Geluid zonder dynamiek bij Club3D Theatron Agrippa en PowerDVD 7.3 (Ultra)

Gestart door -Freek-, januari 25, 2009, 21:00:05

Vorige topic - Volgende topic

-Freek-

Ik heb pas net een nieuwe geluidskaart binnen gekregen, namelijk de Club3D Theatron Agrippa. Heb deze als test eens via de analoge uitgangen aangesloten op mijn Pioneer AX10. Heb de nieuwste drivers van hun eigen site geïnstalleerd. Nu heb ik het volgende probleem: het klinkt helemaal nergens naar. Via PowerDVD heb ik een dvd'tje opgezet, maar er zit geen enkele vorm van dynamiek in. Heel erg raar. Als er veel instrumenten tegelijk inzetten wordt het geluid zelfs zachter! Alsof het geluid gigantisch gecomprimeerd wordt... Waar kan dit aan liggen? Ik ben er toch stiekem wel van overtuigd dat het een leuk vergelijk kan worden tussen de DAC's van de geluidskaart en die van de versterker, maar dit lijkt dus helemaal nergens op.

Ohja, de rede van de aanschaf van de geluidskaart is dat ik geen HDMI-ingang heb op mijn versterker, en dus op deze manier tóch de HD-audio formaten kan doorsturen. Maar zoals het er nu uit ziet kan ik veel beter gewoon de S/PDIF gebruiken...

-Freek-

PowerDVD 8 Ultra geïnstalleerd, probleem weg. Ik snap soms echt helemaal niks van zo'n HTPC :wacko:.