Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Raphie

#875
Geen idee, ik lees lekker mee met Ejorne & S@m, die elkaar in deze gevonden hebben, bloeit wat moois op tussen de 2 heren   :clapping:   :popcorn:

JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 23, 2011, 17:19:45
Geen idee, ik lees lekker mee met Ejorne & S@m, die elkaar in deze gevonden hebben, bloeit wat moois op tussen de 2 heren   :clapping:   :popcorn:

;D

Ik proef enige jaloezie? Maar daarnaast en vooral weer een van jouw vele foute conclusies...  :P

Snowmaster

Wauw....ik kijk mijn ogen uit na twee dagen....het snelst groeiende topic ?
De social media kan hier niet aan tippen, catfight voor kerels en helemaal vol met heerlijk ontspannen onzin  :clapping:.

Maar goed, ik haak toch nog even in bij de gedachten over kabels en componenten.
Het is heel gemakkelijk als je basic denkt :
Alle kabels en componenten leveren alleen maar verliezen op.  Verbeter je een stukje van de keten dan heb je minder verlies en dus een beter eindresultaat. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Hier kunnen we elkaar wel in vinden....   :bigsmile:

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2011, 22:03:29
Het is heel gemakkelijk als je basic denkt :
Alle kabels en componenten leveren alleen maar verliezen op.  Verbeter je een stukje van de keten dan heb je minder verlies en dus een beter eindresultaat. 

JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: Raphie op juni 23, 2011, 22:05:29
Hier kunnen we elkaar wel in vinden....   :bigsmile:


En geef je dus aan dat er uiteindelijk wel klankmatige verschillen tussen kabels zijn...?

Snowmaster

Citaat van: Raphie op juni 23, 2011, 22:05:29
Hier kunnen we elkaar wel in vinden....   :bigsmile:


Oef...blijf voorzichtig.....want de zwartstif valt hier ook onder !
De uitleg hierover elders op het forum leek jij niet compleet niet te snappen en dat verbaasde mij. Je wilde wel, maar het lukte niet  :-\.

Citaat van: Raphie op juni 22, 2011, 23:04:45
Het zal ook niet......... :D

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Joris1971

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2011, 22:19:41
Oef...blijf voorzichtig.....want de zwartstif valt hier ook onder !
De uitleg hierover elders op het forum leek jij niet compleet niet te snappen en dat verbaasde mij. Je wilde wel, maar het lukte niet  :-\.


Sorry hoor, maar hier geloof ik echt niet in.... Het moet niet gekker worden..

Midcall

#882
Citaat van: S@m op juni 23, 2011, 22:16:28
En geef je dus aan dat er uiteindelijk wel klankmatige verschillen tussen kabels zijn...?
Het is verspilde moeite met Raphie. Ik vergelijk het wel eens zo... Ex-rokers, zijn de grootstste fanatici tegen roken. Raphie is zo'n ex-roker die fanatiek strijd teggen alles wat met roken van doen heeft, maar rookt deze fanatieke 'ex-roker' stiekem wel nog wat peuken weg op een dag....
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Raphie

Nee, als de kabel niks weglaat is hij niet defect. dus een kabel die alles laat horen is een goede kabel. daarmee heeft SM gelijk.
ik hoor nog steeds geen verschillen tussen verschillende interlinks.
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: keyser op juni 23, 2011, 17:13:45
:blink:

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zojuist de laatste paar pagina's vluchtig aan het scannen was....

Elke keer als ik op het forum inlog en klik op Toon nieuwe reacties op jouw berichten staat dit topic bovenaan. Inhoudelijk gezien staat dit topic al lange tijd stil. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat dit topic niet meer in die lijst voorkomt?
Dit is waarschijnlijk een softwarefoutje.  Er staan hier immers geen inhoudelijk nieuwe reacties?
maar de oplossing is eenvoudig hoor.
Een verstandig mens plaatst hier sowieso geen berichten.  Dan krijg je er ook geen reacties op.

PKfotografie

alleen de eerste dag hoor ik duidelijk verschil.

als ik de standaard dropveter gebruik hoor ik puur en alleen de muziek die ik wil horen.

als ik een dure kabel gekocht heb hoor ik tussen de muziek door steeds mijn vriendin roepen en schelden over nutteloze besteding van geld enzo...
gelukkig is deze ruis er bij de dure kabels vaak met een dag wel vanaf gespeeld. (komt alleen af en toe ongewenst weer de kop op steken. )

Ejorne


Former member 78

Citaat van: PKfotografie op juni 23, 2011, 23:34:08
alleen de eerste dag hoor ik duidelijk verschil.

als ik de standaard dropveter gebruik hoor ik puur en alleen de muziek die ik wil horen.

als ik een dure kabel gekocht heb hoor ik tussen de muziek door steeds mijn vriendin roepen en schelden over nutteloze besteding van geld enzo...
gelukkig is deze ruis er bij de dure kabels vaak met een dag wel vanaf gespeeld. (komt alleen af en toe ongewenst weer de kop op steken. )

Zo heb ik het inspelen nooit bekeken of gehoord.

S@m

#888
Citaat van: AbZ op juni 23, 2011, 23:27:09
Dit is waarschijnlijk een softwarefoutje.  Er staan hier immers geen inhoudelijk nieuwe reacties?
maar de oplossing is eenvoudig hoor.

Een verstandig mens plaatst hier sowieso geen berichten.  Dan krijg je er ook geen reacties op.


Jammer dat je vanaf nu in élk geval niet meer bij de groep van verstandige mensen hoort...   ;D





Kingpin

Citaat van: PKfotografie op juni 23, 2011, 23:34:08
alleen de eerste dag hoor ik duidelijk verschil.

als ik de standaard dropveter gebruik hoor ik puur en alleen de muziek die ik wil horen.

als ik een dure kabel gekocht heb hoor ik tussen de muziek door steeds mijn vriendin roepen en schelden over nutteloze besteding van geld enzo...
gelukkig is deze ruis er bij de dure kabels vaak met een dag wel vanaf gespeeld. (komt alleen af en toe ongewenst weer de kop op steken. )
Prachtig  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

De diepte en stage is ook zo veel groter, als ze dat vanuit de keuken doet  :D :D
Citaat van: PKfotografie op juni 23, 2011, 23:34:08
alleen de eerste dag hoor ik duidelijk verschil.

als ik de standaard dropveter gebruik hoor ik puur en alleen de muziek die ik wil horen.

als ik een dure kabel gekocht heb hoor ik tussen de muziek door steeds mijn vriendin roepen en schelden over nutteloze besteding van geld enzo...
gelukkig is deze ruis er bij de dure kabels vaak met een dag wel vanaf gespeeld. (komt alleen af en toe ongewenst weer de kop op steken. )
JBL PRX Power!

EJ

Citaat van: Raphie op juni 24, 2011, 09:41:19
De diepte en stage is ook zo veel groter, als ze dat vanuit de keuken doet  :D :D
Zie je wel dat dure kabels werken: het is ineens levensecht. Zie je wel dat ze niet helpen, na de eerste dag hoor je geen verschil meer. :P

Snowmaster

Citaat van: Joris1971 op juni 23, 2011, 22:58:43
Sorry hoor, maar hier geloof ik echt niet in.... Het moet niet gekker worden..

Het is 100% werkend, maar niet iedere speler, set of luisteraar kàn het horen omdat het verlies elders te groot is.

Ik los dat meestal op door 3-5 tweaks in één keer door te voeren en dan is alle twijfel bij de luisteraar verdwenen.
Het zijn allemaal marginale verschillen.
Als je nuchter naar 1 tweak luistert, stelt het allemaal geen f@ck voor, maar het verschil is er nu eenmaal.
Bij 5 van dit soort tweaks spreek je wel over een substantiële vooruitgang in beeld en geluid.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

EJ

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je nooit meer dan 1 wijziging tegelijk moet doen...

chansig

Citaat van: Snowmaster op juni 24, 2011, 10:14:07
Het is 100% werkend, maar niet iedere speler, set of luisteraar kàn het horen omdat het verlies elders te groot is.

Ik los dat meestal op door 3-5 tweaks in één keer door te voeren en dan is alle twijfel bij de luisteraar verdwenen.
Het zijn allemaal marginale verschillen.
Als je nuchter naar 1 tweak luistert, stelt het allemaal geen f@ck voor, maar het verschil is er nu eenmaal.
Bij 5 van dit soort tweaks spreek je wel over een substantiële vooruitgang in beeld en geluid.

Tsja.....dat zijn wel erg veel variabelen die het kunnen horen van verschillen indekken.

Waarbij ik de laatste nog simpeler vind dan de eerste 2.

Als je wil mag je hier tweaken totdat je ons weegt....mogelijk wisselt mijn gedachtengang wel drastisch. Of wil je die druk niet op je schouders hebben.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: S@m op juni 24, 2011, 08:26:43
Citaat van: AbZ op juni 23, 2011, 23:27:09
Een verstandig mens plaatst hier sowieso geen berichten.  Dan krijg je er ook geen reacties op.
Jammer dat je vanaf nu in élk geval niet meer bij de groep van verstandige mensen hoort...   ;D
Het verschil tussen jou en mij is dat ik dat allang wist  ;)
Alleen iemand die humor+zelfreflectie niet herkent kon hierop happen  :D

Raphie

Citaat van: AbZ op juni 24, 2011, 12:41:53
Jammer dat je vanaf nu in élk geval niet meer bij de groep van verstandige mensen hoort...   ;DHet verschil tussen jou en mij is dat ik dat allang wist  ;)
Alleen iemand die humor+zelfreflectie niet herkent kon hierop happen  :D
ouch....  :D
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: PKfotografie op juni 23, 2011, 23:34:08
alleen de eerste dag hoor ik duidelijk verschil.
als ik de standaard dropveter gebruik hoor ik puur en alleen de muziek die ik wil horen.
als ik een dure kabel gekocht heb hoor ik tussen de muziek door steeds mijn vriendin roepen en schelden over nutteloze besteding van geld enzo...
gelukkig is deze ruis er bij de dure kabels vaak met een dag wel vanaf gespeeld. (komt alleen af en toe ongewenst weer de kop op steken. )
:D Maar ach over nutteloze besteding gesproken ...... vrouwen (en foute mannen  :devil: ) hangen gouden kabels om hun nek, wat schiet je daar nou mee op ?

S@m

#898
Citaat van: Raphie op juni 23, 2011, 22:05:29
Hier kunnen we elkaar wel in vinden....   :bigsmile:

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2011, 22:19:41
De uitleg hierover elders op het forum leek jij niet compleet niet te snappen en dat verbaasde mij. Je wilde wel, maar het lukte niet   :-\.


Hét verhaal over z'n leven...





Edit:    Ouch.... en  :D

AbZ

Citaat van: Kjelt op juni 24, 2011, 13:02:07
  :D Maar ach over nutteloze besteding gesproken ...... vrouwen (en foute mannen  :devil: ) hangen gouden kabels om hun nek, wat schiet je daar nou mee op ?
Dit is een goede vergelijking.  Dure kabels zijn idd mode-artikelen.  Mix van visuele schoonheid en waan vd dag.  Wintermode van den Hul, zomermode Nordost, en volgend seizoen weer iets anders.  Daar heb ik nu juist wel weer enig begrip voor.  Als je vrouw klachten heeft, vraag dan even voor hoeveel zij in de kast heeft hangen...

maar over het algemeen heeft de WAF eerder een stimulerend effect op het kabelgebeuren.  Het is immers niet de bedoeling dat de heren iets in huis halen dat wèl opvalt?  Kabels zijn dan ideaal om toch iets aan je set te doen.