Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

scrutinizer

Yeah right!!

Als je enigszins ingelezen zou zijn geweest hadden we deze discussie niet gehad.
Daarnaast vond ik het geen probleem een reply op hetgeen je schreef te geven.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Perfectionist

Dames, kunnen we even stoppen met dit onderlinge gekift, voordat zaken weer uit de hand lopen? Graag!
Een beter forum begint bij jezelf.

ThijsG

Ja gestemd.

Ik luister nu naar verschil tussen Van den Hul The Name en Dropveter van Vivanco. Moet je zeggen.... WHAATTTTTT haha wel leuk om weer eens omgeprikt te hebben
om het verschil te horen. Binnenkort maar eens een High-End(kuch) vergelijken met The Name.

Ook tussen Digitale VDM5 en The Name hoor ik veel verschil, maar zegt waarschijnlijk iets over de DAC in de CD speler en Receiver. :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

JCL

Citaat van: ThijsG op maart 14, 2011, 11:36:34
Ja gestemd.

Ik luister nu naar verschil tussen Van den Hul The Name en Dropveter van Vivanco. Moet je zeggen.... WHAATTTTTT haha wel leuk om weer eens omgeprikt te hebben
om het verschil te horen. Binnenkort maar eens een High-End(kuch) vergelijken met The Name.

Ook tussen Digitale VDM5 en The Name hoor ik veel verschil, maar zegt waarschijnlijk iets over de DAC in de CD speler en Receiver. :)

Ben heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Ik vond het verschil tussen de C5 en The Wave lang niet zo groot als het prijsverschil doet vermoeden!

ThijsG

Citaat van: JCL op maart 14, 2011, 12:06:27
Ben heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Ik vond het verschil tussen de C5 en The Wave lang niet zo groot als het prijsverschil doet vermoeden!

Ik zal je een update geven. Wat betreft The Wave en C5 zit ook niet echt grote prijs verschil in toch? Paar tientjes. Ben benieuwd!!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

JCL

Ja dat is waar, maar dat is wel 2x zo duur, dan verwacht ik ook 2x zo goed. Dat was het zeker niet. Niet dat de Wave een slechte kabel is, zeker niet, maar voor die prijs zou ik lekker de C5 kopen. 2e hands is wel een optie natuurlijk (en die van mij staat ook te koop :D)

S@m

Citaat van: JCL op maart 15, 2011, 09:51:44
dat is wel 2x zo duur, dan verwacht ik ook 2x zo goed.

haha, in de (audio) wereld kan je dat op je buik schrijven...

maximus79

Weet je waar ik benieuwd naar ben, wat voor kabels gebruiken de non-believers?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

JCL

I know, daarom geef ik niet zoveel geld uit aan kabels. Prijs/kwaliteit verhouding is m.i. veel verder zoek dan bij andere apparatuur

S@m

Citaat van: maximus79 op maart 15, 2011, 10:04:55
Weet je waar ik benieuwd naar ben, wat voor kabels gebruiken de non-believers?

Ik denk dat ze -voor alle zekerheid- wel een wat betere kabel dan een standaard dropveter gebruiken...

JCL

Citaat van: maximus79 op maart 15, 2011, 10:04:55
Weet je waar ik benieuwd naar ben, wat voor kabels gebruiken de non-believers?

Ik zeg niet dat er geen verschil ik kabels zit, maar met name in digitale kabels is het voor mij bijster weinig. Ik heb dan ook alleen maar bulk digitale kabels. Standaard mediamarkt spul. Luidspreker kabels koop ik wel kwaliteit, maar wel met mate. Ik hoef geen kabel van een paar honderd euro per meter, zoals hierboven al gezegd hoor ik dat er niet aan af! Analoge interlinks wil ik wel een beetje kwaliteit, maar dat hoeft ook geen honderden Euro's te kosten.

roland p

#686
Citaat van: maximus79 op maart 15, 2011, 10:04:55
Weet je waar ik benieuwd naar ben, wat voor kabels gebruiken de non-believers?
HDMI: de goedkoopste die nog beeld geeft. (de kabel die ik heb ingebouwd in het plafond is een dure, je weet maar nooit, maar toch nog moeten aanvullen met een repeater... Dus de kabel is waarschijnlijk alleen beter op mechanisch vlak)
optisch: de goedkoopste
coax: die ik heb zijn wat duurder, maar toen ik die kocht was ik nog niet zo op de hoogte van goedkope merken.
subwoofer: geüpgraded naar een iets duurdere omdat het plugje slecht contact maakte.
speakerkabel: 2.5mm omdat dat goedkoper is dan 4mm en beter in bananen-plugjes/speaker-klemmen past.
220v: stekkerblok waar vooral veel stekkers in passen :)
multichannel van mijn blu-ray had ik ooit met 2 van die snoertjes aangesloten met geel-rood-wit (composiet video + audio l/r) :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Midcall

Citaat van: JCL op maart 15, 2011, 10:05:20
I know, daarom geef ik niet zoveel geld uit aan kabels. Prijs/kwaliteit verhouding is m.i. veel verder zoek dan bij andere apparatuur
Als je bij 2x zo duur ook 2x zo goed verwacht, dan is vanuit dit oogpunt geredeneerd de kapitaalvernietiging bij apparaat vele malen hoger, omdat het hier om grotere bedragen gaat. Je houdt met deze instelling wel heel veel geld over aan het einde van de maand  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

JCL

Is natuurlijk ook zo. Bracht het een beetje ongenuanceert om de discussie op te wekken. Punt is meer dat de prijs vaak heel erg hard stijgt en de kwaliteit maar een heel klein beetje. Dit is voor mij ook een van de redenen om (bijna) nooit iets te kopen tegen adviesprijs.

Zaagstra

Citaat van: Midcall op maart 16, 2011, 08:08:44
Je houdt met deze instelling wel heel veel geld over aan het einde van de maand  ;D

Dat heeft ook zo zijn voordelen.  ;D

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Timvg

Standaard kabels hierzo, zijn wel van een merk, al weet ik niet zeker welk. Gewoon kabels van een deftige dikte, ziet er ook wat beter uit dan dropveters. Ik ga er ook niet mee experimenteren. Investeren in kabels is voor mij zowat het punt van 'diminishing returns'.. Liever 1000,- meer uitgeven aan bv. een paar luidsprekers dan dat bedrag in kabels te steken.

Voor de rest is 't een beetje onzinnig van een discussie erover te houden. Het blijven meningen, iedereen heeft de zijne, en die kan je nu eenmaal niet opdringen.  ;)

frank2

je zult altijd dit soort discussies houden.

1, sommige mensen geloven gewoon dat er geen verschil in kabels bestaan dus zullen ze het ook nooit ervaren want ze kopen een setje hangen dat er tussen het speelt en dan komen we er nooit meer aan. Ze proberen nooit andere kabels,
of 2, ze proberen voor de zekerheid wel verschillende kabels maar horen niet of nauwelijks verschil wat ook kan omdat sommige sets niet in staat zijn om verschillen tussen de kabels weer te geven, het wordt door de set/luidsprekers verdoezeld

3. sommigen geloven erin en gaan (soms) heel ver om het uiterste uit de set te halen. En ze geloven erin omdat ze duidelijk verschil tussen kabels horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Je vergeet doof nog...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zee

En nog een belangrijke vergeten:  sommige sets zijn dusdanig goed ontworpen dat eventuele verschillen in kabels geen enkele invloed op de signaaloverdracht hebben!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Snowmaster

Citaat van: Zee op juni 18, 2011, 19:11:28
En nog een belangrijke vergeten:  sommige sets zijn dusdanig goed ontworpen dat eventuele verschillen in kabels geen enkele invloed op de signaaloverdracht hebben!

Of laten ze het dan juist wel goed horen  ;).
Verschillen in kabels zijn er nu eenmaal en soms is het verschil gering en soms is het fors. Dit is ook helemaal geen discussiepunt meer in mijn ogen maar gewoon een feit.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Martijn M

Citaat van: chansig op juni 18, 2011, 19:04:16
Je vergeet doof nog...

Gr Hans

Bovendien is er nog een groep mensen die ooit dacht wel verschillen te horen en ook heeft geïnvesteerd in highend kabels, maar die deze inmiddels verkocht hebben omdat ze bij nader inzien tóch geen verschil bleken te horen.
Dutch & Dutch

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Citaat van: keyser op juni 18, 2011, 19:54:04
Bovendien is er nog een groep mensen die ooit dacht wel verschillen te horen en ook heeft geïnvesteerd in highend kabels, maar die deze inmiddels verkocht hebben omdat ze bij nader inzien tóch geen verschil bleken te horen.
En de omgekeerde groep, waar ik toe behoor. Er geen moer van geloven tot het een keer geprobeerd te hebben, dan kun je er niet meer onderuit...  :baaa:

Snowmaster

#699
Citaat van: keyser op juni 18, 2011, 19:54:04
Bovendien is er nog een groep mensen die ooit dacht wel verschillen te horen en ook heeft geïnvesteerd in highend kabels, maar die deze inmiddels verkocht hebben omdat ze bij nader inzien tóch geen verschil bleken te horen.

Als jij het verschil met een Behringer hoort dan hoor jij ook verschillen tussen kabels  :).
Het verschil in weergave met een andere kabel was vandaag groter dan het verschil met een Behringer.
Dus weet ik één ding zeker : als jij niet in kabelverschillen gelooft, dan heb je blijkbaar nog nooit goed het verschil gehoord.
In Almelo was je vandaag overtuigd geweest net zoals de Behringer mij overtuigde.
Goed werk b.t.w.  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)