Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

LexiconLogan

En dan zijn we er nu wel klaar mee toch? :-*
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Citaat van: LexiconLogan op februari 13, 2009, 09:55:56
En dan zijn we er nu wel klaar mee toch? :-*

;D

er is nog een gerucht.......  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Snutchz

loopt de garantie nou in 03-2010 af wanneer ik binnenkort 'n KRP zou kopen?   :nervous:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LexiconLogan

Citaat van: ajbalmere op februari 13, 2009, 10:02:06
;D

er is nog een gerucht.......  ;D

Ja dat staat hier onder maar is ook niet echt over nagedacht... :crazy:

Citaat van: Snutchz op februari 13, 2009, 10:05:44
loopt de garantie nou in 03-2010 af wanneer ik binnenkort 'n KRP zou kopen?   :nervous:
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Silvershadow

Citaat van: Snutchz op februari 13, 2009, 10:05:44
loopt de garantie nou in 03-2010 af wanneer ik binnenkort 'n KRP zou kopen?   :nervous:
Lees het persbericht maar dan heb je het antwoord.

LexiconLogan

Citaat van: Knight Rider op februari 13, 2009, 10:27:51
Lees het persbericht maar dan heb je het antwoord.
Heb je een linkje?   ;D ;D

Silvershadow

Silvershadow

Volgens mij is de prijzenslag al begonnen als ik op kieskeurig kijk.
Ik zou zeggen sla je slag, want pioneer zal niet teveel risico hebben genomen en al te veel voorraad hebben geproduceerd.
Mijn verwachting? Voor het einde van het jaar zijn ze er doorheen :exclamation:

LittleNinja

Helaas... Over en sluiten.

Maar ik durf te wedden dat Panasonic zich geen breuk lacht! Hoeveel invloed denk je dat het heeft op de leveranciers van alle nodige onderdelen als alle andere partijen ermee stoppen?? Dit zou simpelweg de dood kunnen betekenen van plasma.

Vergelijk het met de autobranche.. Als de amerikaanse automobielindustrie echt klapt zullen er een boel leveranciers ook gaan klappen. Leveranciers die ook leveren aan andere marktpartijen zoals de europese en aziatische automobielindustrie!! Het zou simpelweg desastreuze gevolgen hebben voor de markt... :cry:

Citaat van: Bengbeng op februari 12, 2009, 23:01:25
Ik vermoed dat Panasonic dit advies niet ter harte neemt maar gewoon plasma's
blijft maken. Nu Samsung nog die stopt met plasma en Panasonic heeft zo'n beetje
een monopolie. Die lachen de lul uit de broek straks.

LexiconLogan

dit zal inderdaad het einde van Plasma zijn

Martinus

Citaat van: LexiconLogan op februari 13, 2009, 10:56:52

dat word al jaren gezegd, en nu een kleine speler omvalt qua plasma gaat de rest echt niet mee. Was LG juist niet weer begonnen om te produceren. zolang er nog miljoene exemplaren plasma verkocht worden gaat dat heus wel door.
............

ajbeefde

Citaat van: LexiconLogan op februari 13, 2009, 10:56:52

krijgen we nu ook nog een topic "panasonic stopt met plasma" ?  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

LexiconLogan

zeg jij daar! Ja jij ja!

Dit is een serieus topic ja!  ;D

Nooff

Citaat van: Knight Rider op februari 13, 2009, 10:32:10
Volgens mij is de prijzenslag al begonnen als ik op kieskeurig kijk.
Ik zou zeggen sla je slag, want pioneer zal niet teveel risico hebben genomen en al te veel voorraad hebben geproduceerd.
Mijn verwachting? Voor het einde van het jaar zijn ze er doorheen :exclamation:

Aan de prijzen op kieskeurig is niets veranderd  ;)

ajbeefde

Citaat van: LexiconLogan op februari 13, 2009, 11:05:57
zeg jij daar! Ja jij ja!

Dit is een serieus topic ja!  ;D

heb je een linkje voor me zodat ik het serieuze deel kan volgen?  ;)

Nooff

Citaat van: LOTS op februari 13, 2009, 06:21:01

Ze stoppen met displays. AV spul zoals Blu ray en receivers gaat gewoon door.

Voor Blu-ray zoeken ze een joint-venture, waarschijnlijk met Sharp, zo gaan de geruchten.

ajbeefde

Citaat van: Nooff op februari 13, 2009, 11:11:30
Voor Blu-ray zoeken ze een joint-venture, waarschijnlijk met Sharp, zo gaan de geruchten.

Waar staan deze geruchten?

Silvershadow

Voor de optische schijvenafdeling onderzoekt Pioneer of er een joint venture mogelijk is, alsdus het persverhaal op de pioneer site.
Volgens mij gaan ze gewoon zelf door met blu-ray receivers etc.

eelco74

Citaat van: Nooff op februari 13, 2009, 11:06:44
Aan de prijzen op kieskeurig is niets veranderd  ;)

Op lcd gebied wel, de krl-37V was tot begin dit jaar nog 1599 Euro. In nog geen 4 weken tijd is hij van 1599, naar 1399 en nu zelfs naar 1290 Euro gegaan. En dan hebben we het niet over de internetwinkels, maar ook over de reguliere dealers als Stassen, Correct, Iear en Foka. Ik was aan het sparen, maar met zulke prijsaanpassingen gaat het hard en is het budgetgat zo gedicht  :thumbs-up:

Ik heb zondag nog even uitgebreid bij Foka de KRL-37V en de PDP-LX5090 naast elkaar gezien. Vooral de kijkhoek en de kleurweergave van de 5090 is veel beter, maar Pioneer heeft toch een zeer fraaie LCD neergezet. Daar waar 3 jaar geleden het verschil nog heel groot was, zijn er al diverse LCD's waar ik goed mee kan leven. De KRL-37V is er zo een. Ik gebruik 'm vooral op tv mee te kijken en voor de Xbox 360.  Films kijk ik wel op de beamer.

Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Flexaa

Foka is overigens wel ongelooflijk goedkoop met zijn 50 inch Kuro plasma's .
En ik verwacht nog wel een prijsdaling van honderden euros.

Bengbeng

Citaat van: LittleNinja op februari 13, 2009, 10:55:26
Helaas... Over en sluiten.

Maar ik durf te wedden dat Panasonic zich geen breuk lacht! Hoeveel invloed denk je dat het heeft op de leveranciers van alle nodige onderdelen als alle andere partijen ermee stoppen?? Dit zou simpelweg de dood kunnen betekenen van plasma.

Het essentiële onderdeel van een plasma is natuurlijk het panel zelf, en dit maakt Panasonic helemaal zelf. De electronica
eromheen zijn onderdelen die ook te vinden zijn in bijv. LCD's. Daar treedt echt geen schaarste in op.
Verder was Pioneer in vergelijking met de andere plasmafabrikanten (Panasonic/LG/Samsung) maar een kleine speler.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

maar wel de allerbeste... dus de komende 5jr. zal de KRP niet worden overtroffen op Plasma gebied.... denk ik.... wat zeg ik... over 5jr. is er vast wel weer iets anders  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Flexaa

Maar Snutchz, het kan toch dat de Neo plasma's met Fuga en direct colorfilter etc nog mooier worden?
Ook bij Panasonic is er voortuitgang toch?

ajbeefde