Newbie wil kwaliteit

Gestart door xiric, juni 25, 2003, 09:54:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Hoi,
Ik heb zelf de Z1 en ben er nog steeds redelijk tevreden mee. De X1 is vergelijkbaar kwa beeld kwaliteit denk ik. het beste kun je de beide (en mogelijk andere) gaan bekijken om te zien of je je meer stoort aan het screendoor (Z1) of aan de regenbogen (X1). Als je al van plan bent om ook een nieuwe DVDspeler aan te schaffen kun je een progressive scan speler nemen icm de Z1. Als je al een DVD speler hebt (zonder ps)  kun je misschien beter de X1 nemen.
Vergeet niet dat je ook een doek nodig hebt, dit kost je ook gauw 100 euro (zelfbouw) of > 250 voor een goedkoop roldoek.

Let er wel op dat je met een projector altijd goed moet verduisteren anders heb je er weinig aan. Als je van HT je hobby wilt maken (meer dan 's af en toe een filmpje met de beamer kijken) kun je een CRT overwegen want dat geeft wel echt betere beeldkwaliteit.
Met je 3 meter kijkafstand zou ik niet groter projecteren dan 1.60-1.80 (of is de 3 meter projecteer afstand?)

Ik raad je aan om meer dan een ochtendje te lezen (ikzelf heb ongeveer een jaar rond geneusd) alvorens tot aankoop over te gaan.

Succes met je keuze,
Richard

xiric

de vriend van mijn moeder had nog een speciaal projecteer scherm die je kan uitrollen. En waar kleuren beter naar voren komen dus die hoef ik niet aan te schaffen. En overweeg ook om crt te nemen ja. Ik ga vanavond even iemand daarover bellen voor een 2e handse.

ohjah weer offtopic

blijf je maar lekker ergeren aan die spelfouten et zal me de kont roesten zolang je maar snapt wat ik begrijp

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dat speciale projectie scherm zal waarschijnlijk een DIA scherm zijn (met een hele hoge gain) dat is totaal onbruikbaar voor gebruik van projectoren.

Zelf spel ik ook niet zo perfect, daar gaat het ook niet om als het maar duidelijk is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

#28
Gisteren wou je nog voor een X1 of een Sanyo gaan:
Citaat van: xiric op juni 25, 2003, 12:34:41[...]
ik ben echt veel te weten gekomen in een paar uurtjes :)
ik denk dat et zelfs 1 van deze 2 word na alles wat ik heb gelezen

En vandaag:

Citaat
En overweeg ook om crt te nemen ja. Ik ga vanavond even iemand daarover bellen voor een 2e handse.

Dit vind ik een beetje raar. Je hebt het over een hele hoop geld en dan denk ik dat je toch beter eerst goed moet nadenken over de voors en tegens voordat je zomaar iets beslist en koopt. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! CRT is erg gaaf (mits goed afgesteld en mist de kamer erop is aangepast).

Dat projectiescherm: als het bijvoorbeeld een dia-scherm is, dan kan je die NIET gebruiken. Je krijgt dan zogenoemde "hot-spots". Da's niet mooi. Je moet kijken of ergens de gain van het scherm vermeld is. Als deze (ver) boven de 1.5 ligt, dan is het scherm waarschijnlijk ongeschikt.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

suyver

Frank: jij bent snel vandaag! ;D
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Brandon

#31
typefout ;D ;D ;D ;D!

Willem1 als je zelf een "e" vergeet ( ???)  te typen, ben je mijns inziens nog minder dan iemand die een keer een schrijffout maakt. Dan ben je namelijk gewoon LUI!!!!!! En daar stoor ik me dus aan!!!!!!

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Yanmik

Man man toch
Niet gezien op einde van mijn post dat ik opzettelijk een  ;) had toegevoegd.
Trouwens ik had het niet over een typefout.
Typefout in kwaliteit zou kunnen zijn: kwakiteit maar niet kwalitijd want dat is echt niet kunnen schrijven !!!!!!!!!!!
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

suyver

Tjonge, jonge, Willem1. Stel je toch niet zo aan man!  Waar maak je je allemaal druk om.  ???

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

suyver

Citaat van: willem1 op juni 25, 2003, 20:08:52
Mag ik effe OFF TOPIC

Schrijffout: punt aan het einde van de zin vergeten.

Citaat van: willem1 op juni 25, 2003, 20:08:52
Is nu toch geen moeite om foutloos te schrijven dacht ik zo.

Schrijffout: geen gramatikaal-correcte zin. Het zou iets moeten zijn in de trand van: "Het is toch geen moeite om foutloos te schrijven, dacht ik zo."

LET OP, ter verduidelijking: ik beweer niet dat ik foutloos schrijf. Maar ik stoor mij dan ook niet aan de fouten/vouten/fouden/... van anderen.


-Freek.

Never underestimate the predictability of stupidity...

Yanmik

#35
Ik maak me helemaal niet druk en stel me zeker niet aan.
Had geschreven dat mijn opmerking OFF TOPIC was en dat ik weet van mezelf dat ik let op schrijffouten.
Had er ook speciaal een smiley bijgevoegd dus mijn deelname in deze thread mag zeker als grap opgenomen worden.
Maar blijkbaar ziet niet iedereen dat in  ???
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

patrick_vdb

Freek zit waarschijnlijk weer in het laserlab en heeft het helemaal gehad ;D  ;)

Mvrgr

Patrick

garmtz

;D  Misschien willem1 ook wel... ;)

suyver

Citaat van: patrick_vdb op juni 26, 2003, 16:40:59
Freek zit waarschijnlijk weer in het laserlab en heeft het helemaal gehad ;D  ;)

Ik zit hier al vier dagen. :( Na vandaag weer even genoeg.

@Willem1: Als je het als grap bedoelde, dan kwam hij niet zo over. Misschien had je het dan m.b.v. meerdere smileys en wat minder harde kritiek duidelijk kunnen maken. Bijvoorbeeld zo:
Citaat
Mag ik effe OFF TOPIC.... ;)
Deze newbie zoekt waarschijnlijk KWALITEIT en geen kwalitijd ?  :o
Is nu toch geen moeite om voutloos te schrijven dacht ik zo.  ;D
Never underestimate the predictability of stupidity...

suyver

Citaat van: garmtz op juni 26, 2003, 16:42:31
;D  Misschien willem1 ook wel... ;)

Cool! Willem1, wat voor een laser gebruik jij?
Ik heb een Ar+ ion laser (groen) en een Ti:SAF (infrarood). Speelgoed... ;D

Of gaan we nu wel heel erg ver off topic?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Yanmik

Tja, zo is er altijd wel kritiek van iemand.
Men kan nooit voor iedereen goed doen.
Vergeef me
excuus
1000 maal sorry
:o
???
:-X
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

jeroenskie

Citaat van: willem1 op juni 26, 2003, 16:23:37
kwakiteit maar niet kwalitijd want dat is echt niet kunnen schrijven !!!!!!!!!!!

ik begon tog echt te denken "wat een mieruneuker ;),nu gaat ie te fer! "


Maar na je duzent exkuses
sein ze bei deze door mei folledig geakzepteert ;D

vr gr jeroenskie

xiric

Zoals ik nu ook hoor is CRT dus stukken mooier mits afgesteld enz.

Hij moet op zolder komen 1 raam erin die je donker kan maken dus licht inval zal geen probleem zijn. Afstand is ook goed te regelen. Vandaar tog ff informeren naar een crt.

suyver

Misschien moet je eens bij een paar mensen langs gaan om een CRT te bekijken. En dan ook voor een LCD/DLP. Dan kan je voor je zelf uitmaken wat je het mooiste vind.

Inderdaad, CRT heeft de hoogste kwaliteit, maar wel voor een prijs: zo'n apparaat is groot, zwaar, maakt vaak wel wat lawaai en produceert vaak een behoorlijke hoeveelheid warmte. Verder moet je toch wel eens in de maand / twee maanden een beetje aan je beeld 'tweaken'. Maar het is erg cool speelgoed! 8)
Never underestimate the predictability of stupidity...