Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Interficior

Citaat van: Snowmaster op maart  4, 2011, 15:56:05
Stilletjes wens ik wel eens dat ik geen verschillen zou kunnen horen of zien en er dan achterkom dat het inbeelding is.
Sterker nog : ik juich de dag toe dat ik geen verschillen meer kan horen of zien, want dat maakt de hobby veel eenvoudiger  :).  Jullie hebben dus een heel sterk punt.
En elke non-believer wacht op de dag dat hij verbeteringen makkelijk in zijn set kan "kopen". ;)

Verder: beschrijf jij (verschillen in) geluid meer als: Hmm, dit is wel een mooi rond geluid, een zachte "touch" maar toch een stevig fundament. Net dubbel D siliconen; of meer als: het laag zal ongeveer met 5 dB tussen 100 en 300 Hz aangezet zijn en het hoog heeft rond de 3,5 kHz opbreekproblemen?
Take it or lease it

Martijn M

Een communicatieprobleem dus, dat heb je soms. Laten we het maar vergeten  ;) .
Dutch & Dutch

Midcall

Citaat van: keyser op maart  4, 2011, 16:36:44
Een communicatieprobleem dus, dat heb je soms. Laten we het maar vergeten  ;) .
Net als deze hele, al jaren zinloos blijkende en tot in den treurnis herhalende discussie.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ejorne

Citaat van: Midcall op maart  4, 2011, 20:27:53
Net als deze hele, al jaren zinloos blijkende en tot in den treurnis herhalende discussie.

Die kan je dan beter níet vergeten, lijkt mij. Want wanneer men die discussie blijft vergeten wordt deze ook tot in de eeuwigheid opnieuw gevoerd...  :P

AbZ

Citaat van: Midcall op maart  4, 2011, 20:27:53
Net als deze hele, al jaren zinloos blijkende en tot in den treurnis herhalende discussie.
Citaat van: Ejorne op maart  4, 2011, 20:38:57
Die kan je dan beter níet vergeten, lijkt mij. Want wanneer men die discussie blijft vergeten wordt deze ook tot in de eeuwigheid opnieuw gevoerd...  :P
Zijn jullie dan ook tegen voetballen?  Dat spelletje is toch ook al eerder gespeeld?

Ejorne

Citaat van: AbZ op maart  4, 2011, 23:13:23
Zijn jullie dan ook tegen voetballen?  Dat spelletje is toch ook al eerder gespeeld?

Ook? Waar ben ik nog meer tegen dan?

AbZ

Citaat van: Ejorne op maart  4, 2011, 23:27:43
Ook? Waar ben ik nog meer tegen dan?
Ben je dan overal vóór? :blink:  (Dacht dat je om 20:58 nog iets tegen vergeten&herhalen had?  Misschien vergeten, dus ik herhaal het maar even.)  Anyway maak je geen zorgen, dit gaat natuurlijk nergens over  :smile:

Ejorne

Citaat van: AbZ op maart  4, 2011, 23:40:44
Ben je dan overal vóór? :blink:  (Dacht dat je om 20:58 nog iets tegen vergeten&herhalen had?  Misschien vergeten, dus ik herhaal het maar even.)  Anyway maak je geen zorgen, dit gaat natuurlijk nergens over  :smile:

Ik maak me geen zorgen. En ik ben ook niet tegen de discussie, ik gaf enkel een tip om iemand anders te helpen van zijn mogelijk ongewenste discussie af te laten komen.  ;)

AbZ

Citaat van: Ejorne op maart  4, 2011, 23:47:01
Ik maak me geen zorgen. En ik ben ook niet tegen de discussie, ik gaf enkel een tip om iemand anders te helpen van zijn mogelijk ongewenste discussie af te laten komen.  ;)
Ok  :thumbs-up:  (maar Midcall was het zo te zien ook niet vergeten :D )

screw

Citaat van: Koen K op maart  4, 2011, 01:02:33
Waarmee de standaard dooddoener maar weer tevoorschijn is getoverd. "Goh, meneer, u voelt het verschil niet tussen Euro 95 van Shell en die van BP? Dan zult u wel geen goede chauffeur zijn, of uw auto is niet goed genoeg!"

De mensen die het verschil wel opmerken (maar alléén als ze er van tevoren op gewezen zijn!) lachen uiteraard in hun vuistje bij zoveel stupiditeit... Haha, geen verschil? Man, neem je jezelf nog wel serieus? Ga toch krassen!

Zal ik je eens vertellen dat dit puur een merknaam is (en jha ik weet waar ik over praat ik werk op een raffinaderij) er zit geen verschil in 95 van de Shell of BP of Total.... de handelsmij koopt gewoon waar het product het goedkoopste is dus bij een Total station kan je makkelijk benzine tanken wat door de shell is gemaakt!

Het zijn de additieve die het product zijn final spec's geven.


Zo genoeg off topic weer  ;D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Ejorne

Citaat van: screw op maart  5, 2011, 03:31:09
Zal ik je eens vertellen...


Als je eerst vraagt, waarom vertel je het dan ook meteen?  :P

Martijn M

Citaat van: screw op maart  5, 2011, 03:31:09
Zal ik je eens vertellen dat dit puur een merknaam is (en jha ik weet waar ik over praat ik werk op een raffinaderij) er zit geen verschil in 95 van de Shell of BP of Total.... de handelsmij koopt gewoon waar het product het goedkoopste is dus bij een Total station kan je makkelijk benzine tanken wat door de shell is gemaakt!

Het zijn de additieve die het product zijn final spec's geven.


Zo genoeg off topic weer  ;D


Offtopic is in dit geval veel interessanter! Je zegt dat de additieven het product zijn uiteindelijke specs geven. Zit er door die additieven dan niet alsnog verschil tussen benzine van verschillende aanbieders?
Dutch & Dutch

tompj

#612
Jaah! het 'Verschillen in Euro 95 Ja/Nee' topic!

Verschillen zijn misschien niet meetbaar, maar wel duidelijk waarneembaar als je rijdt. Duurdere benzine stroomt bijvoorbeeld veel soepeler door de leidingen. Wel eerst opwarmen en natuurlijk ook olie van hetzelfde merk gebruiken voor een ideale match.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

HuubF

Citaat van: tompj op maart  5, 2011, 11:07:40
Jaah! het 'Verschillen in Euro 95 Ja/Nee' topic!

Verschillen zijn misschien niet meetbaar, maar wel duidelijk waarneembaar als je rijdt. Duurdere benzine stroomt bijvoorbeeld veel soepeler door de leidingen. Wel eerst opwarmen en natuurlijk ook olie van hetzelfde merk gebruiken voor een ideale match.

Uiteraard heb ik wel eens geprobeerd of het verschil uitmaakt, die benzinesoorten. Het gaat precies als met kabeltjes: in het begin denk je een verschil te voelen, maar al na een paar dagen blijkt dat onzin.

Maar als ik na maanden nog het verschil had gemerkt zou ik er wel in geloven. Dat is het grote verschil. Er zijn ook kabeltjes waar ik in geloof.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

#614
Citaat van: HuubF op maart  5, 2011, 12:22:08
Uiteraard heb ik wel eens geprobeerd of het verschil uitmaakt, die benzinesoorten. Het gaat precies als met kabeltjes: in het begin denk je een verschil te voelen, maar al na een paar dagen blijkt dat onzin.

Maar als ik na maanden nog het verschil had gemerkt zou ik er wel in geloven. Dat is het grote verschil. Er zijn ook kabeltjes waar ik in geloof.

Bij testen van het vermogen van b.v. 1.4 TSI VW motor met zowel BP Ultimate als gewoon Euro 95 zijn bij JD engineering vermogenverschillen gemeten van 7-12 pk ....  ;)

Meten is weten dus.

Het toont maar weer aan hoe slecht het menselijk waarnemingsvermogen kan zijn. In het ene geval is er objectief verschil en merken we het niet, in het andere geval is objectief gezien geen verschil te meten en merken we het wel volgens onze waarneming....
Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

Citaat van: Perfectionist op maart  5, 2011, 12:26:11
Bij testen van het vermogen van b.v. 1.4 TSI VW motor met zowel BP Ultimate als gewoon Euro 95 zijn bij JD engineering vermogenverschillen gemeten van 7-12 pk ....  ;)

Meten is weten dus.

Het toont maar weer aan hoe slecht het menselijk waarnemingsvermogen kan zijn. In het ene geval is er objectief verschil en merken we het niet, in het andere geval is objectief gezien geen verschil te meten en merken we het wel volgens onze waarneming....

Klopt als een bus. Maar in alle gevallen geldt: het maakt pas echt uit als je er na een paar maanden nog zo over denkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

screw

laat ik het anders zeggen ik tank gewoon een willekeurige pomp! de meerprijs die je moet betalen voor een V-Power of een Exellium etc etc is het echt niet waard meeste zijn flow-improvers, en dope's die zorgen voor een betere schonere verbranding maar die zijn de meerprijs echt niet waard (in mijn mening)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

AbZ

Citaat van: Perfectionist op maart  5, 2011, 12:26:11Meten is weten dus.

Het toont maar weer aan hoe slecht het menselijk waarnemingsvermogen kan zijn. In het ene geval is er objectief verschil en merken we het niet, in het andere geval is objectief gezien geen verschil te meten en merken we het wel volgens onze waarneming....
Juist!  (en daarom zouden beide kanten interessant kunnen zijn, beleven èn meten/weten)

screw

Citaat van: Perfectionist op maart  5, 2011, 12:26:11
Bij testen van het vermogen van b.v. 1.4 TSI VW motor met zowel BP Ultimate als gewoon Euro 95 zijn bij JD engineering vermogenverschillen gemeten van 7-12 pk ....  ;)

Meten is weten dus.

Het toont maar weer aan hoe slecht het menselijk waarnemingsvermogen kan zijn. In het ene geval is er objectief verschil en merken we het niet, in het andere geval is objectief gezien geen verschil te meten en merken we het wel volgens onze waarneming....

Meten is idd weten, een benzine (95 of 98) word gemaakt met div componenten, deze gaan door een blenderline heen waar een RON/MON motor op draait die dus de spec controleerd, je KAN meer power uit benzine halen maar dan moet je wel een RON/MON getal hebben wat hoger ligt dan wat wij hierbij de pomp tanken, de additieven die zorgen dat het Exelium of V-Power word zorgen gewoon voor een betere verbranding wat weer tot meer vermogen kan leiden. maar is het de prijs extra waard? in mijn ogen niet echt wat of ik nu 220 pk heb of 227 pk denk niet dat je het nog merkt  ;D

En dat is met kabels ook het geval, ik heb hier ook best wat gedaan aan bekabeling maar heb ook alles gemeten en het zijn vaak hele kleine verschillen die je met het oog en oor kunt waarnemen maar de meter geeft grotere verschillen aan.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Perfectionist

Citaat van: screw op maart  5, 2011, 15:34:31
Meten is idd weten, een benzine (95 of 98) word gemaakt met div componenten, deze gaan door een blenderline heen waar een RON/MON motor op draait die dus de spec controleerd, je KAN meer power uit benzine halen maar dan moet je wel een RON/MON getal hebben wat hoger ligt dan wat wij hierbij de pomp tanken, de additieven die zorgen dat het Exelium of V-Power word zorgen gewoon voor een betere verbranding wat weer tot meer vermogen kan leiden. maar is het de prijs extra waard? in mijn ogen niet echt wat of ik nu 220 pk heb of 227 pk denk niet dat je het nog merkt  ;D

En dat is met kabels ook het geval, ik heb hier ook best wat gedaan aan bekabeling maar heb ook alles gemeten en het zijn vaak hele kleine verschillen die je met het oog en oor kunt waarnemen maar de meter geeft grotere verschillen aan.

BP Ultimate is  98 RON. Bij een 1.4 TSI is het geen subtiel verschil overigens. Hij rijdt veel soepeler en pittiger bij lagere toeren.
Een beter forum begint bij jezelf.

coned (banned)

#620
Citaat van: Perfectionist op maart  5, 2011, 12:26:11
Bij testen van het vermogen van b.v. 1.4 TSI VW motor met zowel BP Ultimate als gewoon Euro 95 zijn bij JD engineering vermogenverschillen gemeten van 7-12 pk ....  ;)

Meten is weten dus.

Het toont maar weer aan hoe slecht het menselijk waarnemingsvermogen kan zijn. In het ene geval is er objectief verschil en merken we het niet, in het andere geval is objectief gezien geen verschil te meten en merken we het wel volgens onze waarneming....

cognitief niet of zeer moeilijk uit mekaar te halen

http://www.musanim.com/miller1956/
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

AbZ

Citaat van: coned op maart  5, 2011, 21:03:55
cognitief niet of zeer moeilijk uit mekaar te halen

http://www.musanim.com/miller1956/
Dat artikel is een classic, maar de relevantie lijkt me hier nul komma nul.

screw

Citaat van: Perfectionist op maart  5, 2011, 21:01:10
BP Ultimate is  98 RON. Bij een 1.4 TSI is het geen subtiel verschil overigens. Hij rijdt veel soepeler en pittiger bij lagere toeren.


Spijtig dit ....  :D (Ten eerst BP ultimate is 96.9 RON, word wel verkocht als 98 RON)

(ik heb niet alleen kennis ivm het vak wat ik uitvoer maar heb ook redelijk wat ervaring in de racerij op hoger niv!)

RON getal geeft de weerstand weer bij low rpm (opschakelen etc) MON bij high rpms, er zit weinig verschil tussen het ontbrandings beeld van euro 95 of 98 of je moet een high compressie verhouding gebruiken en dat heeft een 1.4 TSI niet! (de R32 van bv De VR6 specialst wel!) dus imo is MON altijd belangrijker bij hoog vermogen motoren.

resume: 95 is goed zat voor merendeel van de wagens! (en hier op het werk zitten auto freaks genoeg en ken niemand in mijn shift en andere shiften die 98 tanken, wij weten de ECHTE waarheid, we hebben hier 2 shipping tanks voor commerciele benzine, en dat word via schenk transport geladen voor SHELL,TOTAL,TEXACO,BP,AVIA etc etc ,en niet het marketing praatje erachter  :D  )

En nu ga ik weer braaf ontopic  :angel:

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Perfectionist

#623
Citaat van: screw op maart  6, 2011, 00:44:43
Spijtig dit ....  :D (Ten eerst BP ultimate is 96.9 RON, word wel verkocht als 98 RON)

(ik heb niet alleen kennis ivm het vak wat ik uitvoer maar heb ook redelijk wat ervaring in de racerij op hoger niv!)

RON getal geeft de weerstand weer bij low rpm (opschakelen etc) MON bij high rpms, er zit weinig verschil tussen het ontbrandings beeld van euro 95 of 98 of je moet een high compressie verhouding gebruiken en dat heeft een 1.4 TSI niet! (de R32 van bv De VR6 specialst wel!) dus imo is MON altijd belangrijker bij hoog vermogen motoren.

resume: 95 is goed zat voor merendeel van de wagens! (en hier op het werk zitten auto freaks genoeg en ken niemand in mijn shift en andere shiften die 98 tanken, wij weten de ECHTE waarheid, we hebben hier 2 shipping tanks voor commerciele benzine, en dat word via schenk transport geladen voor SHELL,TOTAL,TEXACO,BP,AVIA etc etc ,en niet het marketing praatje erachter  :D  )

En nu ga ik weer braaf ontopic  :angel:



Niet spijtig hoor......  ;)

De 1.4 TSI motoren hebben juist (wel dus) een hele hoge compressie (hier zijn ze algemeen bekend om!), hierdoor zijn ze vrij pingelgevoelig.

Moderne motoren, zoals de 1.4 TSI, hebben hier sensoren voor zodat ze kunnen voorkomen dat een motor dit gaat doen. Grijpen deze sensoren in dan kost dit vermogen.

Op euro 95 moeten de standaard motoren vaak al regelmatig ietsje bij corrigeren. De ontsteking wordt dan door de sensoren later gezet, dit kost vermogen.

Bijna iedereen die een 1.4 TSI rijdt merkt dit door het soms onregelmatige verloop in de lagere toeren.

98 benzine heeft een grotere klopvastheid dan 95, daardoor kan de ontsteking vroeger gezet worden, dit geeft meer vermogen en een veel soepelere motor onderin de toeren. Je zult die ervaring ook op bijna alle VW fora terugvinden.

Op de rollenbank (o.m. bij JD) is ook gebleken dat er ca. 10pk meer uit een 1.4 TSI gehaald kan worden met BP Ultimate ipv Euro 95...  ;)

Voorgaande heb ik recent uitvoerig besproken met een oud studiegenoot (TU-W) die een tijd in Wolfsburg heeft gewerkt..

En nu weer echt on topic verder...... (geef het verkeerde voorbeeld als admin).


Een beter forum begint bij jezelf.

PKfotografie

ik tank bij de de eerste pomp die ik tegen kom als mijn lampje gaat branden.

interesseert het mij wie het is met welke brandstof zolang de diesel maar geen rode diesel is.

zelfde met een kabel ik pak de eerste de beste zolang het maar geen kabel is die in de 2.5 euro bak thuis hoort

natuurlijk als je gaat meten is er een verschil.
maar zolang ik zelf het verschil niet merk is het niet iets waar ik me druk over ga maken.

alles hangt af van je referentie punt.