JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

Icarus314

.

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 19:00:42
Moet ik wel eerst weten hoe ik in het servicemenu van onze TV kom, anders kan je de grayscale niet kalibreren.
Of misschien kan ik 'm gewoon van je lenen, desnoods met pakketpost ;D, want ik weet wel HOE je moet kalibreren, maar ik heb geen meter, da's 't probleem. ;D
Het spijt me maar ik leen mijn spullen liever niet uit en zeker niet via ome TNT post  :-X En zo duur is die Eye One Display 2 of LT nou ook weer niet, heen en weer sturen is al 10% van de aanschafprijs  :P

celerontje

Oké, dat begrijp ik, maar jij komt toch weinig in het noorden?
Maar je bent welkom hoor! :smile:

Zit er veel verschil tussen de Display 2 en de Display LT?
Want de LT is zeer aantrekkelijk geprijst.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sullivan

Citaat van: Audioloog op februari 24, 2009, 21:42:32
En alsof de duivel ermee speelt, vanavond weer eentje: Flightplan
Dat maakt nu 4 in totaal  :-X

Mijn rationele ik weet dat aan het bronmateriaal moet liggen, maar mijn gevoels ik krijgt elke keer bij het zien ervan zowat een rolberoerte  :-[

Ik heb dezelfde film gedownload en (delen) bekeken en kan vertellen dat de dust-bunny niet in het bronmateriaal zit. Je moet dus naar een andere oorzaak zoeken. Ik heb dit trouwens bekeken op de PCH A-110, dus het kan theoretisch ook nog een decoder bug zijn op de A-100. Maar bron materiaal is uitgesloten.

hifiman

Dank je Sullivan!

Dat maakt het allemaal nog raarder, want wat kan in hemelsnaam nou zoiets veroorzaken  :-X

Sullivan

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 21:28:27
Dank je Sullivan!

Dat maakt het allemaal nog raarder, want wat kan in hemelsnaam nou zoiets veroorzaken  :-X

Graag gedaan. Als je iemand weet met een andere media speler (geen PCH-A100) dan jij hebt, kan je binnen een paar seconde switchen tussen beide en kan je weer wat uitsluiten. Waarschijnlijk is het iets heel simpels. ;D

Kjelt

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2009, 21:28:27
Heb je dat kleine spinnetje nou nog niet uit je anamorphic lens verwijdert?  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 28, 2009, 00:26:22
Heb je dat kleine spinnetje nou nog niet uit je anamorphic lens verwijdert?  ;D
Je zou het haast denken... Ik lag er vannacht toch een beetje wakker van, ben eruit gegaan en was vastbesloten te gaan troubleshooten (dingen uitsluiten) tot ik de oorzaak zou weten. En wat denk je? Ik kon in al de films waar dit optrad het vlekje niet meer tevoorschijn toveren  :-X
Ik ben op een gegeven moment met mijn neus op het scherm gaan staan en toen is het me gelukt om in 1 film in 1 heel erg heldere scene het vlekje weer te zien (op dezelfde plek weer uiteraard), vanaf de kijkplek was het niet waar te nemen zo vaag was het deze keer. Dat is zeer raar daar ik het eerder heel duidelijk zag vanaf de kijkplek, het ook simpel te fotograferen was en ik het de hele film door zag of ik nou wilde of niet. Wederom reageerde het vlekje op de v-stretch functie oftewel het is echt geen fysiek stofje of zo iets. Omdat het nu zo vaag en lastig te zien was ben ik niet verder gegaan. Eerst maar eens wachten tot het weer een keer duidelijk en reproduceerbaar te zien is. Zou het dan misschien een temperatuur kwestie (in de PCH bijvoorbeeld) zijn?

Schiet mij maar lek, ik weet het effe niet meer  :-X

)p(

Samenvattend:

1. Het is is niet de bron
2. Beweegt mee met vstretch zonder de lens om te zetten > Het is niet de voorzet lens en niet iets achter het scherm.

Misschien toch iets in de projector dan?

peter

celerontje

3. Ronald is aan de paddo's ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Misschien weet Jacco Dekkers een verklaring, omdat het kennelijk tussen de oren zit? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Sullivan

Kjelt

Dus Audioloog, s'avonds zie je het zo nu en dan, maar s'nachts na enkele uren slaap dan niet meer?   :hehe:
FF serieus, als het echt belangrijk voor je is wil ik mijn HD350 wel meenemen vrijdag maar ik weet niet of dit zin heeft omdat er dan geen anamorphische lens voor zit, maar ik hoor het wel,

searcher

Ronald,

Ik zou ook wakker liggen ik ken mezelf zeker als het er dan weer wel en dan weer niet is.

Ik zou de popcorn hour tijdens het trouble shooten niet gebruiken.
Het download materiaal kan voor meer problemen zorgen en vind ik niet representatief om een probleem uit te sluiten.

Ik zou de Samsung gebruiken om te testen en beter nog een calibratie disc gebruiken en of wat Blu Ray materiaal wat jou
goed bekend is.
Het voordeel van een test patroon is dat dit het euvel moet laten zien.

Tevens zou ik de door mij genoemde eerdere opties toepassen maar dan wel met de Samsung.

Misschien is tot slot de voorzet lens te verwijderen zodat je echt de basic componenten hebt.
Blu Ray Speler, HDMI kabel en projector.

Gr Searcher

garmtz

Goed voorstel searchmeister! 8)

celerontje

Het is mij wel duidelijk dat het probleem in het digitale domein zit.
Ik twijfel daar absoluut niet aan.
Het is waarschijnlijk een rare bug in de Popcornhour.

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 28, 2009, 14:53:03
Dus Audioloog, s'avonds zie je het zo nu en dan, maar s'nachts na enkele uren slaap dan niet meer?   :hehe:
FF serieus, als het echt belangrijk voor je is wil ik mijn HD350 wel meenemen vrijdag maar ik weet niet of dit zin heeft omdat er dan geen anamorphische lens voor zit, maar ik hoor het wel,
Hoi Wicher,

Dat is heel erg aardig van je, maar zo lang ik het niet op een simpele en consistente manier kan reproduceren is dat dan ook niet zo zinvol. Ik zou dan eerder geneigd zijn met mijn PCH eens lang jou te gaan ofzo dan dat jij met je dure beamert moet gaan spelen  ;)

hifiman

Citaat van: searcher op februari 28, 2009, 15:46:57
Ik zou ook wakker liggen ik ken mezelf zeker als het er dan weer wel en dan weer niet is.
Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die wakker kan liggen van dit soort zaken zeg maar :P

Ik zou de popcorn hour tijdens het trouble shooten niet gebruiken.
Dat is de hele crux nu juist, dat zal wel moeten want met de blu-ray speler heb ik het nog nooit geconstateerd, dat kan ook komen wegens mijn nog zeer beperkte voorraad films op blu-ray (gaat nog wel komen maar heb eerst even flink in de hardware geinvesteerd)

Het download materiaal kan voor meer problemen zorgen en vind ik niet representatief om een probleem uit te sluiten.
Daar heb je op zich gelijk in, ware het niet dat.. zie boven.

Het voordeel van een test patroon is dat dit het euvel moet laten zien.
Het is erg dubbel, een testpatroon laat geen probleem zien, normaliter zou ik er dan vrede mee hebben ware het niet dat het steeds weer terug blijft komen en dan wil je op een gegeven moment weten hoe dat nou kan.

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 28, 2009, 16:00:18
Het is mij wel duidelijk dat het probleem in het digitale domein zit.
Ik twijfel daar absoluut niet aan.
Het is waarschijnlijk een rare bug in de Popcornhour.
Ik denk het ook ja. Overigens komt er komende week een nieuwe firmware uit voor de A100, dus wie weet...

Het is in elk geval geen echt "defect" in de PCH want als ik deze verwissel voor een ander exemplaar heb ik het verschijnsel ook.
Goede tests zouden nog zijn , zoals Sullivan al voorstelde , een andere mediaplayer proberen, cq met mijn A100 naar een ander toe.

Ik denk zelf niet dat de HD350 de schuldige is, maar kan dat ook niet helemaal uitsluiten helaas.

Afijn de toekomst zal vast meer duidelijkheid brengen (door nog zaken te proberen en uit te sluiten).

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 20:35:52
Zit er veel verschil tussen de Display 2 en de Display LT?
Want de LT is zeer aantrekkelijk geprijst.
Geen! Het verschil zit hem in de extra functionaliteit van de software van de display 2. Software die je dus verder niet nodig hebt (behalve de driver) als je HFCR gebruikt.  :hehe:

reza

Ach....

Ik neem die spikkelmachine wel over voor een paar honderd :crazy: ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Icarus314

.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op februari 28, 2009, 16:53:05
Ik zou dan eerder geneigd zijn met mijn PCH eens lang jou te gaan
Je bent welkom  :)

Citaat van: Audioloog op februari 28, 2009, 16:59:55
Overigens komt er komende week een nieuwe firmware uit voor de A100, dus wie weet...
Huh en we hebben er net een gehad, wat is er nu weer veranderd verbeterd dan? Kan er niets over vinden op de pch site

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 28, 2009, 20:58:24
Je bent welkom  :)
Doen we een keer!  :)

Citaat van: Kjelt op februari 28, 2009, 20:58:24
Huh en we hebben er net een gehad, wat is er nu weer veranderd verbeterd dan? Kan er niets over vinden op de pch site
Wat fixes voor iso file playback die in de A110 firmware reeds zitten, maar goed je weet nooit wat er verder nog veranderd is wat NIET in de release notes staat :P

Vanavond trouwens volkomen vlekloos een filmpje gekeken  :P

celerontje

Ik had wel vlekjes in beeld bij de film vanavond.
35mm bioscoop! ;D :P

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 28, 2009, 21:57:38
Ik had wel vlekjes in beeld bij de film vanavond.
35mm bioscoop! ;D :P
Das wel een erg kleine bioscoop dan!  :-X