Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

Martinus

volgens AVS zijn dit nog steeds rumours  ;)
............

Frits_40ZF

TOKIO (AFN) -  De Japanse elektronicafabrikant Pioneer gaat een forse reorganisatie tegemoet. Het bedrijf, dat hard geraakt is door de economische teruggang en de hoge stand van de Japanse yen, staakt onder meer de productie van platte televisies. Dat meldde zaterdag de Japanse zakenkrant Nikkei.

Daarnaast laat Pioneer ook de fabricage van dvd-spelers varen. De divisie wordt ondergebracht in een nieuwe firma in samenwerking met branchegenoot Sharp. Dat gebeurt later dit jaar, aldus de krant. Het is nog onduidelijk hoeveel banen er bij de reorganisatie verdwijnen. Volgens Nikkei gaan er enkele duizenden van de in totaal 40.000 banen bij Pioneer verloren.

Pioneer zal naar verwachting in het lopende boekjaar 2008-2009 een verlies lijden van ruim 100 miljard yen, ruim 840 miljoen euro.
Samsung 46A956, Samsung H360, PCH A100, PS3

Flexaa

Betekent dit dat Pioneer ook geen blu-rayspelers meer zelf gaat maken?

ajbeefde

Citaat van: Flexaa op februari  8, 2009, 13:45:48
Betekent dit dat Pioneer ook geen blu-rayspelers meer zelf gaat maken?

Dat staat er wel.... toch geen man over boord, Sharp neemt het even over... ;)

Er zullen wel meer bedrijven gaan komen meet een soortgelijk verhaal, dat moet je toch niet verbazen.... ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Flexaa

Nog even en Sharp gaat straks de nieuwe Kuro's produceren   :blink:

Frits_40ZF

Consumenten elektronica is 1 van de sectoren waar in deze economische tijden flink wordt bezuinigd.
Past in het rijtje, huis, auto en vakantie.
Het is wachten op de berichten van Samsung, Philips en Panasonic maar dat zal vergelijkbaar zijn met Pioneer.

Voor Sharp ziet de toekomst er rooskleurig uit.  ;)
Samsung 46A956, Samsung H360, PCH A100, PS3

ajbeefde

Citaat van: Frits_40ZF op februari  8, 2009, 13:56:31
Consumenten elektronica is 1 van de sectoren waar in deze economische tijden flink wordt bezuinigd.
Past in het rijtje, huis, auto en vakantie.
Het is wachten op de berichten van Samsung, Philips en Panasonic maar dat zal vergelijkbaar zijn met Pioneer.

Voor Sharp ziet de toekomst er rooskleurig uit.  ;)

Klopt, dure hobbies gaan op een laag pitje....

Sharp rooskleurig?  hm... laten we dat eerst maar even afwachten...

Panasonic heeft ook al aangegeven te gaan snijden in de organisatie, Philips was ook niet gelukkig....... Samsung heeft natuurlijk veel producten in de onderkant van de markt....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ksi

Denk dat aan de onderkant dan ook de hardste klappen vallen, lijkt me eerder gevalletje van heeft het iets beter op de rit qua organisatie.

ajbeefde

Citaat van: ksi op februari  8, 2009, 14:17:36
Denk dat aan de onderkant dan ook de hardste klappen vallen, lijkt me eerder gevalletje van heeft het iets beter op de rit qua organisatie.

Lijkt mij niet, de gemiddelde consument loopt bij mm de deur plat voor een Samsung van 499 - 599....... en zolang Samsung dit soort voor die prijs kan maken.....  ;)

Alex Cremers

Dus die aangekondigde goedkope Blu-ray spelers (zie andere thread) worden dus noppes!

ajbeefde

Citaat van: Alex Cremers op februari  8, 2009, 14:25:32
Dus die aangekondigde goedkope Blu-ray spelers (zie andere thread) worden dus noppes!

Lijkt mij niet dag ze morgen de productie meteen stil leggen......  ;)

Sol

Hier is toch al een ander topic aan gewijd, zo niet meerdere...? :-\

Edit: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84624.25
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

ssdar

Mac Pro // Macbook Pro // Mac Mini // Apogee Duet // Pioneer LX5080D (ISF) // Samsung HD360 // Sharp BD-HP20S //

DaCore

Wat ik me nu afvraag is hoe het met de ondersteuning (garantie) zit als je nu een pio scherm koopt of hebt. En ook op de langere termijn. Weet iemand daar iets over. Ik denk dat de pio schermen nog wel een prijsval zullen gaan maken nu ze eruit gaan. Zeker als dalijk de nieuwe panas en samsung schermen in de winkel staan.

Starred

nog een melding
http://www.homecinemachoice.com/blogs/team_hcc/pioneer+rumoured+to+be+pulling+out+of+TV

Wat is wijsheid: dit jaar toch nog een Kuro oppikken of volgend jaar next gen LCD?

