Geen 100 Mbit verbinding

Gestart door WMC, februari 8, 2009, 00:34:32

Vorige topic - Volgende topic

WMC

We hebben hier sinds kort thuis 60 Mbit Fiberpower van UPC. Ik krijg dit echter niet op volle snelheid aan de praat op mijn eigen pc, de andere computers werkt het feilloos op. De kabel is ook niks mis mee, want op de laptop haal ik wel de volle snelheid. Als ik naar de eigenschappen van "My network places" ga staan daar 2 verbindingen:

- Local Area Connection 2 (Realtek 8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC)
- 1394 Connection

De internet verbinding loopt via de Realtek, als ik deze echter op staat er dat deze verbinding maar 10Mbit is. Wat betreft drivers heb ik de laatste drivers van de MSI site voor mijn moederbord (P7NGM-Digital) gedownload en geinstalleerd. Dit helpt niet.

Zou er iets fout kunnen staan in de instellingen van mijn netwerk kaart of kan er een ander probleem zijn?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Ghosty J

probeer eens met een andere utp kabel! misschien zit er een draadje los :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ejorne

Had je voorheen ook internet van upc?

Ik meen me te herinneren dat een tijd terug noodzakelijk was om ergens in je netwerk device in apparatenbeheer in te stellen op full duplex 10mbit.
Ook moest je mac adres gecloned worden naar een eventuele router...

Misschien staat dit ook bij jou op 10mbit ingesteld?

WMC

Voorheen had ik inderdaad ook internet van UPC. Ik heb al geprobeerd hem op 100Mbit full duplex te zetten, maar de verbinding blijft maar 10Mbit. Als ik de kabel achter uit de pc pak en in mijn laptop steek haal ik wel gewoon een 100Mbit verbinding, de kabel is dus niet het probleem. Kan het probleem hardware matig aan de pc kant zijn dan?

Mac adres clonen zijn ze 1.5 jaar geleden van afgestapt bij UPC als ik het me goed herinner.

Ejorne

Citaat van: WMC op februari  8, 2009, 10:42:55
Mac adres clonen zijn ze 1.5 jaar geleden van afgestapt bij UPC als ik het me goed herinner.

Inderdaad, ik had het ook over "een tijd terug".  ;)
Maar wat ik ermee bedoelde is dat misschien jouw computer nog op die instellingen van toen stond ingesteld. Ergens in je netwerk-interface zal dan dus mogelijk nog 10Mbit half-duplex ingesteld staan. Maar dat heb je dus al wel (terug) aangepast...

WMC

Deze pc heb ik rond december helemaal opnieuw gebouwd en niks aan de instellingen gedaan. Hij stond nog op Auto Negotiation.

Wat ik bij Advanced in kan stellen als ik de netwerk kaart kies in apparaat beheer:
- 802.1.Q/VLAN Tagging (Disable/Enable)
- Auto Disable PCIe (Disable/Enable)
- Auto Disable PHY (Disable/Enable)
- Checksum Offload (Disable/Rx & Tx Enabled/Rx Enabled/Tx Enabled)
- Flow Control (Disable/Enable)
- Jumbo Frame (Disable/Enable)
- Large Send Offload (Disable/Enable)
- Network Address (..../Not Present)
- Shutdown Wake-On-Lan (Disable/Enable)
- Speed & Duplex (1.0 Gbps full duplex/10 Mbps full & half duplex / 100 Mbps full & half duplex / Auto Negotiation)
- Wake-on-Lan Capabilities (Magic Packet/none/Pattern Match/Beide)
- WOL & Shutdown link speed (100Mbps First / 10Mbps First)

Dik gedrukt is de huidige instelling. Alleen aan de speed & duplex waarde heb ik wat veranderd, maar dat mocht niet baten.

WMC

Ik heb de handleiding van mijn moederbord er eens bij gepakt. Daarin staat uitleg over de kleuren van de ledjes bij de LAN poort. Uit de ledjes maak ik op dat de 10Mbit/sec data rate geselecteerd is. Ik kan deze echter nergens aanpassen in de bios of iets dergelijks, tenminste niet volgens de handleiding.

WMC

Ik heb het probleem gereduceerd tot de kabel. Het vreemde is echter dat de kabel in mijn laptop wel 100Mbit toe staat en in de vaste computer niet. Komende week een nieuwe kabel halen, wat is hiervoor aan te raden? De te overbruggen afstand is ongeveer 12 meter (zolder verdieping en breedte huis).