Welke monitor?

Gestart door nielvm, februari 4, 2009, 16:57:58

Vorige topic - Volgende topic

nielvm

Hoi,

Aangezien mijn pc monitor toch wel eens vervangen mag worden en de pc schermen zo goedkoop worden, zoek ik een nieuw pc scherm. Mijn pc wordt voornamelijk gebruikt als HTPC. Vooraleer ik een film op groot scherm projecteer, kijk ik dan ook vaak even of de kwaliteit goed is,..., kortom, ik zoek een pc scherm dat mooie zwartwaarden, kleuren heeft, full hd aankan,...

Hints?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

DrSmith

Misschien is dit wel nuttig leesvoer voordat je verder van allerlei tips en aanbevelingen krijgt ;)

nielvm

Tnx, zal het eens doornemen  ;)
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martinus

Samsung t240 = 24" goede monitor. Design moet je wel aanstaan natuurlijk.
............

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

nielvm

Citaat van: Martienus op februari  4, 2009, 19:33:34
Samsung t240 = 24" goede monitor. Design moet je wel aanstaan natuurlijk.

Na
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Automaat

Waar de een bij zweert, spuugt de ander op: ik heb 2 Samsung monitoren gekocht. Mijn vrouw pakte de eerste en sloot hem aan. Geen dode pixel(s). Ik sluit de andere op mijn pc aan: 3 dode pixels. Scherm omgeruild, zitten er stofjes achter het front. Scherm omgeruild, 2 dode pixels. Weer terug met de melding dat ik niet eerder naar huis ga met een ander scherm voordat ik zelf gezien heb dat er niets aan mankeert. In de winkel heb ik 2 nieuwe Samsungschermen bekeken: dode pixels. Uiteindelijk ben ik met een Iiyama scherm naar huis gegaan waar tot op de dag van vandaag niets aan mankeert. Het enige wat ik jammer vind, is dat er 2 speakertjes in zitten waar ik eigenlijk niets aan heb. Het scherm van mijn vrouw: na iets van 3 maanden 1 dode pixel aan de rechter zijkant, rood oplichtend.
Reading the HTForum is learning every day!!

nielvm

En is de Iiyama vergelijkbaar qua beeldkwaliteit?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Automaat

Daar kan alleen jij maar over oordelen. Ik vind wel dat de kleuren van de Iiyama iets fletser lijken dan van de Samsung.
En voor het zelfde geld schrijft er zo iemand dat hij/zij alleen maar problemen heeft gehad met Iiyma.
Reading the HTForum is learning every day!!

Erik

samsung (en iyiama) heeft 22/24ich types van 150 tot 1500 die van 150 zijn natuurlijk minder goede kwaliteit dan die van 1000. Ik heb nu al 2 x samsung gekocht (19 en 24) inch) maar als ealry adapter betaalde ik altijd de hoofdprijs (tussen 1000 en 1500).

Perfect schermpjes, ook nooit ghosting of andere ellende met snelle beelden (op uitgezocht) voor mij heel belangrijk omdat ik daar gevoeliger voor ben dan de meeste mensen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

nielvm

Wat zien jullie als de goede maat om ook nog gewone pctoepassingen te doen? Is 24" overdreven?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Erik

Moet er niet aan denken om op minder dan 24 inch (1900x1200) te werken nu ik er 1 heb.

Misschien is 30 inch zelfs de moeite, geen idee heb er nog nooit op gewerkt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill