Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Snowmaster

Citaat van: keyser op maart  2, 2011, 20:25:51
Wie is bereid middels een blinde test aan te tonen dat er een klankverschil tussen 1.5mm^2 tweelingsnoer en een highend speakerkabel, of een bij het apparaat geleverde 'dropveter' en een highend interlink bestaat?

Wij wonen zo dicht bij elkaar in de buurt dat wij vast nog wel een keer samen dit vergelijk maken onder het genot van een  :coffee:.
Onlangs op een high end set bij toeval "extreme" verschillen gehoord. Meerdere personen hebben zich letterlijk verbaasd.
Ondertussen weet ik wel wat bij bv. Frank voor een hoorbaar verschil zorgt. Kleine moeite om dit een keer te laten horen.
Een andere erg goede set vlak in de buurt is nog gevoeliger, maar eerlijk is eerlijk, daarin zit nog ergens een foutje in de balans/klankbeeld en daarom is dat geen goed vertrekpunt.
Als het er een keer van komt in bv. Almelo neem ik de cake mee  ;).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Martijn M

Snowmaster, ik waardeer dat je er voor open staat. Het is niet nodig bij mij thuis te komen om mij de verschillen te laten horen. Ik ben goed bekend met dure en zogenaamd zeer goed klinkende kabels. Je bent van hier van harte welkom om hier blind kabels te vergelijken, maar als je het écht goed wilt doen, doe je dat in een set die je kent. Je eigen set.

Uiteraard ben je van harte welkom om zomaar een bakkie te komen doen en mijn setje te komen beluisteren. Vooral als je die cake meeneemt!
Dutch & Dutch

simsatit

#577
edit,

laat maar, niet zo constructief topic namelijk ;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scrutinizer

#578
Citaat van: AbZ op maart  2, 2011, 21:57:15
LOL.  Zij heeft altijd gelijk?  Of het kleurde goed bij de gordijnen?
Vrouwen horen vaak idd beter.  Of ze luisteren is een andere vraag.

Maakt veel duidelijk ......  :sneaky2:

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ

#579
Citaat van: scrutinizer op maart  3, 2011, 12:23:20
Maakt veel duidelijk ......  :sneaky2:
::)  Is dat zo?  Je kunt er geen genoeg van krijgen he?
Nou ja, als je meent dat het in jouw kennistekort voorziet, of in je behoefte aan aandacht van mij  ;D

scrutinizer

#580
Citaat van: AbZ op maart  3, 2011, 13:13:35
::)  Is dat zo?  Je kunt er geen genoeg van krijgen he?
Nou ja, als je meent dat het in jouw kennistekort voorziet, of in je behoefte aan aandacht van mij  ;D
Ach, gezien de manier van posten, dacht ik deze ook terloops te kunnen plaatsen.
In dit geval op een quote van jouw.Wel herken je de vorm?

Mmm. Als je zelf niet tegen een grapje kunt, moet je ze misschien ook maar niet plaatsen. ;)

Maar gezien de wijze waarop je het weer brengt, :notify: maak me zeker weer 'nieuwsgierig'. Waar of waardoor denk je dat het jij in 'mijn' kennistekort zou kunnen voorzien dan?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ

#581
Citaat van: scrutinizer op maart  3, 2011, 14:13:24
Ach, gezien de manier van posten, dacht ik deze ook terloops te kunnen plaatsen.
In dit geval op een quote van jouw.Wel herken je de vorm?

Mmm. Als je zelf niet tegen een grapje kunt, moet je ze misschien ook maar niet plaatsen. ;)
Sorry vond het idd wel grappig maar had niet gezien dat het ook grappig bedoeld was.

Citaat van: scrutinizer op maart  3, 2011, 14:13:24Maar als je het weer op deze jouw wijze brengt, :notify: dan ben ik zeker 'nieuwsgierig'. Waar of waardoor denk je dat het jij in 'mijn' kennistekort zou kunnen voorzien dan?
Jij zei dat het (voor jou) "veel duidelijk" maakte, zodoende.  Dat leek zoiets te impliceren als "alle beetjes helpen."
Anyway tot morgen maar weer.

Martijn M

Oja! Nu weet ik weer waarom ik normaal gesproken nooit in kabeltopics post! Veel plezier nog hier, ik ga proberen hier niet meer naar te kijken.
Dutch & Dutch

bertor

Goed plan! Ik ga effe een frikandelletje (antibioticakuurtje) halen ;D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frikandel

Audia

Citaat van: chansig op maart 29, 2009, 22:20:29
Nee gestemd...4 maanden geleden samen met 10 anderen geen verschil kunnen horen tussen een kabel van 800 euro en 1 van 10 euro...Zomaar een luisterervaring..

Gr Hans

Hebben jullie allemaal van die slechte oren dan :)
Geintje natuurlijk, maar wel heel frappant dat veel mensen die verschillen wel (denken) te horen.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

peterrr

#585
De meeste hebben wel goede oren, maar veel luisteren niet  ;D


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Koen K

Waarmee de standaard dooddoener maar weer tevoorschijn is getoverd. "Goh, meneer, u voelt het verschil niet tussen Euro 95 van Shell en die van BP? Dan zult u wel geen goede chauffeur zijn, of uw auto is niet goed genoeg!"

De mensen die het verschil wel opmerken (maar alléén als ze er van tevoren op gewezen zijn!) lachen uiteraard in hun vuistje bij zoveel stupiditeit... Haha, geen verschil? Man, neem je jezelf nog wel serieus? Ga toch krassen!

AbZ

Citaat van: simsatit op maart  3, 2011, 10:31:28
edit,

laat maar, niet zo constructief topic namelijk ;)
Jammer, maar je hebt wel gelijk...
en Koen K ook.

S@m

Citaat van: Koen K op maart  4, 2011, 01:02:33
Waarmee de standaard dooddoener maar weer tevoorschijn is getoverd. "Goh, meneer, u voelt het verschil niet tussen Euro 95 van Shell en die van BP? Dan zult u wel geen goede chauffeur zijn, of uw auto is niet goed genoeg!"

De mensen die het verschil wel opmerken (maar alléén als ze er van tevoren op gewezen zijn!) lachen uiteraard in hun vuistje bij zoveel stupiditeit... Haha, geen verschil? Man, neem je jezelf nog wel serieus? Ga toch krassen!

Kom op Koen, dat zal toch niet voor de overgrote meerderheid van de lezers gelden die verschillen waarnemen...

Koen K

Klopt, er zijn er gelukkig ook veel die zichzelf niet zo'n grote broek aantrekken.

S@m

Citaat van: Koen K op maart  4, 2011, 08:51:32
Klopt, er zijn er gelukkig ook veel die zichzelf niet zo'n grote broek aantrekken.

Datzelfde geldt gelukkig ook voor de muziekliefhebbers die menen geen verschil te horen... ;)

Koen K

En die laatste twee groepen lijken de enige te zijn die fatsoenlijk met elkaar kunnen communiceren  ;D

S@m

Citaat van: Koen K op maart  4, 2011, 08:55:08
En die laatste twee groepen lijken de enige te zijn die fatsoenlijk met elkaar kunnen communiceren  ;D

Precies, daarom ben ik ook altijd blij met jouw bijdrage... :P

Koen K

Dat is geheel wederzijds. Het is altijd mooi als er in een respectvolle sfeer gediscussiëerd kan worden. Het gaat tenslotte over een gemeenschappelijke hobby.

Helaas betekent dat niet dat de kabeldiscussies nog zo interessant zijn... Na een paar jaar op de fora begrijp je dat alles aan de hand van vaste scripts, rolpatronen en Pavlov-reacties gaat.  ;D   Het zou leuk zijn als meer mensen de moeite konden nemen om hun toon wat te matigen en/of achteraf hun excuses te maken als ze over de schreef zijn gegaan. Dat zie ik veel te weinig gebeuren, wat volgens mij tot een smeulende brandhaard leidt.

Zaagstra

Citaat van: Koen K op maart  4, 2011, 01:02:33
Waarmee de standaard dooddoener maar weer tevoorschijn is getoverd. "Goh, meneer, u voelt het verschil niet tussen Euro 95 van Shell en die van BP? Dan zult u wel geen goede chauffeur zijn, of uw auto is niet goed genoeg!"

Ik moet denken aan wijlen mijn Duitse oom die bij Aral werkte en weigerde het zelf te tanken omdat hij het troep vond.

Citaat
De mensen die het verschil wel opmerken (maar alléén als ze er van tevoren op gewezen zijn!) lachen uiteraard in hun vuistje bij zoveel stupiditeit... Haha, geen verschil? Man, neem je jezelf nog wel serieus? Ga toch krassen!

En dat is geen dooddoener?

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

AbZ

Citaat van: Zaagstra op maart  4, 2011, 11:00:12
Ik moet denken aan wijlen mijn Duitse oom die bij Aral werkte en weigerde het zelf te tanken omdat hij het troep vond.
Weet je zeker dat die oom geen familie van je was?  Gelovigheid is namelijk in hoge mate erfelijk.

Snowmaster

Citaat van: keyser op maart  2, 2011, 23:19:55
Snowmaster, ik waardeer dat je er voor open staat. Het is niet nodig bij mij thuis te komen om mij de verschillen te laten horen. Ik ben goed bekend met dure en zogenaamd zeer goed klinkende kabels. Je bent van hier van harte welkom om hier blind kabels te vergelijken, maar als je het écht goed wilt doen, doe je dat in een set die je kent. Je eigen set.

Uiteraard ben je van harte welkom om zomaar een bakkie te komen doen en mijn setje te komen beluisteren. Vooral als je die cake meeneemt!

Je leest dit topic niet meer zag ik  ;).

Geen zorgen, ik wil niet eens komen luisteren want voor mij zijn dat soort zaken al lang gepasseerd station.
Iedereen moet gewoon lekker naar zijn eigen set luisteren en lekker genieten.
Ik bedoelde alleen : ALS het er eens van komt dat wij elkaar treffen, dan wil ik je best een verschil laten horen.
Bovendien geloof ik ook niet in dure kabels. Dat is echt absoluut volledige onzin van de fabrikanten.  Door het materiaalgebruik zijn er wel klankverschillen en deze worden versterkt door het materiaalgebruik in de hele keten, maar de prijskaartjes zijn absurd.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

dekkersj

Waar moeten die klankverschillen dan technisch vandaan komen? Verandering van weerstand, capaciteit, inductie of geleiding tussen de geleiders?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Martijn M

Mja, ik doe mijn best om niet meer te lezen, maar ik faal opnieuw.

Je post vind ik nogal vreemd :blink:. Je wilt niet eens komen luisteren, want dat soort zaken zijn voor jou al lang een gepasseerd station. Dat kan ik niet rijmen met die eerdere post van je. Bovendien vind ik het een onfatsoenlijke reactie na jezelf eerst impliciet uit te nodigen. Nouja, graag of helemaal niet. Eet die cake zelf maar op  :nowink:!
Dutch & Dutch

Snowmaster

#599
Citaat van: keyser op maart  4, 2011, 14:19:28
Mja, ik doe mijn best om niet meer te lezen, maar ik faal opnieuw.

Bovendien vind ik het een onfatsoenlijke reactie na jezelf eerst impliciet uit te nodigen. Nouja, graag of helemaal niet. Eet die cake zelf maar op  :nowink:!

Toen ik mijn post opnieuw las, kon ik mij je gevoel voorstellen. Zo is mijn reactie echter niet bedoeld.
Zal het proberen beter uit te leggen : ik ga niet in DBT's zitten luisteren of er kabelverschilletjes zijn.
Voor mij heeft zoiets geen toegevoegde waarde. Ook voel ik hierin geen bewijsdrang.
Als wij elkaar toevallig ergens een keer tegenkomen met een gezellig bakje koffie dan wil best een keer in ontspannen sfeer wat aanpassingen doen om te zien of wij samen verschillen horen. Frank's set kennen wij beiden goed en ik weet waarin deze gevoelig is voor aanpassingen, daarom nam ik die als voorbeeld.
Een kameraad van mij is ook volledig ongevoelig voor verschillen en ander hoort ze wel, maar benoemt ze altijd verkeerd (of misschien juist wel goed) en komt daardoor niet echt vooruit in zijn uppie.
Voor mij staat altijd het gezellig en ontspannen samenzijn voorop en ik waardeer en respecteer ieder zijn mening. Stilletjes wens ik wel eens dat ik geen verschillen zou kunnen horen of zien en er dan achterkom dat het inbeelding is.
Sterker nog : ik juich de dag toe dat ik geen verschillen meer kan horen of zien, want dat maakt de hobby veel eenvoudiger  :).  Jullie hebben dus een heel sterk punt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)