Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

EJ

Citaat van: Hipster op juli  6, 2011, 12:53:03
De effecten van een patent?
Octrooi/patent vormt een bescherming van gedane investeringen en onderzoek en dient een commercieel doel.

De inhoud/substance is iets anders. :sigh:

Maar dan nog ( Wiki):
"Uitvinderwerkzaamheid
De belangrijkste eis bij een octrooi is echter niet nieuwheid, maar uitvinderwerkzaamheid. Dit noemt men ook wel "uitvindinghoogte", alhoewel dat eigenlijk een germanisme is. Een octrooi mag geen kleine en/of voor de hand liggende variatie van een al bekend apparaat, product of werkwijze zijn."

Dat gaat over het nederlandse octrooi. "Patent pending" is een duidelijke referte aan amerikaanse patenten, patenten die eigenlijk min of meer blind worden toegekend. Het USPTO heeft niet de tijd om patenten inhoudelijk te bekijken, daarom worden idiote patenten zoals 1-klik shoppen worden toegekend. Patent pending refereert dan ook aan de backlog bij het USPTO.

Kortom: je hebt geen idee of het patent daadwerkelijk iets inhoudt. In het geval van kabeltjes is er waarschijnlijk meer sprake van 'trade secrets' dan van patenten. Die 'trade secrets' zijn natuurlijk door een metallurg c.s. eenvoudig te achterhalen.

Staaled

Citaat van: EJ op juli  6, 2011, 17:49:28
Dat gaat over het nederlandse octrooi. "Patent pending" is een duidelijke referte aan amerikaanse patenten, patenten die eigenlijk min of meer blind worden toegekend. Het USPTO heeft niet de tijd om patenten inhoudelijk te bekijken, daarom worden idiote patenten zoals 1-klik shoppen worden toegekend. Patent pending refereert dan ook aan de backlog bij het USPTO.

Kortom: je hebt geen idee of het patent daadwerkelijk iets inhoudt. In het geval van kabeltjes is er waarschijnlijk meer sprake van 'trade secrets' dan van patenten. Die 'trade secrets' zijn natuurlijk door een metallurg c.s. eenvoudig te achterhalen.
Een kabel is idd relatief gemakkelijk te "ontleden".
(gebeurt met electronica uiteraard ook)
Dan zou je bij kabels juist verwachten dat de "trade secrets" beschermd worden.

Enfin ,genoeg sidesteps mijnerzijds. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mansm

Citaat van: Hipster op juli  6, 2011, 18:26:16
Een kabel is idd relatief gemakkelijk te "ontleden".
(gebeurt met electronica uiteraard ook)
Dan zou je bij kabels juist verwachten dat de "trade secrets" beschermd worden.

Enfin ,genoeg sidesteps mijnerzijds. ;D
[/quote

Nou het voordeel van een octrooi aanvragen wanneer je het eenmaal hebt en iemand maakt er gebruik van dat je ze kan aanklagen voor big money of natuurlijk moeten ze er een licentie opnemen (wat natuurlijk ook niet gratis is).
Dus trade secrets lijkt me een beetje bullcrap. Gewoon je IP beschermen! Octrooi is standaard 20 jaar geldig en met een mogelijke verlenging van nog 10 jaar. Vergeet natuurlijk ook niet dat als je een octrooi in de VS hebt en iemand maakt het na en verkoopt het in NL het volledig legaal is. Dan had men namelijk ook maar een europees octrooi moeten aanvragen.

AbZ

#1028
Citaat van: Hipster op juli  6, 2011, 15:06:04Ik ga in op je bewering dat kabelfabrikanten geen opening van zaken geven mbt constructie/samenstelling en er amper patenten zijn. Die is incorrect. Punt.  De inhoud en waarde van deze patenten en toepassingen kan en ga ik geen waarde-oordeel over geven.  Dat zul je wel vermoeden, vandaar dat je telkens weer die kaart speelt. :sigh:
Je hebt gelijk...  tenminste in de USA.  Voor Europees octrooi ligt het anders.  Bewering was ook al bijgesteld.
De concrete voorbeelden die je zelf hebt aangehaald zijn technisch nog steeds gewoon flauwekul.
Een sommetje is overigens kwantitatief, geen waardeoordeel.

Ejorne

Waarom zijn toch altijd technische oordelen onjuist of flauwekul, wanneer het op verschillen tussen kabels aankomt?

Het is probleemloos vast te stellen middels metingen dat er verschil zit tussen twee kabels. Ik vermoed zelfs dat er tussen twee identieke kabels verschil is te meten.

Het punt waar het om hangt is of deze verschillen waarneembaar zijn. Tot nu toe is de scep van mening dat deze verschillen ver onder de gehoorgrens vallen. Maar keihard bewijs ligt er nog niet. Een aantoning in de 'onhoorbaarheid' ligt in de uitkomsten van testen zoals een dbt. Deze testen zijn voor deze doeleinden veel te grof (lees bijvoorbeeld het dbt topic er op na) en daarmee kun je alleen 'voor jezelf' uitmaken of deze verschillen er wel of niet toe doen wanneer je zelf niet in staat bent om deze wel/niet/nauwelijks te horen.


AbZ

#1030
Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 11:30:30
Waarom zijn toch altijd technische oordelen onjuist of flauwekul, wanneer het op verschillen tussen kabels aankomt?

Het is probleemloos vast te stellen middels metingen dat er verschil zit tussen twee kabels. Ik vermoed zelfs dat er tussen twee identieke kabels verschil is te meten.

