Is mediacenter nou al geschikt voot htpc gebruik?

Gestart door Erik, januari 16, 2009, 17:03:41

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik zag een ms ab voor maar 25 euro incl infrarood oog (49 knoppen) voor pc voor de aansturing, ok kon wat stijlvoller maar goed.

Dus ik zou heb wel kunnen gebruiken om eindelijk eens audio af te spelen via stereo, films te kijken op tvof beamer zonder steeds te moeten opstaan.

Nou ken ik mediacenter niet, gebruik zelf losse apps als vlc, theatertek, totalrecorder.

Maar is MC nu al gebruikersvriendelijk en werkbaar genoeg om alles te kunnen aansturen of gebruiken jullie ook nog steeds allemaal losse apps?

Ik heb de MC van Win7 zeg maar Vista als dat nog wat uitmaakt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen V

Ik gebruik MediaCenter voor het afspelen van mkv's en dat bevalt prima. De decoder is fdshow in combinatie met "Media Control Plugin for Windows Vista Media Center" (http://damienbt.free.fr/)

Erik

Oh ja Jowi jij was inderdaad mister MCE ;D

Helemaal vergeten. ;D

Ik zal er eens 1 aanschaffen, voor 25 kun je geen buil vallen en het is wel eens leuk experimenteren :)

Heb jij ook zo'n standaard AB of heb je nog wat stijlvollers kunnen vinden voor ietjes meer, aangezien je meestal ook uiterlijk laat meespelen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Wel even gelezen over die Prime maar voor mij nog overkill. De pc staat op 3m afstand dus een film opzetten is niet zo erg. als ik maar iets heb om te skippen, pauzeren, vooruit spoelen en zo.
- Winston Churchill

kaajee

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 19:24:56
Nou ik gebruik de ab eigenlijk niet, ik heb alles nu in zo'n Harmony dinges zitten. ...........

Huh? En wat is jouw Harmony voor ding dan? Of heb je daar een andere naampje voor verzonnen?  :)

kaajee

Oh, dus toch gewoon een remote (control)/ab/afstandsbediening.......... :P

Erik

Oh die zag ik ook nog liggen vanaf 150 ofzo. Vroeg me al af of dat plaatje echt was of een verkooptruuk. Alleen wel een relatief klein schermpje (ik word ook ouder) vond ik vergeleken met de AB zelf.

- Winston Churchill

kaajee

Citaat van: jowi op januari 17, 2009, 12:53:18
Ik beweerde toch ook niet iets bijzonders ofzo?

Je snapt het niet helemaal, mijn opm. was als 'grapje' bedoeld........

Jij schreef eerst namelijk dat je geen ab meer hebt:
"Nou ik gebruik de ab eigenlijk niet"

om vervolgens achteraan te plakken:
"ik heb alles nu in zo'n Harmony dinges zitten"

Dus hebt en gebruikt je wel degelijk een ab...........joesnep?

Gaborowitz

Ik probeer ook mijn vista mediacenter voor alles te gebruiken..

mkvtjes etc. gaan prima, maar dvd-rips doe ik met powerdvd.
Ik heb ook dat setje van 25 eurie, maar ook een logitech 885 dus gebruik alleen de ir ontvanger, de ab ligt ergens in de kast..

Marantz SR7002 - Dune HD MAX - Pana T42G20 - UPC Digi DVR - Wii - PS3 - Bonte collectie speakers 5.1 opstelling.

Erik

zijn er dan geen addons te krijgen? hebben jullle daar al eens op gezocht?
- Winston Churchill

kaajee

EdSki

Citaat van: Gaborowitz op januari 19, 2009, 15:30:36
Ik probeer ook mijn vista mediacenter voor alles te gebruiken..

mkvtjes etc. gaan prima, maar dvd-rips doe ik met powerdvd.
Ik heb ook dat setje van 25 eurie, maar ook een logitech 885 dus gebruik alleen de ir ontvanger, de ab ligt ergens in de kast..

ISO´s van dvd rips niet, maar video_ts folders gaan prima mce vista...

Erik

Citaat van: kaajee op januari 19, 2009, 17:40:29
Welke addons? Wat voor addons doel je op?
Soort extensies waarmee je ineens extra functionaliteit krijgt. Zoals bv Firefox of Thunderbird. Ik dacht zouden er misschien (on)officiele extensies voor te verkrijgen zijn of wellicht een MCE kloon die hetzelfde lijkt maar meer aankan.
- Winston Churchill

Gaborowitz

Citaat van: EdSki op januari 19, 2009, 17:49:14
ISO´s van dvd rips niet, maar video_ts folders gaan prima mce vista...

Wat heb je daarvoor gebruikt?
Ik heb een of andere registry aanpassing gedaan, had iets te maken met Gallery opgeven ipv Play.
Zie er nu wel 1 staan, maar er staan er nog een aantal meer bij, die hij nog niet ziet..

