Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

AbZ

Citaat van: keyser op september 23, 2011, 14:16:56
Dat geloof ik niet!
Al is de leugen nog zo snel, de neutrino achterhaald hem wel  :thumbs-up: .
Hopeloze nonbeliever, durft zomaar te twijfelen aan mijn waarneming  :devil:

Martijn M

Citaat van: AbZ op september 23, 2011, 14:56:13
Citaat van: keyser op september 23, 2011, 14:16:56
Dat geloof ik niet!
Al is de leugen nog zo snel, de neutrino achterhaaldt hem wel  :thumbs-up: .
Hopeloze nonbeliever, durft zomaar te twijfelen aan mijn waarneming  :devil:

Jakkes... Wat een lelijke taalfout!
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: keyser op september 23, 2011, 15:30:58
Jakkes... Wat een lelijke taalfout!
yeah, I was tempted...  maar dan blijf je bezig  :-\   Gelukkig zelf achterhaald  :D

Snowmaster

Citaat van: AbZ op september 23, 2011, 15:33:53
yeah, I was tempted...  maar dan blijf je bezig  :-\   Gelukkig zelf achterhaald  :D

Ach, op een forum worden wel grotere fouten gemaakt.
Wij gaan nog een keertje meten Keyser, omdat ik zelf heel benieuwd ben naar de meetbare resultaten. Ik zal dan proberen een zo groot mogelijk verschil te creëeren zonder "sloopwerk". Het verschil bij jouw laatste bezoek is i.m.o. nauwelijks een verschil maar ligt in de nuance. Het kan fors groter.  Alleen de huiseigenaren zijn er nog niet aan toe  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

EJ

Citaat van: AbZ op september 23, 2011, 15:33:53
yeah, I was tempted...  maar dan blijf je bezig  :-\   Gelukkig zelf achterhaald  :D
Kwam dat door die snelle neutrino's? :D

Ejorne

Citaat van: EJ op september 23, 2011, 17:42:44
Kwam dat door die snelle neutrino's? :D

Wel grappig dat ze opnieuw het licht voorbij streven...

n visser

Ik heb ook Ja gestemd.

Er zijn voor mij waarneembare verschillen tussen dropveters en beter materiaal.

Al moet ik zeggen dat bron en versterker van merk A
bijvoorbeeld redelijk ongevoelig kunnen zijn voor kabelwissel. (minimaal verschil)

Ervan uitgaande dat alle kabels van goede kwaliteit zijn.

Terwijl bij een bron en versterker van merk B
bijvoorbeeld veel gevoeliger kunnen zijn voor kabelwissel.(waarneembare verschillen)

Dit alles met dezelfde kabels getest.

Dus zou in een andere setup weer anders uit kunnen pakken.


WW

Nee, mits gewoon goede kabels (ik bedoel dus geen ultradunne bij elke B-merk meegeleverd setje kabels), geen verschil te horen. Elke keer als ik mensen dit hoor beweren en we doen een blinde test, horen ze het verschil niet.

T_I

Ieder mens is anders, maar ik moet toegeven, het verschil is geel vaak minimaal (wat ik hoor) En dan nog is het afvragen of het een verbetering is.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Zaagstra

Citaat van: WW op juli  8, 2012, 17:56:16
Nee, mits gewoon goede kabels (ik bedoel dus geen ultradunne bij elke B-merk meegeleverd setje kabels), geen verschil te horen.

En dat is nu net de vraag (zie de header). In feite heb je nu "ja" geantwoord.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

WW

ja, ik ga er wel van uit dat we hier niet met allerlei troep werken.

Wat ik bedoel is dat er geen verschil zit tussen normale goede kabels of superkwaliteit special high-end kabels van zeer exclusief merken. Over die nuance had ik het, ik ging er vanuit dat men dat zou begrijpen. Daar ben ik dus niet duidelijk in geweest.

Je zult toch of de een of andere manier kaders in de discussie moeten hebben, anders hoef je deze bij voorbaat niet te houden :D

solitaire

Dat kader is de thread-titel "verschillen in kabels ja/nee", toch ?

Verschillen kunnen, en zijn op kabelgebied vaak ook, klein zijn, maar waarom die kleine verschillen weg bagataliseren als het totaal aan kleine verschillen in een set, wanneer goed gekozen, die set kunnen maken of breken ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

beunky

Dat is een contradictio in terminis. Kleine verschillen kunnen een set niet maken of breken, daar zijn grote verschillen voor nodig. Kleine verschillen zijn ook niet meer dan het verschil tussen een hele goede en een net iets betere set...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

erik s.

een boel beetjes, alle kabels in de set, zijn best wel veel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

Citaat van: erik s. op juli  9, 2012, 22:26:05
een boel beetjes, alle kabels in de set, zijn best wel veel.
Zo werkt het dus niet, het kan best zo zijn dat als je drie kabels vervangt die op zich losstaand van de andere een verbetering met zich meebrengt ( voor de subjectieve luisteraar) dat de combinatie van de drie kabels weer een subjectieve verslechtering is. Dus ga er maar aan staan. Je kunt dus nooit zomaar op horen zeggen of aanbevelingen kabels aanschaffen. Altijd dus eerst luisteren en alleen bij zaken aanschaffen waar je ze ook mag retourneren en je geld terug krijgt als ze niet bevallen of zoals zo vaak geen significante verbetering geven. Alleen firma,s die dit ondersteunen zijn de moeite waard om zaken mee te doen.

erik s.

hij heeft het toch ook over maken of breken...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Serieuze vraag:

Is er iemand die mij een kabel kan laten beluisteren die een set maakt en/of breekt ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

jij hoort toch geen verschil, dus nee, dat kan niemand.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Het verschil tussen een set maken en een set breken kan ik vast wel horen. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Citaat van: chansig op juli  9, 2012, 23:12:10
Het verschil tussen een set maken en een set breken kan ik vast wel horen. ;)

Gr Hans
dat lijkt me sterk. je beweert altijd bij hoog en laag dat je geen verschil hoort en het dus niet bestaat.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Jij wilt het niet laten horen prima...ik hoef verder geen uitleg van je van wat ik allemaal wel of niet vind.

Misschien iemand anders die de moeite zou willen nemen om mij dit (maken/breken van een set dmv een kabel) te laten horen ?

Geen flauwekul vraag dus serieuze vraag. Liefst in de buurt van Utrecht.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

John Wx

Citaat van: chansig op juli  9, 2012, 23:39:19
Jij wilt het niet laten horen prima...ik hoef verder geen uitleg van je van wat ik allemaal wel of niet vind.

Misschien iemand anders die de moeite zou willen nemen om mij dit (maken/breken van een set dmv een kabel) te laten horen ?

Geen flauwekul vraag dus serieuze vraag. Liefst in de buurt van Utrecht.

Gr Hans


Hans ik denk wel dat je kleine details zal kunnen ontdekken vooral stemmen maar dan is het marginaal en zal de emotie want daar gaat muziek om niet meer of minder worden

Als je A B schakelt is de kans dat het anders kan klinken maar niet slecht en het kan zeker geen set maken of breken

Ben bang dat die kabel niet bestaat want de "norm" van de dropveter is al gewoon erg goed, we doen het er al jaren mee, alleen denken veel mensen iets opnieuw uit te vinden

Er is geen branche waar zoveel lucht en onzin verkocht word als in de audio vind ik

En de makers die zeggen dat ze het steeds beter maken is natuurlijk belachelijk ze veranderen alleen want er moet brood op de plank en daar is niets mis mee


Hans die dag gaan we niet meemaken

Heb zelf al gehoord in winkels (2 serieuze winkels dat zijn de toppers vaak met totaal onwetenschappelijke en totaal niet onderbouwend en ze weten niet dat het alleen maar data verplaatsen is) zonder blikken of blozen dat het transparanter werd en meer lucht en stage kreeg met cat. 5 kabels voor data, ja ik viel van me stoel toen ik erbij zat (deed het ook echt)

Maar ik mag niet te hard roepen eigenlijk heb het zelf verkocht en ingekocht  :(
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Leukste is Hans om de sites van diverse winkels te bekijken en hun filosofie omtrent kabels te bekijken dan weet je het helemaal niet meer ze spreken elkaar zo leuk tegen  :popcorn:

Bij de een is twisted uit den boze bij de ander zo min mogelijke afscherming zelfs biampen word afgeraden door winkels met de mooiste teksten en er zijn winkels die kabels wel moeten hebben als je het leest wat hun kabels kunnen 
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WW

CitaatDat kader is de thread-titel "verschillen in kabels ja/nee", toch ?

Nou, als je dus ook de grootste bagger kabels meerekent en er dus vanuit gaat dat er mensen zijn hier die dat gebruiken, dan zal er wel een verschil te horen zijn.
Maar ja zoals ik al zei, waarom discussiëren we er dan over als de meest slechte kabels die er te krijgen zijn een uitgangspunt zijn.

Kjelt

Citaat van: chansig op juli  9, 2012, 22:57:23
Serieuze vraag:
Is er iemand die mij een kabel kan laten beluisteren die een set maakt en/of breekt ?
Gr Hans
Niet met commerciele kabels, wel als ik er eentje zelf mag manipuleren met filters en flinke weerstanden er tussen  :D
Maar met commerciele kabels praat je echt over zeer subtiele verschillen die wat mij betreft in de ruis van de waarnemingstechniek vallen (omschakelen en dus weet je niet of je nou zelf de oorzaak bent of niet).