Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

Flexaa

Ik wacht eers de nieuwe Neoplasma's af van Panasonic. Die ingebouwde digitale kabeltuner spreekt me wel aan namelijk.

Vincent

Citaat van: Flexaa op februari 12, 2009, 17:26:28
Ik wacht eers de nieuwe Neoplasma's af van Panasonic. Die ingebouwde digitale kabeltuner spreekt me wel aan namelijk.

Is het toch nog gebeurd flexaa, Pioneer straks niet meer verkrijgbaar en heb je nog geen scherm.. Ik zou zeggen zorg dat je nog
een KRP500 of iets dergelijks kan aanschaffen. Want Panasonic kennende zullen ze voorlopig geen model op de markt brengen
zonder spoilers of andere frutsels. Of je moet de VX serie willen maar die zit qua prijsstelling boven de kuro's..

Brimme

ik hoop ook echt binnen kort op een prijsverlaging, dan gaat mijn 42pz80 ook vervangen worden voor een krp500a :D
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Flexaa

Citaat van: Vincent op februari 12, 2009, 17:30:18
Is het toch nog gebeurd flexaa, Pioneer straks niet meer verkrijgbaar en heb je nog geen scherm.. Ik zou zeggen zorg dat je nog
een KRP500 of iets dergelijks kan aanschaffen. Want Panasonic kennende zullen ze voorlopig geen model op de markt brengen
zonder spoilers of andere frutsels. Of je moet de VX serie willen maar die zit qua prijsstelling boven de kuro's..
50 iunch vind ik te klein voor de woonkamer , Vincent.

Bengbeng

Ik durf er een kratje bier op te zetten dat jij in 2012 nog geen nieuwe tv hebt.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ajbeefde

Citaat van: Bengbeng op februari 12, 2009, 18:34:45
Ik durf er een kratje bier op te zetten dat jij in 2012 nog geen nieuwe tv hebt.  ;D

;D

meer praatjes dan waarschijnlijk geld, dus je zult ongetwijfeld gelijk krijgen.....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Hanky Panky

Citaat van: Bengbeng op februari 12, 2009, 18:34:45

:withstupid:    ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Vincent

Citaat van: Flexaa op februari 12, 2009, 18:02:09
50 iunch vind ik te klein voor de woonkamer , Vincent.

Er is ook nog een 65" in aantocht..

Nooff

Citaat van: Hanky Panky op februari 12, 2009, 14:09:46
Dat is nog maar de vraag. Als ze de productie stilleggen en de voorraad gewoon blijven verkopen (er wordt immers aftersales toegezegd in het artikel dat je quoted) dan zou ik als Pioneer geen reden zien om de prijzen (fors) te verlagen. Elke euro die je laat liggen is nog meer verlies.

Elke Pio die voor een te hoge prijs (voor 9 van de 10 consumenten) blijft staan is ook verlies. Dan kan je als fabrikant de tv's beter voor "dumpprijzen" verkopen. Als de Pio 5090 van 2500 zakt naar rond de 17 á 1800 dan zijn dat in mijn ogen dumpprijzen. Dan wil ik de aanschaf van zo'n tv nog wel overwegen. Panasonic verkoopt ook goede Plasma's, en die vernieuwde serie is wellicht al weer ietsje beter? Als ik moet kiezen tussen een Mercedes E-klasse (Panasonic) of een Mercedes S-klasse (Pioneer) dan weet ik het wel.

jasjenl

Citaat van: ajbalmere op februari 12, 2009, 18:36:55
;D

meer praatjes dan waarschijnlijk geld, dus je zult ongetwijfeld gelijk krijgen.....
Dit is volgens mij al de zoveelste keer dat jij zit te beweren dat iemand iets niet koopt 'omdat ie er wel geen geld voor zal hebben', zonder dat je dat ook maar ergens op kunt baseren. Bij mij heb je ook al een paar keer van dit soort compleet nergens op slaande opmerkingen gemaakt. Dat er blijkbaar ook andere redenen kunnen zijn dat iemand een tv niet aanschaft, wil er blijkbaar bij jou maar niet in! Hou dat soort flauwekul toch voor je!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

LexiconLogan

Blue eyes...baby has got blue eyes... :music:
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chris50

Shane One

blijven ze wel blu ray spelers maken ?

Dirkie

Citaat van: chris50 op februari 12, 2009, 16:51:45
De pioneer schermen worden waarschijnlijk collectors items en dus meer waard ::)
Hopelijk hebben ze genoeg wisselstukken.
http://tweakers.net/nieuws/58412/pioneer-stapt-vanaf-maart-2010-volledig-uit-tv-markt.html

ajbeefde

Flexaa

Citaat van: Vincent op februari 12, 2009, 18:48:01
Er is ook nog een 65" in aantocht..

Dus Pioneer komt dit jaar toch nog met nieuwe modellen omdat je het hebt over een 65 inch?

tiptop

Mischien gaat pioneer wel verder met een nieuwe technologie zoals OLED of laser-TV. :unsure:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

tiptop

Citaat van: jowi op februari 12, 2009, 20:49:38
Lees je de berichten niet?
idd.
Even snel reageren, dacht ik :P

Wat staat er in het kort in dan?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ksi

Vizio (volgens mij alleen amerika) stopt ook met plasmas maken. Nu de schijfjes markt eindelijk is beslecht, lijkt het er op dat dit bij de televisie markt ook het geval is. Gewoon met z'n allen LCD schermpjes bouwen.

Bengbeng

Citaat van: ksi op februari 12, 2009, 21:54:25
Gewoon met z'n allen LCD schermpjes bouwen.

Ik vermoed dat Panasonic dit advies niet ter harte neemt maar gewoon plasma's
blijft maken. Nu Samsung nog die stopt met plasma en Panasonic heeft zo'n beetje
een monopolie. Die lachen de lul uit de broek straks.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Silvershadow

Ik hoop dat Pioneer wel goed blijft doorgaan met de receivers en blu-ray om ons te compenseren.  O0

LOTS

Om alle speculaties de wereld uit te helpen:

http://www.avforums.com/forums/forum-news-notices/935045-kuro-dead-sad-day-av-fans.html

In maart 2010 stoppen ze ermee. Tot december dit jaar kun je nog een Pioneer 9G kopen (zolang voorraad strekt). Nee er komt geen 65 inch. De huidige 9G is echt de laatste. Wil je er een, nu of komende maanden kopen. Daarna is het klaar.
Ze stoppen met displays. AV spul zoals Blu ray en receivers gaat gewoon door.
LOTS: Lord Of The Strings

Mirickle

Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii