Streamen vanaf PC naar HTPC

Gestart door Sjakie81, januari 28, 2009, 11:06:42

Vorige topic - Volgende topic

Sjakie81

Ik heb een PC in mijn studeerkamer staan en een HTPC in de woonkamer. De HTPC speelt zonder problemen HD materiaal af vanaf zijn eigen HDD. Wil ik echter streamen vanaf mijn PC, dan krijg ik haperingen in de films. Je zou dus denken dat het probleem in mijn netwerk zit.

Nu vraag ik mij dus af hoe ik dit probleem kan ondervinden? Waar zou het probleem kunnen liggen? Kabels, router, software, etc..? Ik hoor graag jullie ideeën hierover.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Panasonic TH-42PV70, SC-PT850, Topfield 7710 HSCI, Xbox 360, IXOS XHT288, IXOS XHT601

kaajee

Nou begin eens met het opsommen wat je allemaal hebt staan/liggen/draaien (hard/software/infrastrcutuur/etc.)

Want zonder die info en de glazen bol kan niemand hier wat mee.

(Ik heb een auto en ook een andere auto. De ene auto rijdt harder dan de andere, hoe kan dat nou?)

Sjakie81

Excuses voor mijn onvolledigheid.

UTP kabel: standaard, die 100 mb aan kan volgens mij.
Geloof dat ie iets van 10 meter is. Ligt langs een verwarming

Router: Zyxell prestige 2000, WiFi ingeschakeld.

Standaard Windows Vista gedeeld netwerk waarin Xbox, HTPC en PC zijn aangesloten

PC en HTPC draaien beide op Vista.
Panasonic TH-42PV70, SC-PT850, Topfield 7710 HSCI, Xbox 360, IXOS XHT288, IXOS XHT601

LexiconLogan

vrees dat dit nog niet genoeg info is voor de pc-boys..
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable