn. ;)

Hahahahha heb ik niet zoveel last van maar je hebt gelijk ik ben volgende week klaar met mijn "inloopkast der inloopkasten" project (= half jaar werk geweest) en dan is mijn stereo weer eens aan de beurt.... >:D 8)

Ik ben trouwens dit jaar "achter de schermen" al heel vaak/lang bezig geweest met deze (sub)woofer materie  :wub:

Sol

Citaat van: Erik van Voorst op september 29, 2010, 20:29:02
Hahahahha heb ik niet zoveel last van maar je hebt gelijk ik ben volgende week klaar met mijn "inloopkast der inloopkasten" project (= half jaar werk geweest) en dan is mijn stereo weer eens aan de beurt.... >:D 8)

Ik ben trouwens dit jaar "achter de schermen" al heel vaak/lang bezig geweest met deze (sub)woofer materie  :wub:
Dat je er zelf niet zo'n last van hebt, is alleen maar goed. Dat betekent dat je er van geniet. ;)
Ik verheug me op de voortzetting van je stereo en je wooferproject(je).

Fotootje van de achterzijde...wel grappig dat Accuton diverse kleine (koel) gaten promoten aan de achterzijde van de S220-6-222...
Ik zie toch echt een groot gat.......maar goed dat is in een woofer minder erg dan in een schepnet.... ;D :-X

EDIT: ..ik denk zelf dat iedereen de "oude" tekeningen nog gebruikt.....want deze laatste ontwikkeling is erg recent  ;)

Vandaag de speakers een "winterbeurt" gegeven....dwz in de Rustin olie.......dus nu popelend voor mijn mooie woofertjes.....  ;)
Het hele jaar door gaan ze een maal in de week in de bijenwas en 3 maal per jaar in de Rustin....ik hou van mijn speakertjes... :wub:
In mijn optiek de mooiste manier om houtfiguraties te laten spreken en te wapenen tegen "climat-changes"  :yin-yang:

BTW Anton had eens wat research voor mij gedaan en kwam uiteindelijk tot een betere keuze in mijn situatie (er zijn ENORM veel modellen van Accuton over de jaren heen gekomen) dus uiteraard accoord (ik heb de ballen verstand van parameters interpreteren/berekenen/simuleren ;D ) deze ga ik maandag 4x  bestellen... O0

jantje112

Ik heb zo ooit mogen aanschouwen. Maar jeminee, wat een tijd/passie/geld steek jij in je hobby !

Ze klinken in ieder geval als een klok :)

Barco (met die mooie c-elementjes) ook nog op zolder?

Wijx wondere wereld

pas maar op dat de maten op de website niet overeenkomen met de maken van de units. Ze schelen vaak 1 of 2 milimeter. Dan kan precies het verschil zijn tussen passen of niet.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun