Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

ajbeefde

Citaat van: keyser op juni 18, 2011, 19:54:04
Bovendien is er nog een groep mensen die ooit dacht wel verschillen te horen en ook heeft geïnvesteerd in highend kabels, maar die deze inmiddels verkocht hebben omdat ze bij nader inzien tóch geen verschil bleken te horen.

Of mensen die een gehoor probleem hebben en dan toch nog blijven volhouden dat "het zo goed klinkt"
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m

Citaat van: ajbeefde op juni 18, 2011, 20:11:22
Of mensen die een gehoor probleem hebben en dan toch nog blijven volhouden dat "het zo goed klinkt"

Daar verbaas ik me ook over... ;)

peterrr

Hee, eindelijk weer actie in een kabel topic...... :pompom:

Heeft er weer een nieuweling gepost? Effe terug lezen  
:popcorn:

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Citaat van: ajbeefde op juni 18, 2011, 20:11:22
Of mensen die een gehoor probleem hebben en dan toch nog blijven volhouden dat "het zo goed klinkt"


Oei....ik kan mij zo voorstellen dat deze opmerking behoorlijk fout is.
Jij weet dat als poster zelf. In dat geval roep ik : beter niet doen.
Correct me if i'm wrong  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Citaat van: Snowmaster op juni 18, 2011, 20:23:21

Oei....ik kan mij zo voorstellen dat deze opmerking behoorlijk fout is.
Jij weet dat als poster zelf. In dat geval roep ik : beter niet doen.
Correct me if i'm wrong  ;)

of 33% bewijsbaar "kabelverschillen" meten en erachter komen dat het je lichtsensor is :D :D :D :D :clapping: :clapping: :clapping: prutser...
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: chansig op juni 18, 2011, 19:04:16
Je vergeet doof nog...
Citaat van: ajbeefde op juni 18, 2011, 20:11:22
Of mensen die een gehoor probleem hebben en dan toch nog blijven volhouden dat "het zo goed klinkt"
Met een blinde test haal je die doven er zo uit hoor.
Het zijn de mensen die bij voorbaat roepen dat zo'n test niet werkt.

Snowmaster

Citaat van: Raphie op juni 18, 2011, 20:55:35
of 33% bewijsbaar "kabelverschillen" meten en erachter komen dat het je lichtsensor is :D :D :D :D :clapping: :clapping: :clapping: prutser...

Je bewijst opnieuw dat je er geen bal van snapt en graag zelf ergens invulling aangeeft.
Ik heb er helemaal geen moeite mee, dat ik mij soms vergis want daar leer ik van.
Wat je natuurlijk niet weet, is dat ik juist door die meting achter bepaalde kabelverschillen ben gekomen.
Het is nu probleemloos reconstrueerbaar, meetbaar en zichtbaar.
In één ding heb je wel gelijk Raphie, zonder vallen, opstaan en prutsen kom je er niet.
Jammer dat je zo graag provoceert, want volgens mij ben je best een aardige gozer.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

bmateijsen

Citaat van: Raphie op juni 18, 2011, 20:55:35
prutser...

Waarom moet er nu dit weer achter je zin gezet worden?

Raphie

Dat dan weer wel, maar jullie stellen je zo lekker kwetsbaar op. zonde om daar niet even van te profiteren  :D

als jullie nou allemaal eens wat bescheidener beginnen met "ik meen te horen" ipv "ik hoor" dan kunnen we nog eens discussieren. maar met dat resolute gedoe zaag je natuurlijk direct de poten onder je eigen stoel weg?
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: bmateijsen op juni 18, 2011, 21:34:51
Waarom moet er nu dit weer achter je zin gezet worden?
Wees eerlijk dan ben je toch een prutser? geeft niks op zich maar het getuigd niet echt van de geponeerde wetenschappelijke benadering
JBL PRX Power!

peterrr




Kan deze tussen de smiley's ?

Jongens jullie missen de " De jongens tegen de meisjes "


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Raphie

Citaat van: peterrr op juni 18, 2011, 21:54:01



Kan deze tussen de smiley's ?

Jongens jullie missen de " De jongens tegen de meisjes "


Grt peterr
missen ?!?
JBL PRX Power!

solitaire

Wetenschap is niets meer dan een verzameling gecorrigeerde vergissingen, en mensen die niet bang zijn te leren van alternatieve invalshoeken.

Als objectivist zou ik blij zijn met open-minded geesten als Snow die je 'Engineering101 Editie 1999' nog eens tegen het licht houdt. Maar misschien signaleerd dit alleen mijn subjectivist zijn :)






Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Springbank

#714
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 14, 2009, 22:50:38
Aub ALLEEN antwoorden als je ZEKER WEET dat je JA/NEE een verschil hoort.
Laten we er geen discussie bij maken, maw iedereen die een reply post die op een discussie lijkt word automatisch verwijderd tenzij het iets toevoegt, maw geen discussie over of het wel of niet kan

Laten we ook de stelling simpel houden.
Ik wil geen opmerkingen over kabel x vs kabel y of een kabel van 10.000,00 vs een kabel van 9999,00.

Simpelweg wie hoort verschil tussen de bekende dropveters die standaard bij een set geleverd worden en WILLEKEURIG ELKE andere kabel van een beetje kwaliteit.

Gevote: JA.

Het meeste verschil in bekabeling heb ik ervaren in de basweergave, rust in het geluidsbeeld en hoge tonen wel of niet minder scherp.

Mijn ervaring is dat wat aan je stroom doen maakt het meeste verschil (al woon ik in een stad), dan luidsprekerkabels, en de kleinste verschillen (en soms ook geen verschillen tussen kabels waargenomen) in de interlinks.

Mijn budget voor kabels is ongeveer 20% van het totaal. De bekabeling is voor mij de finetuning. Als ik een grote verandering wens dan zou ik beginnen met de speakers te vervangen (mijn akoestiek is al erg goed, maar anders staat deze op 1) i.p.v. een hele dure kabel te kopen. Na de aanpassing zou ik weer gaan finetunen met een kabel.

(Er is veel discussie, ik verbaas me over de felheid soms. En soms vind ik dat een forum verzuurd erdoor. Ik ben bijvoorbeeld gestopt op een forum (wat geen forum is maar een insiders-feestje-website voor een paar dinosauriers) omdat de sfeer er gewoonweg vijandig is geworden..)

Edit: ik draai met Primare bron en versterking op Dynaudio's. Stroom is een aparte groep met als filter de PS Audio Quintet en AC3 Perfect wave bekabeling. Interlinks en luidspreker kabel is van Kimber.

Raphie

Kritisch zijn is goed, beide kanten op trouwens.
Begrijp me niet verkeerd, ik pin mijzelf niet vast op wetmatigheden. maar als je linksom wel kan bewijzen maar rechtsom niet, dan kies ik toch linksom, waarom ? occam.... geeft gewoon aan hoe mensen in het leven staan, niet perse "anders" willen zijn of onverklaarbare dingen willen zien/horen

Wees nederig, scherp en pragmatisch, kom je verst mee in objectivisme....
JBL PRX Power!

S@m

#716
Citaat van: Raphie op juni 18, 2011, 22:01:02

Wees nederig, scherp en pragmatisch, kom je verst mee in objectivisme....

;D

Midcall

GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Raphie

JBL PRX Power!

ajbeefde

Raphie is weer goed op dreef..... please continue.....   :worship:
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

alleen vandaag dan ok? :D nee ga me er inhoudelijk niet meer aan wagen, wordt een herhaling van zetten en is zonde van alle proza van welleer  ;)

Maar puur de semantische uitstapjes van believers an sich, heerlijk toch om dat dan weer even onderuit te schoffelen  :D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op juni 19, 2011, 13:28:41
alleen vandaag dan ok? :D nee ga me er inhoudelijk niet meer aan wagen, wordt een herhaling van zetten en is zonde van alle proza van welleer  ;)

Maar puur de semantische uitstapjes van believers an sich, heerlijk toch om dat dan weer even onderuit te schoffelen  :D


;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

#722
nog eentje dan, van een ander forum:

What is an audiophile?

1. A pervert who rapes audio devices and believes everyone who should agree with him on what he does and believes for he is equipped with a hearing even the original product designers and manufacturers do not possess, and he is in a constant quest to improve a gear he is not capable of designing and building from scratch, but feels completely superior enough to mess with it to make it sound "better", whatever it is is re-determined on a daily basis without having to report to any scientific explanation. And usually such a person is so right about his music selection. In fact, he can hear stuff that the makers of the music he chooses wouldn't, didn't and in fact couldn't hear in the music they have made, while he can't play a proper note worth listening to for anyone in the vicinity, nor can he record a sound that is good enough to make it into an "audiophile" grade recording he thinks he set for himself and everyone else in the universe.

2. Someone who is so stupid that he goes and splashes 800 quid on a foot long kettle cord, hoping that it improves the sound of his stereo.

3. A snake oil addict.

:clapping: :clapping: vooral 1 doet me aan een zeker persoon denken....
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op juni 19, 2011, 14:15:01
nog eentje dan, van een ander forum:

What is an audiophile?

1. A pervert who rapes audio devices and believes everyone who should agree with him on what he does and believes for he is equipped with a hearing even the original product designers and manufacturers do not possess, and he is in a constant quest to improve a gear he is not capable of designing and building from scratch, but feels completely superior enough to mess with it to make it sound "better", whatever it is is re-determined on a daily basis without having to report to any scientific explanation. And usually such a person is so right about his music selection. In fact, he can hear stuff that the makers of the music he chooses wouldn't, didn't and in fact couldn't hear in the music they have made, while he can't play a proper note worth listening to for anyone in the vicinity, nor can he record a sound that is good enough to make it into an "audiophile" grade recording he thinks he set for himself and everyone else in the universe.

2. Someone who is so stupid that he goes and splashes 800 quid on a foot long kettle cord, hoping that it improves the sound of his stereo.

3. A snake oil addict.

:clapping: :clapping: vooral 1 doet me aan een zeker persoon denken (alleen de naam al "sneeuw meester" )

Met zijn maatje in crime....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Perfectionist

Citaat van: ajbeefde op juni 19, 2011, 13:23:51
Raphie is weer goed op dreef..... please continue.....   :worship:

Teveel op dreef dus. Graag aandacht en aanpassing van jullie wijzen van posten.
Een beter forum begint bij jezelf.