Pioneer stopt met plasma

Gestart door DaCore, februari 7, 2009, 00:35:43

Vorige topic - Volgende topic

DaCore

De kogel is door de kerk. Het lijkt erop dat Pioneer helemaal uit de plasma business stapt.

http://www.engadget.com/2009/02/06/pioneer-reportedly-ending-tv-production-spinning-off-dvd-busine/

Jammer, maar na jaren verlies en teruglopende verkopen hebben ze toch maar de stekker eruit getrokken.

update: link aangepast naar de juiste artikel zoals hieronder al is aangegeven

Silvershadow

Bericht wat jij plaatst is van maart 2008, dus volgens mij niet relevant.
Tot op heden 'leeft' Pioneer nog!  :biggrin:

Silvershadow

Dit bericht is inderdaad meer up to date, maar ik ben benieuwd of jullie gelijk krijgen.
Pioneer is niet zomaar een Yokohama merk dat stuk te krijgen is.
Het zou inderdaad jammer zijn, maar we moeten afwachten...

Silvershadow

Ik denk ook dat ze beter iets met hun prijsbeleid kunnen gaan doen  ;) om mee te gaan in de concurrentie.
Blijf erbij dat Pioneer nr. 1 is in kwaliteit!

denada

Of iemand ooit een Fuga scherm zal gaan willen kopen ja of nee is even niet belangrijk, het belangrijkste is dat Pioneer er wellicht mee ophoud??

Zou erg slecht nieuws zijn als Pioneer geen schermen op de markt meer gaat brengen! Panasonic zou dan de plasma markt op een paar schermen van andere fabrikanten na helemaal voor zichzelf hebben.

Sol

Panasonic zou vanaf G10 toch al de productie van de panels uit handen van Pioneer gaan nemen?
Lijkt me niets dan logisch om te zeggen dat ze dan misschien wel de complete business van Pioneer over gaan nemen - als je de geruchten moet geloven.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Flexaa

Jawel, maar Pioneer bediende wel de meest veeleisende liefhebbers die bereid zijn er meer geld voor te betalen.
Ik vraag me af op Panasonic ook zo zijn nek durft uit te steken op het gebied van beeldverwerking als Pioneer deed.

Maar als Pioneer veels te weinig Plasma's verkoopt om wat voor reden dan ook, worden de kosten per geproduceerd exemplaar inclusief de ontwikkeling ervan wel erg hoog. Wellicht verdienen ze er geen cent meer aan?

Sol

Citaat van: Flexaa op februari  7, 2009, 13:49:32
Jawel, maar Pioneer bediende wel de meest veeleisende liefhebbers die bereid zijn er meer geld voor te betalen.
Ik vraag me af op Panasonic ook zo zijn nek durft uit te steken op het gebied van beeldverwerking als Pioneer deed.

Maar als Pioneer veels te weinig Plasma's verkoopt om wat voor reden dan ook, worden de kosten per geproduceerd exemplaar inclusief de ontwikkeling ervan wel erg hoog. Wellicht verdienen ze er geen cent meer aan?

Onder een soort Premium-lijn zie ik het Pana best doen, hoor. Als ze ( of wie dan ook ) die tak van Pioneer overnemen, krijgen ze ook alle research centres, personeel, etc. erbij, dus waarom zou het niet kunnen?

Misschien heeft Pioneer wel te veel verlies gedraaid op het hoge aantal teruggestuurde KRP's in de early adoption fase. Too many cases of dead / stuck pixels, you see... ;D :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Flexaa

Ik wist niet dat er zoveel van die mooie KRP's niet goed waren?
Zijn er dan zoveel meer dode pixels met die schermen vergeleken bij de gewone LX versies?

Sol

Citaat van: Flexaa op februari  7, 2009, 13:55:35
Zijn er dan zoveel meer dode pixels met die schermen vergeleken bij de gewone LX versies?

Ik ben het wel met grote regelmaat tegengekomen toen, onder andere ook hier op het forum. Maar of het ze werkelijk de nek om zal hebben gedraaid, geen idee. Was just kidding... 8)

Flexaa

Ik begrijp je reactie totaal niet Randal.

En is dit nu een forum of een elkaar afzeikhoekje?

laat ieder toch gewoon in zijn waarde en toon respect  voor ieder zijn mening of standpunt. Ook al zie je het zelf anders.

Iemand afzeiken is geen kunst !

Bengbeng

Citaat van: Flexaa op februari  7, 2009, 13:55:35

Ik vermoed eerder dat eigenaars van KRP's meer op dit soort dingen (kapotte pixels) letten
dan de doorsnee plasma- c.q. LCD eigenaar.

Het lijkt er dan op dat er vaker kapotte pixels voorkomen bij een KRP, terwijl dit
in werkelijkheid niet zo is.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Silvershadow

Hoe dan ook, het blijft jammerlijk als Pioneer stopt met plasma's. Panasonic moet er dan wel aan gaan trekken, want hun huidige toplijn ziet er niet uit  :-X.
Een premium line is een goed idee: a la pioneer style :exclamation:.
Zou Pioneer dan echt alleen nog autoradio's, navigatie en een paar DJ decks gaan verkopen?

eelco74

Citaat van: jowi op februari  7, 2009, 18:19:48
Nou en wát verschillen ze van elkaar zeg, jeetje. De ene is een soort scherm met een zwarte rand, en de ander.... ook. Heeft de pana zelfs nog een mooi alu lipje aan de onderkant wat de boel een beetje breekt, de pio is eigenlijk SUPERSAAI. Niet veel meer dan een schilderij van de nacht met een zwarte lijst eromheen. Zijn de nieuwe philips schermen met die glazen rand qua artifartie mooier. Veel mooier.

Die lelijke spoiler onder het scherm is voor mij juist een reden om geen Panasonic te kopen. Ik vind het heel goedkoop staan. Jammer, want met de beeldkwaliteit is weinig mis.

Aan de andere kant liggen er ook kansen, want ik was me aan het orienteren op een 37" LCD en de Pioneer KRL-37V is de afgelopen weken enige honderden euro's in prijs gezakt  :colgate:
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Silvershadow

Citaat van: jowi op februari  7, 2009, 18:19:48
Nou en wát verschillen ze van elkaar zeg, jeetje. De ene is een soort scherm met een zwarte rand, en de ander.... ook. Heeft de pana zelfs nog een mooi alu lipje aan de onderkant wat de boel een beetje breekt, de pio is eigenlijk SUPERSAAI.
Die spoiler vind ik dan nog wel meevallen, maar heb je dat plastic randje om de lijst gezien bij de 50PZ800? En in de folder cq internet hebben ze dit verduisterd. Verder ben ik altijd bang dat een Pana omvalt van z'n plastic voetje tov de zware stabiele voet van Pio. Maar belangrijkste is beeldkwaliteit. Ik heb de nieuwste Pana eind vorig jaar vergeleken met een Pio van 2 jaar oud en de Pana viel echt in het niet. Ik ben trouwens echt lekker off-topic bezig.

haythijs

Kan het ook zijn dat dit een verkooptruc van Pioneer  is? Ze weten dat ze een ( misschien wel het beste) topproduct hebben en ze weten dat ze qua prijs heel hoog in de markt zitten.
Zeggen dat je stopt zodat mensen die twijfelen en het laatste zetje nodig hebben alsnog kiezen voor de Pioneer? Onder het motto: nu kan het nog. Beter manier om exclusief te geraken is er niet toch, dus kopen nu. En vervolgens een tijdje later met het bericht komen, wegens succes verlengd.
Dit zie je ook wel vaker bij bijv. artiesten/produkten die hun afscheid aankondigen?
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

Nahpets

Dat zou een hele gevaarlijke (en domme) strategie zijn. Een merk (ongeacht of ze nu auto's of tv's verkopen) dat aankondigt te stoppen met een product/lijn zal eerder de prijzen moeten verlagen om van hun overtollige producten af te komen dan te rekenen op een grote groep die nog snel het product wil kopen. De meeste consumenten zijn er niet happig op een uitlopende serie te kopen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

haythijs

Ik ben het met je eens dat het niet de meest verstandige strategie lijkt. Hoewel dat ook gebasseerd is op marketinggedachtes die ik de laatste tijd wel vaker onderuit zie gaan. Aangezien er wel meer noodkreten uitgesproken worden, zou dit ook een move kunnen zijn die tegen alle gewoontes indruist.
Begrijp me goed, ik zeg niet dat het bericht niet klopt of onjuist is. Maar het zou me niet verbazen als er een andere boodschap achterzit.
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

Silvershadow

Citaat van: haythijs op februari  7, 2009, 22:52:54
Maar het zou me niet verbazen als er een andere boodschap achterzit.
Dat ze inderdaad gaan stoppen met plasma en over gaan stappen op iets nieuws in de nabije toekomst?
Het is een nummer 1 merk, dus wie weet wat er gaat komen?

J.A.F._Doorhof

Aub zorgen dat de thread niet uit de hand loopt, gewoon ontopic blijven aub.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kuipje

Wellicht wil Pioneer niet verder ontwikkelen in het segment plasma, omdat het denkt die investeringen er niet meer uit te halen? Misschien valt er bij Plasmatechniek weinig substantieel meer te verbeteren? Of staat ons een doorbraak in het LCD-segment te wachten? Gaat Pioneer alles op nieuwe ontwikkelingen als laser gooien? Wie zal het zeggen.

Sol

Citaat van: Kuipje op februari  8, 2009, 09:44:19
Wellicht wil Pioneer niet verder ontwikkelen in het segment plasma, omdat het denkt die investeringen er niet meer uit te halen? Misschien valt er bij Plasmatechniek weinig substantieel meer te verbeteren? Of staat ons een doorbraak in het LCD-segment te wachten? Gaat Pioneer alles op nieuwe ontwikkelingen als laser gooien? Wie zal het zeggen.

Time will... ;)

Berend Botje

Gisteren in de telegraaf,  :unsure:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/3198264/__Grote_reorganisatie_bij_Pioneer__.html

Je leest het in steeds meer media, wellicht putten ze uit dezelfde bron

Sol

Citaat van: Berend Botje op februari  8, 2009, 10:37:04
Gisteren in de telegraaf,  :unsure:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/3198264/__Grote_reorganisatie_bij_Pioneer__.html

Je leest het in steeds meer media, wellicht putten ze uit dezelfde bron

Citaat van: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/3198264/__Grote_reorganisatie_bij_Pioneer__.html
TOKIO (AFN) -  De Japanse elektronicafabrikant Pioneer gaat een forse reorganisatie tegemoet. Het bedrijf, dat hard geraakt is door de economische teruggang en de hoge stand van de Japanse yen, staakt onder meer de productie van platte televisies. Dat meldde zaterdag de Japanse zakenkrant Nikkei.

Daarnaast laat Pioneer ook de fabricage van dvd-spelers varen. De divisie wordt ondergebracht in een nieuwe firma in samenwerking met branchegenoot Sharp. Dat gebeurt later dit jaar, aldus de krant. Het is nog onduidelijk hoeveel banen er bij de reorganisatie verdwijnen. Volgens Nikkei gaan er enkele duizenden van de in totaal 40.000 banen bij Pioneer verloren.

Pioneer zal naar verwachting in het lopende boekjaar 2008-2009 een verlies lijden van ruim 100 miljard yen, ruim 840 miljoen euro.

Ik heb zo'n vermoeden dat die bron weleens Nikkei kon zijn... :biggrin:

Aconda

Citaat van: Kuipje op februari  8, 2009, 09:44:19

Dat denk ik dus ook. Plasma wordt te duur gezien de andere ontwikkelingen. Pioneer is nog steeds een super groot bedrijf. En bedrijven willen winst maken, en het liefts nog héél veel winst. Daar is niets mis mee. Maar de ontwikkelingen gaan door, sneller dan ooit tevoor. En Pioneer zal daar in mee moeten.