Silvershadow

Citaat van: DaCore op februari  8, 2009, 18:08:58
Wat ik me nu afvraag is hoe het met de ondersteuning (garantie) zit als je nu een pio scherm koopt of hebt. En ook op de langere termijn.
Garantie moet je gewoon kunnen blijven claimen bij de dealer en zal Pioneer gewoon blijven ondersteunen. Je kunt zelfs nu nog een onderdeeltje kopen voor een Laserdisc.

Shorty

CiteerHet is wachten op de berichten van Samsung, Philips en Panasonic maar dat zal vergelijkbaar zijn met Pioneer.

Panasonic (dat vóór de crisis 1 miljoen plasma's per maand produceerde) heeft al in januari aangekondigd 16.000 banen te schrappen.... :(
Met de lage prijzen van de laatste jaren is consumentenelektronika voor steeds meer fabrikanten een verliesmaker. Vandaar dat Philips daar al mee gestopt is... en er gaan er steeds meer volgen...

VrGr,

Bart J.

Nooff

Survival of the fittest...

Sharp straks nog de enige die TV's produceert? Wat zal dat concern een ongelooflijke omzet draaien dan  ;D

Flexaa

Hier ook nog een artikel:

http://avzombie.com/blog/2009/02/08/is-pioneer-about-to-crash-out-of-tv-business-signs-dont-look-good/

Is Pioneer about to crash out of the TV business? Signs don't look good..

If this news turns out to be accurate, and I have no reason to suspect it won't, then it's a bit of a heart-breaker. Pioneer has been pushing the envelope in TV picture quality since its early rear-pro TVs and was instrumental in elevating the humble screen to a high-end component even when the likes of Sony and Panasonic showed scant interest (I'm going back 15+ years here). I'm also gutted for all those who I know personally, who have been raising the bar in terms of TV technology at Pioneer, since the advent of the Kuro project.
I'm also beginning to fear for the high-end of home entertainment generally. Even if you don't have the means to buy high-end products yourself, it's this kit which pushes the mainstream to produce better equipment. There was a clear undercurrent at the 2009 CES that major TV brands were looking for ways to cut production costs and design tech down to a price for the first time in years - and this isn't as good as it may sound. I'd argue that it ultimately means deteriorating performance and long-term unreliability. If Pioneer does withdraw from the AV market, it could just signify the beginning of the end of a golden era for home entertainment technology. I'm almost afraid to ask: who's next?

Maf

Argh.

Hoop dat ze nog net met de 10G komen zodat we kunnen genieten van Fuga.
24p smooth motion is voor Anime wel handig en eigenlijk het enige wat ik mis.

Maar aangezien ik meer films/series kijk dan anime, maakt het ook niet zoveel uit.
Waarschijnlijk zal ik nu langer met mijn KRP600 moeten doen dan ik verwacht had.

:(  ??? Pioneer  ???  :(

Flexaa

Ja, ik zit ook te wachten op dat Fuga.
Ik verwacht dat de maat 60 inch ( zal wel 58 inch worden) rond de 3000 euro te verkrijgen is tegen het einde van 2009.

Hanky Panky

Citaat van: Flexaa op februari  9, 2009, 15:59:56
Ja, ik zit ook te wachten op dat Fuga.
Ik verwacht dat de maat 60 inch ( zal wel 58 inch worden) rond de 3000 euro te verkrijgen is tegen het einde van 2009.

Eind 2010 is 60 inch nog goedkoper (rond de 2.500) én is Fuga 2 waarschijnlijk al uit...... keuzes keuzes... :colgate:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Flexaa

Daar heb je wel gelijk in, hoewel ik ook wel verwacht dat een keer de bodem bereikt is van de prijzen.

Had ik eerder het geld gehad voor de 60 inch, had ik em heus wel gekocht. Maar 6000 euro is voor mij en wellicht velen toch een bedrag dat je niet zomaar ophoest.

De gewone uitgaven lopen ook gewoon door he  ;)

Inmiddels zie ik de 60 inch de vierduizend euro naderen, dus de dalig zet zich gestaag door.
Ook de KRP versies zijn hier en daar al voor lagere prijzen te krijgen dus ik ik wacht nog effe   :closedeyes:

Staaled

Citaat van: jowi op februari  9, 2009, 17:24:42
Weet niet of ik dat fuga eigenlijk wel wil... lees er tot nu toe niet veel goeds over. Eerst maar eens afwachten als je dat zou willen, ben je inderdaad zo weer een jaar verder.
Mijn Pana 46PZ85 had IFC.
In 1ste instantie wel gebruik van gemaakt,later uitgeschakeld.
Fuga moet ik nog maar zien,als ze er al komen. :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sol

Citaat van: jowi op februari  9, 2009, 17:51:25
Fuga komt op mij trouwens ook over als hoofdzakelijk software, processing algoritmes etc en heeft verder niets met een nieuwe generatie plasma schermen (dus de hardware) te maken, of zie ik dat verkeerd?

Fuga Processing heet het volgens mij ook - correct me if I'm wrong! Bovendien dacht ik ergens gelezen te hebben dat het G9 panels zijn met andere processing e.d.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.