1280 x 720 @ 50hz

Gestart door AllStar, februari 4, 2009, 09:32:46

Vorige topic - Volgende topic

AllStar

Ben gisteren héél lang bezig geweest om 1280 x 720 @ 50hz uit te sturen, maar nog niet gelukt.

Specs:
- Gigabyte P35 DS3P
- C2D E6420 (@ 3,6ghz)
- nVidia 8800GT

De 8800GT heeft 2 DVI uitgangen, op uitgang 1 is mijn monitor aangesloten, aan uitgang 2 hangt de projector (DVI > VGA verloop, VGA kabel in projector). Op het forum las ik dat je met powerstrip custom resoluties kan maken, maar na een paar uur heb ik de moed opgegeven. Óf ik begrijp dat programma niet, óf het doet gewoon niet wat ik wil. Is er iemand die weet hoe ik de projector van 1280 x 720 @ 50hz kan voorzien?  ::)

THX-UltraII

Met de standaard drivers is het goed mogelijk. Powerstrip ondersteund de 8800GT niet. Rick Wang (maker van PS) werkt aan een compatible versie.

AllStar

Citaat van: THX-ultraII op februari  4, 2009, 12:42:52
Met de standaard drivers is het goed mogelijk. Powerstrip ondersteund de 8800GT niet. Rick Wang (maker van PS) werkt aan een compatible versie.

Dat is wel een goede verklaring  ;D Is er eventueel een andere manier? Via het nVidia control panel heb ik ook geprobeerd een custom resolutie voor de projector te maken, maar deze komt gewoon niet in de lijst te staan. Ook met RivaTuner aan de slag geweest, maar ook dat is niet gelukt . .

Óf misschien heeft iemand een goede oplossing om de 23.976 MKV's vloeiend af te spelen? Ik heb Reclock geinstalleerd, en de bedoeling was om die op 25 FPS in te stellen en dan de projector met 1280 x 720 @ 50hz aan te sturen. Dat lukt voorlopig dus niet, dus ik zit vast aan 60hz, zijn er nog andere oplossingen mogelijk?

AllStar

Citaat van: jowi op februari  4, 2009, 13:15:59
Verslikt je projector zich niet in die 50Hz?

Projector is een Epson TW700, die moet volgens mij gewoon 50hz doen. Heeft het zin om Reclock in te stellen op 24FPS, en de projector gewoon @ 60hz? In een ander topic (ging ook over een TW700) las ik dat het een verbetering gaf, maar uiteindelijk 25FPS / 50hz het beste was . .

cardas49

Ik heb 23.976 en 25 fps materiaal op mijn TW700 uiteindelijk helemaal vloeiend gekregen door te doen wat je hierboven beschrijft: Reclock settings op default laten, en dan Reclock de audio laten resamplen naar 25 fps, met de TW700 op 50Hz. Het was nog wel een flink gedoe om de analoge audio output helemaal goed te krijgen. Ik gebruik zelf MPC HC voor het afspelen, ffdshow video voor het beeld, en ac3filter voor de audio (deze allebei instellen als "preferred" onder external filters in MPC HC). Het beeld is bij mij alleen vloeiend als ik 24 bit output kies in de ac3filter config. 16 bits en 32 bits geeft een schokkend beeld. Ook moet je ffdshow audio blocken bij external filters in MPC HC, anders gaat dat vreemde dingen doen icm ac3filter.
Ook Haali Media splitter moet natuurlijk geinstalleerd zijn, en geselecteerd zijn als output in MPC HC. "Default" werkte bij mij ook wel ok, maar "VMR9 renderless" gaf een schokkend beeld.

Alleen met deze instellingen krijg ik een vloeiend beeld zonder enige vorm van judder.
Al met al ben ik zeker 10 frustrerende uren bezig geweest om het hele zaakje goed te krijgen, maar het was het wel waard.
Het is misschien de moeite waard om even te kijken of deze settings bij jou ook werken.

Powerstrip moet je dan ff deinstalleren (deze applicatie gaat volgens een huidige Reclock developer niet lekker samen met reclock)
Zorg ook dat je de nieuwste versie van reclock hebt, je timings database hebt gewist, en de standaardinstellingen gebruikt.
Check of je het groene klokje rechtsonder in beeld krijgt (Deze kan in het begin rood knipperen, dit stopt na 2 minuten) bij het afspelen van een film.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Josh

Ik weet niet wat je bedoeling is, maar met "DVI > VGA verloop" gaat bv. blu-ray in ieder geval niet werken i.v.m. de HDCP beveiliging.
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50