Marantz SR7002 - Dune HD MAX - Pana T42G20 - UPC Digi DVR - Wii - PS3 - Bonte collectie speakers 5.1 opstelling.

EdSki

Citaat van: Gaborowitz op januari 20, 2009, 00:06:49
Wat heb je daarvoor gebruikt?
Ik heb een of andere registry aanpassing gedaan, had iets te maken met Gallery opgeven ipv Play.
Zie er nu wel 1 staan, maar er staan er nog een aantal meer bij, die hij nog niet ziet..

Heb inderdaad die registrykey (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\DvdSettings\ShowGallery) op gallery gezet. Je kan dan via 'add movies' (rechtsklik) in 'dvd library'  de folder met daarin je dvd rips opgeven. Kan zijn dat je even uit dvd libraries moet gaan en weer terug. Het kan ook even duren voordat je alles ziet als je veel mappen met films in die folder hebt staan.

piotrusc

Citaat van: Erik op januari 19, 2009, 18:29:46
Soort extensies waarmee je ineens extra functionaliteit krijgt. Zoals bv Firefox of Thunderbird. Ik dacht zouden er misschien (on)officiele extensies voor te verkrijgen zijn of wellicht een MCE kloon die hetzelfde lijkt maar meer aankan.

Kijk hier eens: www.xbmc.org . Alle functionaliteit die je maar kunt wensen.

TubeKees

Ach, Windows 7 doet BluRay native out of the box geloof ik.

Jowi: hoe speel jij je CD's die je natuurlijk keurig geript hebt af? Ik zit te tobben met een iPod Touch, maar kan nog geen goede remote applicatie vinden die de Mediaplayer kan bedienen. iTunes haat ik  :devil:

TubeKees

Voor alle anderen: Ja een Mediacenter kun je overal voor gebruiken. Ik speel ook al jaren met zo'n ding. Tot HDTV aan toe in een fenomenale kwaliteit. Heb afgelopen weekend m ijn CEC loopwerk verkocht. Had 'm al in geen maanden meer gebruikt sinds ik bijna al mijn muziek geript heb. En zelf al mijn huisgenoten kunnen er prima mee omgaan.

Vanaf afgelopen december ben ik (voorlopig) overgegaan op MediaPortal vanwege de prima ondersteuning voor HDTV én verschillende TV tuners (2x Cable en 1x Sat S2).

Ik heb geen enkele behoefte meer aan een CD, DVD, BluRay of Set-topbox ding dan ook.

Zo speel ik: Mediacenter > Stello DAC 220 MkII (USB) > Vincent buizenvoorversterker > Vincent eindversterker > Speakers

BernHardN

Citaat van: piotrusc op februari  3, 2009, 20:36:32

Dat wilde ik net zeggen  :colgate:

Citaat van: jowi op februari  3, 2009, 20:41:02
Dus ik zoek op 'bluray' daar. Resultaat: "Sorry, no posts matched your criteria." ;D

Als ik een Bluray map selecteer op m'n schijf speeld hij het gewoon af, had heb gewoon geïnstalleerd zonder van alles in te stellen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

bart_nl

Citaat van: jowi op februari  3, 2009, 20:41:02
Dus ik zoek op 'bluray' daar. Resultaat: "Sorry, no posts matched your criteria." ;D
xbmc is ook een windows versie van, zoek op "blu-ray" ...  ::)

Erik

Citaat van: piotrusc op februari  3, 2009, 20:36:32

Zodra ik eindelijk eenmce AB heb gekocht zal ik eens wat gaan experimenteren met mce en xbmc :)

- Winston Churchill

BernHardN

zelf zat ik te denken aan een dinovo mini

kan je tenminste alle functies van je grote toetsenbord gebruiken maar weer niet je overige apparatuur

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TubeKees

Die mag je voor € 100,- van me over nemen. Heb nu een Dinovo groot :) Laat maar weten

Erik

Nou voor 25 euro even een MCE AB gekocht, koopje om even mee te experimenteren en werkte meteen onder Win7 zodra ik de IR ontvanger inplugde.

Ik ben begonnen met muziek. De MCE player ziet er overigens gelikt uit nadeel blijft toch dat je op je monitor moet blijven kijken als ik alleen een stukje muziek op de achtergrond wil draaien.  Nu heb ik een playlist gemaakt, wat trouwens wel een crime is omdat hij alles in 1 bak pleurt en je daaruit moet kiezen. Liever maak ik een playlist per library maar dat snapt hij nog niet.
Ander probleem is dat mijn playlist 300 uur lang is en ik hoopte dat hij verder ging waar ik de vorige keer stopte. Helaas begint hij steeds overnieuw.
- Winston Churchill