Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Raymen

Snutzie ziet ze vlieg.. :hehe:

Maar Raymen zet zijn 5090 nog eens aan.. >:D

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Nooff

Citaat van: WickedGame op februari 20, 2009, 15:24:42
Blijft een aanname zonder enige grond van waarheid of feiten. De kans dat Pioneer de prijzen laat vallen is namelijk zeer klein. Tevens houden ze voor hun support en garantieverlening ook modellen achter. Daarnaast is het zo dat Pioneer niet failliet is, dus er is geen reden om de tv's nu te dumpen om snel omzet te genereren.

Je moet echt niet raar staan te kijken dat Pioneer het prijsbeleid blijft hanteren zoals het nu is.

Toshiba is ook niet failliet, toch is HD DVD ook voor bodemprijzen weg gegaan....waarom? Opslag van goederen kost ze onnodig veel geld, elke verkochte tv is voor pioneer beter dan geen verkochte. Ook al maakt pioneer verlies op elke tv, wat ik sterk betwijfel, dan is dat alsnog beter dan je voorraad stof te laten happen of door de shredder te werken. Alles is gebaseerd op aannames, natuurlijk, evenals jouw aanname, toch? Pioneer heeft enorm verlies gedraaid, een hele goede reden om de tv's dus wel sneller te verkopen om in ieder geval omzet te genereren die de wonden verzacht.

Starred

Citaat van: Nooff op februari 20, 2009, 17:44:15
Toshiba is ook niet failliet, toch is HD DVD ook voor bodemprijzen weg gegaan....waarom? Opslag van goederen kost ze onnodig veel geld, elke verkochte tv is voor pioneer beter dan geen verkochte. Ook al maakt pioneer verlies op elke tv, wat ik sterk betwijfel, dan is dat alsnog beter dan je voorraad stof te laten happen of door de shredder te werken. Alles is gebaseerd op aannames, natuurlijk, evenals jouw aanname, toch? Pioneer heeft enorm verlies gedraaid, een hele goede reden om de tv's dus wel sneller te verkopen om in ieder geval omzet te genereren die de wonden verzacht.

Niet vergelijkbaar. HDDVD spelers waren in 1x outdated na killen van hddvd. De Pioneer plasma's zijn nog steeds beste wat er is en not outdated at all

Snutchz

Citaat van: jowi op februari 20, 2009, 17:07:21
*jowi kaapt alvast een KRP-600M voor de neus van Snotsie weg*
heb aan 50" genoeg.. dank je wel  :tongue2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Starred op februari 20, 2009, 17:49:19
Niet vergelijkbaar. HDDVD spelers waren in 1x outdated na killen van hddvd. De Pioneer plasma's zijn nog steeds beste wat er is en not outdated at all

Onzin, er wordt gestopt met produceren, ze worden niet langer gemaakt dus wat er gebeurt is voorraad wegwerken. Ik snap überhaupt niet dat je zegt dat HD DVD opeens "outdated" was, dat heeft er totaal niets mee te maken. In de ogen van de consument was er geen verschil tussen HD DVD en Blu-Ray, dus was HD DVD ook niet opeens minder "mooi" dan Blu-Ray.

patspoel

Maar bij pioneer zeggen ze dat ze leverbaar zijn tot maart 2010.
Dan moeten ze toch zorgen dat de mensen die ze in januari bestellen ze ook gegarandeerd kunnen krijgen?

Nooff

Citaat van: patspoel op februari 20, 2009, 17:59:11
Maar bij pioneer zeggen ze dat ze leverbaar zijn tot maart 2010.
Dan moeten ze toch zorgen dat de mensen die ze in januari bestellen ze ook gegarandeerd kunnen krijgen?

Dat is nooit gezegd, ze hebben gezegd dat ze per Maart 2010 volledig uit de tv business zijn. Het gaat niet van vandaag op morgen dat een complete divisie verdwijnt.

Pioneer geeft garantie, dus waarschijnlijk houden ze net als andere fabrikanten gewoon panelen op voorraad en andere onderdelen, in plaats van complete televisies die gedemonteerd moeten worden.

Davey

Citaat van: Nooff op februari 20, 2009, 17:44:15
Dat Toshiba steekt toch wel anders in elkaar dan dat van Pioneer. Het verhaal van Toshiba was dat het een product was waar je uiteindelijk dadelijk niets meet aan hebt (wat betreft het HD deel). Dit wisten consumenten ook en dat zou de verkoop van bijvoorbeeld notebooks met zo'n speler sterk negatief kunnen beïnvloeden. Wat betreft Pioneer is het toch een product wat hier geen last van heeft. De plasma blijft alleen niet die van Pioneer.

Nooff

Citaat van: Davey op februari 20, 2009, 18:14:25
Dat Toshiba steekt toch wel anders in elkaar dan dat van Pioneer. Het verhaal van Toshiba was dat het een product was waar je uiteindelijk dadelijk niets meet aan hebt (wat betreft het HD deel).

Klopt, wat het HD deel betreft niet, maar de speler is niet opeens kapot omdat HD DVD er mee stopt. (overigens werden ze al een tijdje aangeprezen als "most valueable Upscaling DVD-player" en heeft de gemiddelde consument helemaal niets meegekregen van de zogenaamde battle)

Citeer
Dit wisten consumenten ook en dat zou de verkoop van bijvoorbeeld notebooks met zo'n speler sterk negatief kunnen beïnvloeden. Wat betreft Pioneer is het toch een product wat hier geen last van heeft. De plasma blijft alleen niet die van Pioneer.

Ik zie niet echt in waarom dat negatief is? De speler speelt meer af dan alleen HD DVD, dus daar heeft de consument geen last van. De consument zal bij Pioneer ook sceptisch blijven, aangezien het altijd een premium positie in heeft genomen en daardoor te weinig verkoopt, en de garantievoorwaarden moeten vooralsnog maar voor lief genomen worden, maar Pioneer zal niet de eerste zijn die onder "Garantie na stopzetten productie" iets anders verstaat dan "Garantie tijdens productie". Toshiba houdt zich bijvoorbeeld ook niet aan de zogenaamde "Garantievoorwaarden" die opgesteld zijn na het stopzetten van HD DVD.

Davey

Citaat van: Nooff op februari 20, 2009, 18:28:09
Ik zie niet echt in waarom dat negatief is? De speler speelt meer af dan alleen HD DVD, dus daar heeft de consument geen last van. De consument zal bij Pioneer ook sceptisch blijven, aangezien het altijd een premium positie in heeft genomen en daardoor te weinig verkoopt, en de garantievoorwaarden moeten vooralsnog maar voor lief genomen worden, maar Pioneer zal niet de eerste zijn die onder "Garantie na stopzetten productie" iets anders verstaat dan "Garantie tijdens productie". Toshiba houdt zich bijvoorbeeld ook niet aan de zogenaamde "Garantievoorwaarden" die opgesteld zijn na het stopzetten van HD DVD.

Geloof me maar op mijn woord dat dit erg negatief was voor de verkoop van notebooks die uitgerust waren met een HD-DVD speler. Notebooks met gelijkwaardige specs maar met een "gewone" dvd-brander waren populairder. Uiteindelijk kwam het zelfs zover dat met HD-DVD uitgeruste notebooks voor 200 euro onder de prijs in vergelijk met gewone uitvoeringen verkocht werden.

Nooff

Citaat van: Davey op februari 20, 2009, 18:56:56
Geloof me maar op mijn woord dat dit erg negatief was voor de verkoop van notebooks die uitgerust waren met een HD-DVD speler. Notebooks met gelijkwaardige specs maar met een "gewone" dvd-brander waren populairder. Uiteindelijk kwam het zelfs zover dat met HD-DVD uitgeruste notebooks voor 200 euro onder de prijs in vergelijk met gewone uitvoeringen verkocht werden.

Wellicht, toch is dit gewoon een keuze van Toshiba geweest en heeft men nooit enige uitgelegd waarop dat gebaseerd zou zijn. De met HD DVD uitgeruste Laptops konden ook dvd's branden, en gaat het kapot onder garantie, dan wordt er simpelweg een DVD brander in gezet. Zo is het nou eenmaal als je early adopter bent  ;) Zoals ik al zei, de meeste consumenten wisten niet eens wat het inhield, en dat de prijzen zo sterk kelderden was waarschijnlijk ook bedoeld om voorraden weg te werken. De echte reden zullen we nooit achter komen waarschijnlijk  ;)

Davey

Nood breekt wetten zullen we maar zeggen  ;)

Alex Cremers

Ze zullen misschien iets goedkoper worden maar geen dumpprijzen. "Het blijft toch een Pioneer, hè", zullen ze bij Pioneer zeggen. Zie je die trotse paneeltjes al staan voor 1000 Euro per stuk? Ik niet, hoor.

Alex

Hanky Panky

Iedereen die denkt dat deze schermen goedkoper worden moet gewoon lekker nog langer wachten en hopen dat ze gelijk krijgen.
Als je dat niet krijgt zul je toch aardig zuur zijn want ik schat zo in dat Panasonic nog wel even nodig heeft voordat ze de Kuro schermen kunnen overtreffen  :xmas:

Ondertussen staat bij mij een KRP te schitteren en genieten we elke dag.

Dit weekend hebben we een 'bijkijk weekend' om de opgebouwde voorraad beeldmateriaal er doorheen te spelen  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Sol

Citaat van: Hanky Panky op februari 21, 2009, 12:26:27
Dit weekend hebben we een 'bijkijk weekend' om de opgebouwde voorraad beeldmateriaal er doorheen te spelen  ;D

Dat wordt dus genieten met de beentjes omhoog... ;D ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Nooff

Citaat van: Alex Cremers op februari 21, 2009, 12:20:39
Ze zullen misschien iets goedkoper worden maar geen dumpprijzen. "Het blijft toch een Pioneer, hè", zullen ze bij Pioneer zeggen. Zie je die trotse paneeltjes al staan voor 1000 Euro per stuk? Ik niet, hoor.

Alex

Nope, maar tussen de 1800 en 2000 voor een 5090 vind ik voldoende gezakt ;)

Nooff

Citaat van: Hanky Panky op februari 21, 2009, 12:26:27

Als je dat niet krijgt zul je toch aardig zuur zijn want ik schat zo in dat Panasonic nog wel even nodig heeft voordat ze de Kuro schermen kunnen overtreffen  :xmas:

Ik denk dat dat je vies tegen gaat vallen...Technologie gaat snel, té snel

Snutchz

de nieuwe Pana's (High Luminance) zullen er wel ongeveer tegenaan zitten  :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Citaat van: Nooff op februari 21, 2009, 12:49:35
Ik denk dat dat je vies tegen gaat vallen...Technologie gaat snel, té snel

Toch vind ik dat Panasonic sinds de PV500 (uit 2005 alweer) geen baanbrekende
vooruitgang meer heeft geboekt, maar zich meer heeft gericht op "veel voor weinig".
(overigens niet onverstandig aangezien Pioneer's visie "best image no matter what costs" uiteindelijk
niet succesvol blijkt te zijn geweest).

Het huidige Panasonic topmodel is nog steeds niet zo goed als de eerste Kuro, die alweer uit
medio 2007 stamt. Dat zegt toch een hoop vind ik.

Hopelijk zijn de komende topmodellen van Panasonic wel tenminste net zo mooi als de Kuro's...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

eelco74

Van tomshardware...

he announcement that Pioneer would be ditching the TV business was a sad one for all home theater aficionados.

ZoomPioneer's Kuro plasma HDTV line is regarded as the very best in the business. Sadly, due to hard economic times and financial losses, Pioneer decided to call it quits on making TVs.

Today we found out just that the last Kuro plasma TVs will be produced in April, with production being completely over by May. According to CrunchGear's report on the Japanese press release, on April 1 Pioneer will roll out two 50-inch (RP-500A and KRP-500M) and two 60-inch models (KRP-600A and KRP-600M), but only 2,500 50-inch models and 500 60-inch TVs will make it off the line before the closure.

No doubt that the new and very limited models will be highly sought after by those who both want what will be undoubtedly a gorgeous display as well as a piece of history. Those who do manage to purchase one of the last Kuros won't have to worry about support either, as Pioneer said in its statement that it will continue to warranty the new panels for eight years--keeping a stockpile of repair parts until 2017.

The future looks bleak for plasma TV. While many LCD HDTVs are stunning in their own right, especially the LED-backlit 240 Hz models, it's still nice to have choice in technology for different applications.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Nooff

Citaat van: Bengbeng op februari 22, 2009, 00:11:25
Toch vind ik dat Panasonic sinds de PV500 (uit 2005 alweer) geen baanbrekende
vooruitgang meer heeft geboekt, maar zich meer heeft gericht op "veel voor weinig".
(overigens niet onverstandig aangezien Pioneer's visie "best image no matter what costs" uiteindelijk
niet succesvol blijkt te zijn geweest).

Het huidige Panasonic topmodel is nog steeds niet zo goed als de eerste Kuro, die alweer uit
medio 2007 stamt. Dat zegt toch een hoop vind ik.

Hopelijk zijn de komende topmodellen van Panasonic wel tenminste net zo mooi als de Kuro's...

Ach je moet het zo zien...

Het grootste gross mensen is simpelweg inderdaad niet bereid het prijskaartje wat aan de Kuro hangt te betalen, en wat dat betreft speelt Panasonic het een stuk beter dan Pioneer. Het premium prijskaartje wat Pioneer al die jaren gehanteerd heeft, heeft ze in hun eigen kont gebeten. Er is gewoonweg een te kleine markt voor Premium producten. Had Pioneer de prestaties van de Kuro's aangeboden voor een prijs net boven de Panasonic plasma's, dan was de markt heel anders geweest.

Ik verwacht dat Panasonic in 2010 wel de Kuro voorbij gaat, voor OLED en andere innovatieve ontwikkelingen is nu helemaal geen markt meer, daar is het gewoonweg nog veel te duur voor.

Ik heb overigens de G10 in 46" mogen bewonderen, dat komt in ieder geval een heel stuk dichterbij de Kuro van Pioneer. De Kuro's blijven beter, maar zo heel veel verschil is er niet meer in mijn optiek, en zeker niet 1000-2000 euro meerprijs waardig. 

Alex Cremers

Hoe heb je dat verschil gemeten trouwens? Stonden ze allebei naast elkaar met elk een eigen speler van hetzelfde type? Waren de instellingen van beide toestellen optimaal ingesteld?

Snutchz

lastig heh.. aanvaarden ?  :hehe:

Speedy

Zouden de bestaande 2e handsjes nu meer gevraagd gaan worden? En daarmee ook in waarde gaan stijgen???

Ik wil best afstand nemen van mijn 'oude' 436XDE voor een mooi sommetje  ;D ;D ;D
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII