Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

simonsscj

Citaat van: eelco74 op maart 25, 2009, 11:31:11
on April 1 Pioneer will roll out two 50-inch (RP-500A and KRP-500M) and two 60-inch models (KRP-600A and KRP-600M), but only 2,500 50-inch models and 500 60-inch TVs will make it off the line before the closure.

Ja ja 1 april.
Goed, op 2 april zal wel duidelijk worden dat Pioneer met een geheel nieuwe lijn kuro's komt, onmeetbare zwartwaarde, super dun, en een prijs die gegarandeerd 1000 euro onder de concurentie ligt. Behalve in Nederland daar is de nieuwe kuro 1000 euro duurder omdat ze niet willen dat Flexa een scherm kan kopen.

*droomt verder terwijl ik mijn lx5090 knuffel*

denada

Citaat van: simonsscj op maart 25, 2009, 17:02:58
Ja ja 1 april.
Goed, op 2 april zal wel duidelijk worden dat Pioneer met een geheel nieuwe lijn kuro's komt, onmeetbare zwartwaarde, super dun, en een prijs die gegarandeerd 1000 euro onder de concurentie ligt. Behalve in Nederland daar is de nieuwe kuro 1000 euro duurder omdat ze niet willen dat Flexa een scherm kan kopen.

*droomt verder terwijl ik mijn lx5090 knuffel*

Laten we hopen dan dat het een 1 april grap is en dat Pioneer nog 1x met een nieuwe reeks modellen komt, die tot q1 2010 geproduceerd zullen worden, waarna ze echt stoppen..

raindog

Citaat van: Nooff op maart 25, 2009, 12:42:51
Het premium prijskaartje wat Pioneer al die jaren gehanteerd heeft, heeft ze in hun eigen kont gebeten. Er is gewoonweg een te kleine markt voor Premium producten.

Dat vind ik te makkelijk. Loewe en B&O lukt het wel om TV's te blijven produceren. Die zijn nog veel duurder en bieden niet eens dezelfde beeldkwaliteit als de Kuro's.

Als in april de productielijn van de KRP-lijn daadwerkelijk wordt stilgelegd dan is dat hoogst merkwaardig. Het betreft tenslotte een jong product (introductie oktober 2008) dat wereldwijd als referentie gezien wordt op het gebied van TV's. Stoppen met de verdere ontwikkeling van beeldschermen is begrijpelijk voor een merk dat geen groot marktaandeel heeft, zeker gezien de aankomende overstap op nieuwe technieken (oled). Maar de fabricage van een jong product, waarvan de ontwikkelingskosten reeds zijn betaald, zo abrupt stilzetten blijft vreemd. Dat doe je normaal alleen als het echt héél slecht gaat. Wanneer er in de magazijnen nog torenhoge stapels onverkochte Kuro's liggen. Zou dat het geval zijn? Of is er op het hoofdkwartier van Pioneer om marktpolitieke redenen besloten de stekker uit het Kuro-stopcontact te trekken. Welke dat zijn laat zich alleen maar raden, ik weet niet welke economische belangen Pioneer heeft in andere spelers op de markt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

eelco74

Citaat van: raindog op maart 26, 2009, 01:33:36
Dat vind ik te makkelijk. Loewe en B&O lukt het wel om TV's te blijven produceren. Die zijn nog veel duurder en bieden niet eens dezelfde beeldkwaliteit als de Kuro's.

Als in april de productielijn van de KRP-lijn daadwerkelijk wordt stilgelegd dan is dat hoogst merkwaardig. Het betreft tenslotte een jong product (introductie oktober 2008) dat wereldwijd als referentie gezien wordt op het gebied van TV's. Stoppen met de verdere ontwikkeling van beeldschermen is begrijpelijk voor een merk dat geen groot marktaandeel heeft, zeker gezien de aankomende overstap op nieuwe technieken (oled). Maar de fabricage van een jong product, waarvan de ontwikkelingskosten reeds zijn betaald, zo abrupt stilzetten blijft vreemd. Dat doe je normaal alleen als het echt héél slecht gaat. Wanneer er in de magazijnen nog torenhoge stapels onverkochte Kuro's liggen. Zou dat het geval zijn? Of is er op het hoofdkwartier van Pioneer om marktpolitieke redenen besloten de stekker uit het Kuro-stopcontact te trekken. Welke dat zijn laat zich alleen maar raden, ik weet niet welke economische belangen Pioneer heeft in andere spelers op de markt.

Loewe bedient vooral de mensen die design en bedieningsgemak belangrijk vinden. Kijk naar het ontwerp van de Connect, die allerlei functies als HD decoder, PVR en mediaspeler combineert. En de Induvidual die in meerdere kleuren en afwerking te verkrijgen is. Ook zitten ze in een segment waar mensen altijd wel geld uitgeven en specifiek hiervoor kiezen. Een mooie kast en handige functies is een beter verkoopargument dan een betere beeldkwaliteit.

Wat wel jammer is dat de beeldkwaliteit van Loewe niet meer zoals vroeger is. Alleen de Compose/Induvidual komt in de buurt van de KRL series. De overige series vind ik maar matig, een aantal Xelos series zelfs onder de maat qua beeld.

Probleem van Pioneer bleef dat het design wel beter was, maar niet opvallend zoals Loewe. En beeldkwaliteit alleen een kleine doelgroep aanspreekt. De prijsstelling en een kleine doelgroep is dan het laatste zetje. Dat is niet onderscheidend genoeg om er opvallend meer geld voor te vragen tov de concurrentie. Het blijft natuurlijk jammer, ik had graag nog een G10/11 gezien met een 42" full HD paneel. Ik heb uiteindelijk toch de 37" LCD gekocht en er tot nu toe zeker geen spijt van.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Snutchz

Ik vind die LCD's van Pioneer echt treurig... die nieuwe Sony Bravia (Z5500) is toch wel erg dik hoor.. vooral voor 't gamen  :inlove:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Alex Cremers op maart 25, 2009, 15:18:40
Hoe heb je dat verschil gemeten trouwens? Stonden ze allebei naast elkaar met elk een eigen speler van hetzelfde type? Waren de instellingen van beide toestellen optimaal ingesteld?

Stonden naast elkaar allebei met het beeld via een Pioneer BDP-51FD. Beide toestellen waren onafgesteld, dus een vrij eerlijke vergelijking als je ze out of the box naast elkaar ziet. De Pioneer had een nog iets betere zwartwaarde, maar niet veel. Ik denk ook dat al het zwart < 0,05cd/m² eigenlijk al zeer goed is en niet meer zo belangrijk. Het gaat daarnaast om kleur en contrast.

Snutchz

't zwart bepaald juist de kleur en 't contrast..  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Dat je de zwarte balken bij een film niet meer kunt zien als je het licht uitdoet
maakt het hebben van een diep zwart al de moeite waard. 

Als de nieuwe Panasonic zichtbaar minder zwart is dan de Kuro, al is het maar een heel klein beetje, wil
al zeggen dat je bij de Panny naar donkergrijze balken zit te staren. Met omgevingslicht
valt dit niet zo op, maar doe maar eens het licht uit 's avonds laat.  ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

jij altijd met je argumenten..  :laugh:

Nooff

Citaat van: Snutchz op maart 26, 2009, 13:41:49
't zwart bepaald juist de kleur en 't contrast..  :hehe:

Klopt, en teveel zwart zorgt weer voor een onnatuurlijke balans. De reden dat je dus ook vaak tussenwaarden hebt wat betreft contrast en helderheid

Nooff

Citaat van: Bengbeng op maart 26, 2009, 14:02:48

Als de nieuwe Panasonic zichtbaar minder zwart is dan de Kuro, al is het maar een heel klein beetje, wil
al zeggen dat je bij de Panny naar donkergrijze balken zit te staren. 

Flauwekul. De 428 van Pio had al een zeer goede zwartweergave, en die is zeker vergelijkbaar met de G10 al dan niet minder. Sorry, maar zelfs die van de Kuro zijn niet perfect, aangezien ik op een 5090 ISF gecalibreerd ook nog steeds een andere kleur zie dan de zwarte lijst van de TV. Zwart is pas goed zwart als de tv een niet volledig donker beeld neer moet zetten. De enige tv die in staat is dat neer te zetten is een LED tv waarbij de verlichting volledig uitgeschakeld kan worden en het resultaat 0 cd/m² is. Zwarter dan dat zal het beeld nooit worden.

Overigens is het licht helemaal uit niet goed voor de ogen, en dien je omgevingslicht (sfeerlicht/dimlicht) te gebruiken.  ;)

Nooff

Citaat van: jowi op maart 26, 2009, 18:07:08
En dát kan de Kuro tot nu toe dus als beste ;) Niet perfect, maar wel erg goed, beter dan de rest :)

Klopt, ontken ik ook niet, maar dat de Panasonic daarom donkergrijs zou zijn is onzin.

mausse

gelukkig ik kan nog rustig verder sparen voor mn Kuro:

Pioneer rebuffs reported rush to end plasma TV production
Will continue making sets until the end of the year
By James Sherwood • Get more from this author
25th March 2009 17:15 GMT
Exclusive Pioneer has denied reports that it will wrap up worldwide plasma TV production with a final run of sets next month.

The firm announced last month plans to exit the plasma TV business by March 2010. But a release on its Japanese website today prompted numerous online news sources to wrongly report that the 2500 50in and 500 60in Kuros set to go into production next month will be its last.

The 3000 TVs will be the last plasmas manufactured for sale in the firm's native market, a Pioneer spokeswoman told Register Hardware. But production for US, European and other markets will continue, she added.

Global plasma production will probably come to an end by the close of 2009, she added.

Ending plasma production globally before January 2010 will ensure Pioneer meets its self-imposed March 2010 deadline. But why the firm's chosen to close down plasma production for Japan but continue making plasmas to sell to the rest of the world remains a closely guarded secret. ®

Lordmayhem

Ik heb de knoop doorgehakt en ga morgen mn LX5090 halen. Ben echt ontzettend onder de indruk van dit scherm! Heb een goede prijs kunnen bedingen van 2100 euro, incl. betaling in termijnen.

Ik ga overigens voor de Pioneer draaivoet [PDK-TS36B] - kost een berg, maar ziet er strak uit  8)

Davey

Mooie prijs, mooi scherm, mooie voet. Een gelukkig man. Heel veel plezier morgen maar dat zal wel lukken denk ik zo  ;)

WickedGame

Citaat van: jowi op maart 26, 2009, 20:17:45
Geen idee, heb de pana nog niet gezien. Verder is het in een winkel altijd slecht oordelen.
Het enige serieuze review wat ik gelezen heb was duidelijk. De balcklevels van de nieuwe Pana's zijn nog niet op het niveau van Kuro...

De reviews zijn allemaal nog op de G-serie terwijl ik denk dat de V-serie de concurrent van de Kuro is. Dus afwachten tot de zomer als deze op de markt verschijnt. De G-serie nu in direct vergelijk gezien met een 5090 en kan melden de Kuro wint het nog wel, maar ik vind het verdomde marginaal.

Beide schermen gezien op een BDP-LX71 Blu-ray speler met HDMI gekoppeld en optimaal afgesteld (volgens de persoon in kwestie). Dus in deze strijd nog steeds de Kuro die het wint. Vandaar de V-serie even afwachten.

Tot die tijd zou ik niet wachten, als je geld voor een Kuro hebt koop een Kuro.

Lordmayhem

Citaat van: Davey op maart 26, 2009, 20:15:50
Mooie prijs, mooi scherm, mooie voet. Een gelukkig man. Heel veel plezier morgen maar dat zal wel lukken denk ik zo  ;)

Dank je :bigsmile:

Ben ontzettend benieuwd hoe die hier thuis presteert. Ik heb een Xbox360, Toshiba EP-35 HD-DVD speler en laptop met HDMI-out voor de aanvoer van HD-materiaal. Kan niet wachten het verschil te zien met mijn huidige HD-ready 32" TV!

Ik heb begrepen dat ik de eerste 200 uur het beste het contrast teruggedraaid op 30-35 kan afstellen, met verder alles op 'standaard'? Of is iets anders beter?

Snutchz

ik zou voor de nieuwe Pana gaan.. langere levensduur... géén plainbow... minder schokkerig met Blu-ray... en 'n stuk goedkoper  8)

als je 't frame zou afplakken, is er geen hond die 't verschil ziet  :devil:

Lordmayhem

Citaat van: Snutchz op maart 26, 2009, 22:31:19
ik zou voor de nieuwe Pana gaan.. langere levensduur... géén plainbow... minder schokkerig met Blu-ray... en 'n stuk goedkoper  8)

als je 't frame zou afplakken, is er geen hond die 't verschil ziet  :devil:

Langere levenduur? Daar staan Pioneers volgens mij juist bekent om. En schokkerig met bluray? Dat is iets dat ik nog nergens ben tegengekomen. Ik vraag me af waar je dit op baseert. Schokkerig lijkt me onzin, mits de juiste beeldmodus wordt geselecteerd (24fps voor film) en dit correspondeert met de afstellingen van je speler. Schokkerige beelden zijn vaak te wijten aan gebruikers die verkeerde afstellingen hanteren. Je leest in iedere review (neem die van Cnet bijv.) dat hi-def weergave -en dus met name 24fps bluray playback- juist ongeëvenaard goed is op een Kuro.

Panasonic plasma's presteren erg goed, maar de zwartwaarden, kleurechtheid en algehele beeldkwaliteit van een Kuro is gewoonweg beter.

Snutchz

Nooff

Citaat van: Lordmayhem op maart 26, 2009, 23:05:33
Langere levenduur? Daar staan Pioneers volgens mij juist bekent om. En schokkerig met bluray? Dat is iets dat ik nog nergens ben tegengekomen. Ik vraag me af waar je dit op baseert. Schokkerig lijkt me onzin, mits de juiste beeldmodus wordt geselecteerd (24fps voor film) en dit correspondeert met de afstellingen van je speler. Schokkerige beelden zijn vaak te wijten aan gebruikers die verkeerde afstellingen hanteren. Je leest in iedere review (neem die van Cnet bijv.) dat hi-def weergave -en dus met name 24fps bluray playback- juist ongeëvenaard goed is op een Kuro.

Panasonic plasma's presteren erg goed, maar de zwartwaarden, kleurechtheid en algehele beeldkwaliteit van een Kuro is gewoonweg beter.

De 24p weergave van geen enkele tv is perfect, het blijven rekensommetjes. Ook de Kuro's willen bij snelle pans nog steeds schokken. De waas die bij LCD's vaak de kop op duikt is niet aanwezig, maar perfect is het nog lang niet in mijn ogen. Zowel de Kuro als de Pio blu-ray speler van een maat van me zijn op elkaar afgestemt, de tv is ISF gecalibreerd en dan nog zie ik het.

Ik zelf neem reviews allang niet meer serieus. Bij de What-Hifi bijvoorbeeld nemen ze echt niet de tijd om elke tv goed af te stellen, dat blijkt al uit wat voor onzin er soms uitgekraamd wordt. Dat de Pio's beter zijn is een feit, maar ik vind het niet dusdanig denderend dat ik daarvoor veel meer geld wil neerleggen. De Pio's zijn geweldige tv's, het is alleen al jammer dat er niet standaard een voet bij zit maar dat je zelf die nog apart moet dokken  :-X

Snutchz

Pio's kennen wel beduidend meer diepte! ..en dat staat als 'n huis  :thumbs-up:

Robbert54

Citaat van: Snutchz op maart 27, 2009, 00:01:04
Pio's kennen wel beduidend meer diepte! ..en dat staat als 'n huis  :thumbs-up:
:thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Flexaa

Eindelijk gaan de prijzen van de Pioneer plasma's de diepte in   :tounge2:

Dennis N

Gisteren bij smits een krp 500m besteld voor een goede prijs. Nu wachten op mijn vakantiegeld eind mei  :crazy:
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX