Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Starred

Citaat van: Nooff op maart 30, 2009, 11:18:54
Omdat ze Premium zijn  ;) Heeft alles met de strategie te maken, die achteraf slecht gekozen blijkt te zijn.

Pioneer is met schermen inderdaad premium. Maar dat zijn ze niet omdat ze dat zelf zeggen of bedenken. Nee, dat zijn ze omdat ze niet hebben gekozen voor de goedkoopste componenten in hun schermen, maar voor alles de top. En dat heeft ook de beste schermen opgeleverd. Helaas betekent dat uiteraard ook qua productie hoge kosten. Als je daarom een (premium)vraagprijs moet hanteren loop je toch niet gelijk je klanten te 'nakken' zoals jij schrijft?
En op deze schermen verdienen ze met de huidige prijzen echt geen centen meer. Ze proberen natuurlijk wel de schade beperkt houden door er nog zoveel mogelijk voor binnen te harken.

En achteraf zeggen dat de er sprakis is van een slecht gekozen strategie snijdt ook niet veel hout. Op de moment van 'keuze' was er waarschijnlijk geen andere keuze. In het gemiddelde segment kan Pioneer met plasma never opboksen tegen de Panasonics van deze wereld en in de lowbutgetmarkt had Pioneer (of plasma uberhaupt) niks te zoeken, hence het enige wat overbleef was de high end markt. Helaas was die niet groot genoeg en werd het verschil met de middenklasse te snel te klein voor de consument. Het enige wat ze zichzelf wellicht kunnen verwijten is dat ze misschien al veel eerder helemaal uit plasma de markt hadden moeten stappen.

Robbert54

Citaat van: Snutchz op maart 30, 2009, 12:05:36
ik ga binnenkort maar 'ns een KRP aanschaffen voor 'n prikkie  8)
wat? jij? grapje zeker!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hanky Panky

Misschien doet Pioneer net als Tina Turner: elk jaar een afscheidstournee aankondigen en dan het jaar erop toch weer opnieuw 'omdat er nog zoveel fans zijn' etc etc  ;D ;D

Volgend jaar gewoon weer een nieuwe KRP 2010-lijn  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Citaat van: Starred op maart 30, 2009, 13:08:44
En achteraf zeggen dat de er sprakis is van een slecht gekozen strategie snijdt ook niet veel hout. Op de moment van 'keuze' was er waarschijnlijk geen andere keuze. In het gemiddelde segment kan Pioneer met plasma never opboksen tegen de Panasonics van deze wereld en in de lowbutgetmarkt had Pioneer (of plasma uberhaupt) niks te zoeken, hence het enige wat overbleef was de high end markt.

Men had zich ook in de semi high end prijscategorie kunnen nestelen, wat ze op dit moment eigenlijk doen. Een LX5090
is nu zeg maar 500 euro duurder dan een 50" full-hd scherm van concurrerende partijen. Dat is te doen voor velen. Voorheen
was dit geen 500 euro maar waren ze 2 nee 3 keer duurder (+6000 euro voor de 5000ex en LX508D versus 2000 euro voor een Panny 50PY70 anyone?). Dit was voor 99,99% van de mensen te gek.

Ik denk dat Pioneer hier op heeft misgegokt en gedacht heeft dat veel meer mensen bereid waren om 6000 euro voor
een tv neer te leggen. De strategie was maak een tv iets beter dan de concurrentie en je kunt vragen wat je wilt (véél meer dan ie eigenlijk zou mogen kosten), maar zo werkt het blijkbaar niet.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Starred

Citaat van: Bengbeng op maart 30, 2009, 15:09:11
Men had zich ook in de semi high end prijscategorie kunnen nestelen, wat ze op dit moment eigenlijk doen. Een LX5090
is nu zeg maar 500 euro duurder dan een 50" full-hd scherm van concurrerende partijen. Dat is te doen voor velen. Voorheen
was dit geen 500 euro maar waren ze 2 nee 3 keer duurder (+6000 euro voor de 5000ex en LX508D versus 2000 euro voor een Panny 50PY70 anyone?). Dit was voor 99,99% van de mensen te gek.

Er is dus geen highend markt? Ze hebben er nog best wel een aantal verkocht als ik de custom install cijfers mag geloven, maar veel te weinig om rendabel te zijn.
Misschien hebben ze zich gewoon vergist in de snelheid waarmee de prijzen in de tv markt daalden. Dat is echt heel snel gegaan. Veel sneller dan velen hebben voorzien. Voor een kleine speler niet bij te benen.

Citaat van: Bengbeng op maart 30, 2009, 15:09:11
Ik denk dat Pioneer hier op heeft misgegokt en gedacht heeft dat veel meer mensen bereid waren om 6000 euro voor
een tv neer te leggen. De strategie was maak een tv iets beter dan de concurrentie en je kunt vragen wat je wilt (véél meer dan ie eigenlijk zou mogen kosten), maar zo werkt het blijkbaar niet.

Tsja, dat het wel kan werken blijkt uit o.a. de audio industrie waar je zoveel kleine bedrijfjes hebt die iets betere producten leveren voor enorm veel hogere prijzen. Maar klaarblijkelijk zit de tv markt anders in elkaar.

Nooff

Citaat van: Starred op maart 30, 2009, 13:08:44
Pioneer is met schermen inderdaad premium. Maar dat zijn ze niet omdat ze dat zelf zeggen of bedenken.

Weet jij eigenlijk wel iets van strategie? Een strategie wordt ALTIJD door een bedrijf gekozen, die komt je echt niet aanwaaien. Pioneer heeft er voor gekozen zich te nestelen in de High End markt, daar waar er zo ongelooflijk veel keuze in tv's in het middensegment is prijs je jezelf de markt uit op die manier. 

Citeer
Nee, dat zijn ze omdat ze niet hebben gekozen voor de goedkoopste componenten in hun schermen, maar voor alles de top. En dat heeft ook de beste schermen opgeleverd. Helaas betekent dat uiteraard ook qua productie hoge kosten.

Dat is een aanname. Pioneer is nog nooit veranderd van lijst, dus dat is ten eerste al iets waar ze op bezuinigd hebben over de jaren. Er zullen zo ongetwijfeld nog wel veel meer componenten in de tv zitten die Pioneer zelf amper iets kost. Vergelijk het bijvoorbeeld met Receivers wat onderdelen betreft. Onkyo gebruikt Burr-Brown DACS in haar middensegment Receivers, die alleen te vinden zijn in de High End Denon en de High End Yamaha Receivers. Wat kost een Burr-Brown DAC? $4 om precies te zijn, een schijntje dus. 

Citeer
Als je daarom een (premium)vraagprijs moet hanteren loop je toch niet gelijk je klanten te 'nakken' zoals jij schrijft?
En op deze schermen verdienen ze met de huidige prijzen echt geen centen meer. Ze proberen natuurlijk wel de schade beperkt houden door er nog zoveel mogelijk voor binnen te harken.

Pioneer verdient al jaren geen centen meer op Tv's, ook niet voor 5000 of 6000 euro. Bij Pioneer is er veel te veel geld gestoken in Research en Marketing, puur om de consument alleen al aan te tonen wat het nut is van 2000 euro meer neertellen ten opzichte van een Panasonic. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet genoeg verdienen op een TV. Jij en ik weten beide niet wat de productiekosten bedragen van een Pioneer scherm, maar geloof me, die liggen niet op 3 á 4000 euro. Het feit dat de TV's nu voor minder over de toonbank gaan wil alleen zeggen dat er minder marge overblijft ten opzichte van een hogere prijs.

Citeer
En achteraf zeggen dat de er sprakis is van een slecht gekozen strategie snijdt ook niet veel hout. Op de moment van 'keuze' was er waarschijnlijk geen andere keuze. In het gemiddelde segment kan Pioneer met plasma never opboksen tegen de Panasonics van deze wereld en in de lowbutgetmarkt had Pioneer (of plasma uberhaupt) niks te zoeken, hence het enige wat overbleef was de high end markt. Helaas was die niet groot genoeg en werd het verschil met de middenklasse te snel te klein voor de consument. Het enige wat ze zichzelf wellicht kunnen verwijten is dat ze misschien al veel eerder helemaal uit plasma de markt hadden moeten stappen.

Pioneer heeft altijd een keuze gehad. De keuze om in een hoger segment te opereren is heeft ze simpelweg de das omgedaan, of jij dat nou wilt of niet, het is een feit. Pioneer produceert al jaren de beste plasma tv's, ze zijn echter al veel te snel vervangen door nieuwere modellen. Ik zie Pioneer als een Automerk. Elk jaar een nieuw model introduceren resulteert in het niet tijdig terug kunnen verdienen van het vorige model. Om even kort door de bocht te zeggen, Pioneer heeft jaren lang geld in de Plasma business gestoken wat er niet was.

Starred

Citaat van: Nooff op maart 30, 2009, 17:11:45
Weet jij eigenlijk wel iets van strategie?

Ja, ik weet er voldoende van. Ik werd getriggerd door jouw statement 'omdat ze premium zijn' en had min of meer dezelfde vraag die jij mij nu stelt.

Een strategie wordt ALTIJD door een bedrijf gekozen, die komt je echt niet aanwaaien.

Je zou eens moeten weten hoe vaak dat feitelijk niet zo is. Zou je verbazen. Maar in dit geval was de strategie van Pioneer om te kiezen voor het hogere segment. Dat staat toch nergens tot discussie?

Pioneer heeft er voor gekozen zich te nestelen in de High End markt, daar waar er zo ongelooflijk veel keuze in tv's in het middensegment is prijs je jezelf de markt uit op die manier. 

Deze zin is een beetje krom gedefinieerd, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ben het er echter niet mee eens. In zoveel sectoren is er moordende concurrentie in het middensegment met enorm veel keuze, maar is er toch voldoende ruimte voor highend players. Of zie jij dat anders?

Dat is een aanname. Pioneer is nog nooit veranderd van lijst, dus dat is ten eerste al iets waar ze op bezuinigd hebben over de jaren. Er zullen zo ongetwijfeld nog wel veel meer componenten in de tv zitten die Pioneer zelf amper iets kost. Vergelijk het bijvoorbeeld met Receivers wat onderdelen betreft. Onkyo gebruikt Burr-Brown DACS in haar middensegment Receivers, die alleen te vinden zijn in de High End Denon en de High End Yamaha Receivers. Wat kost een Burr-Brown DAC? $4 om precies te zijn, een schijntje dus. 

Componenten zijn per stuk wellicht niet duur, maar opgeteld met arbeidskosten en fabrieksfaciliteiten zijn de Pioneer kosten wel hoog, zeker bij lagere productie. En nog belangrijker, de research (zoals je zelf ook aangeeft) en marketing kosten zijn torenhoog. En by the way, de lijsten zijn niet ieder jaar hetzelfde  ;)

Pioneer verdient al jaren geen centen meer op Tv's, ook niet voor 5000 of 6000 euro.
Mee eens, dus ik snap niet dat je in een eerdere post zegt dat ze er wel geld op verdienen

Bij Pioneer is er veel te veel geld gestoken in Research en Marketing, puur om de consument alleen al aan te tonen wat het nut is van 2000 euro meer neertellen ten opzichte van een Panasonic.
Duh. Wat is dit nu weer voor redenatie?

Dat wil echter niet zeggen dat ze niet genoeg verdienen op een TV. Jij en ik weten beide niet wat de productiekosten bedragen van een Pioneer scherm, maar geloof me, die liggen niet op 3 á 4000 euro. Het feit dat de TV's nu voor minder over de toonbank gaan wil alleen zeggen dat er minder marge overblijft ten opzichte van een hogere prijs.

Les 1 van ondernemen is toch wel dat de kostprijs niet alleen zit in de productie, maar ook in r&d en marketing. De marge is zwaar onder nul, want ze maken immers verlies. Dat zeg je hierboven zelf nog.

Pioneer heeft altijd een keuze gehad. De keuze om in een hoger segment te opereren is heeft ze simpelweg de das omgedaan, of jij dat nou wilt of niet, het is een feit. 

Het gaat toch niet om wat ik wil? Ik zeg alleen dat ze destijds weinig andere keuzes hadden als ze perse in de plasma markt wilden werken. Dat dit achteraf niet heeft gewerkt komt door omstandigheden. Een strategie hoeft niet per definitie onjuist te zijn om te falen.

Pioneer produceert al jaren de beste plasma tv's, ze zijn echter al veel te snel vervangen door nieuwere modellen. Ik zie Pioneer als een Automerk. Elk jaar een nieuw model introduceren resulteert in het niet tijdig terug kunnen verdienen van het vorige model.

Ja, maar wat wil je als de rest van de markt ieder jaar minimaal 1x met nieuwe modellen komt, tegen bovendien nog lagere prijzen. Achterover leunen? Dan hadden ze nog minder verkocht. Automarkt is onvergelijkbaar met AV industrie. Totaal andere tak van sport, met heel andere dynamiek.

Om even kort door de bocht te zeggen, Pioneer heeft jaren lang geld in de Plasma business gestoken wat er niet was.

Dat zei ik toch ook min of meer? Het gaat dan om het feit dat ze waarschijnlijk niet in Plasma business hadden moeten blijven zitten. En de niet om het feit dat ze daarbij dan in het hogere segment mikten. Dat was an sich de juiste stratetie (gegeven de keuze om in plasma business te blijven)

Nooff

Citaat van: Starred op maart 30, 2009, 18:08:01

Je zou eens moeten weten hoe vaak dat feitelijk niet zo is. Zou je verbazen. Maar in dit geval was de strategie van Pioneer om te kiezen voor het hogere segment. Dat staat toch nergens tot discussie?

Je zegt toch zelf dat ze dat niet gekozen of bedacht hebben? Dat hebben ze dus wel. Door te opereren in de High End markt kies je voor een strategie die past bij deze High end markt. Of dit direct of indirect is, dat doet er niet toe.

Citeer
Deze zin is een beetje krom gedefinieerd, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ben het er echter niet mee eens. In zoveel sectoren is er moordende concurrentie in het middensegment met enorm veel keuze, maar is er toch voldoende ruimte voor highend players. Of zie jij dat anders?

Niets kroms aan hoor. Pioneer opereert alleen maar in de High End markt, dat is juist het probleem. Daar waar merken als Panasonic zowel in het instap als in het middensegment opereren is het vrij logisch dat ze een veel groter gross mensen bereiken en aanspreken.

Citeer
Componenten zijn per stuk wellicht niet duur, maar opgeteld met arbeidskosten en fabrieksfaciliteiten zijn de Pioneer kosten wel hoog, zeker bij lagere productie. En nog belangrijker, de research (zoals je zelf ook aangeeft) en marketing kosten zijn torenhoog. En by the way, de lijsten zijn niet ieder jaar hetzelfde  ;)

Pioneer is nog NOOIT qua styling ook maar een andere weg in geslagen, misschien dat je het zo beter begrijpt  ;)

Citeer
Mee eens, dus ik snap niet dat je in een eerdere post zegt dat ze er wel geld op verdienen

Ze verdienen altijd geld op de tv zelf, lijkt me vrij logisch. Op het totale kostenplaatje draaien ze al jarenlang verlies.

Citeer
Les 1 van ondernemen is toch wel dat de kostprijs niet alleen zit in de productie, maar ook in r&d en marketing. De marge is zwaar onder nul, want ze maken immers verlies. Dat zeg je hierboven zelf nog.

zie hierboven

Citeer
Het gaat toch niet om wat ik wil? Ik zeg alleen dat ze destijds weinig andere keuzes hadden als ze perse in de plasma markt wilden werken. Dat dit achteraf niet heeft gewerkt komt door omstandigheden. Een strategie hoeft niet per definitie onjuist te zijn om te falen.

Ze hebben niet weinig andere keuze gehad, dat is volstrekte onzin. Ze hebben hadden zoals BengBeng zegt ook in het midden-hoge segment kunnen gaan zitten wat ze nu doen, en minder geld e.d. in marketing enz kunnen steken. Het werkt bij Panasonic ook, waarom zou dat niet bij Pioneer kunnen? Je bent nu jarenlang de nummer 1 in plasma geweest en waar heeft het je gebracht? In de financiële afgrond.

Citeer
Ja, maar wat wil je als de rest van de markt ieder jaar minimaal 1x met nieuwe modellen komt, tegen bovendien nog lagere prijzen. Achterover leunen? Dan hadden ze nog minder verkocht. Automarkt is onvergelijkbaar met AV industrie. Totaal andere tak van sport, met heel andere dynamiek.

Elk merk kan ieder jaar met een nieuw model komen, maar als die van jou nog steeds 10x beter is dan kan je beter een jaar overslaan en je product de kans geven zichzelf terug te verdienen. Pioneer had jaren kunnen doen met een 5000EX of wellicht de 5080. Het principe van de Automarkt is gelijk aan elke andere markt. Je zegt net zelf "maar wat wil je als de rest van de markt ieder jaar minimaal 1x met nieuwe modellen komt, tegen bovendien nog lagere prijzen", dat is precies hoe de automarkt ook werkt. Als je echter langer bij een model blijft dan kan je meer afzetten als je het product langzamerhand in prijs laat dalen.

Citeer
Dat zei ik toch ook min of meer? Het gaat dan om het feit dat ze waarschijnlijk niet in Plasma business hadden moeten blijven zitten. En de niet om het feit dat ze daarbij dan in het hogere segment mikten. Dat was an sich de juiste stratetie (gegeven de keuze om in plasma business te blijven)

Min of meer wel. Het is een direct gevolg van het constante vernieuwen.

Starred

Citaat van: Nooff op maart 30, 2009, 19:04:41
Je zegt toch zelf dat ze dat niet gekozen of bedacht hebben? Dat hebben ze dus wel. Door te opereren in de High End markt kies je voor een strategie die past bij deze High end markt. Of dit direct of indirect is, dat doet er niet toe.

Dan heb je me verkeert begrepen of we praten wat langs elkaar heen. Wat ik bedoelde is dat ze niet premium zijn door zich op de borst te kloppen en alleen te roepen 'wij zijn premium',  maar dat ze een strategie hadden waarbij ze dat ook tot praktijk hebben gebracht door highend schermen te produceren.

Niets kroms aan hoor. Pioneer opereert alleen maar in de High End markt, dat is juist het probleem. Daar waar merken als Panasonic zowel in het instap als in het middensegment opereren is het vrij logisch dat ze een veel groter gross mensen bereiken en aanspreken.
Dus? Dat was gewoon niet de strategie van Pioneer. Men wilde niet voor de massa produceren maar voor het hogere segment: in het middensegment zouden ze helemaal geen schijn van kans hebben gehad. En om jouw voorbeelden te gebruiken (de autowereld):  Rolls Royce opereert ook niet in het middensegment maar is desondanks wel succesvol. En kijk naar de audiowereld. Daar zijn helemaal veel merken te vinden die louter in het hogere segment opereren en succesvol zijn.

Pioneer is nog NOOIT qua styling ook maar een andere weg in geslagen, misschien dat je het zo beter begrijpt  ;)
Ik begrijp wel wat je bedoelt, je schreef het alleen niet correct.

Ze verdienen altijd geld op de tv zelf, lijkt me vrij logisch. Op het totale kostenplaatje draaien ze al jarenlang verlies.
zie hierboven
Tsja, dan gebruik je een wat afwijkende definitie dan anderen.

Ze hebben niet weinig andere keuze gehad, dat is volstrekte onzin. Ze hebben hadden zoals BengBeng zegt ook in het midden-hoge segment kunnen gaan zitten wat ze nu doen, en minder geld e.d. in marketing enz kunnen steken. Het werkt bij Panasonic ook, waarom zou dat niet bij Pioneer kunnen? Je bent nu jarenlang de nummer 1 in plasma geweest en waar heeft het je gebracht? In de financiële afgrond.
Enig idee hoe groot Panasonic is vergeleken met Pioneer? Of je nu 10.000 plasma's produceert of 100.000, dat scheelt nogal.
Het midden-hoge segment? Wat is dat? En wat is dan nog het hogere segment.
Wat ik schreef is dat over de hele linie de prijzen sterk daalden. Sneller dan bij te blijven voor wat kleinere spelers. Daar faalt elke strategie. Zelfs Panasonic maakt zwaar verlies bij de plasma divisie.

Elk merk kan ieder jaar met een nieuw model komen, maar als die van jou nog steeds 10x beter is dan kan je beter een jaar overslaan en je product de kans geven zichzelf terug te verdienen. Pioneer had jaren kunnen doen met een 5000EX of wellicht de 5080.
Als het 10x is dan wel, maar het verschil is natuurlijk niet zo groot. Alleen voor de echte liefhebber interessant genoeg. Het is gewoon zo dat je in de AV wereld, en zeker niet bij een zich nog ontwikkelend product wat plasma toch was, je niet kunt veroorloven achterover te leunen. Zeker niet als je enige concurrentie voordeel kwaliteit is.

[Het principe van de Automarkt is gelijk aan elke andere markt. Je zegt net zelf "maar wat wil je als de rest van de markt ieder jaar minimaal 1x met nieuwe modellen komt, tegen bovendien nog lagere prijzen", dat is precies hoe de automarkt ook werkt.

Natuurlijk niet. In de automarkt komt men niet elk jaar met andere modellen. En gaan de prijzen omhoog in plaats van omlaag.

Berend Botje

Jeetje, het gaat sneller dan verwacht, wachten op het vakantiegeld kan wel eens tot gevolg hebben dat er dan geen Kuro meer te leveren is :-[  Zie onderstaande link

http://www.hifi.nl/nieuws/40579/De_laatste_Pioneer_Kuro%60s.html

gn!uz

Tja, ik ben benieuwd of hierdoor de waarde van de laatste Kuro's voor langere tijd behouden blijft. Het zal mijn inziens namelijk best lang duren voordat iemand de Pioneer voorbijstreeft in zowel design als techniek. De Panas hebben nou niet echt dat high-end gevoel dat je bij een Pio krijgt.

Maargoed, het blijft zonde! Ik heb van Smits begrepen dat ze eenmalig een inschrijving mogen doen voor een laatste bestelling en that's it. Zodra ze dus nu door hun voorraad heen zijn is het helaas-pindakaas!

Het zal me niets verbazen als er nog een prijsstijging aankomt zodra ze vrijwel uitverkocht zijn. Dus mocht je aanschaf overwegen kun je het wellicht beter nu doen dan over 4 maanden! :)

freddy6

Ik heb van mijn dealer vernomen dat er misschien nog een leuke limited serie gaat komen een 50 inch krp-500a met een RVS omlijsting. De lijsten zijn al gefabriceerd alleen is het niet zeker of ze ermee doorgaan.
PIONEER KRP-600M

mausse

Citaat van: Berend Botje op april  1, 2009, 17:49:52
Jeetje, het gaat sneller dan verwacht, wachten op het vakantiegeld kan wel eens tot gevolg hebben dat er dan geen Kuro meer te leveren is :-[  Zie onderstaande link

http://www.hifi.nl/nieuws/40579/De_laatste_Pioneer_Kuro%60s.html

Goed lezen mensen, dit (oude) nieuws heeft betrekking op Japan. In US en europa gaat de productie voorlopig door.

Ik hoop dat er idd ee RVS lijst versie komt!

Moondust

Citaat van: mausse op april  1, 2009, 19:49:02
Goed lezen mensen, dit (oude) nieuws heeft betrekking op Japan. In US en europa gaat de productie voorlopig door.

Ik hoop dat er idd ee RVS lijst versie komt!
Daar zullen ze dan wel weer de hoofdprijs voor gaan vragen, zeker als het een Limited Edition wordt.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Staaled

Citaat van: freddy6 op april  1, 2009, 19:13:17
Ik heb van mijn dealer vernomen dat er misschien nog een leuke limited serie gaat komen een 50 inch krp-500a met een RVS omlijsting. De lijsten zijn al gefabriceerd alleen is het niet zeker of ze ermee doorgaan.
stonden ze al mee op de millionairsfair, waar ik schitterde door afwezigheid ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LexiconLogan

Citaat van: Snutchz op maart 30, 2009, 12:05:36
ik ga binnenkort maar 'ns een KRP aanschaffen voor 'n prikkie  8)

Heb je hem al?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Citaat van: LexiconLogan op mei 18, 2009, 10:42:30
Heb je hem al?

Die heeft vast ook last van het Flexaa syndroom  ;D

Snutchz

Flexaa heeft uiteindelijk 'n LCD aangeschaft... dat zal bij mij niet gebeuren  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LexiconLogan

trek m terug.. :tongue2:

WickedGame

Citaat van: Snutchz op mei 18, 2009, 10:57:26
Flexaa heeft uiteindelijk 'n LCD aangeschaft... dat zal bij mij niet gebeuren  ;D

verstandig :) mij kan LCD ook nog steeds niet bekoren.

Robbert54

Citaat van: Snutchz op mei 18, 2009, 10:57:26
maar jij hebt toch van die maffe oogjes waardoor je spoken ziet op plasma??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

da's spijtig... maar kan ik mee leven... stupid phosphor  :devil:

Snowmaster

Zijn er nog meer mensen die rondspeuren naar een scherm?
Wat zou op dit moment een goed alternatief voor een Pio zijn?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)