Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

R

Heel mooi werk Erik. Gaat de tweede nou sneller?

Erik van Voorst (in memoriam)

...nee...niet echt..het is TE ingewikkeld..maar goed ik heb geduld.

Af en toe komt er eens iemand luisteren naar mijn plafond en ziet dan meteen de xXx-speaker in de woonkamer.....

Het enthousiasme van hen laadt mijn batterijen weer op, want (zoals Garmt het noemt) het blijft een bizarre kruistocht.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Walter_PPK

Ik lees dit topic nu voor 3e keer door en ik kan er nog geen genoeg van krijgen ;D Wat een project. petje(s) af. ga zo door en ik hoop dat dit de mooiste DIY ooit wordt!
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Adonias

Erg veel leuk ideeen kan ik hier uit halen. Binnekort maar 's beginnen met een simpele sub, maar dan wel goed uitgevoerd: Met laagjes, niet 1,2 meter hoog mdf stapelen (dat wordt me te bekostelijk), maar wel dubbele wanden met "iets" er tussen... iets wordt wellicht lood of wit zand. Gaaf topic! Ik ben benieuwd of er nog inovatieve oplossingen/ideeen naar voren komen.

Succes!!
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

Hoi,

Dank weer voor alle compli's.
Voor wat betreft de sub kun je ook
even op mijn site kijken
http://home.wanadoo.nl/e.van.voorst
(Helaas doet mijn homepage het nog steeds niet sinds de forumserverovergang???
moderators where are you.... ??? :'()

ook kun je even kijken wat topic's geleden onder "Foto's Erik Subwoofer"

en als je geduld hebt....over een tijdje begin ik aan de xXx-subjes en ik kan
vast beloven dat dit een van de snellere
(de term snel voor lage tonen bestaat eigenlijk niet dus zeg maar strakkere  ;))
subs gaat worden.

Groetjes

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Citaat van: Erik van Voorst link=topic=8497/825#msg166080  (Helaas doet mijn homepage het nog steeds niet sinds de forumserverovergang???
moderators where are you.... ??? :'()

Hi Erik,

Ik zie dat je de ftp-link al vervangen hebt door een hyperlink, werkt nu verder alles weer?

Mvrgr

Patrick

Melvin

Je bent in je signature vergeten op http:// voor het url te zetten.

Off-Topic:

Neen jongens
Garmt heeft er ook al naar gekeken en hij krijgt dezelfde foutmeldingen...

Het gaat over de Rode Letters Homepage
ik kan op geen enkele manier meer een wijziging doorvoeren...zelfs niet de zaak deleten !!!

Frank zou ook nog een poging wagen
maar gaat niet lukken

VlisChris

http://www.htforum.nl/yabbse/home.wanadoo.nl/e.van.voorst
mijn homepage[/color]

Bovenste is hoe die in je sig staat. De onderste is het htforum.nl gedeelte even weggehaald :)
Die zou in principe gewoon moeten werken.

edit

Citeerzelfs niet de zaak deleten
:-[
Niet gelezen
:-[
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Melvin

Citaat van: Erik van Voorst op februari 17, 2004, 11:29:07
Off-Topic:

Neen jongens
Garmt heeft er ook al naar gekeken en hij krijgt dezelfde foutmeldingen...

Het gaat over de Rode Letters Homepage
ik kan op geen enkele manier meer een wijziging doorvoeren...zelfs niet de zaak deleten !!!

Frank zou ook nog een poging wagen
maar gaat niet lukken

Dat komt omdat je een remote avatar gebruikt, upload eens een avatar van je eigen pc ipv te linken naar de avatar op je site. Dan krijg je die foutmelding niet meer en kan je ook je signature editen. En in je signature ben je dus die http:// vergeten voor je url :)

Adonias

Citaat van: Erik van Voorst op februari 17, 2004, 11:07:24
en als je geduld hebt....over een tijdje begin ik aan de xXx-subjes en ik kan
vast beloven dat dit een van de snellere
(de term snel voor lage tonen bestaat eigenlijk niet dus zeg maar strakkere  ;))
subs gaat worden.

Geduld heb ik niet ;) Nou ja... In ieder geval heb ik geen groot budget en ik ben al gebonden aan een unit en versterken (ik heb voor belachelijk weinig een visaton W300S en een bijpassende sub versterker kunnen regelen)... Ik wil een 5 hoekige kast maken (geen tegeoverstaande wanden) van een litertje of 115 (B/R) met een -3db van 33hz... voorlopig genoeg voor een kamer van 20m2. Het gaat mij er voornamelijk om zo veel mogelijk uit de driver te halen, en dit begint bij een hele goede en stevige kast. Ik zal subverhaal van je 's lezen, even kijken of daar nog nuttige tips instaan ;)
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

Dank aan een ieder die zich heeft druk gemaakt.!!!!

Mijn homepage is weer bereikbaar voor diegene die geen 50 pagina's wil doorworstelen.... ;)

groetjes
Erik

Adonias

No offence, maar hier is het gezelliger ;)

Tuurlijk

Erik,

Klopt het dat je een datalimiet hebt bij je internetprovider Mc Wanadoo? Mocht dat zo zijn is die bij deze bereikt... ;D

Vandaag voor het eerst (geloof het of niet) de 9 inch woofers uitgepakt....wat een juweeltjes al zeg ik het zelf  ;)

Volgende week 2 dagen vrij genomen en dan ga ik een begin maken met ...
de Baffle van de xXx-subs.  8)

Ik wil vast verklappen dat de zij- en achterwand " ouderwets" een zandvulling krijgen.

Morgen begin ik met de bekleding van de 2e xXx-body.
Ik zal je de dubbele foto's besparen.

bmateijsen

Nog maar eens een mooi plaatje neerzetten... O0

Groet Bjorn

Markus

Bjorn, er is een "img]" weggevallen?
-Mark-

bmateijsen

Al veranderd... Ben weer teveel tegelijkertijd aan het doen :)

Markus

Aaah, much better, thank you  ;)

Donderdag of Vrijdag aanstaande...zit ik er  ;D

groetjes

MarcoV

Citaat van: bmateijsen op februari 23, 2004, 12:35:20
Nog maar eens een mooi plaatje neerzetten... O0

Groet Bjorn

Ja die klonken erg mooi...jij bent gaan luisteren Bjorn?

Marco

PS Erik sorry OT-vervuiling  ;)

bmateijsen

Nee.. kwam ze tegen bij Studio alkmaar op de site.. Dus vandaar... maar heb ze ooit gezien en gehoord op de miljonairsbeurs.. (via via een gratis entreekaart ontvangen...)

Groet Bjorn

MarcoV

Ah zo....

ach toen ik zei 'die zijn niet echt huiskamervriendelijk' werd al gezegd dat degene die dat koopt waarschijnlijk al een groot huis heeft, dus dat van die beurs snap ik wel  :)

Marco

Wees gerust...ik vind het geen topicvervuiling.
Deze Osiris was de voorloper van de Sentinel dus heeft wel degelijk
met deze topic te maken.  8)

Het leukste zou natuurlijk zijn als er een serieuze review aangekoppeld wordt, of
dat er info beschikbaar is. Dingen zoals wat voor Filtering(en) 6-12-18dB.
Kastmaterialen, units, a-periodisch gedempte kamers ja/neen, bekabeling enz. enz.

Alle info is nuttig en leerzaam.

Groetjes

PS
Misschien kun je wel fff het plaatje deleten  ;)

MarcoV

Citaat van: Erik van Voorst op februari 23, 2004, 17:21:13

PS
Misschien kun je wel fff het plaatje deleten  ;)

Is gedaan...neem anders eens contact op met die winkel, die kunnen vast meer vertellen, ook qua luisteren. Wat mij persoonlijk opviel, was dat het geluid zodanig ruimtelijk klonk dat de akoestiek van de ruimte in de luidspreker leek te weerklinken (weet niet of dit kan, maar kan even geen betere omschrijving bedenken ).

Marco