Het punt waar het om hangt is of deze verschillen waarneembaar zijn. Tot nu toe is de scep van mening dat deze verschillen ver onder de gehoorgrens vallen. Maar keihard bewijs ligt er nog niet. Een aantoning in de 'onhoorbaarheid' ligt in de uitkomsten van testen zoals een dbt. Deze testen zijn voor deze doeleinden veel te grof (lees bijvoorbeeld het dbt topic er op na) en daarmee kun je alleen 'voor jezelf' uitmaken of deze verschillen er wel of niet toe doen wanneer je zelf niet in staat bent om deze wel/niet/nauwelijks te horen.
Looptijdverschillen van electronen in een kabel van een paar meter?  Dat je die kunt horen is fysiek ongeveer net zo waarschijnlijk als dat je kunt vliegen.  Er ligt idd geen idd "keihard bewijs" dat je niet kunt vliegen.

Dat een DBT "veel te grof" zou zijn is niet aangetoond.
Er worden ook dingen mee getoetst die mensen niet eens bewust kunnen waarnemen.

Ejorne

Citaat van: AbZ op juli  7, 2011, 11:41:41
Looptijdverschillen van electronen in een kabel van een paar meter? 

Dat is 1 van de zoveel mogelijke verschillen. En het ene verschil zal misschien wel veel onwaarschijnlijker waarneembaar zijn dan het andere en onvoorstelbaar hoog ligt de kans dat de sceps al deze verschillen als onhoorbaar beschouwen. Feit blijft echter dat er verschillen zíjn.

AbZ

Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 11:46:24Dat is 1 van de zoveel mogelijke verschillen. En het ene verschil zal misschien wel veel onwaarschijnlijker waarneembaar zijn dan het andere en onvoorstelbaar hoog ligt de kans dat de sceps al deze verschillen als onhoorbaar beschouwen. Feit blijft echter dat er verschillen zíjn.
Het was maar een voorbeeld van flauwekul.  Ik weet niet wie "de sceps" zijn waar jij op doelt,
en wat deze allemaal denken.  Ik ga iig niet uitsluiten dat er ook verschillen zijn die wèl hoorbaar zijn.

Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 11:30:30Het is probleemloos vast te stellen middels metingen dat er verschil zit tussen twee kabels. Ik vermoed zelfs dat er tussen twee identieke kabels verschil is te meten.
Verschil tussen identieke kabels lijkt in dit universum vrij moeilijk te realiseren, afgezien van meetfouten.

Ejorne

Citaat van: AbZ op juli  7, 2011, 11:56:52
Verschil tussen identieke kabels lijkt in dit universum vrij moeilijk te realiseren, afgezien van meetfouten.

Haha, leuk zoals jij altijd alles zo letterlijk mogelijk probeert op te vatten.  ;D

Ik bedoel natuurlijk kabels van hetzelfde merk/type

AbZ

#1034
Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 12:05:21
Haha, leuk zoals jij altijd alles zo letterlijk mogelijk probeert op te vatten.  ;D

Ik bedoel natuurlijk kabels van hetzelfde merk/type
Sorry kon het niet laten  :D

Hee, ik zie dat dellosaurus ook weer een werkonderbreking heeft  ;D

Staaled

Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 12:05:21
Haha, leuk zoals jij altijd alles zo letterlijk mogelijk probeert op te vatten.  ;D

Ik bedoel natuurlijk kabels van hetzelfde merk/type
Voor een Nordost geldt zelfs dat de korte versie, .7 m meen ik, minder goed klinkt.

Verschil tussen "identieke" , ;) , kabels is mij nooit opgevallen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Citaat van: AbZ op juli  7, 2011, 12:06:43
Hee, ik zie dat dellosaurus ook weer een werkonderbreking heeft  ;D

:bigsmile:

Staaled

Zijn de heren in voor een potje klaverjassen ? ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Citaat van: Hipster op juli  7, 2011, 13:47:21
Zijn de heren in voor een potje klaverjassen ? ;D

Kan je je even vrijmaken dan?

Ejorne

Citaat van: S@m op juli  7, 2011, 13:51:23
Kan je je even vrijmaken dan?

Ik wist niet dat ie vast zat?

S@m


Staaled

Citaat van: S@m op juli  7, 2011, 13:51:23
Kan je je even vrijmaken dan?
Jawel. Zit onder het buro en heb nog net even tijd vóór de powernap. ;D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: S@m op juli  7, 2011, 13:53:26
Info voor insiders  ;)
:D

Je leert hier anders wel goed spelen............en wordt lekker breed. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: Hipster op juli  7, 2011, 13:47:21
Zijn de heren in voor een potje klaverjassen ? ;D
Kaarten wel dubbelblind schudden en delen he  :devil:

Ejorne


Staaled

Citaat van: AbZ op juli  7, 2011, 14:06:53
Kaarten wel dubbelblind schudden en delen he  :devil:

En als door een wesp gestoken. :P :devil:

Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 14:11:36
Dat kun je schudden...  ;D

Op de conus. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne

Citaat van: Hipster op juli  7, 2011, 14:25:53
Op de conus. ;D

Wil je het wereldrecord ver werpen met kaarten breken?  8)

Staaled

#1047
Citaat van: Ejorne op juli  7, 2011, 14:27:16
Wil je het wereldrecord ver werpen met kaarten breken?  8)
:D

Versnipperen ga ik voor. :lookaround:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne


EJ

Chips, ben je er even niet (werktijd, speciaal voor dellosaurus ;)) gebeurt er weer van alles leuks.. :( Is het klaverjassen al afgelopen?