Zit er een max op HDMI?

Gestart door Erik, februari 1, 2009, 14:43:48

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Vreemde vraag misschien maar ik heb sinds kort HDMI van videokaart naar monitor (Samsung 24inch)

D-SUB en DVI kunnen gewoon 1900x1200 uitsturen en die resolutie kan ik ook selecteren via res change of nvidia controle panel. Maar HDMI komt niet verder dan 1900x1080. Maakt niet uit met welk OS ik boot.

Lijkt wel of de beperking bij HDMI zit.

Trouwens vergeetn HDMI, wat een *&^ aansluiting even van landscape naar portrait mdoe en de stekker zit alweer scheef met als gevolg verkeerde pixels of geen beeld. Veel te iel die stekker voor praktisch gebruik. maar dat is een ander verhaal net als de prijs btw. 50 euro voor 2 m standaard met moeite 2 m voor 30 euro gevonden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

griff

Zit geen beperking op (iig niet bij die resolutie).
Klinkt meer als een videokaartinstelling die een hdtv verwacht en geen monitor :)
Wat voor videokaart heb je?
Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

griff

Update eerst even de drivers, schijnt een bugje geweest te zijn waarbij dit soms gebeurde :)

Anders moet je even naar het nvidia control panel.
Dan onder 'change flat panel scaling' even zorgen dat het op 'use my display's built-in scaling'.
Als dat goed staat even kijken bij 'manage custom resolutions' of 'force hd resolutions uit staat' en eventueel 'allow modes not exposed by the display' aanzetten en de resolutie zelf toe te voegen.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180