Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 22, 2011, 10:21:50
DBT is on-topic, laten we nog even wachten op Ejorne om wat oude posts van mij te quoten.  :D

Hans, ik ga verder geen debat meer aan of kabels wel of niet verschillen hebben, dat mag ieder voor zichzelf uitmaken.
dit "ontspoort" door de pedante uitlatingen van solitaire, vorige week, waar de usual suspects S@m, Midcall & Ejorne graag op inspringen, ik speel gewoon even mee terwijl de heren zich verder ingraven....  :D


Nou toe maar dan, omdat je er zo om vraagt. Het topic staat letterlijk bol van de reacties waaruit blijkt dat jij de uitkomsten van een dbt als geldig verklaart op audio-gebied. Een (van de vele) voorbeeldje;
Citaat van: Raphie op januari 24, 2010, 15:36:36
de "minimale" verschillen worden niet meer waargenomen (maar zijn er nog steeds, wat niemand ontkent, alleen buiten het mensnelijk zintuigelijk bereik, anders hadden ze ze wel waargenomen)

Dus blijft de vraag; "Waarom heb jij dure apparatuur, zoals DAC, versterker PPP en kabels (ja ook kabels want je gebruikt alles behalve dropveters) terwijl de dbt (waarvan je de uitkomsten dus accepteert) aantoont dat er geen hoorbaar verschil aanwezig is?

Natuurlijk mág je dergelijke apparatuur wel gebruiken. Maarrr, je geeft aan dat techniek anders is dan kabel voodoo. Maar beide zijn verschillen die (volgens de dbt) onder de gehoorgrens vallen.

Daar valt iemand door de mand, Raphie. We wisten het natuurlijk allemaal al lang, maar hierbij dus je gevraagde bevestiging...

En laten we nu hopen dat je jezelf niet meer zo belachelijk maakt. Niet dat het zo erg is maar het wordt zo oinderhand een beetje vervelend.

En omdat het hier een forum is waarop liefhebbers soms om advies vragen. BLIJF ik die onzin van jou verdedigen, zo lang je er maar mee door blijft gaan. Ik vind immers dat liefhebbers geen onzin verkocht moet worden. Daarmee doel ik niet op wel of geen verschillen maar om dít doen maar dát zeggen. Daar wordt niemand wijzer van, helemaal het forum als geheel niet. Dus, zoals je zelf al beloofd had, stop je er nu eindelijk een keertje écht mee?

;) 


Raphie

dit ging over kabels, niet over DACs, PPP's en versterkers......  :sleepy:
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 22, 2011, 17:02:10
dit ging over kabels, niet over DACs, PPP's en versterkers......  :sleepy:

Oh, dus de dbt geldt alleen als deze aantoont dat aanwezige verschillen bij kabels onder de gehoorgrens vallen en bij andere apparaten geldt de dbt niet?

Of je gebruikt de DAC, versterker en PPP omdat je ze mooi qua uiterlijk vind maar niet om het 'onhoorbare' verschil?


Alex Groningen

Ga even gezellig bijelkaar op de  :coffee: Heb het idee dat dit nog dagen gaat duren. ;)
Maar wel vermakelijk. :D

schorpioen

Eén keer meegemaakt dat ik een ronduit slecht klinkende kabel trof.
De oorzaak was deze: niet afgeschermd.



De duurste interlink die ik heb is een Van den Hul van 100 euro. Deze klinkt niet beter dan een degelijke dropveter van een 5 euro.
Mijn antwoord is dus: ik hoor geen verschil tussen interlinks

contour3.0

Fijn voor jou ;)
scheelt weer een hoop euri's ;)
ik heb andere ervaringen.........................
dus blijft de discussie weer lekker open ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Alex Groningen

#806
Citaat van: schorpioen op juni 22, 2011, 17:43:59
De duurste interlink die ik heb is een Van den Hul van 100 euro. Deze klinkt niet beter dan een degelijke dropveter van een 5 euro.
Mijn antwoord is dus: ik hoor geen verschil tussen interlinks


Prijs zegt mij niet altijd iets. Heb zelf namelijk ook geen dure exotische kabels, maar het verschil tussen een dropveter en de kabels die ik heb is toch wel een leuk verschil waarneembaar.

S@m

Citaat van: schorpioen op juni 22, 2011, 17:43:59
De duurste interlink die ik heb is een Van den Hul van 100 euro. Deze klinkt niet beter dan een degelijke dropveter van een 5 euro.
Mijn antwoord is dus: ik hoor geen verschil tussen interlinks

Als dat de enige vergelijking is die je ooit hebt gemaakt is je conclusie nogal kortzichtig... ;)

contour3.0

Citaat van: S@m op juni 22, 2011, 17:49:53
Als dat de enige vergelijking is die je ooit hebt gemaakt is je conclusie nogal kortzichtig... ;)
maar bespaard wel een hoop centjes ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

schorpioen

#809
Citaat van: S@m op juni 22, 2011, 17:49:53
Als dat de enige vergelijking is die je ooit hebt gemaakt is je conclusie nogal kortzichtig... ;)

Nee hoor, ook ik heb avond aan avond naar verschillen gespeurd en er zijn echt interlinks van boven de 800 euro voorbijgekomen. Heb ooit, per ongeluk, rechten gestudeerd en geleerd hoe objectief te handelen.
Misschien ben ik één van de weinigen die durft toe te geven dat een uitgave van 100 euro aan een interlink een misinvestering was? ;D
En inderdaad, dat geld geef ik liever uit aan een aantal LP's of CD's.
Ik ben van mening dat elke discussie over kabels volstrekt onzinnig is. Ieder heeft zijn mening en laten we elkaar in onze waarde laten.  Stel dat ik geloof in een interlink van 1000 euro. Wat is dan de waarde voor mijzelf om een ander ervan te overtuigen dat die beter zou klinken dan een dropveter?

EJ

Citaat van: S@m op juni 22, 2011, 17:49:53
Als dat de enige vergelijking is die je ooit hebt gemaakt is je conclusie nogal kortzichtig... ;)
Hoezo? Na hoeveel vergelijkingen mag je zeggen dat je geen verschil hoort? :)

EJ

Citaat van: schorpioen op juni 22, 2011, 18:14:17
Misschien ben ik één van de weinigen die durft toe te geven dat een uitgave van 100 euro aan een interlink een misinvestering was? ;D

Ik geef ook grif toe dat mijn indertijd aangeschafte monstercable een miskoop was. Die begon te oxyderen na verloop van tijd...

screw

Tja ik heb reeds ook wat meer ervaring opgedaan met div kabels en wederom ik hoor en voel verschil!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

S@m

#813
Citaat van: EJ op juni 22, 2011, 18:14:36
Hoezo? Na hoeveel vergelijkingen mag je zeggen dat je geen verschil hoort? :)

Wanneer je Schorpioen z'n eerste post leest dan leest deze als een conclusie tussen een dropveter en een 100 euro kostende vdH. Een conclusie trekken tussen 2 interlinks lijkt me nou niet echt iets zeggen over wel of geen verschil tussen interlinks  ::)

Ondertussen is duidelijk dat 'S' meerdere interlinks heeft vergeleken en hij hoort geen verschil. Mooi voor hem, houdt ie veel geld in de knip  ;)





EJ


mansm

Citaat van: screw op juni 22, 2011, 18:27:58
Tja ik heb reeds ook wat meer ervaring opgedaan met div kabels en wederom ik hoor en voel verschil!

even een flauwe offtopic melding tussendoor :P

je voelt het verschil? zou ik ook doen, mijn beurs een stuk lichter  :D


Joris1971

Verschil in kabels.

Een duidelijke JA

JCL

Citaat van: Alex Groningen op juni 22, 2011, 17:48:47

Prijs zegt mij niet altijd iets. Heb zelf namelijk ook geen dure exotische kabels, maar het verschil tussen een dropveter en de kabels die ik heb is toch wel een leuk verschil waarneembaar.

En daarna begint het verschil in prijs op te lopen. De grootste winst haal je in de fase van dropveter naar kwaliteit (A-merk). Als je daarna weer een stap verder wil dan ga je veelvouden uitgeven van bedragen die eigelijk al niet meer leuk zijn.

screw

Citaat van: mansm op juni 22, 2011, 20:24:24
even een flauwe offtopic melding tussendoor :P

je voelt het verschil? zou ik ook doen, mijn beurs een stuk lichter  :D



jij snapte hoe ik hem bedoelde!  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Midcall

Citaat van: schorpioen op juni 22, 2011, 18:14:17
Nee hoor, ook ik heb avond aan avond naar verschillen gespeurd en er zijn echt interlinks van boven de 800 euro voorbijgekomen. Heb ooit, per ongeluk, rechten gestudeerd en geleerd hoe objectief te handelen.
Misschien ben ik één van de weinigen die durft toe te geven dat een uitgave van 100 euro aan een interlink een misinvestering was? ;D
En inderdaad, dat geld geef ik liever uit aan een aantal LP's of CD's.
Ik ben van mening dat elke discussie over kabels volstrekt onzinnig is. Ieder heeft zijn mening en laten we elkaar in onze waarde laten.  Stel dat ik geloof in een interlink van 1000 euro. Wat is dan de waarde voor mijzelf om een ander ervan te overtuigen dat die beter zou klinken dan een dropveter?
Maar je mengt jezelf hier toch ook in deze discussie? Sterker nog, je wakkert hem alleen maar aan met zinnen als :
Citaat van: schorpioen op juni 22, 2011, 18:14:17
Misschien ben ik één van de weinigen die durft toe te geven dat een uitgave van 100 euro aan een interlink een misinvestering was?

GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Kingpin

#820
Citaat van: JCL op juni 22, 2011, 23:08:23
En daarna begint het verschil in prijs op te lopen. De grootste winst haal je in de fase van dropveter naar kwaliteit (A-merk). Als je daarna weer een stap verder wil dan ga je veelvouden uitgeven van bedragen die eigelijk al niet meer leuk zijn.
Het hoeft niet zo te zijn dat duurdere kabels pertinent beter 'klinken'.
Heb diverse kabels geprobeerd maar de huidige die eigenlijk relatief weinig kosten "klinken" (matchen is een beter woord) in mijn set en mijn gehoor het best.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Midcall

Citaat van: Kingpin op juni 23, 2011, 09:43:58
Het hoeft niet zo te zijn dat duurdere kabels pertinent beter 'klinken'.
Heb diverse kabels geprobeerd maar de huidige die eigenlijk relatief weinig kosten "klinken" (matchen is een beter woord) in mijn set en mijn gehoor het best.
Het gaat inderdaad allemaal om je eigen referentieniveau. Prijs is hier volledig irrelevant, dus iedere koppeling van beter/slechter aan prijs levert bij voorbaat een onzinnige conclusie op. Het gaat om de voor jezelf best klinkende combinatie in jouw eigen set. Blijkt dit met een goedkope kabel te zijn, mooi.... maar vind je je set met een duurdere kabel beter te klinken, ook mooi, je hebt toch weer een stapje vooruit gedaan. Al had je liever gezien dat je goedkoper uit was, het maakt voor deze discussie verder niets uit.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

JCL

Citaat van: Kingpin op juni 23, 2011, 09:43:58
Het hoeft niet zo te zijn dat duurdere kabels pertinent beter 'klinken'.
Heb diverse kabels geprobeerd maar de huidige die eigenlijk relatief weinig kosten "klinken" (matchen is een beter woord) in mijn set en mijn gehoor het best.

Eens, maar als je op een bepaald basis niveau zit en je wilt verder dan dat, dan zul je vaak wel dik de portomonee moeten trekken. Als je zeg maar voor 100 euro de beste interlink hebt gekocht (op jou gehoor), dan kun je niet voor 200 euro een 2x zo goede kopen. Als je dan echt weer een slag wilt maken zul je vaak erg veel geld extra kwijt zijn. De vraag is of het je dat waard is. Mij is het dat niet waard.

Kjelt

Citaat van: JCL op juni 23, 2011, 10:29:06
dan kun je niet voor 200 euro een 2x zo goede kopen.
Je kunt zowiezo geen 2x betere vinden. Alle verschillen tussen kabels en ervaringen van alle gebruikers hier op het forum zijn dusdanig marginaal dat ik 10-20% al heel wat zou vinden, bovendien hoe zou je dat ooit kunnen kwantificeren?

Kingpin

Citaat van: JCL op juni 23, 2011, 10:29:06
Eens, maar als je op een bepaald basis niveau zit en je wilt verder dan dat, dan zul je vaak wel dik de portomonee moeten trekken. Als je zeg maar voor 100 euro de beste interlink hebt gekocht (op jou gehoor), dan kun je niet voor 200 euro een 2x zo goede kopen. Als je dan echt weer een slag wilt maken zul je vaak erg veel geld extra kwijt zijn. De vraag is of het je dat waard is. Mij is het dat niet waard.
Mee eens, en het moet wel in verhouding met je set zijn.
Kabels die een veelvoud van je apparatuur kosten zou je echt serieus moeten nadenken of je wel goed bezig bent.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack