Geluid over HDMI in vistamediacenter

Gestart door Rob-, januari 20, 2009, 20:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Rob-

Hallo

Om gelijk met de deur in huis te vallen om gek van te worden.
Heb een mediacenter met vista erop
Deze is aangesloten op een marantz versterker
Bij mkv krijg ik mooi 5.1 multichannel geluid
Bij dvd krijg ik geen geluid

Start ik de dvd op in mediaplayer krijg ik wel geluid dts en dd5.1
Hoe krijg ik het nu voor elkaar om ook in mediacenter een dvd met geluid af te spelen

Rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Rob-

Oplossing mediaportal erop zetten , werkt alles gelijk perfect .
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Dennistattoo

Is die MediaPortal zo veel beter dan Vista Mediacenter dan? Speelt die wel ISO en Video_TS bestanden af?

Anders ga ik Vista Mediacenter er ook af gooien en MediaPortal er op zetten, mijn oom sprak er ook al over. Dat speelt alles af zei hij

Beetje Off Topic maar sorry hiervoor ;D
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

EdSki

Citaat van: Denniskoi op januari 21, 2009, 11:51:47
Is die MediaPortal zo veel beter dan Vista Mediacenter dan? Speelt die wel ISO en Video_TS bestanden af?

Anders ga ik Vista Mediacenter er ook af gooien en MediaPortal er op zetten, mijn oom sprak er ook al over. Dat speelt alles af zei hij

Citaat van: Denniskoi op januari 21, 2009, 11:51:47

Ik speel video_ts gewoon af in vista mediacenter.

Je hoeft trouwens niet mce eraf te gooien om mediaportal te proberen. Je hebt trouwens ook nog xbmc voor windows tegenwoordig. Ook die kan je gewoon proberen naast mce.

Maar zoals jowi zegt, met alle drie moet je rommelen om alles aan de praat te krijgen. 

Rob-

Mediaportal speelt alles af
Ja je hebt ook codecs nodig , maar deze zijn wel effe wat makkelijker in te stellen dan in vista mce
Wat voor mij belangrijk is dat alles over hdmi gaat qua geluid en dat werkt perfect moet ik zeggen
dts dolby 5.1 maar ook wmapro wordt netjes naar 5.1 multichannel omgezet

In vista kreeg ik dit niet voor mekaar om alle geluidsvormen over hdmi af te spelen geen idee waarom .
Dus ik heb het er nu maar allebij opstaan

rob

Rob-

codecs zijn codecs, die stel je onder mce niet anders of moeilijker in dan onder mp. Sterker nog je stelt ze in onder windows zelf.
MCE speelt ook alles af, als je alle codecs hebt. net als mp

Codec zijn codecs dat ben ik met je eens , maar in vista is niet alles even makkelijk af te regelen
Je hebt wel een aantal extra programma's nodig om je codecs toe te wijzen in vista
Daarbij komt volgens mij dat mediacenter geen direct sound ondersteunt en mediaportal wel

Ik gebruik voor HDMI geluid een GA-e7aum-ds2h moederbord hier zit een nvdia 9400 op met hd audio
Deze codeert bijv wma(mkv bestand) auto naar 5.1 multchannel > voor mij van belang omdat ik geen wmapro decoder op mijn versterker heb zitten .
Dts en Dolby 5.1 stuurt hij gewoon naar mijn versterker en wordt door mijn versterker gecodeerd , ik hoef dus niet mijn uitgangs geluid meer te switchen van anoloog uit of digitaal uit (spdif en analoog uit) erg makkelijk en heb ook geen ac3 filter of wat dan ook nodig .

Met mediaportal gaat dit monenteel het best , bij mediacenter liep heel de handel soms vast
Ga dit nog verder uitzoeken
moet wel zeggen dat bij mediaportal een wereld voor me open gaat met alle extra's ( wel of niet nodig) die je kan gebruiken

kaajee

kaajee

Beetje zelf initiatief!!  :P :P

Maare..........er zijn al geruime tijd moederborden op de markt die dit kunnen hoor!!
Ik heb een moederbord met (nog) een ATi/AMD 690G chipset, die heeft ook std, een HDMI uitgang en ook daar kan de audio over.
Ditzelfde geldt voor de videokaarten van ATi/AMD en tegenwoordig ook nVidia.

BarcoCRT

volgens mij loopt er tweakers een threat hierover, alhoewel men daar natuurlijk al tevreden is een HD-film die op een CD-tje past  ;D
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

GH

En niet alleen HDMI hoor, meestal zit er ook gewoon een optische aansluiting op het moederbord. Werkt ook perfect.

Rob-

Ben erg tevreden met het geluid over hdmi
heb nu een  blue ray binnen gehaald ga is kijken of het met true dts wil lukken
Als dat ook lukt ben ik helemaal blij

rob